قیمت روز طلا: 3,530,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با برند و محصولات کارتیر (معروف‌ترین دستبند، گردنبند، انگشتر و گوشواره)

0

کارتیر یکی از لوکس‌ترین برندهای ساعت و جواهرات در جهان است. پشت هر قطعه ساخته شده توسط کارتیه، داستانی شخصی از عشق، تعهد و دوستی نهفته است. حتی محصولات جدید این برند هم با طراحی منحصربه‌فرد الهام گرفته از سبک دوره‌های گذشته، ساخته می‌شوند. در واقع، کارتیه یک نام قابل‌اعتماد در دنیای گسترده جواهرات است. در حال حاضر کارتیر بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سرتاسر جهان دارد و کارنامه آن بسیار فراتر از جواهرات است. ما در این مطلب به معرفی جامع این برند چشم‌نواز می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

کارتیر چیست؟

کارتیر یک برند فرانسوی کالاهای لوکس است که ساعت‌ها و جواهرات گران‌قیمت طراحی و تولید می‌کند. از بین تمام خانه‌های بزرگ طراحی مد و جواهرات در جهان، تعداد کمی از آنها به سطح کارتیه رسیده‌اند. در واقع، کارتیه به‌عنوان یکی از معتبرترین طراحان جواهرات در جهان امروز در نظر گرفته می‌شود. این برند بعد از سال‌ها فعالیت، همچنان اعتبار سابقه درخشان خود را حفظ کرده و با طراحان به نام و خوش ذوق همکاری می‌کند. کارتیه برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ میلادی توانست امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه اداوارد ششم دریافت کند. این برند در سال ۱۹۱۱ میلادی، نخستین ساعت مچی مردانه خود را روانه بازار کرد. اسم این ساعت سانتوس بود. سانتوس نام یک خلبان برزیلی و دست لوئیس کارتیه بود که از سختی استفاده از ساعت جیبی در حین پرواز با هواپیما گلایه داشت. برند کارتیه با طراحی ساعت مچی سانتوس توانست این محصول را در میان مردان در نقاط مختلف جهان به شهرت برساند. جالب است بدانید که تا اوایل قرن بیستم استفاده از ساعت مچی در انحصار خانم‌ها بود و مردان بیشتر از ساعت‌های جیبی استفاده می‌کردند. دو محصول دیگر کارتیه که بلافاصله بعد از عرضه محبوبیتی باورنکردنی پیدا کردند، یکی ساعت تانک (Tank) و دیگری دستبند عشق بود. تاریخچه کارتیر

خط زمان فعالیت‌های کارتیه از دهه ۱۹۰۰ تاکنون

  • ۱۹۰۷: کارتیه قراردادی با ادموند جاگر امضا کرد که بر اساس آن امتیاز حمل و نقل ساعت‌های کارتیه به او واگذار شد.
  • ۱۹۲۰: کارتیه شرکتی مشترک با ادوارد جاگر تأسیس کرد که به طور انحصاری محصولات برند کارتیه را توزیع می‌کرد. (در همین دوران کارتیه اقدام به کد بندی چهار رقمی ساعت‌های برند خود کرد که در پشت ساعت‌ها حک می‌شدند.)
  • ۱۹۲۳: یک زیر مجموعه به اسم دپارتمان S تاسیس شد که وظیفه ساخت زیورآلات نقره‌ی این برند را برعهده داشت.
  • ۱۹۳۳: یکی از طلایی‌ترین دوران کارتیه بود که توانست به دستاورد‌ها بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کند.
  • ۱۹۴۶: پس از مرگ پبره کارتیه در این سال تمامی نمایندگی‌های کارتیه در آمریکا به فروش رسید.
  • ۱۹۶۴: برند کارتیر در پاریس توسط شرکت سوئیسی ریشمون (Richemont) خریداری شد.
  • ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶: کارتیه لندن و کارتیه نیویورک مجددا خریداری شده و کارتیه مونته تأسیس شد. (کارتیه مونته هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین برند‌ها در تولید و طراحی جواهرات است که بیش از ۲۰۰ شبعه در سراسر دنیا دارد.)
  • ۱۹۸۱: کارتیه با برند Les Must de Cartier اقدام شد و دومینیک پرین ریاست هیات مدیره را بر عهده گرفت.
  • ۱۹۸۱: شرکت کارتیه در این سال یک سری ادکلن را ارائه کرد که باعث شهرت جهانی آن در زمینه‌ی ادکلن شد.
  • ۱۹۸۸: کارتیه هلدینگی را تشکیل داد و برند پیاژه و بومه مرسیه را خریداری کرد.
  • ۱۹۹۰: اولین نمایشگاه کلکسیونی کارتیه آغاز به کار کرد و باوجود بحران مالی در اروپا توانست به رشد خود ادامه دهد.
  • ۱۹۹۵: کارتیه عطر So Pretty de Cartier را وارد بازار کرد. این اولین رایحه جدید بعد از عطر لس ماست (Les Must) بود که خیلی پیش‌تر در سال ۱۹۸۱ عرضه شده بود.

