قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با برند بولگاری و طلاوجواهرات منحصربه‌فرد آن

0

برند بولگاری (BVLGARI) توسط Sotirio Bulgari در سال ۱۸۸۴ میلادی تاسیس شد. این شرکت علاوه بر جواهرات در زمینه‌ی تولید عطر و محصولات مراقبت از پوست و حتی اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های ۵ ستاره نیز فعالیت دارد. بولگاری بیشتر برای طراحی و تولید جواهرات رنگی، به‌ویژه یاقوت‌هایی که شکل‌های خاص دارند شهرت جهانی پیدا کرده. البته از دیگر دلایل شهرت این این برند لوکس ایتالیایی باید به استفاده از طلای ۱۸ عیار در همه محصولاتش اشاره کرد. درست است که ما در ایران طلای زیر ۱۸ عیار نداریم اما در کشورهای اروپائی و آمریکایی اکثر طلاها عیارهای پائین‌تر مثل ۱۴ عیار است. به همین خاطر است که استفاده از طلای ۱۸ عیار توسط بولگاری در جهان اهمیت زیادی پیدا کرده.

ساعت‌های برند Bulgari یا همان BVLGARI نیز به عنوان ارزشمندترین ساعت‌ها در دنیا شناخته می‌شوند. اگر دوست دارید که بیشتر در مورد این برند بدانید، تا انتهای این مطلب، با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی کوتاه به برندهای جواهرات معروف در دنیا

در کنار برند BVLGARI که جزو ۱۰ برند برتر جواهرات در دنیاست، نام‌های دیگری نیز قرار دارند که بد نیست در همین ابتدای مقاله به صورت خلاصه با آنها آشنا شوید, از هری وینستون گرفته تا کارتیه و پیاژه.

۱- هری وینستون (Harry Winston) یه عنوان یکی از تاپ‌ترین برندهای جواهرات در جهان، از سال ۱۹۳۲ میلادی فعالیت خود را شروع کرد؛ و یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان در حوزه تولید سنگ‌های الماس است.

۲- کارتیه (Cartier) که جواهرات بسیار شیک و عطرهای بی‌نظیر دارد نیز در سال ۱۸۶۰ میلادی تأسیس شد. زیورآلات این برند فرانسوی برای تمامی سنین مناسب است. کارتیه به وفاداری به آرت‌دکو نیز شهرت دارد؛ مشخصه‌ی این سبک به‌کارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است و آمیخته‌ای است از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنانه کارتیه

 

۳- ون‌کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels) در سال ۱۸۹۶ توسط سالومون آرپلز و برادرزاده‌اش آلفرد ون‌کلیف در پاریس تاسیس شد و برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود مشهور است.

۴- بوچلاتی (Buccellati) یا بوچالتی نام یکی از شرکت‌های لوکس ایتالیایی است که به بی‌عیب و نقص بودن جواهراتش در دنیا شناخته می‌شود.

۵- تیفانی اند کو (Tiffany & Co) در سال ۱۸۳۷ میلادی تاسیس شد و در زمینه‌ی طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهر فعالیت دارد.

۶- گراف (Graff) یک برند چند منظوره‌ی طلا و جواهرات بریتانیایی در لندن است. این شرکت توسط لورنس گراف در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و بیشتر با الماس‌های بزرگ شناخته می‌شود.

۷- پیاژه (Piaget) به خاطر طراحی و ساخت جواهراتی که طراحی مدرن و سنتی را در هم می‌آمیزد شهرت دارد. معروف‌ترین طراحی این برند هم طرح گل رزی است که به امضای پیاژه در محصولات مختلف تبدیل شده است.

۸- میکی‌موتو (Mikimoto): در سال ۱۸۹۳ تاسیس شده است. این کارآفرین ژاپنی برای ایجاد اولین مروارید کشت‌شده‌ی جهان شهرت و اعتبار پیدا کرده است.

