قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

اکسسوری چیست و چه چیزهایی شامل معنی اکسسوری میشوند؟

0

اکسسوری چیست ؟ اکسسوری در واقع نوعی لوازم جانبی است که شاید به‌تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشد؛ اما وقتی در کنار وسایل یا لباس‌های اصلی مورد استفاده قرار گیرد، جلوه‌ زیبایی به آنها می‌بخشد. شما با یک اکسسوری می‌توانید تیپ و استایل خود را شیک‌تر کنید. یا با یک آینه دکوراتیو، به اتاق‌ ساده خود روح تازه‌ای ببخشید.

همین جا در ابتدای مطلب باید اشاره کنیم که برخلاف تصور برخی از مردم، اکسسوری‌ها کم اهمیت نیستند؛ بلکه درست برعکس، ارزش و اهمیت آنها به اندازه اقلام و وسایل اصلی است. یعنی شما به عنوان یک مرد، اگر شلوار بپوشید و کمربند نبندید، تیپ شما انگار چیزی کم دارد. یا اگر به عنوان یک زن، لباس مجلسی و شیک بپوشید و از زیورآلات یا نیم‌ست‌های طلا و جواهر استفاده نکنید، گویی چیزی در استایل شما کم است. پس می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اکسسوری، برخلاف معنایش که «لوازم جانبی» است، در صنایع مد، فشن و دکوراسیون یک مهره کلیدی به‌شمار می‌آید.

برای اینکه دقیق‌تر بدانید اکسسوری چیست و به چه چیزهایی لوازم جانبی می‌گویند از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

خرید از گالری پرسته: دستبند چرم

معنی اکسسوری یعنی چه؟

اکسسوری (Accessory) واژه‌ای با ریشه انگلیسی است که در فارسی شاید نزدیک‌ترین ترجمه آن « لوازم جانبی» باشد. در واقع اکسسوری در فارسی به همان متعلقات و لوازم ضروری یا حتی غیر ضروری برای یک وسیله یا محیط اصلی گفته می‌شود. به طور مثال، وقتی پیراهنی زیبا به تن می‌کنید، دکمه‌ی سرآستین یک اکسسوری است. وقتی سوار ماشین خود می‌شوید، آویز آینه‌ی جلو یک اکسسوری به شمار می‌آید. یا وقتی وارد سرویس بهداشتی خانه می‌شوید برس، سطل، جا صابونی و غیره همگی یکی از انواع اکسسوری هستند.

در دنیای مد و فشن نیز به تمام لوازم جانبی به جز لباس‌های اصلی، اکسسوری گفته می‌شود. انواع اکسسوری در کنار لباس‌های اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی یا ایجاد هارمونی رنگ‌ها به کار می‌رود. اگر اکسسوری به درستی انتخاب شود، می‌تواند تیپ و استایل فرد را به طور کامل متحول کند. قدرت اثرگذاری لوازم جانبی به قدری زیاد است که اگر مثلاً یک دست لباس سیاه ساده پوشیده باشید، می‌توانید با زیورآلات طلای رنگی و سنگ‌های قرمز ابهت و جلوه‌ی خاصی به لباستان ببخشید.

همچنین اگر در گوشه و کنار خانه از وسایل دکوری و جانبی استفاده نکنید، خانه‌تان کامل سرد و بی‌روح به‌نظر خواهد رسید. در نتیجه، اهمیت اکسسوری‌ها به اندازه‌ی خودِ وسایل اصلی بوده و نباید از خرید آنها غافل شد.

اکسسوری شامل چه مواردی می‌شود؟

انواع اکسسوری چیست ؟ انواع اکسسوری در صنعت مد و فشن به دو دسته‌ی اکسسوری‌های پوشیدنی و اکسسوری‌های قابل حمل تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه توضیح داده‌ایم که هر کدام از انواع اکسسوری شامل چه مواردی است:

– اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری‌های قابل حمل شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌های آفتابی، چتر‌های معمولی، کیف جیبی، چوب‌های دستی، کروات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است.

