قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با انواع مختلف پایه انگشتر آشنا شوید

0

انواع پایه انگشتر شاید به خودی خود برای خیلی از ما چندان حائز اهمیت نباشد ولی باید بدانید که در زمان خرید انگشتر طلا مناسب و زیبا، شناخت پایه مناسب بسیار مهم است. قبل از خرید انگشتر یا حلقه‌ با الماس باید در مورد جنس و رنگ پایه آن تصمیم‌گیری کنید. انتخاب پایه صحیح برای الماس از مهم‌ترین بخش‌های خرید جواهر است زیرا باید مطمئن شوید که سنگ در جای خودش محکم خواهد ماند و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

اینکه الماس روی پایه چگونه دیده شود، چقدر درخشش داشته باشد و اینکه به طور حتم در جای خود محکم و ثابت بماند بسیار مهم است. به همین خاطر شما باید با انواع پایه‌های انگشتر آشنا شوید تا بر اساس الماسی که قصد خرید آن را دارید، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

برای این منظور در ادامه با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

کاربرد پایه انگشتر و تاثیر آن بر زیبایی انگشتر

انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات است که مرد و زن از آن استفاده می‌کنند. گاهی حتی استفاده از انگشتر در انگشت‌های مختلف دست، بیانگر مفاهیم مختلفی است. به طور مثال وقتی انگشتر طلا را در انگشت یکی مانده به آخر و در دست چپ می‌اندازید یعنی به دیگران نشان می‌هید که متاهل هستید.

البته در اینجا ما قصد نداریم در مورد خود انگشتر برایتان صحبت کنیم. بلکه می‌خواهیم در مورد انواع پایه‌هایی که برای انواع انگشترها استفاده می‌شوند توضیحات کاملی ارائه دهیم. فایده‌ی آشنایی با پایه‌ی انگشتر چیست؟ اینکه می‌توانید بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید و خیالتان راحت باشد که نگین روی انگشتر به درستی و در زیباترین حالت در جای خود ثابت است. به طور مثال، شما برای نمایش درخشش و درشتی یک سنگ الماس گران‌قیمت نباید از پایه‌هایی استفاده کنید که فضای اطراف سنگ را می‌پوشانند. چون این کار مانع از درخشش الماس می‌شود و در عوض بهتر است مثلاً پایه‌ی چنگه‌ای انتخاب کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

یا مثلاً اگر دوست دارید سنگفرشی از جواهرات ریز را روی انگشتان خود داشته باشید، بهتر است سراغ پایه انگشتر Pavé بروید تا با درخشش و طراحی خاصش همه‌ی نگاه‌ها را به دست‌های شما جلب کند.

به طور کلی، اهمیت انتخاب صحیح انواع پایه انگشتر در این است که شما می‌توانید ارزش، زیبایی، درخشش و جلوه‌ی فلز و سنگ‌ها را در بهترین و متناسب‌ترین حالت نمایش دهید. به طور کلی پایه انگشتر باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای انگشتر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. حالا برای اینکه با انواع پایه انگشتر آشنا شوید در زیر مدل‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: پایه جواهر چیست و برای خرید آن باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

انواع پایه انگشتر

انواع پایه‌ی انگشتر شامل چنگه‌ای، سولیتر، حفره‌ای، سنگفرشی و … است که در زیر به تفکیک معرفی کرده‌ایم و عکس‌هایشان را گذاشته‌ایم تا به طور کامل با آنها آشنا شوید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

پایه انگشتر چنگه‌ای (Prong)

پایه چنگه‌ای بیشتر برای مدل‌های تک نگین کاربرد دارد به این خاطر که توجه را بیشتر به نگین معطوف می‌کند تا فلزِ خود پایه. از پایه چنگه‌ای اغلب برای نگین‌های با ارزش بسیار بالا و الماس استفاده می‌کنند. به این خاطر که طراحی آن باعث می‌شود تا نور بیشتری به الماس تابیده شود و در نتیجه درخشش و زیبایی بیشتری پیدا کند. همچنین، این پایه مقاومت و استحکام بسیار بالایی هم دارد و برای الماس بهترین گزینه است.

البته معایبی هم دارد. مثلا ممکن است به لباس یا موها گیر کند. افرادی که می‌خواهند حلقه خود را هر روز دست کنند شاید این گزینه برایشان چندان مناسب نباشد.

پایه انگشتر چنگه‌ای V شکل (V-prong)

این پایه، چنگکی دارد که از سمت بالا به صورت V خمیدگی دارد. از پایه چنگه‌ای V شکل اغلب برای نگین‌هایی گرانبهایی همچون الماس که دارای گوشه‌های زاویه‌دار است مثل گوشه‌های برش مربع شکل پرنسی یا نوک الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. به این خاطر که چنگه‌های پایه، به خوبی از زوایای تیز نگین‌ها محافظت می‌کند.

پایه انگشتر تیفانی (Tiffany)

پایه تیفانی نوعی پایه چنگه‌ای است که ۶ چنگک دارد و به منظور درخشش هر چه بیشتر الماس طراحی و ساخته شده است. به این خاطر که کمپانی تیفانی آن را ساخته و دیگر برندها اجازه استفاده از این طرح را ندارند، نام پایه هم به همان نام تجاری شرکت شناخته می‌شود. از معایب پایه تیفانی هم می‌توان به گیر کردن به لباس یا مو اشاره کرد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

 

پایه انگشتر دیواره‌دار یا حفره‌ای (Bezel)

پایه دیواره‌دار همان طور که از نامش پیداست با دیواره‌های خود دورتادور نگین را احاطه می‌کند. از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که تراش فانتزی دارند همانند الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. نوع دیگر آن به صورت قوسی، فقط قسمتی از الماس را در بر می‌گیرد که به آن، مدل نیمه دیواره می‌گویند. این مدل که اغلب برای الماس‌هایی با برش فانتزی استفاده می شود، شکلی مدرن به پایه می‌بخشد و به این صورت است که یک قوس از فلز گرانبها به دور گوشه پهن گلابی و چنگه V شکل، قسمت باریک آن را در بر می‌گیرد. هنگام انتخاب پایه دیواره‌دار باید ببینید که جلوه الماس برایتان مهم‌تر است یا امنیت آن.

