قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با استايل كلاسيك، لباس‌ها و جواهرات مربوط به این سبک

0

استايل كلاسيك باعث می‌شود تا فرد شخصیت قوی و موجهی پیدا کند و علاوه بر حفظ وقار و سادگی، بسیار شیک، جذاب و آراسته نیز به نظر برسد. بسیاری از ما برای کسانی که تیپ کلاسیک دارند ارزش و احترام زیادی قائل هستیم. چون این افراد با سادگی و مینیمال بودن لباس‌هایشان به ما نشان می‌دهند که می‌توان بدون زرق و برق هم جذاب بود.

خط دوخت تمیز و ظریف، رنگ‌های خنثی، بدون طرح و چین و چاپ بودن پارچه‌ها، خوش‌دوخت بودن و وقار لباس‌ها همه نشان‌دهنده‌ی استایل‌های کلاسیک زنانه و مردانه هستند. حالا برای اینکه بهتر و بیشتر با این تیپ جذاب و شیک آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

استایل کلاسیک چیست

کلاسیک، استایلی ساده اما شیک است که زرق و برق و رنگ‌های جیغ در آن جایی ندارند. در این استایل، کیفیت و جنس پارچه و شیک و باکلاس بودن لباس اهمیت بسیار زیادی دارد. جنس اعلاء، سادگی و جذابیت اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که در این استایل باید رعایت شوند. این استایل در واقع نوعی سرمایه‌گذاری هم به شمار می‌آید. چون شما یک بار مثلاً یک پالتوی گران‌قیمت خریداری می‌کنید و تا سالیان سال می‌توانید آن را استفاده کنید. چون علاوه بر جنس خوب، طرح ساده و مینیمالیسیتی این استایل باعث می‌شود تا لباس‌های شما هرگز از مد نیفتد و همیشه قابل استفاده باشند.

رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، یشمی، زرشکی، سفید و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، طوسی و رنگ‌های نود مانند قهوه‌ای، کرم، بژ در استایل کلاسیک بیشترین استفاده را دارند. جنس لباس اغلب از پارچه‌های لطیف مانند ابریشم، ترمه و مخمل انتخاب می‌شود و پارچه‌های سخت، کشی و چسبان جائی در این استایل ندارند. خیلی کم از طرح‌های گلدار و چاپ روی پارچه در این استایل استفاده می‌شود. برش و طرح لبه‌های لباس‌های این سبک بسیار نرم و ملایم هستند و شما خیلی کم می‌توانید طرح‌های موج‌دار و چین‌دار در لباس‌های کلاسیک ببینید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

به طور کلی، وقتی لباس، اکسسوری‌ها و زیورآلات شما ساده اما شیک و جذاب باشند یعنی استایل کلاسیک دارید. حالا در ادامه به طور کامل‌تری در مورد معیارها، فاکتورها و تفاوت‌های استایل‌های کلاسیک زنانه و مردانه برایتان توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: استایل بوهو چیست و چه بپوشیم تا در این سبک ظاهر شویم؟

معیارهای لباس پوشیدن به سبک کلاسیک

در استایل کلاسیک جنس پارچه‌های لباس اهمیت زیادی دارند؛ پنبه، پشم و ابریشم الیافی هستند که پارچه‌های کلاسیک از آن تهیه می‌شوند. این پارچه‌ها باید بهترین کیفیت را در تولید داشته باشد.

رنگ لباس‌ها بهتر است خنثی باشد چون مفهوم کلاسیک بودن در این رنگ‌ها معنا می‌شود. رنگ لباس‌ها نباید درخشان و پر زرق و برق باشد.

یکی دیگر از نکته‌های مهم در این استایل اندازه و فیت بودن لباس‌هاست. بر خلاف استایل کژوال اندازه بودن لباس در استایل کلاسیک بسیار حائز اهمیت است.

یک فرد با این استایل باید رفتار کلاسیک هم داشته باشد؛ وقار و متانتی که در پوشش شما مشاهده می‌شود باید در رفتارتان نیز نمود پیدا کند.

این استایل می‌تواند برای هر مکانی مناسب باشد چون اصل آن بر راحت و مینیمال بودن استوار است. باید توجه داشته باشید که در این استایل بهتر است مدل مو و آرایش خود را هم ساده نگه‌ دارید، چون باعث زیباتر دیده شدن استایل کلاسیک شما می‌شود.

ترنچ کت، کت‌های بارانی، کت و دامن‌های رسمی و شیک، کت و بلیزر، شلوار‌های پاچه گشاد، شلوار‌های کبریتی، دامن‌های تا روی زانو، لوفر‌ها، کفش‌های کلاسیک (فرم مردانه)، کیف‌های کراس بادی چرم، بوت‌های چرم، آستین بلند یقه اسکی، شلوارهای فاق بلند پارچه‌ای که حالت کلاسیک دارند و موارد مشابه همگی از گزینه‌های بسیار مناسب برای استایل‌های رسمی و شیک هستند.

