قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

اصول خوش تیپ بودن؛ چگونه در هر جمعی خوش‌تیپ‌ترین باشیم؟

0

اصول خوش تیپ بودن در واقع فاکتورهایی است که شما با رعایت آنها می‌توانید جذاب و خوش‌اندام‌تر از آنچه هستید دیده شوید. برای این منظور هم باید معیارهایی را مدنظر داشته باشید که ما به طور کامل و جامع در این مطلب برایتان توضیح داده‌ایم. اما در یک نگاه کلی، این معیارها شامل توجه به سایز لباس، رنگ پوست، فرم اندام، مدل مو، فرم صورت، جنس لباس و نوع اکسسوری‌هایی است که انتخاب می‌کنید. برای مثال، اگر شما اندام درشتی دارید و چاق محسوب می‌شوید، بهتر است کفش پاشنه‌بلند بپوشید، یا لباس‌هایی که خطوط عمودی و رنگ تیره دارند انتخاب کنید تا اندام شما را ظریف‌تر نشان دهند. یا اگر بیش از حد لاغر هستید، بهتر است لباس با طرح چهارخانه بپوشید تا کمی چاق‌تر به نظر برسید.

به طور کلی، لباس و اکسسوری در زیبا یا زشت دیده شدن تیپ و اندام شما نقش کلیدی دارند. بنابراین انتخاب صحیح و هوشمندانه شما را چندین قدم به خوش‌پوش بودن نزدیک‌تر می‌کند. برای یادگیری این اصول تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

اهمیت رعایت اصول خوش تیپی

با رعایت اصول خوش تیپی می‌توانید اندام خود را زیباتر جلوه دهید. اما فراتر از اینها، شما با خوش‌پوش بودن خود به دیگران نشان می‌دهید که به سلامت و ظاهر خود اهمیت می‌دهید. این می‌تواند در مسایل کاری و حرفه‌ای بسیار تاثیر مثبتی داشته باشد. چون وقتی شما به مسایل فردی و شخصی خود اهمیت می‌دهید یعنی برای دیگران و نظرات آنها هم ارزش و اعتبار قائلید و این امر شما را قابل اعتمادتر و منظم‌تر نشان می‌دهد.

معیارها و اصول خوش تیپ بودن

رعایت اصول خوش تیپ بودن بر شناخت فرم بدن، تناژ رنگ پوست و شناخت فرم صورت استوار است. ما به طور خلاصه، فرم‌های مختلف بدن، فرم‌های مختلف صورت و سرد یا گرم بودن تناژ رنگ پوست را برایتان توضیح داده‌ایم.

انواع فرم بدن و لباس‌های مناسب هر کدام

– اندام گلابی شکل

در زنان یعنی باسن و ران‌های بزرگ. لباس مناسب این افراد دامن‌های راسته‌ی بالای زانو، لباس با یقه‌های مربعی، قایقی یا یقه‌ی باز و لباس‌های A شکل است.

– اندام سیب‌شکل

در زنان یعنی شانه‌ها و سینه‌ها بزرگ هستند و کمر به نسبت آنها باریک‌تر است. پیراهن‌های کاملاً گشاد، لباس با یقه‌ی هفتی و بستن کمربند در بالای کمر مناسب این افراد است.

در مردان یعنی کمر از شانه‌های فرد باریک‌تر است و قفسه‌ی سینه‌ی فرد تا عرض شانه کم‌کم کشیده می‌شود. این افراد برای نشان دادن بهتر هیکل خود باید از لباس‌های فیت بدن استفاده کنند. از کراوات‌هایی با طول معمولی استفاده کنید.

– اندام مستطیلی

در زنان یعنی سایز شانه‌ها، کمر و شکم با هم برابر است. کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه‌های کوچک از ویژگی‌های این اندام است. این افراد بهتر است لباس با یقه‌ی گرد یا یقه دلبری بپوشند.

در مردان یعنی عرض شانه‌ها، کمر و شکم با هم برابر است باید از لباس با طرح افقی در نیم‌تنه‌ی بالایی یا دستمال گردن استفاده کنید. البته پوشیدن لباس اضافه هم باعث افزایش حجم سینه و شانه می‌شود.

– اندام ساعت شنی

در زنان یعنی کمر باریک و سینه و باسن بزرگ هستند. لباس مناسب این اندام پیراهن‌های تنگ و چسبان است. از شلوارهای جین راسته و تنگ استفاده کنید.

