قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

انواع زیورآلات طلا و هر آنچه درباره آنها باید بدانید

0

انواع زیورآلات طلا شامل انواع گوشواره، دستبند، گردنبند، النگو، انگشتر، پابیند، پیرسنگ، جواهرات مربوط به سر و مو و دکمه سردست است. هر کدام از این زیورآلات دارای انواع متنوعی هستند که برای فرم‌های مختلف صورت، رنگ پوست، رنگ مو یا استایل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مطلب به طور کلی در مورد انواع این اکسسوری‌ها توضیح داده‌ایم و مدل‌های مختلف هر کدام را نیز معرفی کرده‌ایم. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

انواع زیورآلات طلا

انگشتر

انگشتر طلا از دیرباز ارزش و جایگاه خاصی در میان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر یا نمایش قدرت استفاده می‌شده. در حال حاضر نیز یکی از زیورآلاتی است که بیشترین استفاده را دارد. این نوع زیورآلات در اکثر کشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف معنی و مفهوم خاصی دارد. معمولا انگشتر با جواهرات یا سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، عقیق و … تزئین می‌شود. استفاده از انگشتر در آقایان نیز بسیار مرسوم است.

آشنایی با انواع مختلف انگشتر

  • انگشتر طلا طرح رینگ (Band): یک حلقه ساده است که همه بخش‌های آن یک اندازه و عرض و پهنا دارد. این انگشتر را با نام رینگ هم در ایران می‌شناسیم که اغلب برای حلقه‌های ازدواج و نامزدی از آن استفاده می‌کنند.
خرید از گالری پرسته: انگشتر نامزدی
 
  • انگشتر طرح سولیتر (Solitaire): زمانی که یک الماس یا سنگ قیمتی با هر شکل و اندازه‌ای بر یک انگشتر طلا یا پلاتین قرار می‌گیرد، آن را سولیتر می‌گویند.
  • انگشتر خوشه‌ای (Cluster): این انگشترها از چندین سنگ در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. این مدل حلقه را نمی‌توان خیلی راحت با هر لباسی ست کرد. انگشتر خوشه‌ای برای استفاده روزمره هم گزینه خوبی نیست و هدف اصلی از طراحی و ساخت آن استفاده در مناسبت‌های خاص است.
  • انگشتر Halo: انگشتر هاله‌ای تقریبا شبیه حلقه‌های خوشه‌‎ای هستند یعنی از تعداد زیادی سنگ در سایزهای مختلف تشکیل شده است. با این تفاوت که یک سنگ مرکزی دارند که بیشتر تمرکز انگشتر روی آن گذاشته شده است.
  • انگشتر کوکتل (Cocktail): انگشتر کوکتل مناسب خانم‌هایی است که سنگ‌های بزرگ را بسیار دوست دارند.
  • انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): این انگشتر دارای سنگ ماه تولد فردی است که از آن استفاده می‌کند. برخی از ماه‌های تولد فقط یک سنگ دارند و برخی دیگر چندین سنگ مختلف را شامل می‌وند. شما با آگاهی از سنگ ماه تولد خود می‌توانید مناسب‌ترین انگشتر را برای خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: با انواع مختلف پایه انگشتر آشنا شوید

خرید اینترنتی انگشتر طلا

برای خرید اینترنتی انگشتر طلا باید مطمئن باشید نمونه مناسب خود را خریداری می‌کنید. مثلا اول از همه باید بودجه خود را مشخص کنید. با این کار بسیاری از گزینه‌هایی که بیشتر از سقف خرید شما هستند از دایره انتخاب‌ها حذف می‌شوند. سپس باید به این فکر کنید که آیا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشید یا برای مناسبت‌های خاص آن را خریداری می‌کنید. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را دارید، باید دوام و استحکام طلا را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. طلاهای رنگی به این خاطر که آلیاژ دیگر فلزات و طلا هستند، دوام بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند و برای استفاده‌های روزمره گزینه‌های مناسب‌تری بشمار می‌روند.