خرید از گالری پرسته: دستبند کارتیر

– اکسسوری‌های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کلاه‌های بی‌لبه، کمربند و بند‌های شلوار، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

اکسسوری‌های رایج زنانه و دخترانه چیست؟

برای اینکه بدانید انواع زنانه‌ی اکسسوری چیست در ادامه ۹ لوازم جانبی رایج و پرکاربرد برای خانم‌ها را معرفی کرده‌ایم:

۱- سرویس و نیم‌ست زیورآلات

سرویس زیورآلات لوکس و خاص را می‌توان در رده اکسسوری‌های لوکس قرار داد. شما می‌توانید از سرویس‌های طلا، نقره یا حتی سرویس‌های بدل برای تکمیل تیپ خود استفاده کنید. سرویس‌های لوکس را بهتر است با لباس‌های مجلسی در مراسم رسمی استفاده کنید. نیم‌ست‌‌های ظریف را برای مجالس خودمانی و دورهمی‌ها کنار بگذارید.

۲- عینک آفتابی

عینک آفتابی، اول از همه برای حفظ سلامت چشم‌ها ضروری است. بعد از آن هم اگر به درستی انتخاب شود، می‌تواند یک استایل ساده را به استایلی شیک و چشم‌گیر تبدیل کند. شما حتی اگر تیپ ساده‌ای داشته باشید، می‌توانید با یک عینک آفتابی خاص که طرح یا رنگ منحصربه‌فردی دارد، همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب کنید.

۳- شال و روسری

اگر از لباس‌های تک رنگ و ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید با یک شال و روسری رنگی، روحی تازه به استایل خود بدمید. در انتخاب شال و روسری لازم است که همواره به نوع الیاف متناسب با فصل و سایر اجزای استایل خود دقت کنید.

۴- انواع کیف

از کیف پول گرفته تا کیف‌های دستی، رو دوشی، کوله‌پشتی و غیره جزو اکسسوری‌های زنانه هستند که بر اساس استایل فرد انتخاب می‌شوند.

۵- ساعت مچی

ساعت مچی نیز از دیگر انواع اکسسوری زنانه است. ساعت مچی زنانه تنوع زیادی دارد و باید دقت کنید تا از یک مدل مناسب با استایلتان استفاده کنید. برای مثال، استفاده از یک ساعت مچی اسپرت به همراه لباس شب و لباس رسمی، چندان مناسب نیست. پس سعی کنید چند مدل ساعت مچی داشته باشید و متناسب با فصل، استایل و لباس‌هایتان ساعت مچی مناسبی را استفاده کنید. ساعت‌هایی با بند چرمی، برای استایل اسپرت و فصل زمستان بسیار مناسب هستند و در مقابل ساعت‌ مچی که بند فلزی دارد برای یک استایل رسمی و کاری مناسب‌تر است.

خرید از گالری پرسته: دستبند مهره ای

۶- انواع کفش

کفش‌های زنانه انواع بسیار متنوعی، از کفش پاشنه‌بلند گرفته تا عروسکی و کفش تخت و صندل دارند. تمامی مدل‌های کفش در دسته‌ی اکسسوری زنانه قرار می‌گیرند که همیشه باید بر اساس لباس انتخاب و پوشیده شوند.

۷- زیورآلات مو

زیورآلات مو شامل گل‌سر، سنجاق سر، تل سر، هدبند و گل مو است. هر کدام از این اقلام را از هر جنس و با هر طرحی که باشند، می‌توان نوعی لوازم جانبی زنانه به شمار آورد.

۸- انواع جوراب

جوراب‌های ابریشمی، جوراب نخی، ساق بلند، ساق کوتاه، جوراب شلواری و تمامی مدل‌های جوراب یک نوع لوازم جانبی پوشاک به حساب می‌آیند.

۹- انواع زیورآلات

انگشتر، گردنبند، دستبند، النگو طلا، پابند، گوشواره، سنجاق سینه، طوق، گوشواره پیرسینگ و آویزهای ساعت و دستبند از دیگر انواع اکسسوری‌های زنانه هستند. در انتخاب زیورآلات باید حتماً به جنس لباس و رسمی یا غیررسمی بودن لباس‌هایتان توجه داشته باشید. مثلاً شما هرگز نباید یک گوشواره چوبی را با یک لباس شب سنگدوزی‌شده ست کنید؛ بدون شک بهترین گزینه برای چنین تیپی، جواهرات براق و ظریف است. یا برعکس، اگر تیپ هنری، یا استایل بوهو دارید سعی نکنید که از طلا و جواهرات ظریف و درخشان استفاده کنید چون ترکیب مناسبی با لباس‌های گشاد و راحت شما ایجاد نخواهد کرد.

