قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه سایز انگشتر فردی که قصد خرید هدیه برایش داریم را پیدا کنیم؟

0

در این مطلب می‌خواهیم ترفندهای پیدا کردن سایز انگشتر فردی دیگر را به شما آموزش دهیم؛ تا اگر قصد سوپرایز کردن دوست، نامزد یا یکی از اعضای خانواده‌ی خود را دارید مطمئن باشید که انگشتری که می‌خرید اندازه‌ی دست‌های آن شخص است.

به طور کلی، هدیه دادن انگشتر طلا برای مردانی که دوست دارند نامزد خود را با یک حلقه‌ی طلای زیبا غافلگیر کنند، یا خانم‌هایی که قصد دارند برای همسر یا شریک عاطفی خود انگشتر خریداری کنند بسیار جذاب است اما همه آنها با یک مشکل مشترک مواجه هستند؛ اندازه دقیق انگشتر را نمی‌دانند. برای این منظور چندین ترفند و راهکار وجود دارد که ما در بلاگ گالری پرسته معرفی کرده‌ایم. این روش‌ها برای مواقعی است که شما نمی‌خواهید طرف مقابل متوجه هدیه سوپرایز شما بشود. همراه ما باشید.

جذابیت سوپرایز کردن دیگران با خرید انگشتر طلا

هدیه‌های سوپرایزی همیشه جذابیت بسیار زیادی دارند؛ مخصوصاً اگر این هدیه از جنس طلا باشد. اگر اهل غافل‌گیر کردن دوستان و عزیزان خود هستید، شاید دوست داشته باشید برای او یک انگشتر طلا هدیه بخرید. البته این هدیه زمانی جذاب‌تر می‌شود که اندازه‌ی انگشتر هم درست انتخاب شود. چون انگشتری که درست انتخاب شود و مناسب انگشت‌های دست فرد باشد می‌تواند دست‌های او را جذاب‌تر نشان دهد. به طور مثال، انگشترهایی که اندازه کوچک و جزئیات ظریف دارند برای دست‌های ریز و کوچک مناسب‌تر هستند. افرادی که دست‌های کوچک دارند بهتر است انگشتری برایشان انتخاب شود که سنگ‌ها و نگین‌های ریز گرد، برش و تراش پرنسسی، بیضی یا شکل قلبی داشته باشد.

اما برعکس، برای کسانی که دست‌های بزرگ دارند بهتر است به دنبال انگشتری باشید که ابعاد و اندازه کلی آن درشت است و جزئیات زیادی هم روی آن کار شده. حتماً موقع خرید انگشتر به بلندی و پهنای انگشت فرد موردنظر خود و اندازه کلی دست‌های او توجه کنید. یا مثلاً مدنظر داشته باشید که حلقه‌­های پهن با سنگ­‌های گرد و تراش پرنسسی برای انگشت­‌های بلند مناسب هستند.


ترفندهای پیدا کردن سایز انگشتر فردی غیر از خودمان

در زیر تمامی ترفندها و نکته‌هایی که به شما در پیدا کردن سایز انگشتر فردی غیر از خودتان کمک می‌کند را نوشته‌ایم. امید که موردتوجهتان قرار بگیرد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

 

۱- پیدا کردن سایز انگشتر بر اساس قد و وزن

اگر قصد هدیه دادن انگشتر طلا را دارید بهتر است قبل از هرچیز قد و وزن شخص موردنظر را بدانید. بر اساس گزارش‌های رسمی آزمایشگاه گوهرشناسی کشور سوئیس، اندازه حلقه زنان به طور میانگین بین ۵ تا ۷ است. اندازه حلقه‌ی مردان بزرگسال نیز به طور متوسط بین ۹ تا ۱۱ است.

