قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

0

خرید گردنبند به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. شما باید سایز درست گردنبند را برای خود انتخاب کنید. با اینکه ۵ اندازه‌ی استاندارد برای گردنبند زنانه و ۴ سایز استاندارد برای گردنبند مردانه وجود دارد، اما برای اینکه مطمئن باشید این اکسسوری دقیقا اندازه گردن شما و متناسب با فرم صورت و اندامتان است باید یک‌سری نکات را در نظر داشته باشید.

به طور مثال، افرادی که صورت‌های دراز و کشیده دارند، نباید گردنبند بلند انتخاب کنند. بلکه برعکس، با خرید گردنبند کوتاه و طوق می‌توانند تا حد زیادی درازی صورت خود را با کمک گردنبند پنهان کنند.

یا مثلا افراد بلندقد بهتر است گردنبندهای بلند بخرند و استفاده کنند. چون گردنبند کوتاه دور گردنشان دیده نمی‌شود و جلوه خاصی هم ندارد.

اما علاوه بر فرم صورت و قد افراد، لباس‌های آنها هم در انتخاب اندازه‌ی صحیح گردنبند تاثیرگذار است. به همین خاطر اصولی که برای ست کردن گردنبند با لباس لازم است بدانید را در زیر به طور مفصل برایتان توضیح داده‌ایم.

همچنین خوب است بدانید که در این مطلب هم به طور کامل روش اندازه‌گیری سایز درست گردنبند طلا را برایتان توضیح داده‌ایم:

راهنمای تصویری تعیین سایز گردنبند

تا انتهای مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

ست کردن لباس با سایز درست گردنبند 

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

۱- سایز و قد گردنبند را با توجه به لباس‌هایی که برای مناسب‌های مختلف می‌پوشید، انتخاب کنید. بارها این جمله را به شما گفته‌ایم که طلا، جواهر و زیورآلات، تکمیل کننده تیپ و استایل شما هستند؛ باز هم تکرار می‌کنیم که با کمک زیور آلات می‌توانید تیپ خود را کامل کنید.

به عنوان یک قانون کلی، گردنبندهای بلند را باید با لباس‌هایی پوشید که یقه بلند دارند همچون یقه اسکی، لباس با یقه برگردان یا ژاکت یقه‌دار. گردنبندهای کوتاه معمولا برای لباس‌های رسمی و لباس شب مناسب هستند. مخصوصا گردنبندهایی که به اندازه کافی کوتاه هستند تا بالای یقه لباس روی گردن و سینه قرار بگیرند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری طلا
  • نکته: سایز مناسب گردنبند برای بلوزهای غیر رسمی را هرگز برای لباس‌های رسمی و لباس شب استفاده نکنید.

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

۲- با توجه به لباسی که پوشیده‌اید شاید لازم باشد زنجیر طلا را دو لایه استفاده کنید. برخی از گردنبندها در اندازه‌های بسیار بلند و غیر استاندارد عرضه می‌شوند. اگر شما عاشق یکی از این زنجیرهای بلند شده‌اید و آن را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با توجه به لباس‌های متنوعی که دارید از زیبایی آن لذت ببرید. اما استفاده از این گردنبند اصول و نکاتی دارد که ما برایتان توضیح می‌دهیم. زیرا گاهی لازم است یک گردنبند را یک، دو یا سه بار دور گردن خود بتابانید تا جلوه زیبایی داشته باشد و منطبق بر اصول و قواعد خوش‌پوشی باشد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب
  • گردنبند با سایز ۲۸ تا ۳۴ اینچ (۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر) را اگر همین‌طوری استفاده کنید تا روی شکم شما آویزان خواهد بود. اصولا این سایز گردنبند  را دو بار دور گردن می‌تابانند تا به صورت دو لایه استفاده شود. یک لایه باید کوتاه‌تر از لایه دوم باشد.
  • گردنبند با سایز ۴۰ اینچ (۱۰۰ سانتی‌متر) یا اندازه‌های بلندتر را باید حداقل دو یا سه بار دور گردن خود بپیچیانید تا اندازه‌ی آن درست و مناسب باشد. در این حالت هم باید لایه‌ها کوتاه و بلند باشند.
  • گردنبندبا سایز ۴۸ اینچ (۱۲۵ سانتی‌متر) یا اندازه‌های بلندتر را باید حتما سه یا چهار بار دور گردن بتابانید و استفاده کنید. در غیر این صورت تا روی پاها ادامه خواهد داشت که بدون شک اصلا قشنگ و مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب گردنبند طلا و ست کردن با لباس و زیور آلات