کارتیه یا کارتیر

همیشه اختلافات زیادی در مورد تلفظ صحیح اسم این برند در میان مردم جهان وجود دارد. برخی آن را به اسم کارتیر می شناسند و برخی دیگر آن را کارتیه می‌دانند. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه کارتیه یک برند فرانسوی است و مسلماً بهتر است با لهجه‌ی فرانسوی خوانده شود، پس تلفظ صحیح آن «کارتیه» است. البته منظور این نیست که تلفظ «کارتیر» کاملاً اشتباه است. چون اگر بخواهیم تلفظ انگلیسی را در نظر بگیریم، اسم این کمپانی کارتیر خوانده می‌شود.

ارزش برند کارتیر

کارتیه در فهرست باارزش‌ترین برندهای فوربس از جایگاه ۵۹ به رتبه ۵۶ صعود کرده و به‌طور پیوسته ارزشش را افزایش داده است. این برند رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

محصولات معروف کارتیر

چه کسی می‌تواند در برابر جذابیت مجموعه جواهرات نمادین کارتیه مقاومت کند؟ از زمان آغاز به کار آنها در سال ۱۸۴۷، کارتیه به دلیل جواهرات جذاب و برجسته خود مورد توجه نسل‌های مختلفی از ثروتمندان قرار گرفته است. در زیر به چند قطعه از جواهرات برتر کارتیر اشاره می‌کنیم.

پلنگ، سمبل برند کارتیه

پلنگ، سمبل برند کارتیه است. نماد پلنگ از اوایل قرن بیستم وارد طرح‌های کارتیه شد. در حقیقت، پلنگ، لقب یکی از طراحان این شرکت به نام جینی توسنت بود که به خاطر زیرکی و علاقه‌اش به گربه‌سانان، به این عنوان معروف شده بود. داستان این بود که در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یک زیرسیگاری با طرح پلنگ به «جینی توسنت» هدیه داد. کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، از این پترن جذاب در طراحی یک حلقه‌ی ساخته شده از طلای زرد استفاده کرد و به این ترتیب باعث شکل‌گیری این کلکسیون شد. پس از گذشت بیش از صد سال از تولید اولین محصول با پترن پلنگی، کارتیه همچنان از این نماد در محصولات خود استفاده می‌کند. طرح پلنگ در بیشتر محصولات کارتیه مثل ساعت مچی، حلقه، گردنبند و سنجاق استفاده می‌شود. معمولاً چشم‌های پلنگ را از زمرد و لکه‌های تیره پوست آن را با عقیق یا یاقوت کبود می‌سازند.

برند کارتیه طرح پلنگ

دستبند طلا عشق

وقتی به جواهرات برتر کارتیه فکر می‌کنید، اولین قطعه‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند احتمالاً دستبند طلا عشق کارتیر است. این دستبند طلا نمادین در سال ۱۹۶۹ توسط آلدو سیپولو ساخته شد و در واقع اولین طرح او برای کارتیه بود. دستبند عشق از این ایده الهام گرفته شده است که «نمادهای عشق باید کیفیتی ابدی را نشان دهند.» این دستبند طلا با یک موتیف سرپیچ و دوپیچ ظریف و قابل‌جابه‌جایی تزئین شده است. به‌جای لغزش ساده دستبند طلا روی مچ دست، باید آن را با یک پیچ‌گوشتی مینیاتوری باز کرد که دستبند را به دو قسمت تقسیم می‌کند. به طور سنتی، پیچ‌گوشتی باید نزد شریک پوشنده دستبند نگه داشته شود تا تنها او بتواند قفل آن را باز کند. لویی کارتیه به زوج‌های مشهوری مانند الیزابت تیلور و ریچارد برتون و همچنین کری گرانت و دایان کانن دستبندهای عشق هدیه داد. حتی شایعه شده است که کارتیه فقط به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا دستبند طلا عشق را بخرند. این دستبند ارتباط آنها را با عشق ابدی تثبیت می‌کند.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