دستبند

دستبند طلا در انواع مختلفی عرضه می‌شود؛ از دستبند زنجیری ساده گرفته تا انواع دستبند سنگی، مهره‌ای، بافت، چرمی و … برای تعیین جنس دستبند باید به سبک زندگی و تیپ و لباس‌های خود توجه کنید. به طور مثال اگر تیپ کلاسیک دارید، دستبندهای بافت برای شما مناسب نیست.

آشنایی با انواع مختلف دستبند طلا

  • دستبند طلا زنجیری (Chain): هیچ‌گونه سنگ و گوهری ندارد و ماهیت آن به این صورت است که کاملا ساده و شیک به‌نظر برسد.
  • دستبند طلا چارم (Charm): اغلب زنجیرهای فلزی هستند که آویز یا چشم‌زخم‌های کوچکی از آنها آویزان است. مزیت این نوع دستبند این است که خودتان می‌توانید آن را به سلیقه شخصی تزئین کنید. چگونه؟ با اضافه یا کم کردن آویز به دستبند.
  • دستبند طلا مرواریدی (Pearl): مروارید بسیار شیک و باکلاس است و شما می‌توانید آن را با هر تیپی ست کنید.
  • دستبند تنیس (Tennis Bracelet): از یک ردیفِ یکپارچه‌ی الماس روی پایه‌های چنگکی تشکیل شده است. با اینکه ماهیت اصلی دستبند تنیس با سنگ الماس است، اما در سال‌های اخیر، در ساخت آن از دیگر سنگ‌ها هم استفاده می‌شود.
  • دستبند النگویی: یک حلقه فلزی بدون هیچ گونه قفلی است که باید به درون مچ دست وارد شود. دستبندهای النگویی معمولا به صورت چندتایی استفاده می‌شوند و بسیار محبوب هستند. این نوع از دستبندها را معمولا به صورت چندتایی در دست می‌اندازند و حتی برای ست کردنشان از رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. النگو معمولا سفت و خشک است و از فلزات مختلفی همچون طلا، نقره، استیل، پالادیم و …ساخته می‌شود.
  • دستبند آویزدار: را یکی از محبوب‌ترین انواع دستبند است و نوجوان‌ها طرفدار آن هستند. نمادهای مختلفی به عنوان آویز در این دستبندها استفاده می‌شود و می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود آن‌ها را انتخاب کنید.
  • دستبند چرمی: را می‌توان با انواع لباس‌های اسپرت ست کرد.
  • دستبند قفلی: را می‌توان یک النگوی سایز آزاد  نیز بشمار آورد زیرا با توجه به قفلی که دارد برای بیشتر دست‌ها مناسب است. ولی دقت داشته باشید که این دستبندها نیز محدودیت‌های خود را دارند و حتما قبل از خرید به حداکثر سایز آن توجه کنید و از قطر دستبند اطمینان حاصل کنید. در ساخت دستبندهای قفلی نگین‌دار معمولا از کریستال‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کریستال‌های زیرکونیا و کریستال‌های سواروسکی و همچنین الماس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستبند طلا مردانه و هر آنچه باید درباره‌اش بدانید

خرید اینترنتی دستبند طلا

برای خرید اینترنتی دستبند طلا اول از همه باید سایز صحیح دستبند را انتخاب کنید. سپس مدل موردنظرتان را انتخاب کنید و بعد باید بر اساس رنگ پوست، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح دستبند طلا را بخرید.دستبند طلا در اندازه استاندارد باید کاملا روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند.

