قیمت روز طلا: 3,730,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای ست کردن لباس با طلای سفید

0

ست کردن لباس با طلای سفید

برای ست کردن لباس با طلای سفید باید با اصول مد و فشن و ترکیب رنگ‌ها آشنا باشید. ما در این مطب برایتان توضیح داده‌ایم که با طلای سفید، پلاتین یا حتی جواهرات از جنس نقره بهتر است چه لباس‌هایی بپوشید.

تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

 

۱- همیشه متناسب‌ترین رنگ با طلای سفید را انتخاب کنید

ست کردن لباس با طلای سفید

«مشکی» بهترین رنگ لباس برای ست شدن با طلای سفید است. روشنی و درخشندگی رنگ طلای سفید با تیره‌گی مشکی کنتراست بسیار جذاب و فرینده‌ای ایجاد می‌کنند.

از دیگر رنگ‌هایی که با جواهرات سفید و نقره‌ای ست می‌شوند باید به سورمه‌ای، شرابی و قرمز تیره و کدر اشاره کرد.

همراه با جواهرات سفید و نقره‌ای نباید لباس روشن، لباس‌هایی که رنگ‌های پاستلی و فانتزی دارند مثل لیمویی و مغزپسته‌ای بپوشید. لباس روشن مانع از خوب دیده شدن جواهراتی می‌شود که رنگشان روشن است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

۲- به دنبال طرح‌های ساده باشید

برای ست کردن لباس با طلای سفید بهتر است از زیورآلات ساده و مینیمالیستی استفاده کنید. وقتی طراحی‌های شلوغ و پر زرق و برق را برای جواهرات سفید و نقره انتخاب می‌کنید، درخشش آنها کمتر دیده می‌شود و اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند.

 

۳- طلای سفید یا نقره را بر اساس موقعیت انتخاب کنید

ست کردن لباس با طلای سفید

همان‌طور که لباس خود را بر اساس موقعیتی که قرار است در آن حاضر باشید انتخاب می‌کنید، جواهرات را هم باید بر اساس محل و موقعیت انتخاب کنید. مثلا برای محل کار یک دستبند ظریف و ساده از طلای سفید بهتر از دستبند پر از سنگ و نگین است. یا برای مهمانی‌های دوستانه بهتر است گرذنبند طلای سفید ساده با یک جفت گوشواره حلقه‌ای یا گوشواره میخی را با لباس مشکی، سورمه‌ای یا شرابی ست کنید.

اما برای مراسم‌های رسمی و مهمانی‌های شب بدون شک باید طلایی انتخاب کنید که سنگ و نگین زیادی دارد تا با درخشش خود باعث زیباتر دیده شدن لباس‌های شما بشود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

۴- در استفاده از طلای سفید زیاده‌روی نکنید

شاید چندین گردنبند و آویز از جنس طلای سفید و پلاتین داشته باشید و بخواهید که همه آنها را با هم به صورت چند لایه همراه با لباس رنگی استفاده کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید. مخصوصا اگر لباس‌های مدل‌دار، سنگدوزی شده، گلدار و لباس‌هایی که طراحی‌های خاص دارند می‌پوشید در استفاده از زیورآلات باید خیلی احتیاط کنید.

یکی از اصولی که برای شیک بودن لازم است بدانید، زیاده روی نکردن است. یا مهم است که لباستان دیده شود یا زیورآلات شما. اگر لباس برایتان مهم‌تر است، جواهرات ساده و ظریف استفاده کنید. اما اگر برایتان مهم است که جواهرات بیشتر از لباس به چشم بیاید، یک لباس ساده به رنگ تیره بپوشید و طلای سفید خود را به صورت چند لایه استفاده کنید.

وقتی در استفاده از زیورآلات زیاده‌روی می‌کنید ظاهرتان بیش از حد اغراق شده به نظر خواهد رسید که اصلا جالب نیست.

