قیمت روز طلا: 3,820,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

تعیین سایز دستبند و النگو؛ چطور مچ دست‌مان را اندازه‌گیری کنیم؟

0

تعیین سایز دستبند را می‌توانید با اندازه‌گیری دقیق مچ دست پیدا کنید. اندازه گرفتن مچ دست به زیورآلاتی که قرار است استفاده کنید هم بستگی دارد. به طور مثال، اندازه‌ای که برای ساعت مچی در نظر می‌گیرید با اندازه‌ای که برای دستبند طلا لازم دارید فرق دارد.

برای به دست آوردن اندازه درست بهتر است از یک متر پارچه‌ای، روبان یا حتی تکه‌ای نخ ضخیم یا کاموا کمک بگیرید. برای اینکه بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

اهمیت اندازه‌گیری صحیح مچ دست

اندازه‌گیری صحیح مچ دست برای تعیین سایز دستبند و تعیین سایز النگو بسیار اهمیت دارد. به این خاطر که شما از زیورآلات برای افزایش جذابیت استایل خود استفاده می‌کنید؛ بنابراین مهم است که اکسسوری درست با اندازۀ صحیح انتخاب و خریداری کنید. اگر دستبند یا النگو در دست تنگ باشد، علاوه بر اینکه خودتان را اذیت می‌کند، جلوۀ زشتی هم به استایلتان می‌بخشد. یا اگر بیش از حد نرمال گشاد باشد هم همین اثر منفی را خواهد داشت. به علاوۀ اینکه احتمال گم شدن آن هم زیاد است.

بنابراین پیش از خرید دستبند طلا به صورت آنلاین یا از مغازه‌های فیزیکی طلافروشی، بهتر است مچ دست خود را اندازه‌گیری کنید. این باعث می‌شود در زمان خرید با خیال راحت سایز النگوی مناسب خود را سفارش دهید.

شباهت و تفاوت اندازه‌گیری دست برای النگو و دستبند

النگوها شکل ثابتی دارند و در دست کردن آنها چندان آسان نیست. در گذشته از جوراب‌های نازک یا صابون برای در دست کردن النگو استفاده می‌شد. اما این روش خیلی سخت و بعضا دردناک است. به همین خاطر، برای اینکه بتوانید اندازه درست و دقیق مچ دست خود را برای استفاده از النگو اندازه گیری کنید تا النگو تنگ نباشد و وارد مچ دست شود، باید اندازه انگشتانتان را هم داشته باشید. برای این منظور باید نوک انگشت شصت و انگشت کوچک را روی هم در کف دست جمع کنید. دست را در همین حالت نگه دارید و با دست دیگر، روبان را دور پهن‌ترین قسمت دست خود حلقه کنید و با خودکار یا ماژیک علامت بزنید. در زمان اندازه‌گیری مراقب باشید که دستتان جمع یا باز نشود زیرا در این حالت اندازه‌گیری شما درست و دقیق نخواهد بود.

 

در آخر، نخی که بر روی آن علامت زده‌اید را از دور دست خود باز و به کمک خط کش طول دقیق آن را اندازه‌گیری کنید. با توجه به جدول زیر، می‌توانید شماره النگوی خود را تعیین کنید:

علاوه بر روشی که در بالا توضیح دادیم، می‌توانید برای تعیین سایز النگوهای قدیمی که کاملا دایره‌ای هستند و شکل ثابتی دارند به روش زیر عمل کنید:

  1. یکی از النگوهایی که در خانه دارید و سایزش اندازه دستتان است را بردارید.
  2. آن را روی خط کش بگذارید و اندازه‌ی قطر بخش داخلی النگو را اندازه بگیرید.
  3. عدد به دست آمده را در جدول زیر پیدا کنید تا سایز درست النگوی خود را پیدا کنید.

تمام موارد بالا برای تعیین سایز النگو بود اما شما برای تعیین اندازۀ دستبند فقط کافی است اندازه دور مچ خود را با نخ یا متر بگیرید و آن را به علاوۀ ۱.۳ سانتی‌متر کنید.

نحوه و روش‌های اندازه‌گیری مچ دست

وقتی با روش‌های پایین دور مچ خود را اندازه‌ می‎‌گیرید و سایز دستبند خود را مشخص می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از سایز درست دستبند، مدل‌های دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند سکه ای زنانه

 

۱- اندازه‌گیری دور مچ

تعیین سایز دستبند اندازه گیری مچ دست

اولین راه تعیین سایز دستبند اندازه‌گیری دور مچ است. دستبند طلا در اندازه استاندارد باید کاملا روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. این مسئله در مورد ساعت مچی هم صدق می‌کند. به همین خاطر باید همان قسمت از مچ دست را اندازه بگیرید که قرار است ساعت یا دستبند را ببندید. هنگام اندازه‌گیری هیچ فاصله‌ اضافه‌ای در نظر نگیرید و دقیقا سایز دور مچ را روی یک برگه یادداشت کنید. البته باید توجه داشته باشید که اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند.

۲- اندازه‌گیری پهنای مچ با النگوی باز

تعیین سایز دستبند با فلز

با کمک یک النگو یا دستبند النگویی که باز است (دایره کامل نیست)، یا حتی با یک تکه فلز باریک هم می‌توانید پهنا و عرض مچ دست خود را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید. بهتر است پهن‌ترین بخش مچ دست را برای این منظور انتخاب کنید که همان استخوان برآمدۀ مچ دست است. وقتی که النگو را به دست می‌کنید، باید از یک طرف النگو تا طرف دیگر را اندازه بزنید تا سایز درست مچ دست شما به دست بیاید.

