قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

استایل کژوال چیست و چه لباس‌هایی مناسب آن است؟

0

از عبارت استایل کژوال تقریباً همۀ ما استفاده می‌کنیم؛ اما شاید به درستی ندانیم که این استایل چیست و شامل چه لباس‌ها و اکسسوری‌هایی می‌شود. به همین خاطر، در این مطلب می‌خواهیم شما را با مفهوم این استایل، فلسفۀ آن و تفاوتش با دیگر تیپ‌ها و استایل‌ها توضیح دهیم. تا انتها با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال را اغلب ما به عنوان لباس‌های راحت و شیک می‌شناسیم که برای موقعیت‌های غیررسمی خیلی مناسب نیستند. واقعیت هم همین است. کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد. البته نباید آن را با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیرید.

درست است که کژوال بودن یک مفهوم بسیار گسترده است اما محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را هم دارد و به هر لباسِ راحتی نمی‌توان برچسب کژوال بودن زد. اما وجه مشترک بین تمامی اقلام مورد استفاده در این تیپ این است که فرد با آنها احساس راحتی و سبکی داشته باشد. همچنین در این استایل، محدودیت جنسیتی مطرح نبوده و اغلب لباس‌های این سبک را زنان و مردان می‌توانند به طور مشترک استفاده کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که منظور از راحتی و سبکی این نیست که هر چه دستتان می‌آید بپوشید و بگوئید تیپ من کژوآل است. برای کژوال پوشیدن باید به مد و ترندهای روز هم توجه داشته باشید و طوری لباس بپوشید که شیک و آراسته به نظر برسید. یکی از ابتدائی‌ترین اصول پایبندی به هر نوع استایلی این است که لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را بر اساس موقعیتی انتخاب کنید که قرار است در آن حضور پیدا کنید. به طور مثال، لباس‌های کژوال به هیچ عنوان قابل استفاده در مهمانی‌های شب، مجالس عروسی یا قرارهای رسمی نیستند. اما در عوض برای دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های ساده، کافه‌نشینی یا حتی طبیعت‌گردی می‌توان از آنها استفاده کرد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

احتمالا می‌دانید که برای ظاهر خوب، باید فرم بدن خود را بشناسید و بر اساس آن لباس بخرید. رنگ پوست نیز در زیبائی هر چه بیشتر لباس‌ها مؤثر است. به طور مثال، افراد گندمگون و برنزه بهتر است سراغ رنگ‌های گرم بروند تا تناسب آنها باعث زیباتر دیده شدن تیپشان شود.

حالا در ادامه به طور کامل در مورد معیارهای این استایل برایتان توضح خواهیم داد تا بتوانید به کمک این اطلاعات، انتخاب‌های صحیح و مناسبی داشته باشید.

استایل کژوال چه فلسفه‌ای دارد؟

فلسفۀ این استایل همان‌طور که در بالا هم گفتیم این است که شما در عین حال که لباس‌های راحت و سبک می‌پوشید، همچنان خوش‌تیپ و شیک به نظر برسید.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

در این میان شاید برایتان جالب باشد بدانید، با اینکه امروزه پوشیدن شلوار یکی از ارکان اصلی استایل کژوال برای خانم‌ها به‌شمار می‌آید، اما در گذشته‌های نسبتاً دور، زنان اجازۀ پوشیدن شلوار را نداشتند. در آن دوران تاریخی خانم‌ها فقط باید دامن‌های حجیم و فنردار می‌پوشیدند که برایشان بسیار دست و پاگیر بود. اما یکی از زنان فعال در حوزه دفاع از حقوق زنان، به نام امیلیا بلومر، شلوار مخصوصی را به جای آن دامن‌های حجیم پوشید و به نوعی پایه‌گذار استایل کژوال زنانه شد. البته او در آن زمان مورد تمسخر مردم، مجله‌ها و نشریه‌ها قرار گرفت اما از هدف خود دست نکشید. به طوری که ما امروزه شاهد این هستیم که شلوار در استایل کژوال زنانه و دخترانه یک رکن اصلی است.