 

اکسسوری‌های رایج مردانه و پسرانه چیست؟

برای اینکه بدانید انواع مردانه اکسسوری چیست در ادامه ۱۰ لوازم جانبی رایج و پرکاربرد برای آقایان را معرفی کرده‌ایم:

۱- کمربند

کمربند یکی از وسیله‌های ضروری مردها از گذشته تا به امروز بوده است. شاید در گذشته نقش این اکسسوری بیشتر از جهت ضرورت بوده اما امروزه نقش مهم کمربند در شکل‌گیری استایلی زیبا و متناسب، از کسی پوشیده نیست. همیشه یک ست کمربند و کفش زیبای هم رنگ را در کمد لباس‌های خود داشته باشید و متناسب با کت‌وشلوار و لباس‌های خود از رنگ‌های هم‌خانواده یا رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

۲- ساعت

ساعت نیز یکی از انواع اکسسوری مردانه است. ساعت مچی مردانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید دقت شود تا از یک مدل خوب و بسیار مناسب با استایلتان استفاده کنید. برای مثال، استفاده از یک ساعت مچی اسپرت به همراه کت‌وشلوار رسمی، ظاهر مناسبی نخواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید چند مدل ساعت مچی داشته باشید و متناسب با فصل، استایل و لباس‌های خود، ساعت مچی مناسبی را نیز استفاده کنید. ساعت‌هایی با بند چرمی برای استایل اسپرت و فصل زمستان بسیار مناسب بوده و در مقابل ساعت‌ مچی که بند فلزی دارد برای یک استایل رسمی و کاری مناسب‌تر است.

۳- کراوات یا پاپیون

همراه با کت‌وشلوار سعی کنید حتماً از پاپیون یا کراوات هم استفاده کنید تا استایلی بی‌نقص برای خود رقم بزنید. برای این منظور لازم است انواع مختلفی از کراوات با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع خریداری کنید تا بتوانید آنها را با لباس‌های مختلف ست کنید. بسیاری از آقایان تمایلی به استفاده از کراوات و یا پاپیون در استایل خود ندارند؛ در صورتی که همین اکسسوری ساده و در دسترس می‌تواند استایل آن‌ها را کامل‌تر و جذاب‌تر نشان دهد.

۴- جوراب

امروزه مدل‌های متنوع و خاصی برای جوراب‌های مردانه طراحی شده و به سادگی می‌توانید طرح و مدلی متناسب با استایل خود انتخاب کنید. جوراب‌های مردانه با رنگ خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری بیشترین کاربرد را دارند اما اگر می‌خواهید استایلی متفاوت داشته باشید، از جوراب‌هایی با رنگ متفاوت، طرح خاص و انتزاعی استفاده کنید. این اکسسوری مردانه اگر به درستی انتخاب شود، مطمئنا استایل جذابی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

۵- انواع زیورآلات مردانه

انگشتر یکی از انواع اکسسوری‌ است که بیشتر مورد توجه آقایان قرار دارد. با انتخاب انگشتری متناسب با استایل خود می‌توانید تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. البته توصیه‌ی ما این است که از خرید انگشترهای خیلی درشت با طراحی‌های عجیب و غریب پرهیز کنید. از دیگر زیورآلات مردانه می‌توان به دستبند اشاره کرد. استفاده از یک دستبند مردانه از جنس چرم در کنار لباس‌های اسپرت یا دستبندهای لوکس تمام فلزی در کنار لباس رسمی می‌تواند استایل شما را زیبا و بی‌نقص جلوه دهد.

۶- انواع کفش

کفش هم یک اکسسوری مردانه است. حتماً جنس و مدل کفش را بر اساس جنس و مدل لباس‌هایتان انتخاب کنید. صندل‌های تابستانی با استایل کژوآل ست هستند و کفش‌های ورنی و رسمی مناسب کت‌وشلوارند؛ بنابراین بسیار مهم است که اکسسوری‌ها بر اساس لباس اصلی انتخاب و استفاده شوند.

۷- انواع کیف

مطمئناً حمل کردن تمام وسایل شخصی با دست و بدون استفاده از کیف، چندان راحت نیست و ظاهر خوشایندی هم ندارد. در چنین مواقعی، کیف‌ها بهترین لوازم جانبی به‌شمار می‌آیند. خوشبختانه در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این اکسسوری مردانه تولید می‌شود و شما می‌توانید به سادگی یک کیف خاص و منحصربه‌فرد را برای خود انتخاب کنید.