در کشورهایی همچون آمریکا و ایران، زنان به طور میانگین و عموما یک متر و ۶۰ سانتی‌متر قد دارند و متوسط قد مردان هم ۱۸۰ سانتی‌متر است. به گفته‌ی برخی از متخصصان طلا و جواهر می‌توان بر اساس قد افراد اندازه تقریبی انگشتر آنها را حدس زد. همان اعدادی که در بالا اشاره کردیم برای فرادی با این قد مناسب هستند. البته باید توجه داشته باشید اندازه میانگین و عمومی برای همه کاربرد ندارد. افرادی که قد بلندتری دارند یا لاغرتر هستند، بدون شک انگشتری با حلقه کوچک‌تر نیاز دارند. این در حالیست که افراد چاق با قد کوتاه‌تر از اندازه متوسط باید انگشترهای بزرگ‌تر خریداری کنند.

بخوانید: سایز انگشتر

 

۲- کمک گرفتن از از جواهرفروش‌

برای هدیه دادن انگشتر طلا و اطمینان از درست بودن سایز انگشتر فردی دیگر راه دیگری هم وجود دارد. یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای اطمینان از اینکه انگشتری که انتخاب می‌کنید دقیقا اندازه دست شخص باشد این است که بدون اطلاع او، یکی از انگشترهایش را بردارید و به فروشگاه طلا و جواهر ببرید. در آنجا با ابزار اندازه‌گیری مخصوص طلافروشان می‌توانید سایز دقیق حلقه را پیدا کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

حواستان باشد حلقه‌ای که هر روز استفاده می‌کند را بر ندارید تا متوجه نشود و سوپرایزتان به هم نخورد. در عین حال انگشتری را انتخاب کنید که مطمئن هستید اندازه دستش است. همچنین بگوییم که لازم نیست انگشتری که مخفیانه برمی‌دارید، مخصوص انگشت حلقه او باشد. خودِ طلا فروش‌ها به خوبی می‌توانند با دیدن انگشتر طلا به شما بگویند که چه اندازه‌ای برای انگشت حلقه‌ی همسر / شریک عاطفی شما مناسب است.

۳- استفاده از یک قالب صابون برای تعیین سایز انگشتر فردی دیگر

از هیجان انگیزترین ترفندهای پیدا کردن سایز انگشتر می‌توان به این روش اشاره کرد. ایده به سرقت بردن (قرض گرفتن موقتی) انگشتر طلا شریک عاطفی / همسر کمی سخت است و ممکن است عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد. به همین خاطر توصیه بهتری برایتان داریم. یکی از حلقه‌های او را بردارید و درون یک قالب صابون جامد فشار دهید تا جای انگشتر به طور عمیق روی صابون بماند. سپس صابون را نزد طلا فروش ببرید تا اندازه دقیق انگشتر طلا را برایتان مشخص کند. حلقه‌ای را انتخاب کنید که مطمئن هستید اندازه دستش است.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر

۴- کمک گرفتن از سایز انگشت‌های خودتان

برخی از متخصصان طلا و جواهر بر این اعتقاد هستند که یکی از بهترین روش‌ها برای اندازه‌گیری سایز انگشتر فرد غایب، اندازه زدن حلقه روی دستان خود فردِ خریدار است. برای این منظور باید کمی هوشیار و زرنگ باشید. زمانی که شریک عاطفی شما حواسش نیست، حلقه او را در انگشتان خود فرو کنید تا ببینید دقیقا اندازه کدام انگشتتان خواهد شد. از آنجا که دست مردها بسیار بزرگ‌تر از دست خانم‌هاست، احتمالا حلقه فقط در انگشت کوچک و آن هم در بخش‌های بالایی انگشت جا خواهد گرفت. برای اینکه اندازه دقیق و درست باشد، محلی که انگشتر طلا گیر می‌کند و پایین‌تر نمی‌رود را با خودکاری علامت‌گذاری کنید. سپس به طلا فروشی بروید تا اندازه دقیق آن را برایتان مشخص کند.

