قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با برند رولکس و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

0

برند رولکس یک شرکت سوئیسی بسیار مشهور و خوشنام است که محصولاتش به دلیل داشتن کیفیت، خلاقیت و فناوری‌های خاص و مدرن محبوبیت بسیار بالائی در سراسر جهان دارند. رولکس با اختلاف زیاد نسبت به دیگر شرکت‌ها، بزرگ‌ترین برند ساعت‌های تک لوکس در جهان است که روزانه حدود ۲ هزار ساعت تولید می‌کند.

ما در این مطلب می‌خواهیم به معرفی این برند و قیمت محصولاتش بپردازیم. با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی کوتاه به برندهای جواهرات معروف در دنیا

پیش از صحبت در مورد رولکس بهتر است با لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات جهان آشنا شوید.

۱- هری وینستون (Harry Winston)

هری وینستون از برندهای مشهور در دنیای جواهرات لوکس است. این برند کار خود را از سال ۱۹۳۲ میلادی شروع کرد و از آن تاریخ به بعد همواره در میان بهترین‌ها جای گرفته است. مجموعه‌های هری وینستون فقط با استفاده از بهترین فلزات و سنگ‌های قیمتی و به‌دست اساتید جواهرسازی تولید می‌شوند. یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان در حوزه تولید سنگ‌های الماس هری وینستون است.

۲- کارتیه (Cartier)

دومین برند پرطرفدار جهان کارتیه است. این برند در سال ۱۸۶۰ میلادی تأسیس شد. نقطه‌ی قوت برند کارتیه طراحی زیورآلاتی است که برای تمامی سنین مختلف جذاب است. ویژگی منحصر به فرد در زیورآلات کارتیه طرح پانچ است که در اکثر محصولات این برند به خوبی نمایان و قابل تشخیص است. کارتیه به وفاداری به آرت‌دکو نیز شهرت دارد. طرح پلنگ از معروف‌ترین طرح‌ها در میان جواهرات کارتیه است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

 

۳- ون‌کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels)

از دیگر نام‌های پرآوازه‌ی صنعت جواهرات، شرکت فرانسوی تولیدکننده جواهرات و ساعت است که در سال ۱۸۹۶ توسط سالومون آرپلز و برادرزاده‌اش آلفرد ون‌کلیف در پاریس تاسیس شد. این برند به خاطر استفاده از جواهرهای قیمتی و استفاده از تکنیک‌های پیشگام در صنعت جواهرسازی شناخته شده است. ون‌کلیف اند آرپلز همچنین برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود نیز مشهور است.

۴- بوچلاتی (Buccellati)

بوچالتی نام یکی از شرکت‌های لوکس ایتالیایی است که به بی‌عیب و نقص بودن محصولاتش در دنیا شناخته می‌شود. این برند رومی از طراحی‌های رومی در ساخت جواهرات لوکس خود الهام می‌گیرد. استفاده از بهترین مواد، همگی باعث شدند تا جواهرات بوچلاتی در دیگر کشورهای جهان نیز محبوب شوند. یکی از معروف‌ترین دستبند‌های این شرکت دستبند کناف است.

۵- تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

این شرکت که معمولاً با نام تیفانی شناخته می‌شود، یک شرکت لوکس آمریکایی است و در زمینه‌ی طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهر فعالیت دارد. از شروع فعالیت تیفانی اند کو در سال ۱۸۳۷ میلادی، تولید محصولات کلاسیک این برند را صنعتگران و طراحان خبره انجام می‌داده‌اند. برخی از آثار تیفانی اند کو که در دسته‌بندی فوق‌لوکس قرار می‌گیرند، به سال‌ها زمان برای تکمیل و عرضه نهایی آن نیاز دارند.

