قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

تعیین سایز انگشتر طلا زنانه و مردانه، راهنمای تصویری

1

سایز انگشتر

برای خرید هدیه طلا اولین سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که چگونه می‌توان سایز انگشتر فرد دیگری را اندازه گرفت تا بتوان حلقه یا انگشتر طلا به او هدیه داد!

شاید ظاهرا خیلی آسان نباشد که سایز انگشتر فرد دیگری را پیدا کنید اما ما در این مطلب چندین روش را به شما آموزش می‌دهیم تا با خیالی آسوده سوپرایز خود را انجام دهید و با هدیه دادن انگشتر به فرد مورد علاقه‌تان حسابی او را هیجان‌زده کنید.

 

کمک گرفتن از دوستان کسی که قرار است برایش هدیه بخرید

چگونه سایز انگشتر فرد دیگری را اندازه بگیریم

۱- از دوستان او بپرسید. اگر نمی‌دانید سایز انگشتر فرد مورد علاقه‌تان چند است می‌توانید از دوستان او کمک بگیرید. سراغ صمیمی‌ترین دوست نامزد خود بروید، به او توضیح دهید که می‌خواهید عشقتان را سوپرایز کنید و برایش یک انگشتر طلا بخرید و سپس از او بخواهید تا سایز انگشت او را برایتان پیدا کنید.

  • برای این منظور می‌توانید این سناریو را پیاده کنید: دوست نامزد شما به او بگوید که قصد خرید انگشتر طلا دارد و می‌خواهد از سلیقه و نظرات او برای خرید کمک بگیرد. سپس با هم به طلافروشی بروند و چندین انگشتر را با هم تست کنند و در آخر، سایز انگشتری که او به دست کرده و اندازه‌اش بوده را در خاطر بسپارد و به شما اعلام کند.
  • همچنین از دوستان او هم می‌توانید در مورد تیپ طلاهایی که دوست دارد هم سوال بپرسید و مطمئن شوید انگشتری برایش می‌خرید که حتما دوست دارد و مطابق سلیقه‌اش است.

خرید هدیه طلا

۲- از خانم دیگری که دستان او هم اندازه‌ی دست نامزدتان است کمک بگیرید. اگر دستان یکی از دوستان یا خواهر شما هم‌اندازه‌ی دست نامزدتان است، می‌توانید سایز انگشتر او را بپرسید و بر همان اساس برای فرد علاقه‌تان انگشتر بخرید. یا با او به طلافروشی بروید تا انگشترهای مختلف را به دست کند و متناسب‌ترین سایز انگشتر طلا را انتخاب کنید.

  • البته لازم است بدانید که سایز انگشتر آدم‌ها با هم فرق دارد. مثلا ممکن است دو دختر لاغر و هم‌اندازه باشند اما یکی از آنها انگشتان تپل‌تری نسبت به دیگری داشته باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از خانمی کمک بگیرید که دستان او شبیه دستان نامزد شماست نه قد و هیکل و سایز بدنش.

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری تعیین سایز گردنبند

خرید هدیه طلا

۳- از خودش کمک بگیرید. برای اینکه سایز دقیق انگشتر فرد مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، می‌توانید با یک داستان دروغین این کار را انجام دهید. البته باید نقش خود را خیلی خوب بازی کنید در غیر این صورت ممکن است سوپرایزتان خراب شود. به این صورت که یک انگشتر ارزان‌قیمت یا فیک بخرید و سراغ نامزدتان بروید و بگویید می‌خواهید برای مادر، خواهر یا مثلا همسر برادرتان یک انگشتر هدیه بخرید اما سایز انگشت او را نمی‌دانید. سپس از نامزدتان بخواهید که انگشتر را به دست کند و حدس بزند که آیا سایز آن مناسب مادر یا خواهر شما هست یا خیر. به این صورت می‌توانید سایز انگشتان او را پیدا کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

استفاده از انگشتری که او هم‌اکنون استفاده می‌کند

خرید هدیه طلا

۱- یکی از انگشترهای او را قرض بگیرید. بدون اینکه نامزدتان متوجه شوید یکی از انگشترهایی که همیشه استفاده می‌کند و اندازه دستش است را بردارید و به طلافروشی ببرید تا سایز آن را به شما اعلام کند.