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

۳- برای استفاده از گردنبند مروارید حتما اندازه کوتاه این زیور را انتخاب کنید. گردنبند مروارید بهتر است اندازه طوق نباشد، خیلی بلند و دراز هم نباشد. بهترین و ایده‌آل‌ترین اندازه برای گردنبند مروارید، سایز پرنسس است که بالای یقه قرار می‌گیرد: یعنی زیر گردن و بالای خطی که یقه لباس جا دارد. از نظر عدد، اندازه ایده‌آل گردنبند مروارید ۱۸ اینچ معادل ۴۶ سانتی‌متر است.

  • اگر لباس‌های شما غیر رسمی است و قرار است به یک مهمانی یا دورهمی دوستانه بروید، اشکالی ندارد که گردنبند مروارید بلند استفاده کنید. در چنین مواقعی حتی می‌توانید از گردنبندهای بلند ۲۴۵ سانتی‌متری (۱۰۰ اینچی) یا بلندتر هم استفاده کنید. البته یادتان باشد این گردنبند را سه تا چهار بار دور گردن خود بتابانید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصول آویختن گردنبند به صورت چند لایه

ست کردن سایز درست گردنبند با لباس

۴- این را در خاطر داشته باشید که مدال یا آویز باعث بلندتر دیده شدن گردنبند می‌شود. آویزها و مدال‌های گردنبند نه تنها به اندازه و قد آن اضافه می‌کنند، بلکه وزن گردنبند را هم سنگین‌تر می‌کنند. به این معنی که سنگینی آویز، باعث می‌شود تا زنجیر گردنبند پایین‌تر از جایی قرار بگیرد که زنجیر گردنبند را به تنهایی و بدون مدال استفاده می‌کنید. یعنی اگر یک آویز ۵ سانتی‌متری (۲ اینچ) را در یک گردنبند ۴۵ سانتی‌متری (۱۸ اینچی) آویزان کنید، این گردنبند حدود ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) پایین‌تر از یقه لباس قرار می‌گیرد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

این را هم مد نظر داشته باشید که هر چه آویز وزن بیشتری داشته باشد، سنگینی بیشتری به زنجیر گردنبند وارد خواهد کرد و در نتیجه گردنبند، آویزان‌تر خواهد بود. یعنی اگر می‌خواهید گردنبند شما بالای یقه بایستد، باید حتما به این نکته توجه کنید که زنجیر باید کوتاه‌تر از استاندارد باشد تا همراه با آویز به اندازه‌ی یک گردنبند استاندارد درازا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب آویز الماس برای گردنبند

راهنمای تصویری تعیین سایز گردنبند 5

نگاه کلی به اندازه‌های استاندارد گردنبند

  • گردنبند کولار بین ۱۲ تا ۱۴ اینچ معادل ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر اندازه دارد.
  • گردنبند طوق بین ۱۵ تا ۱۶ اینچ معادل ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر اندازه دارد.
  • اندازه گردنبند پرنسس ۱۷ تا ۱۹ اینچ معادل ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر است.
  • اندازه گردنبند نمایشی ۲۰ تا ۲۴ اینچ معادل ۵۰ تا ۵۵ سانتی‌متر است.
  • گردنبند اپرا بین ۲۸ تا ۳۴ اینچ یعنی معادل ۷۶ تا ۹۲ سانتی‌متر اندازه دارد.
  • گردنبند طنابی و کمندی بیش از ۴۵ اینچ معادل ۹۲ سانتی‌متر اندازه دارد.

اندازه مناسب گردنبند برای کودکان ۱۴ تا ۱۶ اینچ یعنی ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر

اندازه مناسب گردنبند برای مردان ۱۸ تا ۲۴ اینچ یعنی ۴۵ تا ۶۱ سانتی‌متر است. البته اندازه ایده‌آل و استاندارد گردنبند مردانه ۵۶ سانتی‌متر است. 

گالری پرسته در کالکشن‌ها و محصولات خود مدل‌های بسیار متنوعی از گردنبند طلا را عرضه می‌کند که برای هر نوع سلیقه و هر بودجه‌ای مناسب است.

منبع: wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.