– اندام مثلثی

در زنان یعنی سینه و شانه‌ها بزرگ و کمر باریک است. این افراد بهتر است لباس‌هایی که کمر بلند دارند یا پیراهن‌هایی که دامن کلوش و پرچین دارند استفاده کنند.

در مردان یعنی کمر و شکم نسبت به بالاتنه چاق‌تر است. بنابراین بهتر است لباسی انتخاب کنند که بالاتنه و پایین تنه هم طرح و هم رنگ هستند. تا نوعی توهم در شکل بدن ایجاد شود و نگاه دیگران را از روی کمر فرد برداشته شود. کت‌شلوار تک دکمه، رنگ‌های روشن و طرح‌های عمودی هم مناسب هستند.

انواع رنگ پوست و رنگ‌های متناسب با آنها

– رنگ پوست سرد

اگر رگ دستان شما آبی است، یعنی تناژ رنگ پوست شما سرد است. پوست‌های رنگ سرد به خوبی با لباس و انواع فلزات سفید مانند نقره و طلای سفید منطبق هستند و لباس و سنگ‌هایی به رنگ قرمز، بنفش و آبی روی اندام این افراد جلوه­‌ای زیباتری دارد.

– رنگ پوست گرم

اگر رگ دستان شما سبز است، یعنی تناژ رنگ پوست شما گرم است. لباس و زیورآلاتیمثل طلا و مس زیبایی شما را دو چندان خواهند کرد و لباس و سنگ‌های رنگ نارنجی زرد و سبزبرایتان مناسب‌تر است.

– رنگ پوست خنثی

اگر رنگ دستان شما هیچ کدام از این دو رنگ نبود، یعنی خنثی است. انواع و اقسام رنگ‌های لباس و زیورآلات با اجناس و رنگ‌های مختلف با رنگ پوست خنثی سازگار است.

ترفندهای انتخاب لباس

برای انتخاب لباس مناسب باید به فرم بدن خود توجه داشته باشید. چاقی و لاغری اندام شما در انتخاب لباس حرف اول را می‌زند. بنابراین، در ادامه ترفندهای انتخاب لباس برای افراد چاق و افراد لاغر را به طور مجزا برایتان نوشته‌ایم. توجه داشته باشید که معیارهایی همانند جنس، طرح و رنگ لباس بسیار مهم هستند. به‌طور کلی، رنگ مشکی و دیگر رنگ‌های تیره، میزان سایه‌های که روی بدن فرد دیده می‌شوند را کم می‌کنند. این امر باعث ایجاد خطای دید می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود تا فرد لاغر‌تر به نظر برسد. در مقابل، رنگ‌های گرم مثل قرمز، صورتی و نارنجی، به دلیل ایجاد جلوه‌ی رنگی زیاد، میدان دید را بیش‌تر می‌کنند و در نتیجه، فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند.

– ترفندهای انتخاب لباس برای افراد چاق

اگر اندام چاقی دارید به نکته‌هایی که در زیر نوشته‌ایم حتماً توجه کنید تا لباس در تن شما زیبا و شیک دیده شود:

  • پارچه‌های ضخیم و آهاردار به هیچ عنوان برای افراد چاق مناسب نیستند. چون باعث چاق‌تر دیده شدن اندام فرد می‌شوند.
  • لباس‌های براق مثل ساتن برای افراد چاق مناسب نیست چون باعث انعکاس نور می‌شوند و اندام فرد را درشت‌تر نشان می‌دهند.
  • پارچه‌های کشی و چسبان به هیچ عنوان برای افراد سایز درشت مناسب نیستند. چون ویژگی‌های اندام فرد را بیش‌تر نمایان می‌کنند.
  • پارچه‌های مات با رنگ تیره، اندام را لاغر‌تر نمایش می‌دهند.
  • لباس‌هایی که پارچه‌های ظریف مثل حریر و کرپ دارند برای افراد چاق مناسب‌ترند.
  • لباس‌هایی که طرح عمودی دارند اندام را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند بنابراین برای افراد چاق مناسبند.
  • لباس‌هایی که طرح‌های ریز دارند اندام را لاغرتر و قد را بلندتر نشان می‌دهند.
  • رنگ‌های تیره اصولاً بدن افراد را لاغرتر نشان می‌دهند.
  • افراد چاق به‌هیچ عنوان نباید لباس گشاد و بسیار آزاد بپوشند.
  • شلوارهایی انتخاب کنید که در قسمت ران تنگ‌تر و در پایین کمی گشاد هستند زیرا مدل‌های راسته، پاها را چاق‌تر نشان می‌دهند.
  • خانم‌های چاق بهتر است لباس‌های ماکسی یا میدی بپوشند.
  • برای لاغر دیده شدن، کفش پاشنه بلند بپوشید.
  • از دامن‌های کلوش و چین‌دار استفاده نکنید.

