قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

۵ اشتباهی که هنگام خرید حلقه نامزدی ممکن است مرتکب شوید

0

هنگام خرید حلقه نامزدی برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. اما این کار درستی نیست و اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

از انگشترهای سولیتر، هالو یا نگین سه‌گانه گرفته تا سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی، سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی همگی باعث شده‌اند تا حلقه‌های نامزدی مدل‌های بسیار زیاد و متنوعی داشته باشند و انتخاب و تصمیم‌گیری را برای فرد سخت کنند. یکی از دلایلش هم این است که انتخاب فرم و شکل و رنگ حلقه کاملا به سلیقه فردی بستگی دارد که می‌خواهید برای او انگشتر طلا را خریداری کنید و هیچ‌کس دیگری از بیرون نمی‌تواند در این مسیر کمکتان کند.

اما در کنار همه این مسایل، یک‌سری اشتباهاتی وجود دارد که اغلب مردم هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند. با اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم چه کنید و چه مدلی را انتخاب کنید، اما می‌توانیم با آگاهی دادن در مورد برخی مسایل اشتباه، شما را از انتخاب گزینه نامناسب دور نگه داریم.

برای آشنایی با چهار اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید حلقه نامزدی انجام می‌دهند تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

۱- انتخاب بهترین رنگ و شفاف‌ترین الماس برای حلقه

به هیچ عنوان عقلانی نیست که شما برای حلقه نامزدی، الماسی با شفاف‌ترین رنگ و عالی‌ترن درجه پاکی خریداری کنید.

حتی اگر توان مالی خرید گران‌قیمت‌ترین الماس را دارید هم توصیه می‌کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی‌ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

چرا؟ چون چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی‌تواند تفاوت آنها را خیلی از هم تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیار زیادی دارد.

به طور کلی بد نیست بدانید، درجه‌بندی رنگ الماس از D تا J تعیین می‌شود. حرف D نشان‌دهنده بهترین و عالی‌ترین درجه رنگ الماس است. اما جالب است بدانید با چشم معمولی و غیرمسلح شما نمی‌توانید تفاوت بین درجه D و درجه G را تشخیص دهید. فرق این دو الماس را فقط و فقط با ذره‌بین می‌توان متوجه شد.

بهترین درجه‌بندی برای پاکی الماس هم با کلمه اختصاری FL نمایش داده می‌شود به معنی «عاری از هرگونه ناخالصی» (flawless) است. پایین‌ترین درجه پاکی سنگ الماس هم SI2 است که تا حدی ناخالصی دارد. یعنی در بخش بیرونی و درونی سنگ الماس ممکن است لکه‌های مشاهده شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

 

افراد ثروتمند این اشتباه را می‌کنند که سراغ الماس با درجه رنگ D  و درجه پاکی FL می‌روند و مبلغ هنگفتی هم برای خرید آن می‌پردازند. اما حلقه‌ای که نصیبشان می‌شود با حلقه فردی دیگر که الماس با درجه رنگ G و درجه پاکی VS را با قیمتی بسیار ارزان‌تر خریده است، به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی ندارد. اصلا امکان ندارد که این دو انگشتر را کنار هم بگذارید و بدون ذره‌بین متوجه شوید کدام عالی است و کدام ناخالصی دارد.

این در حالیست که قیمت این دو الماس بین ۴۰ تا ۵۰ درصد با هم تفاوت دارد.

۲- انتخاب باریک‌ترین رکاب برای انگشتر

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان، حلقه‌ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید.

امروزه شاهد حلقه‌هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگ‌تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود. چرا؟

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می‌کند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد می‌شود. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه‌تان شکسته نشود.

شاید هنگام خرید تصور کنید با انتخاب باریک‌ترین رکاب، سنگ الماس (یا هر سنگ قیمتی دیگر) روی آن بیشتر جلوه می‌کند و حلقه جذاب‌تر دیده می‌شود. اما از آنجا که حلقه قرار است همیشه دست فرد باشد، انتخاب رکاب باریک برای آن چندان منطقی و حتی به لحاظ مالی به‌صرفه نیست (زیرا احتمال شکستن و آسیب‌ دیدن آن زیاد است).

خرید از گالری پرسته: حلقه ازدواج

 

توصیه کارشناسان طلا و جواهر این است که هنگام خرید حلقه و انگشتر نامزدی علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشید.

اگر خیلی اصرار دارید که نگین روی انگشتر خیلی خودنمایی کند، بهتر است به سراغ انگشترهایی بروید که یک پایه روی رکاب دارند و سنگ روی آن پایه سوار شده است. به این ترتیب، الماس در بالای حلقه است و بیشتر از رکاب آن به چشم خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: تعیین سایز انگشتر؛ چگونه سایز انگشتر را اندازه‌‌گیری کنیم؟

۳- پرداخت پول زیاد برای خریدن گران‌ترین حلقه

پرداخت هزینه زیاد برای خریدن حلقه نامزدی نتیجه معکوس دارد.

شما شاید تصور کنید که اگر گران‌قیمت‌ترین حلقه را برای نامزد خود خریداری کنید، او خوشحال‌تر خواهد بود و از این ولخرجی شما غرق در هیجان می‌شود. اما این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که اغلب مردها هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند.