بیشتر بخوانید: استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟

معیارهای لباس پوشیدن به سبک کژوال چیست؟

توجه به فرم بدن، رنگ پوست، جنس پارچه و موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید، از اصلی‌ترین معیارهای استایل کژوال هستند. در مورد هرکدام از این موارد در ادامه به طور مختصر اما کامل توضیح داده‌ایم.

اهمیت توجه به فرم بدن در سبک کژوال

فرم بدن در انتخاب لباس بسیار مهم است. در تیپ کژوال نیز این امر اهمیت دارد. به همین خاطر، انواع فرم‌های بدن را در ادامه معرفی کرده‌ایم تا بر اساس آن لباس‌های خود را انتخاب کنید.

– فرم بدن سیبی شکل

اندام سیب یعنی شانه‌ها و سینه‌ها بزرگ هستند و کمر به نسبت آنها باریک‌تر است. برای این اندام باید لباسی بخرید که پایین‌تنه را بلند و کشیده و کمر را پهن‌تر نشان دهد. مثلاً پیراهن‌هایی که درست از زیر سینه گشاد می‌شوند، پیراهن‌های کاملاً گشاد، لباس با یقۀ هفتی و بستن کمربند در بالای کمر مناسب است.

– فرم بدن گلابی شکل

افردی با اندام گلابی شکل، یعنی باسن و ران‌های بزرگ دارند

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا
 
لباس مناسب برای این افرادی که اندام گلابی دارند، دامن‌های راستۀ بالای زانو، پیراهن با یقه‌های مربعی، یا یقۀ باز و لباس‌های A شکل است.

 

– اندام مستطیلی

در اندام مستطیلی سایز شانه‌ها، کمر و شکم با هم برابر است. کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه‌های کوچک از ویژگی‌های این اندام است. این افراد بهتر است لباس با یقۀ گرد بپوشند.

– فرم بدن ساعت شنی

این اشخاص دارای کمر باریک، سینه و باسن بزرگ هستند. لباس مناسب اندام ساعت شنی پیراهن‌های تقریبا چسبان است.

– فرم بدن مثلثی

فرم بدن مثلثی یعنی فرد سینه و شانه‌های بزرگ و کمری باریک دارد. این افراد بهتر است لباس‌هایی که کمر بلند دارند یا پیراهن‌هایی که دامن کلوش دارند استفاده کنند تا کمرشان بزرگ‌تر دیده شود.

اهمیت توجه به رنگ پوست در سبک کژوال

در نظر گرفتن رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس برای تیپ کژوال مهم است، چون باعث بهتر دیده شدن لباس در بدن فرد می‌شود.

  • افراد با پوست گرم بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های زمینی مثل زرد، طلائی نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و عسلی انتخاب کنند.
  • افرادی با پوست سرد بهتر است سراغ رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، یاسی، فیروزه‌ای و بنفش بروند.
  • افرادی با رنگ پوست خنثی در انتخاب‌های خود آزاد هستند.
خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

برای تشخیص رنگ پوست فقط کافی است بخش داخلی مچ دست خود را زیر نور لامپ بگیرید و ببینید آیا ته‌رنگ رگ‌های دست آبی است یا سبز.

  • اگر رگ‌ها ته‌رنگ آبی دارند، یعنی رنگ پوست شما سرد است.
  • اگر رگ‌ها ته‌رنگ سبز دارند، یعنی رنگ پوست شما گرم است.

اهمیت توجه به جنس پارچه در سبک کژوال

یکی از نکات مهمی که در انواع استایل کژوال مطرح است نوع پارچۀ آن‌هاست. رایج‌ترین پارچه‌های کژوال شامل انواع جین، کتان، پنبه، نخی و پارچه‌های‌ کشباف است. اما به طور کلی، چون پارچه‌های بسیار متنوعی در دنیا داریم، بهتر است این طور بگوئیم، هر پارچه‌ای که نرم و لطیف باشد، شست‌وشوی راحتی داشته و با توجه به فصل به اندازه‌ی کافی گرم یا خنک باشد را می‌توان در ردیف کژوال‌ها دسته‌بندی کرد. مثلاً پارچه‌های نخی یا پارچه‌های کشی که مانع حرکت راحتِ دست‌وپا نمی‌شوند از بهترین نمونه‌های پارچه کژوال هستند.

