قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با برند کارتیه و جواهرات لوکس آن

0

برند کارتیه یا کارتیر یک برند لوکس فرانسوی است که ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان به آن لقب «جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرسازان» را داده بود. کارتیه یک شبه مشهور نشده و بیش از یک قرن قدمت دارد که نتیجه‌ی چند نسل تلاش و رهبری در دنیای مد و جواهرات است. برای آشنایی با جواهرات کارتیه و علت شهرت آن تا انتها با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

تاریخچه و مبدا پیدایش کارتیر

کارتیه در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط لوئیس فرانکو کارتیه در پاریس بنیانگذاری شد و تا سال ۱۹۶۴ به صورت خانوادگی اداره می‌شد. بعدها، شرکت ریشمون که صاحب برندهای معروف دیگر در جهان نیز هست، کارتیه را نیز به جمع خود اضافه کرد. البته دفتر مرکزی کارتیه همچنان در پاریس باقی ماند. در حال حاضر کارتیه با داشتن بیش از دویست فروشگاه در ۱۲۵ کشور جهان، یکی از شرکت‌های بزرگ و پول‌ساز ریشمون به حساب می‌آید. از دیگر برندهای ریشمون می‌توان به پیاژه، مون‌بلان و Van Cleef & Arpels اشاره کرد.

لوئیس کارتیه کار تجارت جواهرات را زیر نظر آدولف پیکارد آموخت و بعد از بازنشسته شدن او، کسب و کارش را خریداری و برند کارتیر را تأسیس کرد. البته این برند بعدها توسط پسران کارتیه و آدولف پیکارد توانست به شهرت جهانی برسد.

کارتیه برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ میلادی توانست امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه اداوارد ششم دریافت کند. این برند در سال ۱۹۱۱ میلادی، نخستین ساعت مچی مردانه خود را روانه بازار کرد. اسم این ساعت سانتوس بود. سانتوس نام یک خلبان برزیلی و دست لوئیس کارتیه بود که از سختی استفاده از ساعت جیبی در حین پرواز با هواپیما گلایه داشت. برند کارتیه با طراحی ساعت مچی سانتوس توانست این محصول را در میان مردان در نقاط مختلف جهان به شهرت برساند. جالب است بدانید که تا اوایل قرن بیستم استفاده از ساعت مچی در انحصار خانم‌ها بود و مردان بیشتر از ساعت‌های جیبی استفاده می‌کردند. دو محصول دیگر کارتیه که بلافاصله بعد از عرضه محبوبیتی باورنکردنی پیدا کردند، یکی ساعت تانک (Tank) و دیگری دستبند عشق بود.

خط زمان فعالیت‌های کارتیه از دهه ۱۹۰۰ تاکنون

  • ۱۹۰۷: کارتیه قراردادی با ادموند جاگر امضا کرد که بر اساس آن امتیاز حمل و نقل ساعت‌های کارتیه به او واگذار شد.
  • ۱۹۲۰: کارتیه شرکتی مشترک با ادوارد جاگر تأسیس کرد که به طور انحصاری محصولات برند کارتیه را توزیع می‌کرد.
    (در همین دوران کارتیه اقدام به کد بندی چهار رقمی ساعت‌های برند خود کرد که در پشت ساعت‌ها حک می‌شدند.)
  • ۱۹۲۳: یک زیر مجموعه به اسم دپارتمان S تاسیس شد که وظیفه ساخت زیورآلات نقره‌ی این برند را برعهده داشت.
  • ۱۹۳۳: یکی از طلایی‌ترین دوران کارتیه بود که توانست به دستاورد‌ها بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کند.
  • ۱۹۴۶: پس از مرگ پبره کارتیه در این سال تمامی نمایندگی‌های کارتیه در آمریکا به فروش رسید.
  • ۱۹۶۴: برند کارتیر در پاریس توسط شرکت سوئیسی ریشمون (Richemont) خریداری شد.
  • ۱۹۷۴ و ۱۹۷۶: کارتیه لندن و کارتیه نیویورک مجددا خریداری شده و کارتیه مونته تأسیس شد.
    (کارتیه مونته هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین برند‌ها در تولید و طراحی جواهرات است که بیش از ۲۰۰ شبعه در سراسر دنیا دارد.)
  • ۱۹۸۱: کارتیه با برند Les Must de Cartier اقدام شد و دومینیک پرین ریاست هیات مدیره را بر عهده گرفت.
  • ۱۹۸۱: شرکت کارتیه در این سال یک سری ادکلن را ارائه کرد که باعث شهرت جهانی آن در زمینه‌ی ادکلن شد.
  • ۱۹۸۸: کارتیه هلدینگی را تشکیل داد و برند پیاژه و بومه مرسیه را خریداری کرد.
  • ۱۹۹۰: اولین نمایشگاه کلکسیونی کارتیه آغاز به کار کرد و باوجود بحران مالی در اروپا توانست به رشد خود ادامه دهد.
  • ۱۹۹۵: کارتیه عطر So Pretty de Cartier را وارد بازار کرد. این اولین رایحه جدید بعد از عطر لس ماست (Les Must) بود که خیلی پیش‌تر در سال ۱۹۸۱ عرضه شده بود.
خرید از گالری پرسته: زنجیر کارتیه زنانه