۸- عینک آفتابی

عینک آفتابی، یکی دیگر از اکسسوری‌های ضروری و مردانه است که استفاده از آن در میان تمام سنین دیده می‌شود. این اکسسوری یک بخش جدایی‌ناپذیر از دنیای مد و فشن به‌شمار می‌آید و به نوعی امضا تبدیل شده است. این اکسسوری حتی توسط افرادی که به مد علاقه‌مند نیستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در انتخاب عینک آفتابی، در درجه‌ اول باید به کیفیت آن توجه کنید زیرا ارتباط مستقیمی با سلامت چشم‌ها دارند. سپس ظاهر این اکسسوری را مدنظر قرار داده و یک مدل جذاب و متناسب با استایل خود را انتخاب کنید.

۹- دکمه سردست

دکمه سر دست یک وسیله ساده و شیک برای چفت کردن لبه‌ی آستین پیراهن مردانه است و باعث می‌شود تا استایل رسمی آقایان شیک‌تر به‌نظر برسد. این دکمه‌ها در واقع جایگزینی برای دکمه‌های معمولی هستند؛ با این تفاوت که روی لباس دوخته نمی‌شوند و قابلیت جابه‌جایی دارند. دکمه سر دست نیز همانند دیگر لوازم جانبی، طرح‌های متنوع دارد که می‌توانید با توجه به استایل و سلیقه خود، بهترین مدل را انتخاب کنید.


۱۰- کمربند، کلاه، دستمال گردن

هر وسیله‌ دیگری غیر از لباس‌های اصلی جزو اکسسوری‌های مردانه هستند. از جمله می‌توان به کمربند، کلاه و شال و غیره اشاره کرد. این موارد را هم باید بر اساس رسمی یا غیررسمی بودن لباس‌هایتان انتخاب کنید.

اکسسوری‌های رایج در دکوراسیون چیست؟

اکسسوری برای منزل شامل آن دسته از وسایل ریز و درشتی است که وجود آن‌ها برای زندگی الزامی نیست و صرفاً با هدف ارتقای سطح زیباشناختی فضای مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌شود. استفاده از اکسسوری‌ها باعث گرم‌تر شدن فضای خانه و پر کردن قسمت‌های خالی در دکوراسیون می‌شوند. همچنین به دلیل کم هزینه بودن یکی از عناصر پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به شمار می‌آیند. اکسسوری باید در وهله اول از چیدمان و تم کلی اتاق یا هر فضایی که در آن قرار دارد پیروی کند و بعد باعث ایجاد یکپارچگی و انسجام در اتاق شود.

مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای دکوراسیون داخلی خانه شامل موارد زیر هستند:

کتاب و مجله: کتاب‌ها و مجلات در واقع لوازم جانبی نیستند؛ اما زمانی که به صورت تزئینی استفاده می‌شوند، می‌توان آن‌ها را جزء اکسسوری‌ها قلمداد کرد.

ساعت: یک ساعت نه تنها یک لوازم جانبی بزرگ است، بلکه می‌تواند مرکز توجه در اتاق پذیرایی یا هال نیز باشد. ساعت‌های مدرن که از طرح‌ها و مواد غیر معمول ساخته شده‌اند با دکوراسیون‌های مدرن هماهنگ هستند. برخی از ساعت‌های سنتی و کلاسیک با طراحی بسیار پیچیده‌ای که دارند می‌توانند برای دکوراسیون‌های سنتی مناسب باشند.

انواع کلکسیون‌ها: کلکسیون‌ها باید با روشی سازمان یافته به نمایش درآیند و نباید فضای اتاق را مختل كنند؛ به عبارتی این کلکسیون‌ها را بر اساس رنگ و تم اتاق انتخاب کنید.

چراغ‌ها: لامپ‌های مناسب و تجهیزات روشنایی در تعیین شخصیت‌های مختلف یک اتاق بسیار مهم هستند. پس در پاسخ به اینکه اکسسوری چیست باید گفت که لوازم نورپردازی خانه یکی از انواع لوازم جانبی منزل است.

آیینه‌ها: در برخی از بخش‌های منزل مانند اتاق خواب و رختکن، آینه‌ها ضروری هستند. در بخش‌های دیگر، آیینه‌ها تزیینی‌تر هستند. به بیانی ساده، آینه‌ها احساس جادار بودن را به وجود می‌آورند. گاهی اوقات یک دیوار کامل با یک آیینه، به عنوان اکسسوری پوشانده می‌شود.