۹- شوپارد (Chopard): در سال ۱۸۶۰ توسط در ژنو تاسیس شد. این برند فقط از بهترین مواد برای ساخت جواهراتش استفاده می‌کند و علاوه ‌بر ساخت جواهرات لوکس از سنگ‌های قیمتی نادر، ساعت‌های سوئیسی نیز تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برند رولکس و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

تاریخچه برند بولگاری

شرکت بولگاری «Bulgari» که دفتر مرکزی آن در کشور ایتالیا و در شهر رم واقع شده ، یکی از پیشروان صنعت تولید جواهرات در جهان است. طراحان این شرکت با الهام از شهر تاریخی رم و ترکیب سبک‌های کلاسیک و مدرن با هم، دست به خلق جواهرات منحصر به فردی می‌زنند که نمونه‌ی دیگری ندارند. تمامی اینها در حالی است که بنیان‌گذار اصلی این شرکت لوکس، سوتیرویو وولگاریس، اهل یونانی بود. او اولین بار در سال ۱۸۸۴ برند عطر و ادکلن بولگاری را راه‌اندازی کرد. سپس برای مدت زیادی مشغول به تولید ظروف نقره و اقلام تزئینی بود. تا اینکه در ادامه‌‌ی کار و در سال ۱۹۰۵، فروشگاه مرکزی تولید جواهرات خود را با کمک دو پسرش یعنی کونستانتینو (Constantino) و جورجو (Giorgio) تأسیس کرد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

فروشگاه مرکزی بولگاری در خیابان معروف ویا دی کوندوتی (Via Dei Condotti) رم افتتاح شد. این خیابان در واقع محلی برای بازدید توریست‌های ثروتمند بریتانیایی و آمریکایی بود که در آینده‌ی کاری بولگاریس تأثیر زیادی داشت. چون او بعد از تاسیس نخستین فروشگاهش سفرهای اروپایی خود را هم آغاز کرد و محصولاتش را در دیگر نقاط اروپا به مردم و تاجران معرفی می کرد. همین کارها باعث شد تا برند بولگاری بتواند به سرعت در زمینه تولید و عرضه کالاهای لوکس و طراحی جواهرات شهرت پیدا کند.

سوتیریوس بولگاریس که حالا فردی شناخته شده و معروف بود، در سال ۱۹۳۲ و در سن ۷۵ سالگی درگذشت. اداره‌ی برند لوکس او و مدیریت تجارتش بعد از مرگ بر پسرانش سپرده شد. جورجیو بولگاری توانست بعد از مرگ پدرش به عنوان یکی از مبتکرترین افراد در حرفه‌ی طلا و جواهرسازی شناخته شود و همواره مورد ستایش قرار بگیرد.

یکی از جهش‌های بزرگ برند موفق بولگاری در سال ۱۹۵۰، ابداع سبک نوین و دوری کردن از سبک فرانسوی رایج در آن زمان بود. بولگاری توانست با یکی از تم‌های اصلی خود که «مار» (Serpenti) نام دارد جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کند. تمی که در دوره‌های مختلف تاریخی به دفعات تکرار شد و حتی به نماد این شرکت بدل گشت. همچنان نیز در طراحی‌های برخی محصولاتش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برند بولگاری در بین سال ها ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ شعبات متعددی را در شهرها مختلفی از جمله نیویورک، ژنو، مونتا کارلو، پاریس میلان، مونیخ، سنت‌مورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و ۲۱ شهر دیگر احداث کرد.

راز موفقیت شرکت بولگاری

شاید بتوان گفت بخش بزرگی از موفقیت بولگاری در گرو دقت ویژه و حفظ کیفیت محصولات این برند است. از برخی طراحی‌ها و نمادهای ویژه‌ی جواهرات بولگاری می‌توان به اشکال ضخیم، قطعات بزرگ، سنگ‌های کوژ تراش (به جا مانده از افسانه‌های ایتالیای دهه ۶۰ میلادی)، رنگ‌های روشن و گلسان و نقوش میوه‌ای و قطعات کلاسیک ایتالیایی مثل گردنبند‌های چسبان، النگو و دستبند اشاره کرد.

