قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

دستبند تنیس چیست و موقع خرید آن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

0

دستبند تنیس (Tennis Bracelet)

دستبند تنیس که این روزها بازارِ گرمی میان طرفداران خود دارند یک قطعه جواهری است که از الماس‌های کوچک و ظریفی تشکیل شده که به کمک نوار نازکی از فلز قیمتی بهم متصل شده‌اند. در این مطلب سعی کرده‌ایم همه نکات مهم که لازم است هنگام خرید دستبند تنیس بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

 

رنگ الماس در دستبند تنیس

همانطور که همه ما می‌دانیم هرچه رنگ الماس سفیدتر باشد نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است مگر اینکه خود سنگ دارای رنگ‌های فانتزی باشد. در این راستا هرچه کیفیت الماس بیشتر باشد بالطبع شما هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. پس اگر قصد دارید که دستبند الماس روشن و درخشانی بخرید خودتان را آماده کنید که باید پول زیادی را نسبت به سنگ‌های رنگی خرج کنید.

بیشتر بخوانید: با رنگ‌های سنگ الماس بیشتر آشنا شوید؛ از الماس خونین تا الماس رنگین کمان

اهمیت نوع فلز

یادتان باشد که همیشه لازم نیست دستبندهایی را انتخاب کنید که با الماس درجه یک طراحی شده است. برای مثال اگر شما دستبندی از جنس طلا دوست دارید، الماس‌هایی که کمی زرد هستند گزینه خوبی می‌تواند باشد. زیرا این نوع الماس در کنار رنگ فلز طلا ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

و برعکس اگر انتخاب شما دستبندی سفید مانند طلای سفید است، هرچه الماس بی‌رنگ‌تر باشد، دستبند طلا شما جذاب‌تر است و جلوه بیشتری دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

اهمیت یکدست بودن الماس‌ها

نکته‌ی دیگری که اگر آن را در نظر نگیرید منجر به انتخاب اشتباه می‌شود یکنواختی همه‌ی سنگ‌ها با هم است. دقت کنید که همه‌ی الماس‌ها با هر نوع کیفیتی که هستند دقیقا یک رنگ باشند چون در غیر اینصورت دستبندی چهل‌تکه دارید که رنگ‌ها بطور تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند  ترکیب نابه‌سامانی دارد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد انواع الماس و معیارهای کیفیت آن باید بدانید

تمیزی الماس

در دستبندهای تنیس رنگ الماس از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. می‌دانید که الماس‌های واقعی بطور طبیعی خراش‌هایی روی خود دارند که در جواهرات جلوه جالبی به جا نمی‌گذارد. اما از مزایای این دستبندها به این موضوع می‌توان اشاره کرد که چون الماس‌های خیلی کوچک به هم وصل شده‌اند با چشم عیب و نقص‌های آن دیده نمی‌شود مگر اینکه در فاصله خیلی نزدیک به آن نگاه کنیم.

اندازه سنگ در وضوح آن تاثیر بسزایی دارد و به خاطر بسپارید که هر چه سایز الماس بزرگ‌تر شود وضوح آن بیشتر شده و اجزا آن به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که اگر سنگ‌ها درشت هستند عیب و نقصی نداشته باشد یا با چشم دیده نشوند.

هنگام خرید به سالم بودن الماس توجه کنید چون اگر ترک خورده یا لب‌پر باشد به مرور زمان با استفاده روزمره دستبند، کل سنگ‌های آن خراب می‌شود. پس با بررسی کردن کامل الماس بهترین را برای خرید انتخاب و هزینه کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند سکه ای زنانه

ساختار تشکیل‌دهنده دستبند تنیس

به طور کلی تنظیمات و ساختار دستبند شما باید به اندازه کافی محکم باشد که همه‌ی قطعه‌ها را در کنار هم نگه دارد. همچنین در برابر هر نوع ضربه و فشار ناگهانی مقاومت کند.

 

پایه‌های نگهدارنده الماس

باید به نحوه متصل شدن الماس‌ها بهم توجه کنید تا مطمئن شوید به‌راحتی جدا نمی‌شوند و در برابر هر آسیبی مقاوم هستند.