خرید از گالری پرسته: دستبند بافت زنانه طلا

۵- زیورآلات از جنس طلای سفید را به صورت چند لایه استفاده کنید

ست کردن لباس با طلای سفید

در بالا گفتیم بهترین رنگ لباس برای ست کردن با طلای سفید و پلاتین، مشکی است. کلا رنگ‌های تیره با طلاهای روشن و نقره‌ای کنتراست جذابی ایجاد می‌کنند. حالا برای اینکه این جذابیت را بیشتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که چند لایه از گردنبندهای خیلی ظریف از طلای سفید را با یک لباس ساده و تک رنگ تیره بپوشید.

یا حتی انگشترها یا دستبندهای چند لایه بپوشید. برای ست کردن لباس با طلای سفید خوب است همیشه ظرافت و سادگی را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

 

۶- گوشواره مناسب با لباس و موقعیت را انتخاب کنید

یکی از اصلی‌ترین قطعات زیورآلات که همیشه به تیپ افراد جلوه ویژه‌ای می‌بخشد، گوشواره است. طلای سفید بیشتر برای خانم‌هایی مناسب است که موهای تیره دارند. تضاد رنگ موی تیره با سفیدی طلا باعث زیباتر دیده شدن تیپ شما می‌شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

طلای سفید چگونه ساخته می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که طلای سفید در واقع از طلای زرد رنگ و ترکیب دیگر فلزات ساخته می‌شود. البته با اینکه فلزات مختلفی به طلای زرد اضافه می‌شود تا رنگ آن سفید شود، اما آلیاژ نهایی همچنان سایه‌ای از طلای زرد را در خود دارد و سفید و یکدست نمی‌شود.

به همین خاطر است که طلاهای سفید را با یک لایه رودیوم می‌پوشانند تا کاملا سفید شود.

با اینکه رودیوم سبب خوشرنگ شدن طلای سفید می‌شود اما از آنجا که فقط یک لایه باریک از آن روی مصنوعات طلا کشیده می‌شود، به مرور زمان ساییده شده و از بین می‌رود. به همین خاطر مشتری باید پس از چندین ماه یا پس از چند سال دوباره طلای خود را نزد متخصص ببرد تا پوشش رودیوم آن را دوباره تمدید کند.

ضمنا باید یادآور شویم که درست است که دوست دارید طلا درخشان بماند اما با فواصل زمانی کم طلای سفید را پولیش نکنید زیرا این کار باعث از بین رفتن روکش طلا می‌شود.

 

فرق طلای سفید و پلاتین چیست؟

پلاتین یکی از بادوام‌ترین فلزات برای ساخت زیورآلات ‌قیمتی بشمار می‌رود. این فلز خیلی دیر خراش بر می‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود و به ندرت می‌شکند. برای این ویژگی‌ها، قیمت بالایی هم دارد.

طلای سفید نیز دوام و پایداری خوبی دارد. اما استحکام آن به عیار طلا بستگی دارد – هر چه عیارش پایین‌تر باشد به این خاطر که طلای کمتری در خود دارد – دوام بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه درخشندگی طلای سفید را حفظ کنیم؟

سوالات رایج در مورد ست کردن لباس با طلای سفید

  1. بهترین رنگ لباس برای ست کردن با طلای سفید چیست؟
    مشکی، سورمه‌ای، شرابی و سبز تیره
  2. طلای سفید مناسب چه رنگ پوستی است؟
    طلای سفید برای افرادی که پوست سفید و رنگ‌پریده دارند مناسب‌تر است.
  3. برای تاپ و لباس‌های بدون یقه از گردنبند سفید کوتاه می‌توان استفاده کرد؟
    برای این فرم از یقه‌ها بهتر است از گردنبندهای کوتاه استفاده نکنید.
  4. آیا طلای سفید حساسیت‌زاست؟
    خیر. پوشش رودیومی که روی طلای سفید کشیده می‌شود از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند. اما وقتی به مرور زمان این رودیوم ساییده شود ممکن است ایجاد حساست کند.

 

منبع: romadesignerjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.