 

گردنبند

یکی دیگر از انوع زیورآلات طلا، گردنبند است. اگر قرار است از گردنبند خود همیشه و در همه جا استفاده کنید، پس بسیار مهم است نمونه‌ای را برگزینید که عمر طولانی‌تری داشته باشند. مدلی که دایم در گردن پیچ نخورد. به طور مثال، زنجیرهای فیگارو، طنابی، قلابی، زنجیرهای ملوانی و زنجیرهایی با بافت گندمی‌شکل یا جعبه‌ای از بهترین گزینه‌ها برای خرید بشمار می‌روند. به این خاطر که به راحتی کج و خمیده و در خود پیچیده نمی‌شوند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

آشنایی با انواع سایزهای مختلف گردنبند طلا

  • سایز گردنبند طوق ۱۶ اینچ (۴۰ سانتی‌متر) است.
  • سایز گردنبند پرنسس ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) است. البته این سایز ممکن است بین ۱۷ تا ۱۹ اینچ یعنی ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر متغیر باشد.
  • سایز گردنبند Matinee (نمایشی) حدود ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که اغلب تا زیر یقه لباس آویزان است.
  • اگر گردنبندی می‌خواهید که تا روی سینه‌های شما آویزان باشد باید سراغ زنجیرهایی به طول ۲۰ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) بروید.
  • اگر هم می‌خواهید گردنبند تا زیر سینه‌ها و نزدیکی ناف ادامه داشته باشد، باید اندازه ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین سایز گردنبند را انتخاب کنیم؟

خرید اینترنتی گردنبند طلا

اولین قدم برای خرید آنلاین گردنبند طلا ، تعیین سایز آن است. تعیین اندازه گردنبند بر اساس طول زنجیر آن مشخص می‌شود. از آنجا که گردنبند چندین سایز استاندارد مختلف دارد شما باید اندازه‌گیری شخصی خود را هم داشته باشید تا بتوانید اندازه مناسب خودتان را پیدا کنید. اندازه گردنبند می‌تواند صورتتان را کشیده‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر یا کوتاه‌تر از فرم اصلی‌اش نشان دهد. به همین خاطر، می‌توانید با انتخاب اندازه درست گردنبند، صورت خود را زیباتر و خوش‌فرم‌تر نشان دهید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

 


گوشواره

گوشواره یکی از انواع زیورآلات است که در مدل‌های مختلف زنانه، مردانه و بچه‌گانه طراحی و عرضه می‌شود و در همه جای جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. گوشواره انواع و شکل‌های بسیار متنوعی دارد. به همین خاطر بسیار مهم است که این زیورآلات را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید. به طور مثال، گوشواره‌های میخی با و بدون سنگ قیمتی برای صورت‌های باریک و کشیده مناسب هستند. یا مثلاً گوشواره‌های حلقه‌ای برای صورت‌های مربعی بهترین گزینه بشمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: چه مدل گوشواره‌ای به صورت شما می‌آید؟

آشنایی با انواع مختلف گوشواره طلا

  • گوشواره میخی: نوعی گوشواره است که پین در پشت نرمه گوش قفل می‌شود.  روی آن اغلب از سنگ‌های قیمتی همچون الماس یا مروارید استفاده می‌شود. این نوع گوشواره معمولا کوچک است و در میان جوانان محبوبیت بالایی دارد.
  • گوشواره آویز: نمونه‌هایی هستند که  از گوش آویزان می‌شوند و اغلب بسیار چشم‌نواز و فریبنده هستند. قرار گرفتن سنگ و جواهرات باعث درخشش و زیبایی هر چه بیشتر گوشواره آویز می‌شود.
  • گوشواره حلقه‌ای: درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد و دور نرمه گوش حلقه می‌شود. این نوع گوشواره اغلب از جنس طلا ساخته می‌شود و برای زیبایی بیشتر ممکن است روی آن سنگ‌های ریز کار کنند.
  • گوشواره کلیپسی: برای این گوشواره لازم نیست گوش خود را سوراخ کنید. همان طور که از نامش پیداست با کلیپس خود به نرمه گوش وصل می‌شود. توصیه می‌شود برای جواهرات گران قیمت از این مدل گوشواره استفاده نکنید زیرا احتمال گم شدن آن زیاد است.
  • گوشواره رشته‌ای: این نوع گوشواره طراحی زنجیرمانند و ساده‌ای دارد. از پشت گوش آویزان می‌شود و ممکن است از فلز ساده تشکیل شده باشد یا به همراه سنگ‌قیمتی، الماس یا دیگر فلزات عرضه شود.
خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید طلا