یشتر بخوانید: آشنایی با جواهرات تیفانی اند کو و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

۶- گراف (Graff)

GRAFF DIAMONDS یک برند چند منظوره‌ی طلا و جواهرات بریتانیایی در لندن است. این شرکت توسط لورنس گراف در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و بیشتر با الماس‌های بزرگ شناخته می‌شود. گراف یکی از برندهای معروف جواهرات لوکس در میان ثروتمندان است.

۷- پیاژه (Piaget)

پیاژه کار خود را با تولید ساعت در بخش سوئیس‌نشین منطقه کوهستانی ژورا (Jura) شروع کرد. با رونق‌گرفتن کار، این برند زمینه‌‌ی کاری خود را به دنیای جواهرات نیز کشاند و به یکی از لوکس‌ترین برندهای جواهرات جهان تبدیل شد. شهرت این برند در ساخت جواهراتی است که طراحی مدرن و سنتی را در هم می‌آمیزد. معروف‌ترین طراحی این برند هم طرح گل رزی است که دیگر به امضای پیاژه در محصولات مختلف تبدیل شده است.

۸- بولگاری (Bvlgari)

این برند لوکس ایتالیایی توسط Sotirio Bulgari در سال ۱۸۸۴ تاسیس شد. این شرکت علاوه بر جواهرات در زمینه‌ی توید عطر و محصولات مراقبت از پوست نیز محبوبیت دارد. همچنین دارای اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های ۵ ستاره نیز هست. این برند لوکس بیشتر برای طراحی و تولید جواهرات رنگی، به‌ویژه یاقوت‌هایی که شکل‌های خاص دارند شهرت دارد. از دیگر دلایل شهرت بولگاری استفاده از طلای ۱۸ عیار در همه محصولاتش است.

۹- میکی‌موتو (Mikimoto)

این نام تجاری توسط Mikimoto Kokkichi در سال ۱۸۹۳ تاسیس شده است. این کارآفرین ژاپنی برای ایجاد اولین مروارید کشت‌شده‌ی جهان شهرت و اعتبار پیدا کرده است. این برند از بهترین مرواریدها استفاده می‌کند: مروارید دریای جنوب، مروارید مخروطی صورتی، مروارید تاهیتی، مروارید سفید و گونه‌های نادر دیگر. محصولات این کمپانی هیچ نمونه‌ی مشابهی در جهان ندارند. به همین خاطر است که یکی از گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان به شمار می‌آید.

۱۰- شوپارد (Chopard)

برند لوکس چوپارد در ژنو سال ۱۸۶۰ توسط Louis-Ulysse Chopard تاسیس شد. این برند فقط از بهترین مواد برای ساخت جواهراتش استفاده می‌کند. در خط تولید روزانه جواهرات این برند، از لایه‌های ضخیمی از طلای ۱۸ عیار و سنگ‌های قیمتی با مرغوب‌ترین درجه استفاده می‌شود. شوپارد علاوه ‌بر ساخت جواهرات لوکس از سنگ‌های قیمتی نادر، ساعت‌های سوئیسی نیز تولید می‌کند.

معرفی و تاریخچه برند رولکس

رولکس (Rolex) برند سوئیسی تولیدکننده‌ی ساعت‌های لوکس در جهان است که دفتر مرکزی آن در ژنو قرار دارد. این برند خوشنام اولین بار در سال ۱۹۰۵ توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس به نام شرکت Wilsdrof and Davis در لندن تأسیس شد. از بین این دو نفر، ویلسدورف شهرت بیشتری دارد و در برخی منابع نیز به‌عنوان بنیان‌گذار اصلی شناخته می‌شود.

نوآوری‌های رولکس از دلایل شهرت و محبوبیت این برند است. به طور مثال، ویلسدورف در سال ۱۹۰۶ بند ساعت فلزی با قابلیت افزایش ابعاد را معرفی کرد که به شهرت قابل توجهی رسید. حتی امروز هم ساعت‌های این برند، از همین زبان طراحی پیروی می‌کنند. در سال ۱۹۰۷، دفتر طراحی فنی ویلسدورف در La Chaux de Fonds سوئیس تأسیس شد. او مدیریت آن دفتر را به فردی دیگر واگذار کرد و خودش در لندن ماند.

