قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

کیف کلاچ چیست و با چه طلا و جواهراتی آن را ست کنیم؟

0

کیف کلاچ چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا این کیف مخصوص خانم‌هاست یا آقایان هم می‌توانند از آن استفاده کنند؟ این کیف با چه تیپ و استایل‌هایی بیشتر ست می‌شود؟ آیا برای مراسم غیررسمی هم می‌توان از کلاچ‌بگ استفاده کرد؟ تمامی این سوال‌ها را در این مطلب پاسخ داده‌ایم. تا انتها با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

کیف کلاچ چیست؟

همانند بسیاری از اسامی دیگری که در دنیای مد و فشن به گوشمان می‌رسد، کیف کلاچ هم طیف متنوعی از کیف‌ها را شامل می‌شود و فقط یک مدل خاص نیست. اما به طور کلی، به کیف‌های کوچک، تخت و دستی که بند یا زنجیر ندارند کیف کلاچ (Clutch Bags) گفته می‌شود. البته ممکن است در برخی مدل‌ها، کلاچ‌بگ دارای بند یا زنجیری برای آویزان کردن از شانه باشد. همین است که می‌گوییم که این اصلاح فقط یک مدل را شامل نمی‌شود اما مفهوم کلی همه‌ی مدل‌ها یکی است: کوچک، بدون فضای اضافه و صرفاً کیفی برای قرار دادن کارت بانکی و موبایل بودن.

به طور کلی، کلاچ، یک واژه‌ی انگلیسی است و به محکم گرفتن چیزی در دست گفته می‌شود. به همین خاطر، به این کیف‌هایی که باید محکم در دست گرفته شوند، کلاچ گفته می‌شود.

در سال‌های اخیر استفاده از این بسیار زیاد شده به طوری که شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن را به شکل‌های مربع، مثلث، قلب و با پارچه‌ها و جنس‌های مختلف در بازار پیدا و خریداری کنید. این کیف‌ها برای مناسبت‌های رسمی و غیر رسمی کاربرد دارند. البته مثلاً برای مناسب‌های رسمی، جنس‌های باکیفیت کیف مثل چرم یا ساتن مناسب است و برای دیگر مکان‌های غیررسمی می‌توان از هر جنس و طرح و شکل این کیف استفاده کرد.

کاربرد کلاچ‌بگ

کلاچ‌بگ برای حمل وسایل کوچک و ضروری مثل کارت‌های بانکی، موبایل، کلید یا وسایل کم‌حجمی مثل رژلب یا دسته چک کاربرد دارد. اشیاء بیشتر از این موارد در این کیف‌ها جا نمی‌شود چون اصولاً تخت و کم‌حجم بودن یکی از معیارهای اصلی طراحی آنهاست. دلیل این نوع طراحی هم این است که فرد بتواند در سبک‌ترین حالت بدون فشار آوردن به شانه، گردن یا ستون فقرات خود، وسایل ضروری‌اش را درون یک کیف دستی حمل کند.

برخی از مدل‌های این کیف‌ها دارای قسمت‌های جدا کننده‌ی زیادی هستند که می‌توانید انواع کارت‌ها، مدارک و دیگر برگه‌های مهم خود را در آنها نگهداری کنید. مدل‌های مردانه این کیف‌ها بیشتر حالت نظم‌دهنده دارند اما مدل‌های زنانه تنوع و کاربرد بیشتری دارند.

شاید بتوان گفت که ماهیت اصلی کلاچ‌بگ‌ها، نمایشی بودن آنهاست. به همین خاطر است که این نوع کیف اغلب توسط سلبریتی‌ها، هنرمندان و ستاره‌های جهانی در جشنواره‌ها و مهمانی‌ها استفاده می‌شود. به طور مثال پرنسس دایانا بسیاری از مواقع موقع پیاده شدن از ماشین، کیف پاسپورتی خود را در مقابل یقه‌اش می‌گرفت تا خود را بپوشاند. یا کیت میدلتون عادت دارد این مدل کیف را دو دستی بگیرد تا شیک‌تر به نظر برسد.