بولگاری از سنگ‌های قیمتی خالص و طلای ۱۸ عیار در محصولات خود استفاده می‌کند. طرح و الگوهای مورداستفاده‌ی این برند برخواسته از اصالت فرهنگ رومی است. طرح‌هایی که خیلی راحت می‌تواند هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. جذابیت برند لوکس بولگاری در واقع برای این است که در عین ادای احترام به طرح‌های باستانی رومی، همیشه نوآوری‌هایی را به عنوان نمادهای طراحی معاصر معرفی می‌کند.

دهه‌ی ۱۹۶۰ را می‌توان دوران تحول بولگاری دانست. چون در این دهه محصولات این شرکت مورد توجه هنرمندان و چهره‌های مشهور جهانی قرار بگیرد. به طور مثال، سوفیا لورن در سال ۱۹۶۱ با گردنبند مهم الماس بولگاری در فستیوال فیلم کن حضور یافت. یا مثلاً می‌توان به مشهورترین جواهرات لوکس آن دوره که یک گردنبند زمرد و الماس باشکوه بود اشاره کرد که ریچارد برتون در سال ۱۹۶۴ به عنوان هدیه‌ی عروسی به الیزابت تیلور هدیه داد.

پس از وقوع جنگ جهانی دوم و بحران‌های جهانی اقتصادی بود که برند بولگاری تصمیم گرفت برای متعادل کردن قیمت جواهرات کمتر از الماس استفاده کند. به جای آن از سنگ‌های قیمتی رنگی استفاده کند و همین امر باعث شد تا برند بولگاری بیش از پیش مشهور و مطرح شود. به طوری که توانست در زمینه جواهرات و کالاهای لوکس در ایتالیا و آمریکا به یک قطب مهم و تاثیرگذار تبدیل شود.

در سال ۱۹۶۷ سه نوه بولگاریس که در واقع فرزندان جورجیو بولگاریس بودند، سکان شرکت را در اختیار گرفتند و نسل سوم ریاست شروع شد. در طی دهه ۱۹۷۰ بولگاری وجهه جهانی به خود گرفت و فروشگاه‌های خود را در شهرهای نیویورک آمریکا، ژنو سوئیس و پاریس فرانسه افتتاح کرد. این شرکت همچنین وارد عرصه تولید ساعت‌های مچی نیز شد. در سال ۱۹۹۰ نیز خط تولید عطرسازی برند بولگاری راه اندازی شد. پس از آن هم در سال ۲۰۰۱ طی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت هتل سازی لاکچری گروپ (Luxury Group) پروژه استراحتگاه و هتل‌های بولگاری (Bulgari Hotels & Resorts) کلید خورد.

بیشتر بخوانید: با برند سواروسکی و جواهرات جذاب آن آشنا شوید

مفهوم «مار» در طراحی‌های برند لوکس بولگاری

طراحی مار (Serpenti) بولگاری طرحی شناخته‌شده در سراسر جهان است. این طرح در واقع به نمادهای باستانی رم و یونان اشاره دارد. در این فرهنگ‌ها مار سمبل باروری، تولد دوباره، قدرت و اغواگری است. بولگاری نیز توانسته با ترکیب این نماد سنتی و تاریخی با سبک‌های مدرن و لوکس، محصولات بی‌نظیری درصنعت جواهرسازی تولید و روانه بازار کند.

در طراحی محصولات Serpenti، برای اینکه محصول نهائی منحصر به فرد باشد، از سنگ‌های قیمتی مختلفی هم استفاده می‌شد. مثلاً می‌توان به بازوبندهای ساعت‌داری اشاره کرد که در تطابق با فرم بدن طراحی می‌شدند.

کلکسیون‌های مختلف برند بولگاری

بولگاری، محصولات متنوع و کلکسیون‌های متنوعی دارد که در زیر برخی از این کالکشن‌ها را معرفی کرده‌ایم. البته باید توجه داشته باشید که قیمت طلا و جواهرات بولگاری بسیار بالاست.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

FIORE

بیش از صد سال است که بولگاری نماد طبیعی و بسیار زیبای گل را در طراحی‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهد. شکوفه‌های گل بسیار زیبا در رنگ‌های روشن در هم نشینی با الماس‌هاس درخشان یکی از طراحی‌های بی‌نظیر این برند ایتالیایی است. برای آشنایی با مفهوم نماد گل در طلا و جواهرات می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

BVLGARI BVLGARI

ساعت‌های لوکس BVLGARI BVLGARI در کریسمس ۱۹۷۵ میلادی به تعداد محدود و فقط برای ۱۰۰ مشتری برتر این برند با توضیح “BVLGARI ROMA” فرستاده شد. اما در سال ۱۹۷۷ میلادی، موفقیت این مدل باعث شد تا ساعت‌های مچی BVLGARI BVLGARI به تولید انبوه برسد و به یکی از برترین طراحی‌های ساعت در جهان تبدیل شود.