نام «رولکس» از سال ۱۹۰۸ برای محصولات این شرکت انتخاب شد و تا به‌امروز، همین نام برای ساعت‌های برند سوئیسی استفاده می‌شود. چون کلمه‌ای کوتاه بود که در همه‌ی زبان‌ها نیز به‌راحتی تلفظ می‌شد و برای نوشته شدن روی ساعت‌های مچی نیز به‌اندازه‌ی کافی کوچک بود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

رولکس به‌عنوان اولین ساعت مچی موفق به دریافت مجوز استفاده از کورنومتر در ساعت مچی از سازمان‌های مهم سوئیسی شد. پس از کسب آن تأییدیه‌ها، رولکس تصمیم گرفت تا تمام ساعت‌های تولیدی خود را تحت آن استاندارد تولید کند. جالب است بدانید که دریافت تأییدیه‌ی کورنومتر نیازمند آزمایش‌های ۴۵ روزه بود؛ به این صورت که ساعت مورد نظر، در ۵ موقعیت مختلف و ۳ دمای متفاوت (محیط، داغ و سرد) مورد آزمایش قرار می‌گرفت. دریافت همین تأییدیه‌ باعث شد تا شهرت رولکس جهانی شود.

برند رولکس روی خط زمان

پس از جنگ جهانی اول، به دلیل افزایش میزان مالیات تولید در انگلستان ویلسدورف مجبور شد دفتر اصلی شرکتش را در سال ۱۹۱۹ به سوئیس منتقل کند. او شرکتش را با نام Montres Rolex SA در ژنو تأسیس و دفتر لندن را به‌عنوان یک شعبه‌ی زیرمجموعه معرفی کرد.

دهه‌ی ۱۹۲۰، زمان رشد هرچه بیشتر و افزایش شهرت رولکس بود. تولید ساعت‌های اتوماتیک، ضدآب،‌ سبک و مقاوم باعث شده بود تا ورزشکاران بسیار به این ساعت‌ها علاقه نشان دهند. البته رولکس هم در بازاریابی خود تمرکز زیادی روی ورزش و ورزشکاران داشت.

در سال ۱۹۲۵، نماد معروف تاج برای ساعت‌های رولکس انتخاب شد که نشان‌دهنده‌ی شهرت و محبوبیت بین گروه‌های خاص و افراد حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف بود.

در سال ۱۹۲۶، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های رولکس با نام Rolex Oyster معرفی شد. این ساعت مچی،‌ اولین محصول مقاوم دربرابر نفوذ آب و حتی گردوغبار و هوا بود.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 

دهه‌ی ۱۹۴۰، یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخی در پیشرفت رولکس بود. در سال ۱۹۴۵، رولکس فناوری Datejust را در ساعت‌ها معرفی کرد که امکان مشاهده‌ی تاریخ را در گوشه‌ی صفحه‌ی ساعت برای کاربر مهیا می‌کرد. اولین ساعت اتوماتیک مقاوم دربرابر نفوذ آب تا عمق زیاد نیز با نام Submariner در سال ۱۹۵۳ عرضه شد که تا ۱۰۰ متر، ضدآب بود.

اسطوره‌ی شرکت رولکس یعنی ویلسدورف در سال ۱۹۶۳ و در سن ۷۸ سالگی از دنیا رفت. پس از او، آندره هاینیگر مدیریت شرکت را بر عهده گرفته و روش‌هایی مشابه بنیان‌گذار در پیش گرفت. رولکس از دهه‌ی ۱۹۶۰ تا ‍۱۹۹۰، هر سال ۲۰ درصد افزایش فروش داشت. آمار تولید ساعت نیز به ۵۰۰ هزار محصول در سال می‌رسید. رولکس، یکی از معدود برندهای تولید ساعت است که در فهرست ۱۰۰ برند رسانه‌ی فوربز قرار دارد.