به عنوان مثال، الماس‌هایی که در دل یک گودی جای گرفته‌اند از ایمن‌ترین‌ها به شمار می‌روند چون الماس توسط یک پایه فلزی به محکمی در محل مناسب خود نگه داشته شده است. همچنین الماس‌هایی که به کمک چنگک محاصره شده‌اند هم گزینه مطلوبی است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

پیوندها

به پیوندهایی که الماس‌ها را بهم متصل کرده نگاه کنید که محکم و سفت باشد و به سادگی پاره نشود.

 

گیره قفلی

هنگام خرید چندین بار قفل دستبند را امتحان کنید و مطمئن شوید که به آسانی باز نمی‌شود. همچنین به اندازه‌ای باید سفت باشد که خم یا شکسته نشود.

 

انعطاف‌پذیری

یکی از ویژگی‌های مهم در دستبند منعطف و نرم بودن آن است. چون اگر سفت باشد احتمال دارد هنگام پوشیدن پیچ بخورد و بشکند. برای تست کردن انعطاف‌پذیری کافیست آن را آویزان کنید و ببینید که مستقیم در هوا آویزان شده است یا نه؟

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب دستبند طلا، رازهایی که باید بدانید

انتخاب نوع فلز را برای دستبند   

موقع تصمیم‌گیری برای جنس فلز دستبند تنیس، باید بین ماندگاری و قیمت آن سبک سنگین کنید و بسنجید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

مثلا طلای زرد و نقره از جمله فلزهای نرمی هستند که سریع‌تر از سایر فلزات از بین می‌روند. با این وجود اگر قرار نیست که هر روز دستبند خود را بپوشید آنها گزینه خوب و مقرون به‌صرفه‌ای محسوب می‌شوند.

اما اگر به دنبال دستبندی ماندگار می‌گردید، پلاتین از فلزات بسیار مستحکمی است که قیمت بسیار بالایی هم دارد. اما اگر برای استفاده روزمره دستنبد می‌خرید ارزش هزینه کردن را دارد زیرا در گذر زمان فرسوده یا شکسته نمی‌شود.

برای یک انتخاب میانه می‌توانید به سراغ طلای سفید بروید چون از طلای زرد بادوام‌تر و از پلاتین ارزان‌تر است.

خرید از گالری پرسته: دستبند زنجیری طلا

سوالات رایج در مورد خرید دستبند تنیس الماس

  1. دستبند تنیس (Tennis Bracelet) چه شکلی است؟
    دستبند تنیس از جمله زیورآلات شیک و باکلاس است و از یک ردیفِ یکپارچه‌ی الماس روی پایه‌های چنگکی تشکیل شده است.
  2. نگین‌های دستبند تنیس از چه سنگی هستند؟
    با اینکه ماهیت اصلی دستبند تنیس با سنگ الماس است، ما در سال‌های اخیر، در ساخت آن از دیگر سنگ‌ها هم استفاده می‌شود. این دستبند برای نمایش و جلوه‌ی بی‌نظیر سنگ‌ها طراحی شده است.
  3. دستبند تنیس چرا به این نام مشهور است؟
    Chris Evert تنیسور معروف سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹ میلادی در یکی از مسابقات مهم خود دستبند جواهری به دست داشت که توسط George Bedewi طراحی شده بود. کریس عاشق این دستبند بود اما در میان مسابقه ناگهان متوجه شد که یکی از الماس های دستبندش افتاده. به همین خاطر، از تمام مسئولین خواست که مسابقه را متوقف کنند تا الماس دستبند او پیدا شود. از آن به بعد این مدل دستبند، با عنوان «دستبند تنیس» معروف شد.
  4. بهترین اندازه برای دستبند تنیس چیست؟
    دستبندهای تنیس الماس نباید روی مچ دست خیلی سفت، شل یا آویزان باشند. اصل بر این است که این دستبند روی مچ حرکت داشته باشد تا بتواند جذابیت الماس‌ها را به خوبی نمایش دهد.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.