 

امروزه کارتیه یکی از صد برند با ارزش دنیاست و به یکی از معتبرترین برندها در صنعت طلا و جواهرات و ساعت‌های لوکس بدل شده است. رقبای اصلی کارتیه طراحانی مانند دیور، شانل، تیفانی، گلدمن ساکس و خانه وینستون هستند.

کارتیه یا کارتیر

همیشه اختلافات زیادی در مورد تلفظ صحیح اسم این برند در میان مردم جهان وجود دارد. برخی آن را به اسم کارتیر می شناسند و برخی دیگر آن را کارتیه می‌دانند. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه کارتیه یک برند فرانسوی است و مسلماً بهتر است با لهجه‌ی فرانسوی خوانده شود، پس تلفظ صحیح آن «کارتیه» است. البته منظور این نیست که تلفظ «کارتیر» کاملاً اشتباه است. چون اگر بخواهیم تلفظ انگلیسی را در نظر بگیریم، اسم این کمپانی کارتیر خوانده می‌شود.

پلنگ، سمبل برند کارتیه

پلنگ، سمبل برند کارتیه است. نماد پلنگ از اوایل قرن بیستم وارد طرح‌های کارتیه شد. در حقیقت، پلنگ، لقب یکی از طراحان این شرکت به نام جینی توسنت بود که به خاطر زیرکی و علاقه‌اش به گربه‌سانان، به این عنوان معروف شده بود. داستان این بود که در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یک زیرسیگاری با طرح پلنگ به «جینی توسنت» هدیه داد. کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، از این پترن جذاب در طراحی یک حلقه‌ی ساخته شده از طلای زرد استفاده کرد و به این ترتیب باعث شکل‌گیری این کلکسیون شد. پس از گذشت بیش از صد سال از تولید اولین محصول با پترن پلنگی، کارتیه همچنان از این نماد در محصولات خود استفاده می‌کند. طرح پلنگ در بیشتر محصولات کارتیه مثل ساعت مچی، حلقه، گردنبند و سنجاق استفاده می‌شود. معمولاً چشم‌های پلنگ را از زمرد و لکه‌های تیره پوست آن را با عقیق یا یاقوت کبود می‌سازند.

معروف‌ترین جواهرات کارتیه

دستبند Cartier Love

دستبند “Cartier Love” از جواهرات نمادین طراحی شده توسط این کمپانی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. دستبندی راحت، جذاب که برای زنان و مردان به یک شکل طراحی شده است. دستبند کارتیر مدل love نماد جهانی عشق و تعهد است. این دستبند در واقع النگوی صافی است که با پیچ‌هایی آراسته شده و به مچ دست قفل می‌شود. این پیچ‌ها با یک پیچ گوشتی که همراه دستبند عرضه می‌شود باز و بسته می‌شوند. شاید همین مکانیزم خاص و دشوار باز و بسته کردن دستبند است که لقب عشق همیشگی را به آن داده است.

خرید از گالری پرسته: دستبند کارتیه زنانه

 

هنگامی که دستبند عشق برای اولین بار ساخته شد، کارتیه آنها را به برخی از معروف‌ترین زوج‌های قرن بیستم از جمله الیزابت تیلور و ریچارد برتون، الی مک گرو و استیو مک کویین و سوفیا لورن و کارلو پونتی تقدیم کرد.