وقتی قرار است با دختر موردعلاقه خود ازدواج کنید، برای او مهم است که پول و سرمایه خود را برای مسایل مهم و اصلی‌تر زندگی هزینه کنید. وقتی پول زیادی را فقط برای خرید حلقه‌ی نامزدی پرداخت می‌کنید، او به جای خوشحال شدن تصور می‌کند که ولخرجی زیاد کرده‌اید؛ که نباید می‌کردید. شما می‌توانید با مبالغ کمتر، انگشترهای جذاب و زیبای دیگری را خریداری کنید که در عین حال که اصل و زیبا هستند، پول گزافی هم برای خریدشان هزینه نشده است.

یا حتی می‌توانید به جای خرید الماس، سراغ سنگ ماه تولد نامزد خود بروید و حلقه‌ای با این سنگ را برای او سفارش دهید. یا حتی انگشتری دست‌ساز و منحصر به فرد برای او سفارش دهید تا تک و ناب باشد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره انواع الماس و برش‌های آن بدانید

۴- خرید طلای سفید به جای پلاتین

پلاتین از نظر ارزش، دوام و استحکام بسیار بهتر از طلای سفید است.

با اینکه طلای سفید و پلاتین از نظر ظاهری شبیه هم هستند اما پلاتین بسیار بهتر و ارزشمندتر از طلای سفید است. طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که یک لایه رودیوم روی آن کشیده شده تا سفید به نظر برسد.

رودیوم هم فلز ارزشمندی است. اما مشکل این نوع روکش این است که به مرور زمان از بین می‌رود و طلای زرد زیر آن پدیدار می‌شود. این روند به تدریج و نامحسوس ادامه پیدا می‌کند و فرد متوجه آن نخواهد شد. تا اینکه کار از کار بگذرد. در این صورت، باید حلقه را نزد کارشناس طلا و جواهر برد تا دوباره روی آن را روکش رودیوم بکشند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

 

اما پلاتین این مشکلات را ندارد. قیمت پلاتین گران‌تر از طلای سفید است (نه خیلی) اما در عوض رنگ آن ثابت است، دوام بسیار زیادی دارد، به‌راحتی خش بر نمی‌دارد و تقریبا همیشه درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

به همین خاطر بسیار منطقی‌تر است که هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنید اما در عوض یک حلقه‌ی بادوام و عمری خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طلای سفید چیست و با پلاتین چه تفاوتی دارد؟

۵- توجه نکردن به نحوه‌ی اتصال نگین حلقه نامزدی

هنگام خرید حلقه باید به نگین‌های آن خوب دقت کنید و مطمئن شوید که هر نگین در پایه‌ی طلا محکم شده باشد. چون در غیر این صورت احتمال افتادن و گم‌شدن نگین‌ها زیاد است. حواستان باشد نگین‌هایی که با چسب به انگشتر چسبیده‌اند ممکن است با یک ضربه یا حتی در اثر زمین افتادن، از حلقه جدا شوند. دوباره جایگزین‌کردن چنین نگین‌ها هزینه زیادی دارد و خیلی به صرفه نیست. پس در زمان خرید، پایه نگین و نحوه‌ی اتصال آن را حتماً چک کنید و سرسری از این موضوع نگذرید.

بیشتر بخوانید: انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف نشانه چیست؟

نکات کلی خرید حلقه نامزدی که خوب است بدانید

برای اینکه حلقه نامزدی متفاوت و خاصی داشته باشید می‌توانید انگشتری را سفارش دهید که با حروف اول نام خود و همسرتان طراحی شده است. روی حروف سنگ‌های قیمتی کار کنید و از آن به عنوان حلقه ازدواج یا نامزدی استفاده کنید.

برای تعیین سایز درست حلقه نامزدی انگشتر را درون یک قالب صابون فشار دهید تا جای آن بماند و سپس سایز انگشتر را از روی قطر دایره اندازه‌گیری کنید. اندازه‌ای که به دست آورده‌اید را از روی نمودارهایی که در اینترنت موجود است می‌توانید تبدیل کنید تا سایز دقیق انگشتر مشخص شود. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

در زمان خرید حلقه حواستان باشد که انگشت‌های دست صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند. پیشنهاد ما این است که سایز انگشت خود را در اواسط روز و در دمای اتاق اندازه بگیرید.

طلای زرد برای عروس و دامادهای سنتی بهترین گزینه است.

طلای سفید بهترین گزینه برای افرادی است که تمایل زیادی به تجمل‌گرایی ندارند اما در عین حال دوست دارند یک تکه طلای شیک و زیبا داشته باشند.

حلقه نامزدی از جنس پلاتین به خاطر مقاومت بالایی که دارد برای استفاده رومزه بسیار مناسب است.

برش‌های دایره‌ای یا پرنسسی (مربعی) پرطرفدارترین برش‌های الماس برای حلقه نامزدی محسوب می‌شوند.

کلام آخر

در این مطلب ۵ اشتباهی که هنگام خرید حلقه نامزدی ممکن است مرتکب شوید را معرفی کردیم و توضیح دادیم که چگونه از این مشکل پیشگیری کنید. امیدواریم این نکته‌های مهم را در زمان انتخاب و خرید حلقه‌ی نامزدی خود استفاده کنید تا خریدی خوب و بدون پشیمانی داشته باشید.

اگر تمایل دارید حلقه نامزدی خاص و متفاوت از بقیه داشته باشید، می‌توانید طرح دلخواه خود را به گالری پرسته سفارش دهید تا طراحان ما آن را برایتان بسازند. برای خرید انواع حلقه و انگشترهای دست‌ساز زنانه و مردانه در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد هم می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: analuisa

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.