قاب عکس و تابلو: به عنوان یکی از لوازم جانبی خانه، در صورت انتخاب مناسب و استفاده در مکان‌های ایده‌آل، می‌توانند شخصیت و ماهیت اتاق را به میزان قابل توجهی ارتقا ببخشند. رنگ و بافت تصاویر باید با دیگر المان‌های استفاده شده در اتاق هماهنگ باشند. مثلاً پرتره‌ها معمولاً حالت رسمی دارند. در حالی که تصاویر حیوانات، تابلوهای غیررسمی به‌شمار می‌آیند.

گل و گیاه: از گل و گیاه می‌توان به عنوان اکسسوری برای پر کردن فضای پشت پنجره یا حتی به عنوان تقسیم کننده اتاق استفاده کرد.

مجسمه: مجسمه‌ها می‌توانند از جنس سنگ، چوب، فلز، عاج، سفال، پلاستیک یا شیشه باشند که اشکال و اندازه‌های مختلف دارند.

اکسسوری‌های رایج طلا و جواهرات چیست؟

در ادامه رایج‌ترین اکسسوری‌های طلا و جواهر را به شما معرفی کرده‌ایم:

گوشواره

گوشواره طلا از رایج‌ترین انواع اکسسوری زنانه به‌شمار می‌آید. زیرا در انواع بسیار متنوع و با جنس و طرح‌های متفاوت در بازار موجود است. شما با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید انواع گوشواره طلا، نقره یا بدلی را خریداری و استفاده کنید. بیشترین اهمیت استفاده از گوشواره‌های تکی و بدون گردنبند زمانی است که گوشواره‌های پرنگین و براق انتخاب می‌کنید. این نوع گوشواره‌ها اغلب برای ست کردن با لباس‌های مجلسی بهترین گزینه هستند، چون جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشند.

 

گردنبند

اکسسوری چیست ؟ یکی از انواع اکسسوری‌ها، گردنبند است که در انواع و جنس‌های مختلفی در بازار موجود است. موقع خرید گردنبند باید حواستان باشد که اگر گردنبند طلا و گردن شما با هم تناسب نداشته باشند، کل ظاهر شما نامتعادل دیده خواهد شد. طول گردنبند را حتماً بر اساس یقه لباستان انتخاب کنید. مثلاً وقتی لباسی با یقه اسپرت و مردانه می‌پوشید، سعی کنید گردنبند شما هم اسپرت و ساده باشد.

 

 

دستبند

دستبند طلا را به عنوان لوازم جانبی لباس زنانه یا مردانه می‌توانید استفاده کنید. اولین قدم برای خرید آنلاین دستبند این است که شما باید سایز مچ دست خود را بدانید. برای اندازه‌گیری مچ می‌توانید از متر پارچه‌ای، روبان یا حتی یک نخ ساده استفاده کنید. اصولاً پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند. این قسمت را با نخ یا متر اندازه بگیرید و عدد دقیق آن را یادداشت کنید. هنگام خرید دستبند، شما باید ۱.۳ سانتی‌متر به اندازه‌ی دور مچ اضافه کنید تا دستبند طلا در دست خیلی تنگ نباشد. اگر دوست دارید که دستبند طلا در دستتان آزاد باشد و حرکت زیادی داشته باشد بهتر است به جای ۱.۳ سانتی‌متر، حدود ۲.۵ سانتی‌متر به عدد مچ دست خود اضافه کنید.

انگشتر

در پاسخ به اینکه اکسسوری چیست می‌توان گفت انگشتر طلا از رایج‌ترین اکسسوری‌های زنانه و مردانه در صنعت طلا و جواهر است. جنس و مدل انگشتر را باید بر اساس استایل و موقعیتی انتخاب کنید که در آن حاضر هستید. به طور مثال، انگشتر طلا با نگین‌های الماس را با لباس‌های رسمی بپوشید.

 


کلام آخر

در این مطلب در مورد اینکه معنی اکسسوری چیست و رایج‌ترین اکسسوری زنانه و اکسسوری مردانه شامل چه اقلامی است، برایتان توضیحات جامعی ارائه دادیم. در آخر هم اکسسوری‌های رایج طلا و جواهرات را معرفی کردیم و لینک‌های خرید مدل‌های طلای هر کدام از این محصولات را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: trendingus

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.