– ترفندهای انتخاب لباس برای افراد لاغر

  • لباس با رنگ‌های روشن بپوشید تا چاق‌تر دیده شوید.
  • اگر پاهای لاغری دارید از شلوارهای گشاد و آزاد، شلوارهای پارچه‌ای پیلی‌دار که راسته هستند استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان شلوارهای جین و لگ‌های اسکینی و جذب نپوشید.
  • اگر بالاتنه‌ی لاغر دارید، بلوز، پیراهن و مانتوهای گشاد با شلوار راسته بپوشید.
  • پارچه‌های گل‌دار و طرح‌های درشت برای افراد لاغر بسیار گزینه‌های خوبی هستند.
  • از انتخاب اکسسوری‌های بزرگ خودداری کنید. ساعت مچی بزرگ یا کراوات پهن برای افراد مناسب نیست.
  • کت بپوشید. کت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا اندام مردان را برجسته‌ و عضلانی‌تر نشان دهند.
  • لباس‌هایی که پارچه‌های ضخیم دارند انتخاب کنید.
  • چند لایه لباس بپوشید تا لاغری اندام‌هایتان زیر لباس‌ها پنهان شود.
  • لباس با طرح‌های راه‌راه افقی، قفسه‌ی سینه‌ را بزرگ‌تر و شانه‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
  • هر چقدر طرح چهارخانه‌ی لباس ریزتر باشد هیکل‌ فرد درشت‌تر به نظر می‌آید.
  • به هیچ عنوان لباس گشاد و خیلی آزاد نپوشید زیرا شما را نحیف‌تر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟

ترفندهای انتخاب اکسسوری مناسب

یکی از اصول خوش تیپ بودن ، توجه به اکسسوری‌هاست. همیشه سعی کنید اکسسوری‌ها و زیورآلات خود را متناسب با لباستان انتخاب کنید. به این دلیل که زیورآلات باعث جلب توجه دیگران می‌شوند و لاغری یا چاقی بیش از حد اندام‌هایتان خیلی به چشم نمی‌آیند. به طور مثال اگر چاق و سایز بزرگ هستید، زیورآلات درشت، همچون دستبندهای بزرگ و براق انتخاب کنید. چون توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند و باعث می شوند اندام شما کوچک‌تر به نظر برسد. یا مثلاً می‌توانید از گوشواره‌های بزرگ، عینک، هدبند یا تل‌های جذاب استفاده کنید تا توجه دیگران به آنها جلب می‌شود و چاقی شما کمتر دیده شود.

انواع فرم صورت و اکسسوری‌های مناسب هر کدام

فرم صورت گرد

برای صورت گرد باید جواهراتی را انتخاب کنید که فرم متضاد گردی داشته باشند. گردنبندهای بلندی که بلندی آنها تا قفسه سینه است، گوشواره‌های زاویه­‌دار و بلند با اشکال مربع، مستطیل و ذوزنقه برای شما مناسب هستند. سعی کنید کمتر از گوشواره‌های دایره‌­ای استفاده کنید چون گردی صورت شمار ا بیشتر نشان خواهد داد.

فرم صورت بیضی

این فرم صورت تقریباً با هر مدلی جور است. گوشواره‌های حلقه­‌ای و آویزان، بهترین پیشنهاد برای صورت‌های بیضی شکل است.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی با زیورآلاتی جذاب‌تر می‌شوند که انتهای آنها دارای آویز یا جواهرات ریز باشد تا توجه‌ها را از قسمت زاویه­‌دار صورت به ویژه چانه دور کند. آویزهای با اشکال منحنی و گوشواره‌های حلقه­‌ای و آویزهای بزرگ برای صورت‌های مربعی شکل مناسب‌تر هستند.