ساعت‌های کارتیر

لویی کارتیه اولین طراحی بود که ساعت مچی‌های مردانه را رواج داد. این ایده زمانی به ذهنش رسید که « آلبرتو سانتوس» دوست خلبانش از مشکلات استفاده از ساعت جیبی برای ثبت زمان پرواز شکایت می‌کرد. سر انجام وی در سال ۱۹۰۴ اولین ساعت مچی را با نام سانتوس معرفی کرد. در آن زمان این سبک جنجالی معرفی شده توسط برند کارتیه در بین طراحان به پا کرد و با انتقادهای زیادی روبرو شد. چرا که مردم ساعت‌های مچی را مناسب خانم‌ها می‌دانستند. اما راحتی استفاده از این ساعت‌ها باعث شد به سرعت مورد توجه آقایان قرار بگیرد.

گل سینه یاقوت پلنگ

این پلنگ یه نماد کارتیه تبدیل شده است و یکی از جواهراتی بود که والیس سیمپسون از طرفداران محکم آن بود. این سنجاق سینه در سال ۱۹۴۹ از یاقوت کبودی کاملا گردی به اندازه ۱۵۲.۳۵ قیراط ساخته شده بود. سنجاق سینه Sapphire Panthere همچنین حاوی الماس برای خز پلنگ و دو قطعه الماس زرد برای چشم آن است.

تاج و گردنبند رویال پیرل

یکی از معروف ترین آثار کمپانی طلای کارتیر ، تاج و گردنبند رویال پیرل است که با یک مروارید بسیار درشت تزیین شده است. این تاج برای مادربزرگ ملکه الیزابت ساخته شده بود و نسل به نسل در خانواده سلطنتی منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برند رولکس و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

گردنبند کروکودیل

گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس که با الماس‌های زرد و زمرد پوشیده شده است از دیگر جواهرات خاص و گران قیمت کارتیه به حساب می‌آید. در سال ۱۹۷۵ میلادی هنرپیشه‌ی مکزیکی ماریا فلیکس با مشاهده کروکودیل کوچکی در یک شیشه در مغازه طلای کارتیه، گردنبندی با ظرافت زیاد و فوق‌العاده با طرح کروکودیل سفارش داد. در نهایت گردنبندی با دو کروکودیل با وزن ۹/۵۲۴ گرم طلا و ۱۰۲۳ عدد الماس زرد به وزن ۰۲/۶۰ قیراط و ۱۰۶۰ زمرد به وزن ۸۶/۶۶ قیراط ساخته شد.

گردنبند یاقوت و الماس

یاقوت قرمز مرکز گردنبند، ۱۵.۲۹ قیراط وزن دارد. کارتیه قبل از این‌که این جواهر زیبا را طراحی کند، روی این یاقوت کار می‌کرد. در این گردنبند از الماسی به وزن ۵.۱ قیراط نیز استفاده شده‌است. این گردنبند هم جداگانه (سری الماس جدا و سری یاقوت جدا) و هم باهم قابل استفاده است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنانه کارتیه

 

گردنبند پاتیالا برند کارتیر

این گردنبند برای Bhupindra Singh شاهزاده‌ی پاتیالا طراحی شده است که در ساخت آن از ۲۹۳۰ الماس، تعداد بسیاری یاقوت سرخ استفاده شده. برومه‌ای، هفتمین الماس بزرگ جهان نیز در مرکز آن به کار رفته است. قیمت این گردنبند در سال ۱۹۸۲ در حراجی Sotheby ۳.۱۶ میلیون دلار بود. اما در سال ۱۹۴۸ مفقود شد و بعد از اینکه در سال ۱۹۸۲ پیدا شد، قسمت‌هایی از آن ناپدید شده بود. بعدها با استفاده از الماس کوبیک زیرکونیا طی ۴ سال این گردنبند دوباره بازسازی شد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

گردنبند مارجوری مریوِدر پُست

در سال ۱۹۳۶ میلادی به درخواست مارجوری، ازرگان، فعال اجتماعی، نیکوکار آمریکایی و مالک شرکت جنرال فود، گردنبندی از دو دستبند توسط کارتیه ساخته شد. وجود یاقوت کبود درشتی در میان ساختار این گردنبند به آن جلوه‌ی بسیار زیبایی بخشیده است. این گردنبند را می‌توان به دو دستبند تبدیل و استفاده کرد.

حلقه‌های چندلایه

حلقه‌های چندلایه از معروف‌ترین طرح‌های کارتیه هستند. این حلقه‌ها از سه لایه‌ی نازک به هم پیچیده تشکیل شده‌اند. این حلقه با مفهومی مدرن را می‌توانید با حلقه‌های سنتی ازدواج ست کنید. ترکیبی که برای کسانی که از ایده‌های هنری انتزاعی لذت می‌برند، فوق العاده است.