نگاهی به تاریخچه کیف کلاچ

کیف پاسپورتی (کلاچ) قدمت بسیار طولانی دارد. شاید بتوان گفت یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کیف در تاریخ است که نمونه‌هایی از مدل‌های باستانی آن در موزه‌های مختلفی در جهان نگهداری می‌شود. سرآغاز پیدایش این نوع کیف را به قسمت شمالی کشور عراق و شهر موصل نسبت می‌دهند. در آن دوران این نوع کیف توسط افراد متمول و مرفه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در زمان‌های بسیار قدیم، هم مردان و هم زنان از کیف‌های کلاچ کوچک استفاده می‌کرده‌اند و آنها را به کمربند لباس خود می‌آویختند. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی هم زنان از کیف‌های کوچکی با دسته‌های کوتاه استفاده می‌کرده‌اند که بی‌شباهت به کلاچ‌های امروزی نبوده است. اما در دوران جنگ جهانی دوم، به دلیل مشکلات اقتصادی در جهان، تولیدی‌ها ترجیح دادند که کیف‌هایی کوچک‌تر تولید کنند تا مواد زیادی برای هر کیف استفاده نشود. این بود که کلاچ‌ها در بازارعرضه شدند و خیلی زود به محبوبیت رسیدند. در واقع از سال ۱۹۰۰ به بعد رواج پیدا کردند و برندهای مشهور زیادی به تولید مدل‌هی متنوعی از این کیف‌ها روی آوردند. به طوری که امروزه این نوع کیف به یکی از فاکتورهای اصلی استایل اشخاص در مراسم خاص و مهمانی‌های شب تبدیل شده است.

انوع کیف‌های کلاچ

کیف‌های کلاچ دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام را می‌توان برای مناسبت‌های مختلف استفاده و با لباس‌های متنوعی ست کرد. به همین خاطر در زیر، برخی از رایج‌ترین مدل‌های کلاچ‌بگ را معرفی کرده‌ایم و نوشته‌ایم برای چه مناسب‌های مناسب‌تر هستند.

کیف Clutch کلاسیک

کیف پاسپورتی کلاسیک معمولا مستطیل شکل است و بندهای قابل جدا شدن دارد. این کیف‌ها ممکن است با طراحی‌ها و جنس‌های متفاوتی در بازار عرضه شوند. در نتیجه برای هر موقعیت و مکانی قابل استفاده خواهند بود. چرم، ساتن و ابریشم از جنس‌های رایج در مدل‌های کلاسیک است.

مدل پاکت نامه‌ای

این مدل همان طور که از نامش می‌توان حدس زد، مستطیل و شبیه یک پاکت نامه است. این مدل‌ها معمولا جنس ضخیم و آهاردار دارند تا بتوانند به خوبی ظاهر و مدل خود را حفظ کنند. کیف پاسپورتی پاکت‌نامه‌ای نسبت به مدل کلاسیک حالت مدرن‌تر و فانتزی‌تری دارد و می‌تواند به برجسته شدن استایل شما کمک کند.

کیف پاسپورتی روزانه

این نوع کیف پاسپورتی کمی بزرگ‌تر از مدل کلاسیک است و برای استایل کاری گزینه‌ی مناسب‌تری به شمار می‌آید. مدل روزانه در داخل خود شامل جیب‌های زیادی است که به شما این امکان را می‌دهد تا وسایل زیادی را در آن نگه‌داری کنید.

کیف پاسپورتی جعبه‌ای

مدل جعبه‌ای که به نام Minaudiere هم شناخته می‌شود، معمولا ساختاری شبیه به جعبه دارد و با جواهرات، مروارید و… تزیین می‌شود. این مدل کیف طراحی و سایزهای مختلفی دارد و برای یک دورهمی دوستانه و مهمانی‌های غیررسمی مناسب است.

کیف کلاچ مردانه

کیف کلاچ مردانه یا Portfolio Bag، نوعی کیف است که هرچیزی از تبلت گرفته تا تمام لوازم مورد نیاز روزانه‌ی شما در آن جا می‌گیرند. این کیف‌ها اندازه‌ی مناسبی دارند و به راحتی می‌توانید آن را در کیف دستی یا کوله پشتی خود قرار دهید، اما اگر دوست داشتید می‌توانید آن‌ها را در دست خود نیز نگه دارید و جذابیت بیشتری به استایل خود ببخشید.