فرم صورت مستطیلی

گردنبندهای کوتاه و گوشواره‌های میخی بهترین انتخاب برای صورت‌های مستطیلی شکلند. چون، گردنبند کوتاه باعث می‌شود کشیدگی صورت کمتر دیده شود. همچنین گوشواره‌های میخی و چسبان صورت‌های مستطیلی شکل را جمع‌تر و زیباتر نشان می‌دهند.

فرم صورت قلبی یا مثلثی

طوق و گردنبندهای کوتاه، بهترین انتخاب برای فرم صورت قلبی شکل است؛ چون باعث می‌­شوند چانه­‌ی باریک، گرد نشان داده شود گوشواره‌های آویزان نیز برای فرم صورت قلبی یا مثلثی جذاب خواهد بود.

فرم صورت الماسی

فرم صورت الماسی نیاز به زیورآلاتی دارد که به طول چانه­‌ی فرد بیافزاید؛ پس طوق و حلقه‌های کوتاه به زیبایی این چهره‌ها خواهد افزود.

بیشتر بخوانید: اکسسوری چیست و چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

ترفندهای انتخاب کیف و کفش مناسب

از دیگر اصول خوش تیپ بودن انتخاب کیف و کفش مناسب با مجلس و موقعیت است. همانطور که نمی‌‎‎شود در یک عروسی با کوله پشتی زنانه اسپرت حاضر شد، در دانشگاه هم نمی‌توان با کفش پاشنه بلند و کیف کلاچ رفت. به طور کلی کفش‌های پاشنه تخت یا کتانی‌ها به همراه کوله پشتی و کیف‌های بزرگ برای موقعیت‌های روزمره مناسب هستند و از کفش‌های پاشنه بلند و کیف‌های کوچک برای موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود.

یکی از ترفندهای انتخاب کیف مناسب، اندازه آن است. کیف‌های مخصوص مهمانی که تحت عنوان کیف دستی یا کلاچ شناخته می‌شوند، برای موقعیت‌های رسمی به کار می‌روند. کیف‌های بزرگتر و ساده‌تر هم برای استفاده از در موقعیت‌های روزمره مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: استایل بوهو چیست و چه بپوشیم تا در این سبک ظاهر شویم؟

ترفندهایی برای خوش‌اندام‌ دیده شدن

– اگر شکم بزرگ دارید، به هیچ عنوان از گردنبندهای بلند استفاده نکنید؛ چون توجه همه به روی ناحیه شکم شما جلب خواهد شد و این چیزی نیست که مطلوب شما باشد.

– حتماً لباس خود را متناسب با سایز بدن انتخاب کنید، نه بزرگ‌تر و نه کوچک‌تر.

– افراد لاغر بهتر است لباس‌های با رنگ‌های گرم بپوشند تا خوش‌اندام به نظر برسند.

– استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌ها باعث می‌شوند تا نقص‌های اندام شما دیده نشوند. پس بر اساس ترفندهایی که در بالا نوشته‌ایم از اکسسوری استفاده کنید.

– برای خوش‌اندام دیده شدن همیشه سعی کنید صاف بایستید، چانه‌تان را بالا نگه دارید و شانه‌ها را عقب بدهید.

– اصول خوش تیپ بودن می‌گوید اگر چاق هستید پارچه‌های با طرح افقی یا چهارخانه نپوشید.

– آقایانی که شکم بزرگی دارند نباید از کت‌های کمر باریک و یا هر پوششی که باعث برآمده شدن شکم م‌یشود، استفاده کنند.

– پارچه‌های سبک وزن مانند نخ و پنبه‌ شما را لاغرتر نشان می‌دهند.

– لباس‌هایی کە رنگ بالاتنه و پایین‌تنه‌ی آنها متفاوت است مانند بلوز شلوار، شما را بلند قدتر نشان می‌دهند.

– از پوشیدن لباس های با نقش و نگار شلوغ اجتناب کنید تا بلند و لاغر دیده شوید.

کلام آخر

اصول خوش تیپی بر اساس فرم بدن، فرم صورت، رنگ پوست و چاقی یا لاغری بدن را برایتان توضیح دادیم و در مورد اهمیت اکسسوری‌های هم گفتیم. بنابراین اگر مشتاق هستید زیورآلات خود را از جنس طلا با طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین ما سر بزنید. انواع طلاهای دست‌ساز مردانه، زنانه و بچه‌گانه را در گالری پرسته می‌توانید پیدا کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: liveandearncanada ، harpersbazaar و cosmopolitan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.