  • توجه داشته باشید که انگشتر موردعلاقه‌اش را که همیشه استفاده می‌کند برندارید به این خاطر که متوجه خواهد شد و دیگر نمی‌توانید او را سوپرایز کنید.
  • اگر خودتان به طلاهای فرد موردعلاقه‌تان دسترسی ندارید از خواهر، مادر یا برادرش کمک بگیرید. از آنها بخواهید یکی از انگشترهایی که اغلب دستش می‌کند و مطمئن هستید که سایزش درست است را برایتان بیاورد و دوباره بعد از اندازه‌گیری انگشتر، آن را به خانواده پس بدهید تا سر جایش بگذارند.

خرید هدیه طلا

۲- اگر از قرض کردن انگشتر او می‌ترسید و نگرانید که گم شود یا آسیب ببینید، از روش آسان‌تری استفاده کنید. انگشتری که همیشه دستش می‌کند را وقتی از دست در می‌آورد، بدون اینکه متوجه شود روی کاغذ بگذارید و بخش داخلی و بیرونی دایره‌ی انگشتر را روی کاغذ با خودکار بکشید.

  • یا حتی می‌توانید حلقه‌ی او را درون یک قالب صابون فشار دهید تا جای آن بماند و سپس سایز انگشتر را از روی قطر دایره اندازه‌گیری کنید.
  • اندازه‌ای که به دست آورده‌اید را از روی نمودارهایی که در اینترنت موجود است می‌توانید تبدیل کنید تا سایز دقیق انگشتر نامزدتان را به دست بیاورید.
خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

خرید هدیه طلا

۳- یکی از انگشترهای او را در انگشت خود اندازه بزنید. اگر هیچ کدام از روش‌های بالا را دوست ندارید و احساس می‌کنید ریسک زیادی دارند، یک راه آسان‌تر را امتحان کنید. روشی که لازم نیست پلیس‌بازی در بیاورید یا انگشتر نامزدتان را موقتا قرض بگیرید. در زمانی که پیش هم هستید و نامزد شما در حمام یا خواب است و انگشتر خود را از دست درآورده، انگشترش را به دست کنید و ببینید در کجای انگشتتان ثابت می‌ماند.

یا مثلا وقتی در کنار هم در کافه هستید، انگشترش را با شوخی و خنده از دستش درآورید، آن را به دست خود کنید و ببینید در کدام انگشت و در کدام بند آن ثابت می‌شود. آن را به خاطر بسپارید و انگشتر را به او پس دهید. برای این کار می‌توانید مثلا از ظرافت دست‌های نامزدتان و تفاوت اندازه دست‌هایتان حرف بزنید و به این بهانه سایز انگشترش را پیدا کیند.

تعیین سایز انگشتان دست

سایز انگشتر طلا

۱- دور انگشتان دست خود را یک لایه چسب کاغذی بزنید.

در قسمت پایین اولین بند انگشت خود (از سمت کف دست) یک لایه چسب کاغذی بچسبانید. این پهن‌ترین قسمت انگشت دست شماست که انگشتر باید از آن عبور کند. وقتی سایز انگشتر بر اساس سایز این قسمت از انگشت تعیین شود، به دست کردن و در آوردن انگشتر دردناک و سخت نخواهد بود. چسب را در محلی که دو سر آن روی هم افتاده علامت‌گذاری کنید. آن را باز کنید و با خط‌کش یا متر اندازه انگشت خود را روی کاغذ بنویسید.

  • برای ساده شدن کار می‌توانید از متر پارچه‌ای هم کمک بگیرید و آن را دور انگشتان خود بپیچید و اندازه‌اش را بنویسید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است سایز انگشت‌های مشابه در دو دست با هم فرق داشته باشد. یعنی اندازه انگشت حلقه در دست چپ با اندازه حلقه در راست راست می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین دقیقا همان انگشتی را اندازه‌گیری کنید که قصد خرید انگشتر طلا برای آن را دارید.
  • همچنین حتما توجه داشته باشید که سایز انگشت در ساعت‌های مختلف روز متفاوت است. بنابراین بهترین کار این است که در انتهای روز، غروب یا شب انگشت خود را اندازه‌گیری کنید.