روش‌های ست کردن کیف کلاچ با استایل‌های مختلف

کیف‌های پاسپورتی فقط برای موقعیت‌های رسمی و کاری کاربرد ندارد و می‌توان برای یک جشن و مهمانی یا استایل اسپرت و هنری هم از آن استفاده کرد. همه چیز به جنس و شکل کیف شما بستگی دارد. مثلاً اگر تیپ بوهمی زده‌اید و می‌خواهید از کلاچ‌بگ استفاده کنید، بهتر است سراغ مدل‌های پارچه‌ای از جنس الیاف طبیعی بروید که تزئینات خاصی ندارد و دارای رنگ‌های خنثی است. یا برای استایل مونوکروم می‌توانید یک کیف با رنگ کاملاً متضاد با استایل خود انتخاب کنید تا علاوه‌بر جذابیت بخشیدن به تیپ خود، کیفتان هم مرکز توجه باشد. اما برای یک مهمانی شب که لباس مجلل پوشیده‌اید، بهتر است از کلاچ‌بگی استفاده کنید که روی آن سنگ‌های زینتی کار شده است.

به طور کلی برای ست کردن کیف کلاچ با استایل‌های مختلف بهتر است به فرم لباس‌ها، رسمی بودن یا نبودن آنها، طرح و رنگ لباس‌ها و جنس آنها توجه ویژه داشته باشید.

برای کت‌وشلوار یا استایل‌های زنانه‌ی رسمی، بهترین گزینه کیف‌های چرمی با رنگ‌های متناسب با لباس است. می‌توانید کیف پاسپورتی ساده و کلاسیک را با رنگ کفش‌های خود ست کنید. اما مثلاً برای یک تیپ روزمره با شلوار جین و تی‌شرت، کیف‌هایی که جنس پارچه‌ای دارند یا حتی از جنس جین هستند گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند. اگر لباس‌هایتان ساده است، کیف را با طرح‌های گل‌دار، پلنگی یا چهارخانه انتخاب و با لباس‌هایتان ست کنید.

طرز دست گرفتن کیف کلاچ نیز در استایل شما موثر است. به طوری که سایزها و شکل‌های مخلف این مدل کیف‌ها، فرم خاصی برای نگه داشته شدن در دست دارند. در زیر برخی از این موارد را نوشته‌ایم:

  • اگر کیف شما نازک و باریک است، برای راحت‌تر بودن، آن را از انتها نگه دارید و مطمئن شوید که از دستتان نمی‌افتد.
  • اگر کیف پاسپورتی شما بزرگ و اورسایز است، آن را زیر بغلتان نگه دارید.
  • اگر کلاچ‌بگ شما اندازه متوسطی دارد، آن را از بالا نگه دارید.

بیشتر بخوانید: استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟

ست کردن کیف کلاچ با طلا و جواهرات

کیف‌های کلاچ که روی آنها با انواع سنگ قیمتی، مروارید یا فلزات گرانبها تزئین شده است بهترین گزینه برای مهمانی‌های شب و مناسبت‌هایی است که شما از طلا و جواهرات درخشان خود استفاده می‌کنید. به طور مثال، وقتی یک سینه‌ریز الماس (یا شبه الماس) به گردن دارید، بهتر است کیفی که در دست می‌گیرید هم بیشترین تناسب را با آن داشته باشد و همانند جواهرات شما برق بزند. در چنین حالتی، استفاده از یک کیف ابریشمی ظریف، کیف نقره‌ای که با نگین‌های درخشان تزئین شده یا کیف ساده مشکی براق با دکمه‌های خاص می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

به طور کلی شما می‌توانید با حفظ تناسب زیورآلات با لباس و اکسسوری‌ها به بهبود استایل نهایی خود کمک کنید. وقتی طلا و جواهرات با دیگر اکسسوری‌ها تناسب داشته باشد، بدون شک شیک‌تر به نظر خواهید رسید. ما در مطلب اکسسوری چیست و چه چیزهایی را شامل می‌شود؟ به طور کامل در مورد ضرورت ست بودن اکسسوری و لباس برایتان توضیح داده‌ بودیم. در این مطلب گفتیم که یکی از اکسسوری‌های قابل حمل، انواع کیف‌ها هستند که اگر به درستی انتخاب شوند، می‌تواند تیپ و استایل فرد را به طور کامل متحول کنند. مخصوصا اگر با بقیه زیورآلات و اکسسوری‌ها تناسب داشته باشند، تاثیر آنها چشمگیرتر خواهد بود. بنابراین، در زمان ست کردن کیف کلاچ با طلا و جواهرات حتما به مدل لباس، مدل کیفی که در دست دارید و رنگ و طرح آن توجه داشته باشید تا بیشترین تناسب را با هم داشته باشند.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که کیف کلاچ چیست و چه کاربردی دارد. در آخر هم یادآوری می‌کنیم که برای خرید زیورآلات طلا به رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گالری پرسته سر بزنید و محصول دلخواه خود را سفارش دهید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: mahileather و racked

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.