البته حواستان باشد که لباس‌های ورزشی را با لباس‌های کژوال روزمره اشتباه نگیرید. لباس اسپرت به معنای لباس ورزشی است. این لباس‌ها اصولاً از پارچه‌هایی تهیه می‌شوند که خاصیت کششی بالایی دارند و به طور ویژه برای انجام فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند و نباید جایگزین استایل کژوال شوند.

بیشتر بخوانید: اصول خوش تیب بودن؛ چگونه در هر جمعی خوش‌تیپ‌ترین باشیم؟

استایل کژوال زنانه چیست؟

استایل کژوال زنانه و مردانه تفاوت خاصی با هم ندارند و تعریف هر کدام از آنها تقریباً مشابه هم است. به طور کلی، هر پوششی که برای فعالیت‌های روزمره مناسب، راحت و شیک باشد جزو سبک کژوال زنانه به حساب می‌آید؛ از شلوار جین و تی‌شرت گرفته تا پیراهن‌های نخی و کتان. مثلاً کفش‌های پاشنه بلند یا پیراهن‌های سنگدوزی شده مخصوص مهمانی‌های شب به هیچ عنوان کژوال زنانه نیستند. یا مثلاً جواهرات پر نگین و سنگ‌های قیمتی در سبک کژوال جایگاهی ندارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا زنانه

انواع بلوز، تی‌شرت، شلوار جین، هودی و ژاکت جزو تیپ کژوال زنانه هستند.

استایل کژوال مردانه چیست؟

استایل کژوال مردانه نیز شامل انواع تی‌شرت، شلوارهای جین و کتان، هودی، پولوشرت، ژاکت، کفش‌های راحتی و کتانی است. پارچه‌هایی مانند جین، پنبه، فلانل، کتان و پلی‌استر از پارچه‌های معمول این استایل هستند. همچنین اکسسوری‌هایی مانند انواع ساعت‌های مچی، دستبند‌های چرمی و عینک‌های دودی گزینه‌های بسیاری خوبی برای این تیپ مردانه هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا مردانه

اکسسوری‌های کژوال باید چگونه باشند؟

اکسسوری‌های کژوال باید چگونه باشند؟ پاسخ این سؤال به ماهیت اصلی این نوع استایل، یعنی راحتی، دوری از تشریفات و رسمی بودن آن است. به این مفهوم که شما باید اکسسوری‌هایی برای این استایل استفاده کنید که پوشیدن آنها هیچ زحمت و قاعدۀ خاصی ندارد. مثلا در مورد کفش‌ها می‌توانید یک صندل پاشنه‌تخت، کفش عروسکی راحت یا حتی کتانی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید کیف‌های رودوشی، کوله‌های سبک و غیررسمی استفاده کنید.

در مورد زیورآلات و جواهرات متناسب با استایل کژوال باید بگوییم که زنجیرهای ساده، گوشواره‌های حلقه‌ای، رینگ‌های بدون نگین یا گردنبندهای زنجیری و کارتیه بهترین گزینه‌ها هستند. همچنین شما می‌توانید از انواع دستبندهای چرمی،  دستبند بافت و دستبند مهره‌ای یا گردنبندهایی که در ترکیب آنها از مکرمه یا مهره استفاده شده نیز برای تکمیل تیپ کژوال خود کمک بگیرید. اما به هیچ عنوان سراغ جواهرات نروید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

 

جواهرات حتی اگر با نگین‌های اتمی و سنگ‌های فیک باشند نیز مناسب تیپ‌های راحتی نیستند. این زیورآلات به طور ویژه برای مجالس و مناسبت‌های رسمی طراحی و تولید می‌شوند و تمام جلوه‌شان هم‌نشینی با لباس‌های رسمی و کلاسیک است.

بیشتر بخوانید: اکسسوری چیست و چه چیزهایی را شامل می‌شود؟


کلام آخر

در این مطلب در مورد استایل کژوال و معیارهای انتخاب آن توضیح دادیم. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما برای خرید انواع طلای دست‌ساز به عنوان اکسسوری این تیپ، می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته مراجعه کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.