دستبند عشق کارتیر

انگشتر طلا چندلایه

هنگامی که در مورد جواهرات برتر کارتیه بحث می‌کنیم، یکی از جسورانه‌ترین و رنگارنگ‌ترین خلاقیت‌های لویی کارتیه انگشتر طلا چندلایه کارتیر است. انگشتر ها از سه نوار به‌هم‌پیوسته از انواع مختلف طلا تشکیل شده‌اند. کارتیه این انگشتر ها را در سال ۱۹۲۴ به درخواست هنرمند، نویسنده و فیلمساز فرانسوی، ژان کوکتو طراحی کرد. هر انگشتر طلا نشان‌دهنده مراحل یک رابطه عاشقانه است. به‌طور مثال طلای سفید برای دوستی، طلای زرد برای وفاداری و رز خدا برای عشق واقعی است. انگشتر طلا کارتیر چندلایه یکی از محبوب‌ترین مجموعه جواهرات این برند است.

 

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

انگشتر چند لایه کارتیر

دستبند طلا میخی

دستبند طلا کارتیر میخ  یکی دیگر از ساخته‌های استادانه آلدو سیپولو است که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد و از آن زمان تاکنون جایگاه خود را در بین جواهرات برتر کارتیه حفظ کرده است. سیپولو از یک میخ ساده توانست شاهکار نمادین بعدی کارتیه را بسازد «Juste un Clou» در فرانسوی به معنای «فقط یک ناخن» است. این دستبند از یک ناخن خم شده تشکیل شده است که به زیبایی دور مچ دست کاربر می‌پیچد. سیپولو می‌گوید جواهراتش، هم کاربردی و هم قابل‌لمس، همین‌طور براق و گرم است. می‌توان آن را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بدون هیچ مشکلی با هر لباسی پوشید. علاوه بر این، سیپولو دستبند طلا مدل میخ را طراحی کرد تا روح وحشی و مستقل نیویورک را در دهه ۱۹۷۰ منعکس کند. روح رهایی را که دستبند Juste un Clou یا میخ در خود جای‌ داده است، همچنان می‌توان به‌شدت احساس کرد. دستبند میخی کارتیر

حلقه پانتره د کارتیر

قطعه بعدی در لیست جواهرات برتر کارتیه، انگشتر پانتره د کارتیر است. این حلقه از پلنگ خشن و بازیگوش با امضای کارتیه در سال ۱۹۱۴ سرچشمه گرفت، زمانی که لوئیس کارتیه نقاشی زنی را سفارش داد که یک گردنبند طلا بلند با یک پلنگ در پایش داشت. او آنقدر این نقاشی جذاب را دوست داشت که از آن در تبلیغات استفاده کرد و به‌سرعت به نماد کارتیه تبدیل شد. ژئو کرامر، کارشناس کارتیه، توضیح می‌دهد که در آغاز قرن بیستم، گربه‌های بزرگ برای ابراز زنانگی مد بودند. در واقع، جانور به‌عنوان بیان نهایی زنانگی در نظر گرفته می‌شد. با این اوصاف، اولین جواهرات پلنگ در سال ۱۹۳۵ توسط توسن طراحی و ساخته شد. توسن به لطف شخصیت جسورانه و سبک زنانه‌اش بود که کارتیه را مجذوب خود کرد. او از گنجاندن الگوها در جواهرات خود نمی‌ترسید، علی‌رغم اینکه در آن زمان غیرمعمول بود. حلقه‌های پلنگ به‌گونه‌ای طراحی شده بودند که شبیه سر همنام خود باشند. از عقیق برای تن پلنگ و از زمرد برای تزئین چشمان او، استفاده شده است.