MONETE

یکی از موفق‌ترین و مشهورترین نمادهای برند بولگاری، قطعه‌ای است که شبیه به سکه‌های دوران روم باستان طراحی و عرضه شده است. این سکه‌ها اولین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی عرضه شدند و به عضو همیشگی از کلکسیون سکه‌ی این برند ایتالیایی تبدیل شدند.

SERPENTI

کلکسیون مار برند بولگاری از افسانه‌ها و نمادهای روم و یونان باستان الهام گرفته. مار در آن زمان نماد تولد دوباره و باروری بوده است. BVLGARI اولین برند قرن بیستی است که این موتیف را در طراحی ساعت‌های مچی خود استفاده کرد. در دهه ۱۹۴۰ میلادی، بازوبندها و مچ‌بندهایی با طرح مار و بدنه‌ی منعطف که با طلای زرد پولیش شده بودند روانه بازار شدند. بعدها با تغییرات متنوعی که در این طرح ایجاد شد، محصولات لوکس متنوعی از آن روانه بازار شد. مار یکی از شناخته‌شده‌ترین کلکسیون‌های جواهرات بولگاری است.

PARENTESI

در دهه ۱۹۸۰ میلادی، بولگاری به این فکر کرد که در دنیای مدرن امروزی زنان شاغل به جواهراتی نیاز دارند که از صبح تا شب آن را استفاده کنند و راحت باشند. همین باعث شد تا کلکسیون PARENTESI متولد شود. رم در آن زمان مملو از طرح‌های الها‌م‌بخش بود. این کالکشن نیز از سنگفرش‌های این شهر و تراورتن‌هایی که بلوک‌های سنگی را به هم وصل می‌کرد الهام گرفته شد. این طرح یکی از کالکشن‌های بولگاری به شمار می‌آید.

TUBOGAS

آخرین کلکسیون جواهرات بولگاری که معرفی می‌کنیم، TUBOGAS نام دارد. این مجموعه در واقع شامل حلقه‌های متحرک و منعطف دستبند، النگو یا گردنبند است که برای ساخت آنها به ساعت‌ها زمان و متخصص‌های دوره دیده نیاز دارد. طرح این مجموعه از لوله‌های گاز آمریکا در دهه ۱۹۲۰ میلادی گرفته شده است. تکنیک ساخت این محصولات در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی توسعه یافت و بولگاری در دهه ۱۹۷۰ میلادی آن را به عنوان نشان تجاری خود به ثبت رساند.

کلام آخر

برند بولگاری و محصولاتش برای ما ایرانی‌ها نیز بسیار شناخته شده است. سال‌هاست که زیورآلات فیک وکپی‌های متنوع از طراحی‌های جواهرات این برند را در بازار زیورآلات شاهد هستیم. از انگشترهای ضخیم گرفته تا مدال‌های گردنبند بولگاری. اما واقعیت این است که به دلیل استفاده از سنگ‌های قیمتی باکیفیت و الماس‌های درخشان اصل در طلاهای این برند ایتالیایی افراد کمی توان خرید محصولاتش را دارند چون قیمت طلا و جواهرات بولگاری بسیار بالاست.

اگر به دنبال خرید طلاهای خاص با طراحی‌های نوین و منحصربه فرد هستید، مطمئن باشید طلاهای ۱۸ عیار گالری پرسته مورد توجهتان قرار خواهند گرفت. برای این منظور می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید و تمام طلاهای زنانه، مردانه و بچه‌گانه‌ی ما را ببینید و از حدود قیمت آنها مطلع شوید.


 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: bulgari

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.