قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با اصول آویختن گردنبند به صورت چند لایه

0

در سال‌های اخیر شاهد مد جدیدی در استفاده از زیورآلات هستیم که بسیار زیبا و خلاقانه به نظر می‌رسد و به همین خاطر در سراسر جهان با استقبال خوبی همراه بوده است؛ در مورد آویختن گردنبندهای چند لایه صحبت می‌کنیم. زیور آلاتی که می‌توانند در طرح‌ها و شکل‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و با اندازه‌های کوتاه و بلند سبب افزایش جلوه‌ی تیپ و زیبایی چهره فرد استفاده‌کننده بشوند.

اما آویختن گردنبند به صورت چند لایه به رعایت برخی نکات نیاز دارد تا نتیجه کار واقعا زیبا از آب در بیاید. اینکه بدانید کدام مدل را در نزدیکی گردن و کدام یک را بلندتر انتخاب کنید به آموزش نیاز دارد. گالری پرسته در این مطلب سعی کرده تا حدی شما را با اصول این کار آشنا کند. برای آشنایی با این ترفندها تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

پیش از بیان هر نکته‌ای توصیه می‌کنیم دو مورد زیر را همیشه در نظر داشته باشید:

  1. زیباترین و جذاب‌ترین گردنبند خود را نزدیک به صورت نگه دارید.
  2. به فاصله بین لایه‌های گردنبند توجه ویژه داشته باشید.

بیش از معرفی اصول باید بگویم، از اینکه گردنبندهایی با جنس‌های مختلف را با هم ترکیب کنید هراسی به دل راه ندهید. سراغ جعبه طلا و جواهرات خود بروید و هر تعداد گردنبند دارید در کنار هم بچینید. از طلاهای زرد یا رنگی گرفته تا گردنبند مروارید یا زنجیرهایی با مدال‌های بزرگ را در کنار هم قرار دهید و ببینید کدام یک همخوانی و تناسب بیشتری با هم دارند و می‌توان از ترکیب آنها به عنوان گردنبند چند لایه استفاده کرد.

مهم‌ترین مساله برای استفاده چند لایه از گردنبند، تفاوت بلندیِ زنجیرهاست. شما باید دست‌کم سه یا چهار گردنبند در اندازه‌های متفاوت از هم داشته باشید تا بتوانید یک ترکیب چندلایه‌ی زیبا و مینیمال بسازید.

۱- لایه اول گردنبند

این مرحله ساده‌ترین بخش کار است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک گردنبند ظریف و ساده را از گردن بیاویزید. هر چه کوتاه‌تر باشد همان‌قدر بهتر است. حتی می‌توانید از طوق (گردنبندهایی که به گردن می‌چسبند) استفاده کنید. در این مرحله آزاد هستید از هر طرح، جنس یا رنگی استفاده کنید و انتخاب شما به سلیقه خودتان بستگی دارد. از نظر ما بهتر است اولین لایه گردنبند از طلای زرد انتخاب شود.

البته می‌توانید از گردنبندهای بلند مروارید هم به عنوان طوق استفاده کنید. به این صورت که آن را دو بار دور گردن خود بپیچید و یک لایه بسیار بلند و یک لایه بسیار کوتاه از گردنبند ایجاد کنید. به این صورت هم لایه اول و هم لایه آخر را ساخته‌اید. اما این طرح کمی شلوغ و غیرمینیمالیستی خواهد بود و باید لباس‌های کاملا ساده و عاری از طرح بپوشید تا ترکیب زیور آلات و لباس زشت و ناخوشایند نشود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

 

۲- لایه دوم گردنبند

برای لایه دوم باید دنبال گزینه‌ای بگردید که تکمیل کننده لایه اول باشد. فاصله دو لایه هم بهتر است بین ۲.۵ تا ۵ سانتی‌متر باشد تا هر کدام از آنها به صورت جداگانه قابل تشخیص باشند. در این لایه می‌توانید از طلایی به رنگ دیگر استفاده کنید تا در کنار اولین لایه، ترکیب زیبایی بسازد. البته، گردنبند دوم را هم می‌توان از هر طرح، رنگ یا متریالی برگزید و هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد. اما این نکته را مدنظر داشته باشید که تناسب آن با لایه اول باید حفظ شود تا نتیجه‌ی کار در نهایت ترکیبی زیبا در اختیارتان قرار دهد.

برای لایه دوم می‌توانید از زنجیرهای ساده با مدال‌های ظریف استفاده کنید. اشاره به این نکته ضروری است که بافت گردنبندها در ترکیب‌بندی آنها با هم بسیار مهم است. وقتی بافت لایه‌های مختلف گردنبند با هم متفاوت باشد، جلوه بیشتری خواهند داشت.

اگر از گردنبند مروارید به عنوان لایه اول استفاده کرده‌اید، توصیه می‌کنیم لایه دوم را از گردنبندهایی که زنجیر طلا و مهره‌های مرواریدی دارند استفاده کنید تا با اولین و سومین لایه همخوانی و تناسب داشته باشد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

 

۳- لایه سوم گردنبند

سومین لایه گردنبند طلا برای طرح چند لایه باید از دو لایه قبلی بسیار بلندتر باشد و جلوه بیشتری هم داشته باشد. حفظ فاصله بین گردنبند سوم و دوم بسیار حائز اهمیت است. شاید بد نباشد در آخرین لایه از گردنبند سنگی یا گردنبند مهره‌ای استفاده کنید. وقتی دو لایه قبلی ساده و ظریف بودند، حالا دیگر وقتش رسیده تا کمی دست‌ودل‌بازی به خرج دهید و از مدلی استفاده کنید که با دو لایه قبلی فرق دارد.

اگر از گردنبند مروارید به عنوان لایه اول استفاده کرده‌اید، بهتر است لایه سوم یک زنجیر ساده باشد. یعنی برای حفظ تعادل و شلوغ نشدن لایه‌ها در کنار هم، بهتر است گزینه آخر بسیار ساده، ظریف و عاری از زرق و برق و سنگ و مهره باشد.

ترفندهای بالا یک‌سری اصول کلی هستند که بهتر است هنگام استفاده از زیورآلات مدنظر داشته باشید. اما در عین حال هیچ محدودیتی هم برای انتخاب‌های شما ایجاد نمی‌کنند. اذعان داریم که استفاده از طلا و جواهر به طور کامل به سلیقه شخصی افراد مربوط است اما با آگاهی از برخی اصول مد و فشن می‌توان انتخاب‌های متناسب‌تر و ظاهری زیباتر برای خود ساخت.

بنابراین با توجه به موارد بالا و با توجه به گزینه‌هایی که در اختیار دارید، چندین مدل را بارها و بارها با هم ترکیب کنید تا در نهایت ببینید کدام گردنبندها در کنار هم می‌توانند چندین لایه شیک و زیبا بسازند و جلوه‌ای زیبا به ظاهر شما ببخشند.

باید اشاره کنیم که در لایه‌بندی گردنبندها مهم‌ترین مساله فاصله بین لایه‌هاست که حتما باید حفظ شود.

منبع: medium

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.