قیمت جواهرات و ساعت‌های رولکس

قیمت ساعت رولکس اصل با توجه به مدل آن مشخص می‌شود و معمولاً به دلیل استفاده از طلا و سنگ‌های جواهر در آنها، با قیمت‌های چند ده میلیون تومانی به فروش می‌رسند.

رولکس فقط از با کیفیت‌ترین سنگ‌های جواهر در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند؛ از الماس گرفته تا سنگ‌های گران‌بهای دیگری مانند یاقوت سرخ، زمرد یا یاقوت کبود. تمام این سنگ‌ها باید بهترین کیفیت را داشته باشند. این شامل برش دادن سنگ، وضوح، رنگ و عیارهای آنها می‌شود. کنترل کیفیت در تمامی مراحل انتخاب و ساخت محصولات رولکس اعمال می‌شود. الماس‌ها و سنگ‌های گران‌بها مورد تحلیل کیفی قرار می‌گیرند. برش‌های متناسب با آنها انتخاب می‌شود تا بیشترین درخشش و بازتاب نوری را داشته باشند.

سپس جواهرات به متخصصان این امر سپرده می‌شود تا با همان دقتی که ساعت‌سازان در کار خود دارند، سنگ‌ها را یک به یک در ساعت‌ها جایگذاری کنند.

نکات جالب و شنیدنی درباره برند رولکس

برند رولکس، امروز نمادی از سبک زندگی لوکس محسوب می‌شود.

استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات روندی است که این برند سوئیسی در سال‌های اخیر به آن پایبند بوده است.

رولکس اولین تولیدکننده ساعت‌هایی بود که مجوز نصب کُرنومتر را برای ساعت‌های مچی دریافت کرد.

اولین ساعت مچی مقاوم دربرابر نفوذ آب، گردوغبار و هوا در جهان به نام Rolex Oyster در سال ۱۹۲۶ توسط رولکس عرضه شد.

اولین ساعت مچی ضدآب که تا عمق ۱۰۰ متری کار می‌کرد را رولکس در سال ۱۹۵۳ ابداع کرد.

اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر اتوماتیک روز و تاریخ در سال ۱۹۵۶ توسط رولکس روانه بازار شد.

ساعت Rolex Sky-Dweller دوزمانه است و یک تقویم سالانه نیز دارد و تنها یک بار در سال، باید تنظیم شود.

رولکس با رکورد تولید نزدیک به ۲ هزار ساعت در روز، یکی از پیش‌گامان صنعت محسوب می‌شود.

طبق آخرین آمار، رولکس حدود ۲۸۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد.

رولکس از سال ۲۰۱۳ با مسابقات فرمول یک وارد همکاری رسمی شد.

از افراد مشهور علاقه‌مند به رولکس می‌توان به جیمز کامرون، بن افلک و تونی مندز اشاره کرد.

یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های مچی جهان که در یک حراجی به فروش رفت، به برند رولکس تعلق دارد که با احتساب هزینه‌های جانبی، رقم ۱۷.۷۵ میلیون دلار را به‌نام خود ثبت کرد.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد برندهای لوکس فعال در حوزه تولید جواهر و ساعت‌های مچی و به طور ویژه در مورد برند رولکس برایتان توضیح دادیم. در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر برند رولکس گرانقیمت‌ترین ساعت مچی‌های دنیا را به خود اختصاص داده است؛ رولکس رکورد کیفیت بالا و ساخت منحصر به فرد را در تاریخ ثبت کرده است. این شرکت سوئیسی روزانه دو هزار ساعت تولید می‌کند و یکی از پیشگامان صنعت ساعت‌سازی در جهان محسوب می‌شود.

اگر به خرید طلاهای باکیفیت و خاص علاقه دارید می‌توانید از محصولات دست‌ساز گالری پرسته دیدن کنید. برای این منظور می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: robbreport و rolex

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.