قیمت جواهرات کارتیه

قیمت جواهرات کارتیه همیشه گران است به این دلیل که کیفیت جواهرات این برند واقعاً بالا و بی‌نظیر است. هرکدام از طرح‌های کارتیه حال و هوای خاصی دارند که با سبک و سلیقه‌ی افراد مختلف سازگار می‌شود. کمپانی کارتیه در کلکسیون‌های خود از ترکیب زیبای بصری همراه با سنگ‌های قیمتی در کنار هم استفاده می‌کند. مثلاً در یک ست طلای سفید از الماس و یاقوت سرخ در کنار هم استفاده می‌کند تا اثری هنری خلق کند. یا به طور مثال، ساعت‌های کارتیه با بالاترین کیفیت توسط طراحان و هنرمندانی در سوئیس ساخته می‌شود که سابقه‌ی خانوادگی طولانی در ساعت سازی دارند.

جالب است بدانید که به منظور پیشگیری از تقلب مدل‌های معروف کارتیه، هر محصول با یک کد منحصربه‌فرد شماره‌گذاری می‌شود. کارتیه در کالکشن‌های خود که از سنگ‌های بسیار نایاب قیمتی و منحصر به فرد استفاده می‌کند و برای تراش و جایگذاری این سنگ‌ها هم از شیوه‌های خاص و منحصر به فردی استفاده می‌کند.

کارتیه در کارهایش از مواد کمیاب، طرح‌های منحصربه‌فرد و خلاقیت‌هایی که با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی‌گیرند استفاده می‌کند و به همین دلیل محبوب است. با اینکه مشتریان کارتیه بیشتر از اعضای خانواده‌های سلطنتی هستند، اما بازاری برای مردم عادی هم ایجاد کرده است، بدون آنکه اندکی کیفیت کارش را کاهش داده باشد.

نکات جالب و شنیدنی درباره کارتیه

در دورانی از تاریخ، پلاتین، فلزی بسیار گران‌بها به شمار می‌رفت و به جز اشراف، کسی توان خرید آن را نداشت. کارتیه نخستین شرکتی بود که طلای سفید یا پلاتین را در ساخت مجموعه جواهرات خود به کار برد.

استفاده از پلاتین به همراه الماس مخصوصا در سری گارلند (Garland Style) باعث شهرت جهانی برند کارتیه و شهرت روافزون آن شد.

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و دستاوردهای کمپانی طلای کارتیر این است که تعداد زیادی از جواهرات پادشاهی و سلطنتی دنیا توسط این مجموعه طراحی و ساخته شده‌اند. تا جایی که در سال ۱۹۰۲ کمپانی کارتیه ۲۷ تاج برای مراسم تاجگذاری ادوارد ششم ساخت.

گوشواره‌ها و دستبند‌های الماس جودی فاستر در مراسم اکران فیلم «هیولای پول» باعث شهرت بیشتر این برند و محبوبیت کارتیر در میان سلبریتی‌ها شد.

برخی از طرح‌های اشرافی کارتیه تنها یک بار و برای اشخاص خاص و مطرح جهان طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برند بولگاری و طلاوجواهرات منحصربه‌فرد آن

کلام آخر

امروزه جواهرات کارتیه را کلکسیونی از نفیس‌ترین جواهرات در دنیا می‌دانند. مجموعه‌ی گسترده‌ای از سبک‌های منحصربفرد که هریک در نوع خود بی‌نظیرند. اغلب مشتریان این برند، سرمایه‌داران بزرگ، افراد خانواده‌های سلطنتی و اشخاص برجسته و معروف هستند.

محصولات کارتیه شامل اشیای لوکس و قیمتی مانند جواهرات، ساعت، عطر، قلم، فندک، نقره و کریستال هستند. زنجیر کارتیه که در دستبند، گردنبند، انگشتر و گوشواره این برند به کار می‌رود، به‌شدت محبوب است و در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد. شاید بتوان گفت یکی از دلایل شهرت جواهرات کارتیه همین زنجیرهای این برند باشند که برندهای دیگر طلا و جواهر در جهان نیز از طرح آن برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. از جمله برند ایرانی پرسته که در طراحی محصولات دست‌ساز خود از طرح زنجیر طلا کارتیه استفاده می‌کند. برای مشاهده و خرید این محصولات می‌توانید به لینک زیر سر بزنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: borsheims و hautehorlogerie

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.