۵- کمک گرفتن از دوستان یا خانواده

از خانواده یا دوستان بسیار صمیمی همسر / نامزد خود در مورد سایز انگشتر او سوال بپرسید. شاید آنها قبلا با هم طلا خریداری کرده باشند و از اندازه انگشت یکدیگر مطلع باشند. یا حتی می‌توانید از دوست همسر خود بخواهید به صورت کاملا نامحسوس و غیر علنی در مورد سایز انگشترش سوال بپرسد. یا مثلا انگشتر طلا او را در دست کند و ببیند اندازه‌ی کدام انگشت خود است و سپس با کمک طلا فروشان حرفه‌ای اندازه انگشتر را مشخص کند و در نهایت به شما بگوید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

۶- منتظر فرصت‌ها باشید

برخی از افراد خواب تقریبا سنگینی دارند. اگر نامزد شما جزو آنهاست می‌توانید وقتی او در خواب خوش است، اندازه حلقه‌اش را اندازه‌گیری کنید. به این صورت که یک نخ را دور انگشت حلقه او بتابانید و در جایی که سر و ته نخ همدیگر را ملاقات می‌کنند، آن را اندازه‌گیری کنید. سپس آن را به فروشگاه طلا و جواهر ببرید تا سایز دقیق انگشتر را به شما بگوید.

بیشتر بخوانید: چه انگشتری انتخاب کنیم که به دست‌مان بیاید؟

نکته‌های جالب در مورد پیدا کردن سایز انگشتر فردی دیگر

با همه‌ی روش‌های جالب و آسان بالا اگر همچنان متقاعد نشده‌اید، توصیه می‌کنیم اندازه‌ایی که «تصور» می‌کنید مناسب است را بخرید. ترجیحا کمی بزرگ‌تر بخرید به این خاطر که حلقه‌ای که بزرگ باشد را می‌توان کوچک کرد. البته حلقه‌های کوچک هم قابلیت تغییر سایز دارند اما دردسرشان بیشتر است.در هر صورت اگر انگشتر طلا انتخابی شما بزرگ یا کوچک باشد، می‌توانید پس از هدیه دادن آن به عزیزتان، با کمک متخصص جواهر اندازه حلقه را کوچک یا بزرگ کنید. اما بهتر این است که با یکی از روش‌های بالا سایز انگشتر فردی دیگر را پیدا کنید تا هدیه شما هیجان‌انگیز و جذاب‌تر شود.

برای شخص مورد نظر خود اگر جوان است، حلقه‌های باریک با نگین و سنگ‌های کوچک را انتخاب کنید. اگر میان‌سال و مسن است، چون این افراد پوست دست‌هایشان کمی چروک است بهتر است انگشتر و حلقه‌های بزرگ با نگین و سنگ‌های درشت را انتخاب کنید.

بهتر است هنگام خرید انگشتر هدیه به شکل، مدل و طول ناخن‌های فرد مقابل را نیز مدنظر داشته باشید. چون که بلندی یا کوتاهی ناخن‌ها و مانیکور بودن یا نبودن آنها در زیبایی انگشتر در دست تاثیر زیادی دارد.

توجه داشته باشید که زیورآلات زرد، دست افراد با زمینه پوست گرم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. زیورآلات نقره‌ای، سفید و روشن برای زمینه رنگ پوست سرد مناسب هستند. پس به رتگ پوست طرف هم توجه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که انگشت­‌های نازک و قلمی به انگشتری نیاز دارند که آن­ها را پهن­‌تر نشان بدهد؛ پس بهتر است انگشترهایی را انتخاب کنید که حلقه­‌های قطور و سنگ­‌های کوچک داشته باشند. برعکس، اگر فرد موردنظر شما انگشت‌های پهن دارد برایش انگشتری با نگین­‌های پهن و بزرگ بیضوی، مدل­‌های خوشه‌ای و نگین­‌های مثلثی و نامتقارن خریداری کنید تا انگشت­‌های او را نازک‌تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه چند انگشتر را کنار هم ست کنیم؟

کلام آخر

در این مطلب ترفندهای لازم برای پیدا کردن سایز انگشتر فردی دیگر را آموزش دادیم تا اگر قصد سوپرایز کردن دارید مطمئن باشید که انگشتر اندازه‌ی دست‌های اوست. در آخر هم یادآوری کنیم ما در فروشگاه آنلاین گالری پرسته انواع انگشترهای طلای زنانه و مردانه را عرضه می‌کنیم که می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود سفارش دهید. برای این منظور کافی است به لینک‌های زیر سر بزنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: howtheyasked و brilliantearth و tdfj

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.