بیشتر بخوانید: استایل مونوکروم چیست و چگونه می‌توانیم در این سبک بدرخشیم

معرفی انواع طلا و جواهرات کلاسیک

اگر استایل کلاسیک را انتخاب کرده‌اید، زیورآلات ‌شما هم باید ساده و مینیمال باشد. یک خانم یا آقا با این استایل نباید از اکسسوری‌های زیادی در تیپ خود استفاده کند. یک ساعت مچی، یک دستبند با طرح بسیار ساده، حلقه نامزدی و گوشواره حلقه‌ای ساده برای خانم‌ها تمامی چیزی است که برای این تیپ نیاز خواهید داشت.

گوشواره‌های میخی با سنگ الماس، دستبند بسیار ظریف و شیک یا انگشترهای ساده از بهترین طلا و جواهرات این سبک هستند. البته باید اشاره کنیم که برای خانم‌های علاقه‌مند به تیپ کلاسیک، زیورآلات مرواریدی شاید بهترین انتخاب باشد. به این خاطر که مروارید در عین سادگی و شیک بودن، با لباس‌های کلاسیک خیلی خوب ست می‌شود و بر جذابیت آنها می‌افزاید. این وسیله‌ی زینتی حتی با شلوار جین نیز ترکیب متضاد جذابی می‌سازد.

زیورآلات و جوهراتی که با این گوهر طراحی، ساخته و عرضه می‌شوند طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای دارند و هر نوع سلیقه‌ با هر میزان بودجه‌ای را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید یک گردنبند بسیار کوتاه مروارید از گردن خود بیاویزید یا رشته‌های بلند آن را با چند بار تاباندن دور گردن با لباستان ست کنید. اغلب زنان ۲۰ ساله مجموعه‌ای از گردنبندهای کوتاه با مرواریدهای ریز دارند. یعنی گردنبندهای طوق و پزنسس برای این نسل بسیار مناسب است. این گردنبندها یا به گردن چسبیده‌اند یا نهایتا تا شانه فرد بلندی دارند. زنان در دهه ۳۰ زندگی بیشتر ترجیح می‌دهند گردنبندهای بلندتری داشته باشند. این زنان اغلب مدل‌های اپرا یا طنابی را انتخاب کنند تا گردنبند به خوبی روی سینه‌شان خودنمایی کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

جواهرات الماس نشان بیشترین تناسب را با مروارید دارند. هر دو سنگ رنگی روشن دارند و در کنار هم می‌توانند ترکیب شیک و مینیمالی بسازند که برای استایل کلاسیک بهترین گزینه است. الماس و مروارید به خوبی یکدیگر را حمایت می‌کنند. مروارید، درخشش بسیار زیبای الماس را متعادل می‌کند و هم‌زمان، الماس هم به فرم قدیمی و کلاسیک مروارید جلوه بی‌نظیری می‌بخشد تا مدرن و به‌روز دیده شود. یعنی همکاری این دو سنگ با هم یک معامله دو سر برد است؛ هم مروارید جذاب‌تر به نظر خواهد رسید و هم الماس بیشتر به چشم می‌آید.

معیارهای اصلی استایل کلاسیک مردانه

استایل کلاسیک مردانه را می‌توان پایه و اساس شیک‌پوشی آقایان دانست. مردها با این استایل اعتماد به نفس و قدرت کنترل خود را به نمایش می‌گذارند. به ویژه در محیط‌های اداری این استایل رسمیت و محبوبیت خاصی دارد.

رنگ‌های خنثی در استایل مردانه هم جزو معیارهای اصلی است. شما به عنوان یک مرد می‌توانید ژاکت‌های پشمی، پیراهن‌های سفید و ساده، سویی‌شرت‌هایی با یقه V شکل و کفش‌های کلاسیک استفاده کنید. پوشیدن لباس مناسب با سایز بدن نیز بسیار مهم است. هر چه سایز لباس مناسب‌تر باشد شما هم خوش تیپ‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهید رسید‌.

می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های استایل کلاسیک کت و شلوار رسمی است. در زمان خرید کت و شلوار بهتر است مدل‌های دو چاک و دو دکمه با رنگ‌های کلاسیک مانند خاکستری، مشکی یا زغالی انتخاب کنید. هنگام انتخاب پالتو فرم بدن و قد خود را مد نظر قرار دهید و اگر قدی بلند دارید پالتویی بلند و اگر قدتان کوتاه است پالتوی کوتاه خریداری کنید.

استفاده از کلاه، ساعت، کفش ورنی، چرم و ساس‌بند در استایل کلاسیک مردانه بسیار رایج است؛ در این سبک لباس‌های چرمی جایگاه خوبی دارند. به عنوان مثال، در فصل زمستان، استفاده از دستکش چرم بسیار رایج است. کیف‌ چرمی نیز از اهمیت بالایی در استایل کلاسیک مردانه برخوردار است.

اگر تمایل دارید شلوار جین بپوشید بهتر است شلوار جین مردانه را از بین طرح‌های راسته انتخاب کنید. در زمستان پوشیدن پلیور مردانه می‌تواند برای شما انتخابی مناسب به شمار رود. پولو شرت، شلوار کتان، کفش آکسفورد، ساعت عقربه‌ای، ژاکت یقه گرد و کیف‌های کلاسیک جزو ای استایل هستند.