گردنبند طلا دیامانتات لرژرز

در لیست بهترین جواهرات کارتیه، گردنبند Diamants Legers است. این گردنبند کارتیر طلا زیبا، شامل یک قطعه الماس در یک قاب بر روی یک زنجیر ظریف طلای ۱۸ عیار است. هر قاب دارای دو ردیف دایره داخلی است که با الماس درخشان گرد که با افتخار در مرکز نشسته است، توجه را به خود جلب می‌کند. Larger-diamond-necklace-cartier

گردنبند طلا تمساح کارتیر

بیش از ۴۰ سال پیش، در سال ۱۹۷۵، بازیگر مکزیکی ماریا فلیس که به دلیل بازی در نقش‌های عجیب‌وغریب Femme Fatale مشهور بود، در پاریس، با یک بچه تمساح در یک آکواریوم بازی کرد. فلیکس می‌خواست که جواهرات این برند صورت، سر، بدن، پاها و دم تمساح را تاحدامکان در یک گردنبند طلا ویژه برای او تکرار کنند. پس از مطالعه دقیق و طراحی بسیار زیاد، صنعتگران باورنکردنی کارتیه به‌طرز ماهرانه‌ای گردن‌بندی متشکل از دو تمساح که گردن هم را در آغوش می‌گرفتند، اجرا کردند. ایم تمساح‌های درخشان را همچنین می‌توان از یکدیگر جدا کرد و به‌صورت جداگانه نیز پوشید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

گردنبند تمساح کارتیر

ساعت‌های کارتیر

لویی کارتیه اولین طراحی بود که ساعت مچی‌های مردانه را رواج داد. این ایده زمانی به ذهنش رسید که « آلبرتو سانتوس» دوست خلبانش از مشکلات استفاده از ساعت جیبی برای ثبت زمان پرواز شکایت می‌کرد. سر انجام وی در سال ۱۹۰۴ اولین ساعت مچی را با نام سانتوس معرفی کرد. در آن زمان این سبک جنجالی معرفی شده توسط برند کارتیه در بین طراحان به پا کرد و با انتقادهای زیادی روبرو شد. چرا که مردم ساعت‌های مچی را مناسب خانم‌ها می‌دانستند. اما راحتی استفاده از این ساعت‌ها باعث شد به سرعت مورد توجه آقایان قرار بگیرد.

برند کارتیه یا کارتیر ساعت مچی

گل سینه یاقوت پلنگ

این پلنگ یه نماد کارتیه تبدیل شده است و یکی از جواهراتی بود که والیس سیمپسون از طرفداران محکم آن بود. این سنجاق سینه در سال ۱۹۴۹ از یاقوت کبودی کاملا گردی به اندازه ۱۵۲.۳۵ قیراط ساخته شده بود. سنجاق سینه Sapphire Panthere همچنین حاوی الماس برای خز پلنگ و دو قطعه الماس زرد برای چشم آن است.

برند کارتیه گل سینه یاقوت پلنگ

علت جذابیت جواهرات کارتیه

جواهرات کارتیر همواره مورد توجه افراد زیادی هستند. در زیر به دلایل این جذابیت اشاره می‌کنیم.

  • مد روز بودن: جواهرات و قطعات قدیمی کارتیه که از قبل خریداری شده‌اند، همواره مد روز هستند. نه‌تنها زیبا و جاودانه هستند، بلکه یک سرمایه‌گذاری عالی هم بشمار می‌روند.
  • تنوع سبک: یکی از بهترین چیزهایی که در مورد جواهرات کارتیه وجود دارد، تنوع سبک‌های مختلف است. بسیاری از طراحان مختلف در طول دهه‌ها با این برند همکاری کرده‌اند تا قطعات جواهرات کارتیر را بسازند.
  • محصولات مختلف: می‌توانید دستبند، گردنبند، انگشتر، گوشواره، دکمه سرآستین، آویز و سنجاق ساخته‌شده از فلزات گران‌بها مانند طلا و پلاتین را در این برند پیدا کنید. بسیاری از

قطعات، با جواهرات گران‌بها مانند الماس، یاقوت، زمرد و مروارید نیز ساخته و تزئین می‌شوند.