بیشتر بخوانید: تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم؟

پایه سولیتر (Solitaire)

یکی از انواع پایه انگشتر سولیتراست. سولیتر به این گونه است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار می‌گیرد. این مدل بسیار محبوب و رایج است و بیشتر روی سنگ و الماس تاکید دارد تا فلز. سولیتر اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است. اما سولیترهایی هم هستند که به شکل پایه دیواره‌ای طراحی می‌شوند.

پایه کانالی (Channel)

این پایه مخصوص، الماس‌های گرد است و ظاهری براق و مجلل را به وجود می‌آورد. با انتخاب الماس‌های گرد، طراحی صفی مرتب از سنگ‌ها را با درخششی بیشتر از سنگ‌های باگت خلق می‌کند. در این مدل، نگین‌ها به خوبی محافظت شده و لبه‌های آن‌ها در معرض هیچ‌گونه ضربه و سائیدگی قرار نمی‌گیرد.

پایه سنگفرشی انگشتر (Pavé)

وقتی که سطح انگشتر از تعدادی الماس ریز پوشیده شده باشد، پایه سنگفرشی (Pavé) نامیده می‌شود. این نام برای این انتخاب شده که سطح آن مانند یک تکه از خیابان با سنگ‌های گرانیتی فرش شده است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

در این مدل از انواع پایه انگشتر، اندازه الماس‌ها باید دقیقاً یکسان باشند. اگرچه سایز آنها کوچک است، در مجموع هر سنگ به پراکندگی نور این مدل کمک می کند. برای تشخیص کیفیت انگشتر، دقت کنید سطح آن مانند فرشی از جواهرات به نظر برسد.

پایه مهره‌ای (Bead)

در طرح پایه مهره‌ای، الماس‌ها طوری قرار گرفته‌اند که از هم کمی فاصله داشته باشند. در این مدل، نگین‌ها بزرگ‌تر و برجسته‌تر هستند. طراح جواهر با ایجاد تنوع در اندازه سنگ‌ها و اندازه پایه می‌تواند مدل‌های زیبا و خلاقانه‌ای را ایجاد کند.

پایه خوشه‌ای (cluster)

نوع دیگر از انواع پایه انگشتر دارای طرح یک پایه و تعدادی الماس ریز است که می‌توانند به صورت یک گل یا طرحی خیالی در کنار هم قرار گیرند. این پایه معمولاً در چند سطح با ارتفاعی قابل ملاحظه بالای دست قرار می‌گیرد که ممکن است بسیار باز و فضاگیر باشد و یا ممکن است فشرده‌تر باشد. شکل انگشت در انتخاب هر کدام از اینها موثر است. به خاطر داشته باشید، نوع باز توجه را از انگشتان دور و بر عکس نوع فشرده، توجه را به سمت دشت و انگشتان جلب می کند.

بیشتر بخوانید: انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف نشانه چیست؟

پایه تراز (Flush)

در این نوع پایه سطح نگین با سطح پایه هم تراز بوده و فقط سطح خارجی و کمی هم از قسمت بالایی نگین دیده می‌شود. در این مدل الماس درخشش چندانی ندارد اما همچنان زیبا به نظر می‌رسد.

پایه بالرین (Ballerina)

یکی از انواع انگشترهای کلاسیک، مدل چند نگین بالرین است که زیبایی خود را از نحوه قرار گرفتن باگت‌ هایی گرفته‌اند که به صورت مخروطی به دور یک مرکز ردیف شده‌اند و ظاهری مانند دامن بالرین‌ها را به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید: دستبند انگشتری یا تمیمه طلا چیست؟

نکاتی که درباره پایه انگشتر باید بدانید

در صورتی که متوجه شدید نگین یا سنگ قیمتی روی پایه‌ی انگشتر شل شده، بهتر است آن را استفاده نکنید و هرچه زودتر به جواهرساز ماهری مراجعه کنید تا  آن را تعمیر و در جای خود سفت کند. در غیر این صورت، احتمال افتادن و گم شدن نگین به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک بار چنگک‌های پایه انگشتر را چک کنید؛ تا مطمئن شوید که خم نشده باشند و همچنین سنگ را به محکمی در دل خود نگه‌ داشته باشند.

توجه داشته باشید هر چه تعداد چنگه‌ها کمتر باشد نور بیشتری به نگین می‌رسد و در نتیجه درخشش آن بیشتر می‌شود؛ مخصوصا اگر سنگ الماس باشد. اما وقتی تعداد چنگه‌ها زیاد است، درخشش نگین کمتر می‌شود اما در عوض کاملا محکم و ایمن روی رکاب انگشتر در جای خود ثابت است.

کلام آخر

برای انتخاب انواع پایه انگشتر باید به وزن طلا، عیار طلا، وزن سنگ / نگین و رنگ‌بندی آن توجه داشته باشید. همچنین نوع سنگ جواهر و نوع سنگ رنگی مد نظرتان را طوری انتخاب کنید که مطابق استایل و شخصیت شما باشد. در آخر هم یادآوری کنیم که برای خرید انواع انگشتر طلای دست ساز مردانه و زنانه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به فروشگاه اینترنتی گالری پرسته مراجعه کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: diamonds

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.