بیشتر بخوانید: استایل وینتیج چیست و چطور به این سبک لباس بپوشیم؟

 

معیارهای اصلی استایل کلاسیک زنانه

خط دوخت تمیز، رنگ‌های خنثی، راه‌ راه‌های ساده یا جزئیاتِ مینیمال از ویژگی ‌های لباس‌های کلاسیک زنانه هستند. جالب است بدانید که رژ لب قرمز هم یکی از معیارهای جدایی‌ناپذیر از استایل کلاسیک زنانه به شمار می‌آید.

کلاسیک بودن به هیچ عنوان سخت نیست و انتخاب لباس در این سبک چند قانون ساده دارد که در بالا همه را توضیح داده‌ایم. اما برای یادآوری باید بگوئیم که مثلاً شما می‌توانید با پیراهن کوتاه و ساده‌، یک جفت گوشواره بدون زرق و برق و یک جفت کفش پاشنه بلند، تیپی کلاسیک و جذاب برای خود بسازید. یا مثلاً کت بلیزر زنانه را به همراه شومیز و شلوار جین بپوشید و کیف کلاچ زیبایی هم به دست بگیرید. یا به طور مثال، شومیز سفید از جمله لباس‌هایی است که تقریباً هیچ وقت از مد نمی‌افتد و می‌توانید برای کلاسیک بودن از این لباس استفاده کنید.

تی‌شرت‌ها و بلوزهای راه راه (Breton top) زنانه که ملهم از یونیفورم‌های نیروی دریایی فرانسه در سال ۱۹۸۵ هستند، از دیگر لباس‌های کلاسیک است که می‌توانید انتخاب کنید. پلیور کشمیر، لباس‌های یقه اسکی، دامن‌های زیر زانو، کفش تخت، کتانی اسپرت، کت چرمی، پالتوهای شتری‌رنگ و جین‌های ساده از جمله لباس‌های استایل کلاسیک‌زنانه هستند.

پیراهن کوتاه و ساده (LBD) جزو آیتم های استایل کلاسیک محسوب می شود و کوکو شنل برای نخستین بار پیراهن کوتاه و مشکی را به عرصه مد معرفی کرد. یکی از ترکیب های خوب این پیراهن با گوشواره ساده و یک جفت کفش پاشنه بلند است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

یکی دیگر از ترکیبات خوب برای استایل کلاسیک شلوارهای گشاد یا راسته هستند. به شرط آن که کاملاً ساده و بدون تزیین باشند. اگر تمایلی به استفاده از شلوار ندارید می‌توانید دامن کوتاه بپوشید. این دامن‌ها باید تا به زانوی شما را پوشش دهند. دامن‌های میدی هم جزو گزینه‌های مناسب به حساب می‌روند.

از جمله زنان مشهوری که همیشه استایل کلاسیک داشته و دارند می‌توان به ادری هپبورن زیبا، کیت میدلتون و ژاکلین کندی اشاره کرد. استایل کلاسیک گریس کلی – مدل، بازیگر مشهور هالیوود و ملکه‌ی کشور موناکو – نیز بی‌عیب و نقص بود. او همیشه پیراهنی بلند و ساده می ‌پوشید و رنگ‌‌های خنثی را انتخاب می ‌کرد. ملکه‌ی موناکو حتی اگر می‌خواست طبق اصول کژوال لباس بپوشد، فقط یقه اسکی به همراه شلوار پارچه ‌ای زنانه می‌پوشید. همیشه پیراهن ‌های ساده و بدون آستین، شلوار و کفش سیاه می‌پوشید. حتی زیورآلاتش هم ساده بودند و در همه‌ی مناسبت‌ها، چه رسمی و چه غیر رسمی، به مروارید اکتفا می‌‌کرد.

بیشتر بخوانید: استایل کژوال چیست و چه لباس‌هایی مناسب آن است؟


کلام آخر

در این مطلب در مورد استايل كلاسيك و معیارهای انتخاب آن توضیح دادیم. در بالا گفتیم که سبک کلاسیک لباس پوشیدن به معنای سرمایه‌‌گذاری روی پوشاک و اکسسوری‌هاست. چون کیفیت و جنس لباس‌های این استایل اهمیت زیادی دارند و بنابراین، افرادی که طرفدار این سبک هستند از خرید لباس‌‌های گران و پرداخت پول گزاف، ابایی ندارد. چون قرار نیست لباسشان از مُد بیفتد و می‌توانند آن را تا سال‌ها استفاده کنند. زنان و مردانی که سراغ استایل‌های کلاسیک می‌روند عموماً اعتماد به نفس و عرت نفس بالائی دارند. آنها هرگز به دنبال جلب توجه با لباس‌ها و اکسسوری‌های خود نیستند و سادگی را اصلی‌ترین معیار زیبائی می‌دانند.

در آخر هم یادآوری می‌کنیم که شما برای خرید انواع طلای دست‌ساز به عنوان اکسسوری این تیپ می‌توانید به فروشگاه آنلاین گالری پرسته مراجعه کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: stunningstyle و visual-therapy

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.