نظر کلکسیونرهای بزرگ در مورد کارتیر

ادوارد هفتم پادشاه انگلستان از کارتیه به‌عنوان «جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرفروشان» یاد می‌کرد. این شهرت به حدی بود که در مراسم تاج‌گذاری پادشاه جورج پنجم در ژوئن ۱۹۱۱، طراحی تاج‌های پوشیده شده در این مراسم توسط کارتیه انجام گرفت. از اسپانیا تا انگلستان، بلژیک تا روسیه، هند تا سیام، پادشاهان و ملکه‌ها در سراسر جهان، کارتیه را به عرضه‌کننده رسمی جواهرات سلطنتی خود تبدیل کرده‌اند. گران‌قیمت‌ترین جواهر کارتیر گردنبند الماس شگفت‌انگیز کارتیه که به نام نظام حیدرآباد نام‌گذاری شده است و الیزابت در سال ۱۹۴۷، پنج سال قبل از به تخت نشستن بریتانیا، دریافت کرد، یکی از گران‌بهاترین جواهرات خانواده سلطنتی بریتانیا و برند کارتیه است.

مشتریان جواهرات کارتیر

مشتریان محصولات کارتیر خانواده‌های سلطنتی، ستارگان سینما و سرمایه‌گذاران تجاری هستند. به‌طور مثال، پادشاه فاروق مصر، دوشس ویندزور، الیزابت تیلور، گریس کلی و کلارک گیبل همگی برای خرید یا ساخت جواهرات خود راهی کارتیه شده‌اند.

راه‌های تشخیص جواهرات کارتیر اصل

متأسفانه، تعداد زیادی از جواهرات کارتیه تقلبی در بازار وجود دارد. در اکثر مواقع، می‌توانید متوجه شوید که دستبند طلا عشق تقلبی، از جنس روکش طلا نیست. بااین‌حال، ازآنجایی‌که کلاهبرداران از روش‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنند، برخی از محصولات تقلبی تقریباً مشابه قطعات معتبر هستند. در زیر به چند نکته برای شناسایی جواهرات کارتیر اشاره می‌کنیم.

  • به مهر دقت کنید: مهر در پشت دستبندها، انگشترها، گیره‌های گردنبند طلا و پایه‌های گوشواره دیده می‌شود. همیشه مهروموم را به‌دقت مطالعه کنید، چون جواهرات اصلی کارتیه مهر تمیزی دارند. با املای صحیح و فاصله یکسان. جزئیات دقیق مهرزنی می‌تواند متفاوت باشد، اما هر قطعه باید با آرم معروف کارتیه مهر شود.
  • لوگو را بررسی کنید: لوگو همیشه در دستورالعمل امضای برند که به‌راحتی قابل‌تشخیص است، چاپ می‌شود. مراقب هرگونه غلط املایی یا تغییرات جزئی در فونت باشید، چون این نشانه جواهرات جعلی است.
  • تمبر فلز را بررسی کنید: تمبر همچنین باید نوع فلز جواهرات و شماره ‌سریال منحصربه‌فرد آن را مشخص کند. انواع فلز بکاررفته در جواهرات واقعی کارتیر، شامل طلای ۱۸ عیار و پلاتین ۹۵۰ است. انگشترها و دستبندهای کارتیه معتبر با سایزشان مهر می‌خورند.
  • اندازه‌ها را بررسی کنید: کارتیه حلقه‌های خود را برحسب میلی‌متر اندازه می‌گیرد، بنابراین اگر حلقه‌ای به‌اندازه ۵۶ میلی‌متر باشد، ممکن است ۵۶ مهر شود. مهر روی حلقه نامزدی کارتیه، همچنین نشان‌دهنده‌ی نوع فلز، اندازه انگشتر، نشان کارتیه، وزن قیراط الماس و شماره‌ سریال است.

کالکشن کارتیر

قدمت مجموعه کارتیر

در دهه ۱۹۷۰ کارتیه شروع به جست‌وجوی جهان برای یافتن برخی از مشهورترین قطعات خود کرد و مجموعه کارتیه را در سال ۱۹۸۳ در جعبه گنجاند – شامل جواهرات، ساعت‌ها، اشیاء هنری و موارد دیگر که دارای شجره‌نامه بسیار مهمی بودند. مجموعه کارتیه امروزه تقریباً از ۱۶۰۰ قطعه تشکیل شده است که قدمت برخی از آنها به دهه ۱۸۶۰ می‌رسد. این آثار در کاخ کوچک پاریس به نمایش گذاشته شده‌اند و برخی از آنها در بهترین موزه‌های جهان از جمله موزه متروپولیتن هنر نیویورک، موزه کرملین در مسکو، موزه قصر در پکن و موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده‌اند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

علت موفقیت کارتیر

ترکیب منحصربه‌فرد کارتیه از محصولات باکیفیت بالا، سبک متمایز، و تعهد به ارائه تجربه‌ای استثنایی به مشتریان خود، آن را به جواهرساز شماره یک لوکس جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این، سابقه طولانی این برند در خدمت به خانواده سلطنتی و ستارگان هالیوود به تثبیت شهرت آن به‌عنوان یک برند لوکس برتر کمک کرده است.