 

خرید اینترنتی گوشواره طلا

برای خرید گوشواره طلا خوب است غیر از زیبایی طلایی که می‌بینید، به تناسب آن با فرم صورت، رنگ پوست، سبک زندگی و هدفتان از استفاده از گوشواره هم توجه داشته باشید. یعنی این طور نباشد که فقط یک گوشواره طلای زیبا ببینید و آن را بخرید. اما بعدا متوجه شوید که با هیچ کدام از لباس‌های شما جور در نمی‌آید یا رنگش به صورتتان نمی‌آید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

هنگام خرید آنلاین گوشواره طلا خوب است به بلندی و کوتاهی مو هم توجه کنید. به کسانی که موهای بلند دارند، توصیه می‌کنیم آویزهای بلند و گوشواره‌های سفید و درخشانی انتخاب کنند که برق آن از زیر موهایشان دیده شود. اما کسانی که موهای کوتاه دارند می‌تواند هر مدلی که دوست دارند را خریداری کنند.

 

پابند

پا بند که یکی از انواع زیورآلات طلا است در واقع زنجیر یا ابزار زینتی است که از مواد گوناگونی ساخته و دور مچ پا بسته می‌شود. رایج‌ترین پابندها از جنس طلا و نقره هستند. اما نمونه‌های ارزان‌قیمتی از جنس چرم، نایلون، پلاستیک، مکرمه، کاموا و … نیز در بازار موجود است.

برای استفاده از پابند مهم است در نظر داشته باشید که کجا می خواهید بروید! مثلا استفاده از پابند در محل کار رسمی خیلی جالب نیست اما در محیط‌های استارتاپی هیچ اشکالی ندارد. اما به طور کلی، بهترین مکان و زمان برای استفاده از این نوع زیور آلات در ساحل، استخر، مهمانی‌های دوستانه، مهمانی‌های تابستانی و جمع‌های صمیمی است.

خرید از گالری پرسته: پابند طلا

 

خرید اینترنتی پابند طلا

طرح و مدل پابند به این بستگی دارد که با چه کفشی ست شود. اگر قرار است پابند با کتانی ست شود، بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که آویز و منگوله ندارند یا جنشان بافت است، نه فلز. اما اگر قرار است پابند با لباس رسمی و لباس شب ست شود، بدون شک باید نمونه‌های فلزی که درخشش و جلوه زیبایی دارند را انتخاب کنید. اما به طور کلی، پابند با کفش‌های تابستانی و صندل و دمپایی بسیار شیک‌تر و زیباتر دیده می‌شود زیرا این تیپ کفش‌ها، ساق ندارند و پابند به خوبی در پا خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پابند طلا و استفاده از آن

 

دکمه سردست

دکمه سردست که در گذشته فقط مختص ثروتمندان بود، یکی از انواع زیورآلات و یک قطعه کوچک است که به وسیله یک پایه‌ی میله‌ای دو طرف آستین پیراهن را به هم وصل می‌کند. یعنی در واقع همان کار دکمه را می‌کند اما با شکل و شمایلی بسیار شیک و باکلاس. این اکسسوری صرفا برای جلوه بخشیدن به لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دیگری ندارد. دکمه سرآستین را اغلب متناسب با رنگ لباس انتخاب می‌کنند. یا مثلا آن را با رنگ سگک کمربند، کفش یا ساعت ست می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع زیورآلات مردانه و آداب استفاده از آنها


کلام آخر

در این مطلب در مورد انواع زیورآلات طلا برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. در آخر هم لازم است یادآوری کنیم که شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی گالری پرسته، انواع جواهرات دست‌ساز مردانه، زنانه و بچه‌گانه را مشاهده و خریداری کنید. ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت ۷ روزه و تعویض ۹۰ روزه را هدیه می‌دهیم.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

منبع: goldpresidents

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.