سایز انگشتر طلا

۲- اندازه به دست آمده را روی کاغذ یادداشت کنید.

اندازه انگشتان خود را که روی چسب کاغذی اندازه زده‌‎اید، بر مقیاس میلی‌متر روی یک برگه بنویسید.

  • اگر می‌خواهید از سایت‌های خارجی برای تبدیل اندازه‌ی انگشت به سایز انگشتر استفاده کنید، توجه داشته باشید که معیار آنها میلی‌متر است یا اینچ. اگر اینچ است، حتما اندازه‌های انگشتان خود را بر اساس اینچ بنویسید که خطایی در تعیین سایز انگشتر به وجود نیاید.

سایز انگشتر طلا

۳- عدد به دست آمده را روی نمودار تعیین سایز انگشتر پیدا کنید.

در اینترنت می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، نمودار تعیین سایز انگشتر را پیدا کنید. سپس اندازه انگشت خود را در این نمودار بیابید و سایزی که در مقابل آن عدد نوشته شده را پیدا کنید. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

ما در انتهای این مطلب عکس این نمودار را برایتان گذاشته‌ایم که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

  • اگر اندازه انگشت شما بین دو سایز قرار دارد توصیه می‌کنیم حتما سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

استفاده از نمودار تعیین سایز دایره‌ای

سایز انگشتر طلا

۱- نمودار دایره‌ای تعیین سایز انگشتر را از اینترنت پیدا کنید.

آن را پرینت بگیرید و بر اساس اندازه انگشتان خود، سایز انگشترتان را مشخص کنید.

ما در انتهای این مطلب عکس این نمودار را برایتان گذاشته‌ایم که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

  • حتما به مقیاس نموداری که استفاده می‌کنید توجه کنید و ببینید به اینچ نوشته شده یا میلی‌متر. در غیر این صورت نمی‌توانید سایز درست را پیدا کنید.

سایز انگشتر طلا

۲- برای استفاده دقیق از این نمودار بهتر است یکی از انگشترهای خود را روی آن امتحان کنید.

انگشتری که اندازه‌ی همان انگشت موردنظرتان است را بردارید، روی دایره‌های این نمودار (که روی کاغذ چاپ کرده‌اید) بگذارید تا سایز دقیق آن را پیدا کنید.

  • اگر خودتان انگشتری ندارید که مناسب انگشت موردنظرتان باشد، می‌توانید یک رشته سیم باریک را دور انگشت خود بپیچید و دایره‌ی به دست آمده را روی دایره‌های نمودار قرار دهید تا به سایز درست آن برسید.

سایز انگشتر طلا

۳- انگشتر را روی دایره‌های نمودار بگذارید.

در بالا هم گفتیم که برای پیدا کردن سایز دقیق انگشتر طلا می‌توانید انگشتری که الان دارید و اندازه دستتان است را روی دایره‌ها بگذارید تا ببینید سایز آن چند است.

  • توجه داشته باشید که اگر اندازه انگشت بین دو سایز قرار دارد، حتما سایز بزرگ را انتخاب کنید. به این خاطر که پهنای انگشتان دست در طول روز تغییر می‌کند و چاق و لاغر می‌شود. اگر سایز کوچک را انتخاب کنید، ممکن است انگشتر در دستتان نرود.

اندازه دایره‌های روی نمودار را باید با بخش داخلی انگشتر اندازه بزنید نه بخش بیرونی. در غیر این صورت انگشتر کوچک خواهد بود.

 

نمودار تعیین سایز انگشتر
نمودار تعیین سایز انگشتر

 

نمودار دایره‌ای تعیین سایز انگشتر
نمودار «دایره‌ای» تعیین سایز انگشتر

 

آیا تاکنون فرد موردعلاقه خود را با خرید انگشتر طلا سوپرایز کرده‌اید؟

منبع: wikihow

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: تعیین سایز انگشتر طلا زنانه و مردانه، راهنمای تصویری […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.