۳- اندازه‌گیری پهنای مجموع انگشتان

تعیین سایز دستبند با متر یا روبان

برای تعیین سایز النگو باید کف دست خود را رو به بالا یا روبه‌روی صورتتان نگه دارید. انگشت شست را داخل دست بیاورید و به گونه‌ای آن را نگه دارید که روی نوک انگشت کوچک قرار بگیرد. این حالت دستتان را دقیقا به همین حالتی جمع می‌کند که قرار است النگو به دست کنید. دست را در همین حالت نگه دارید و با دست دیگر اندازه پهن‌ترین قسمتی که انگشت‌ها در هم جمع شده‌اند را اندازه بگیرید. در زمان اندازه‌گیری مراقب باشید که دستتان جمع یا باز نشود زیرا در این حالت اندازه‌گیری شما درست و دقیق نخواهد بود.

۴- پیچیدن نخ ضخیم دور مچ و اندازه‌گیری آن

تعیین سایز دستبند با نخ

چهارمین راه تعیین سایز دستبند استفاده از یک نخ ضخیم است. نخ یا کاموا به بلندی ۳۰ سانتی‌متر بردارید، آن را صاف روی یک سطح مسطح قرار دهید. سپس، مچ دست خود را روی نخ بگذارید، به طوری که مچ دست رو به بالا باشد. دو طرف نخ یا کاموا را روی مچ دست خود قرار دهید به طوری که روی همدیگر بیفتند. اگر اندازه دور مچ دست خود را برای النگوهای حلقه‌باز اندازه می‌گیرید، باید نخ را روی مچ دست خود قرار دهید به طوری که یک طرف نخ از روی استخوان مچ دست شروع شود و یک دور کامل دور مچ بپیچد. محلی که دور مچ قرار می‌گیرید را نگه دارید و با متر اندازه‌گیری کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

اگر برای تعیین سایز النگو این اندازه‌گیری را انجام می‌دهید، باید انگشتان خود را در کف دست جمع کنید، نخ را دور پهن‌ترین قسمت بپیچید و سپس اندازه‌ای که نخ یک دور کامل پیچیده را بگیرید تا سایز النگو مشخص شود. ساده‌ترین روش اندازه‌گیری هم استفاده از مترهای پارچه‌ای است. فقط کافیست متر را دور مچ بگیرید تا عدد درست به دست بیاید و این همه دردسر برای اندازه با نخ و بعد مشخص کردن اندازۀ نخ با متر یا خط‌کش وجود نخواهد داشت.

۵- علامت‌گذاری

تعیین سایز دستبند با ماژیک

وقتی نخ را درست و محکم دور مچ پیچیده‌اید، محلی که دو سر آن به هم می‌رسند را با ماژیک علامت‌گذاری کنید، مطمئن شوید که اندازه‌گیری شما درست است. زیرا وقتی با دست محل اتصال را نگه‌ می‌دارید ممکن است دستتان جابه‌جا شود و مجبور شوید دوباره اندازه‌گیری را تکرار کنید. اگر از متر پارچه‌ای برای این منظور استفاده کنید، بهتر است؛ زیرا تغییر حالت دست شما باعث به هم خوردن حالت نخ نمی‌شود و مطمئن خواهید بود که اندازه‌گیری به روش صحیح انجام شده است.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر

۶- اندازه‌گیری دور مچ با خط‌کش

تعیین سایز دستبند با خط کش

یکی دیگر از راه‌های تعیین سایز دستبند استفاده از خط‌کش است. در این حالت باید نخ یا کاموا، یا حتی یک تکه کاغذ باریک را دور مچ دست بپیچید، سپس محلی که به هم می‌رسند را با ماژیک علامت‌گذاری کنید. در آخر نخ یا کاغذ را روی سطح صاف بگذارید، از ابتدای نخ تا محل علامت‌گذاری شده را سانت بزنید. حتما مطمئن شوید که نخ را درست روی مچ گذاشته‌اید تا اندازۀ صحیح به دست بیاید.

۷- اضافه کردن ۱.۳ سانتی‌متر

تعیین سایز دستبند با خط کش و نخ

اگر دستبند را دقیقا به اندازه دور مچ بگیرید، در دست ثابت می‌مانند و تنگی آن شما را اذیت خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم به عدد دقیق دور مچ ۱.۳ سانتی‌متر اضافه کنید تا سایز درست دستبند به دست بیاید.اگر می‌خواهید دستبند در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد می‌توانید ۱.۳ سانتی‌متر دیگر یعنی مجموعا ۲.۶ سانتی‌متر به اندازه دور مچ اضافه کنید. به طور مثال اگر پهنای مچ شما ۱۴ سانتی‌متر است، سایز دستبند طلا باید حداقل ۱۵ سانتی‌متر باشد.

کلام آخر

در این مطلب به طور جامع در مورد روش‌های تعیین سایز دستبند و تعیین سایز النگو توضیح دادیم. اگر قصد خرید دستبند یا النگوی طلای دست‌ساز دارید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید و انواع متنوع دستبندهای زنانه، مردانه و بچه‌گانه را ببینید و سفارش دهید.


 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: wikiHow 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.