قیمت جواهرات کارتیه

قیمت جواهرات کارتیه همیشه گران است به این دلیل که کیفیت جواهرات این برند واقعاً بالا و بی‌نظیر است. هرکدام از طرح‌های کارتیه حال و هوای خاصی دارند که با سبک و سلیقه‌ی افراد مختلف سازگار می‌شود. کمپانی کارتیه در کلکسیون‌های خود از ترکیب زیبای بصری همراه با سنگ‌های قیمتی در کنار هم استفاده می‌کند. مثلاً در یک ست طلای سفید از الماس و یاقوت سرخ در کنار هم استفاده می‌کند تا اثری هنری خلق کند. یا به طور مثال، ساعت‌های کارتیه با بالاترین کیفیت توسط طراحان و هنرمندانی در سوئیس ساخته می‌شود که سابقه‌ی خانوادگی طولانی در ساعت سازی دارند.

جالب است بدانید که به منظور پیشگیری از تقلب مدل‌های معروف کارتیه، هر محصول با یک کد منحصربه‌فرد شماره‌گذاری می‌شود. کارتیه در کالکشن‌های خود که از سنگ‌های بسیار نایاب قیمتی و منحصر به فرد استفاده می‌کند و برای تراش و جایگذاری این سنگ‌ها هم از شیوه‌های خاص و منحصر به فردی استفاده می‌کند.

کارتیه در کارهایش از مواد کمیاب، طرح‌های منحصربه‌فرد و خلاقیت‌هایی که با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی‌گیرند استفاده می‌کند و به همین دلیل محبوب است. با اینکه مشتریان کارتیه بیشتر از اعضای خانواده‌های سلطنتی هستند، اما بازاری برای مردم عادی هم ایجاد کرده است، بدون آنکه اندکی کیفیت کارش را کاهش داده باشد.

برند کارتیه طرح زنجیر کارتیر پرسته
زنجیر کارتیه برند پرسته

نکات جالب و شنیدنی درباره کارتیه

در دورانی از تاریخ، پلاتین، فلزی بسیار گران‌بها به شمار می‌رفت و به جز اشراف، کسی توان خرید آن را نداشت. کارتیه نخستین شرکتی بود که طلای سفید یا پلاتین را در ساخت مجموعه جواهرات خود به کار برد.

استفاده از پلاتین به همراه الماس مخصوصا در سری گارلند (Garland Style) باعث شهرت جهانی برند کارتیه و شهرت روافزون آن شد.

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و دستاوردهای کمپانی طلای کارتیر این است که تعداد زیادی از جواهرات پادشاهی و سلطنتی دنیا توسط این مجموعه طراحی و ساخته شده‌اند. تا جایی که در سال ۱۹۰۲ کمپانی کارتیه ۲۷ تاج برای مراسم تاجگذاری ادوارد ششم ساخت.

گوشواره‌ها و دستبند‌های الماس جودی فاستر در مراسم اکران فیلم «هیولای پول» باعث شهرت بیشتر این برند و محبوبیت کارتیر در میان سلبریتی‌ها شد.

برخی از طرح‌های اشرافی کارتیه تنها یک بار و برای اشخاص خاص و مطرح جهان طراحی شده است.

جمع‌بندی

برند جواهرات کارتیه در سراسر جهان با تجمل و زیبایی اصیل، شناخته می‌شود. این برند ابتدا در سال ۱۸۴۷ در پاریس تأسیس شد. از آغاز قرن بیستم، شهرت کارتیه جهانی شد و تا امروز، قطعات این برند برتر، جزو زیباترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین جواهرات جهان به شمار می‌روند. ناگفته نماند این برند در بین اهالی هنر و افراد مشهور بسیار محبوب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.