قیمت روز طلا: 3,400,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

پایه جواهر چیست و برای خرید آن باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

0

با پایه جواهر این امکان وجود دارد که سبک و استایل خود را در طراحی جواهر دخالت دهید و نگین‌های جواهر را با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خودتان بچینید. حالا برای اینکه دقیقاً بدانید پایه جواهرات چیست و چطور می‌توان آن را سفارش داد از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

پایه جواهر چیست؟

برای ساخت جواهر، ابتدا قالب طلای آن را می‌سازند تا بعد نگین و سنگ روی آن جای داده شود. به طور کلی، پایه جواهر (Jewelry setting) همان قالب ساخته شده برای جواهر است که نگین و سنگ روی آن سوار نشده است و هر شخص می‌تواند با توجه به سلیقه و دلخواه خود آن را سفارش دهد.

با پایه جواهر این امکان وجود دارد که سبک و استایل خود را در طراحی جواهر دخالت دهید و جواهر را خودتان چیدمان کنید. می‌توانید با توجه به بودجه خود سراغ سنگ‌ها و نگین‌های ارزان‌تر بروید و یا اگر بودجه برای شما اهمیت ندارد، بهترین نوع برلیان را برای سرویس طلا، انگشتر طلا، دستبند طلا، آویز طلا و گوشواره طلای خود انتخاب کنید.

با خرید پایه جواهر می‌توانید خلاقیت خود را در طراحی و چیدمان سنگ‌های جواهر امتحان کنید و آن نگینی را انتخاب کنید که از استفاده مداوم آن لذت می‌برید و همچنین با روحیات شما بیشتر جور است.

بیشتر بخوانید: انواع سنگ های قیمتی و خواص آنها را بشناسید

کاربرد پایه جواهرات چیست؟

پایه جواهرات برای همه‌ی انواع زیورآلات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نیم‌ست و سرویس طلا. از رایج‌ترین مدل‌های پایه‌ی جواهرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

پایه جواهر دیواره‌دار یا حفره‌ای (Bezel)

این پایه با دیواره‌های خود دورتادور نگین را احاطه می‌کند. از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که تراش فانتزی دارند همانند الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. نوع دیگر آن به صورت قوسی، فقط قسمتی از سنگ و نگین را در بر می‌گیرد که به آن، مدل نیمه دیواره می‌گویند.

پایه جواهر چنگه‌ای (Prong)

جواهرات پایه چنگه‌ای برای مدل‌های تک نگین کاربرد دارد. به این دلیل که هدف از طراحی آن جلب توجه بیننده به نگین جواهر است نه فلز پایه. از این پایه جواهر برای نگین‌های با ارزش بسیار بالا و الماس استفاده می‌کنند. به این خاطر که طراحی آن باعث می‌شود تا نور بیشتری به الماس تابیده شود و در نتیجه درخشش و زیبایی بیشتری پیدا کند.

پایه جواهر چنگه‌ای V شکل (V-prong)

این پایه‌ی جواهرات، چنگکی دارد که از سمت بالا به صورت V  خمیده شده است. از پایه چنگه‌ای V شکل برای سنگ‌های دارای گوشه‌های زاویه‌دار است برش مربعی الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. چون چنگه‌های پایه به خوبی از زوایای تیز نگین‌ها محافظت می‌کند.

پایه جواهر تیفانی (Tiffany)

پایه تیفانی دارای ۶ چنگک است و به منظور درخشش هر چه بیشتر الماس طراحی و ساخته شده است. از آنجا که کمپانی تیفانی آن را ساخته و دیگر برندها اجازه استفاده از این طرح را ندارند، نام پایه هم به همان نام تجاری شرکت شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جواهرات تیفانی اند کو و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

پایه سولیتر (Solitaire)

پایه جواهرات سولیتر به این گونه است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار می‌گیرد. این مدل بسیار محبوب و رایج است و اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است. اما سولیترهایی هم هستند که به شکل پایه دیواره‌ای طراحی می‌شوند.

پایه کانالی (Channel)

این پایه مخصوص، الماس‌های گرد است و ظاهری براق و مجلل را به وجود می‌آورد. با انتخاب الماس‌های گرد، طراح صفی مرتب از سنگ‌ها را با درخششی بیشتر از سنگ‌های باگت خلق می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

 

پایه سنگفرشی (Pavé)

وقتی که سطح طلا  از تعدادی سنگ و نگین ریز پوشیده شده باشد، پایه سنگفرشی (Pavé) نامیده می‌شود. این نام برای این انتخاب شده که سطح آن مانند یک تکه از خیابان با سنگ‌های گرانیتی فرش شده است.

پایه مهره‌ای (Bead)

در طرح پایه مهره‌ای، الماس‌ها طوری قرار گرفته‌اند که از هم کمی فاصله داشته باشند. در این مدل، نگین‌ها بزرگ‌تر و برجسته‌تر هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

پایه خوشه‌ای (cluster)

نوع دیگر از طرح یک پایه و تعدادی الماس ریز است که می‌توانند به صورت یک گل یا طرحی خیالی در کنار هم قرار گیرند. این پایه معمولاً در چند سطح با ارتفاعی قابل ملاحظه بالای دست قرار می‌گیرد که ممکن است بسیار باز و فضاگیر باشد و یا ممکن است فشرده‌تر باشد.

پایه تراز (Flush)

در این نوع پایه سطح نگین با سطح پایه هم تراز بوده و فقط سطح خارجی و کمی هم از قسمت بالایی نگین دیده می‌شود. در این مدل الماس درخشش چندانی ندارد اما همچنان زیبا به نظر می‌رسد.

پایه بالرین (Ballerina)

یکی از انواع انگشترهای کلاسیک، مدل چند نگین بالرین است که زیبایی خود را از نحوه قرار گرفتن باگت‌هایی گرفته‌اند که به صورت مخروطی به دور یک مرکز ردیف شده‌اند و ظاهری مانند دامن بالرین‌ها را به وجود می‌آورند.

پایه جواهرات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پایه جواهرات باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. مثلاً اگر امنیت نگین از درخشش آن برایتان مهم‌تر است باید به تعداد و شکل چنگه‌های پایه توجه کنید. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائی جواهر مهم‌تر از دیگر ویژگی‌های آن است، بهتر است پایه‌ای انتخاب کنید که کوتاه باشد و تعداد چنگه‌های آن هم کم باشد.

برای درک بهتر این موضوع برایتان چندین مثال می‌زنیم. مثلاً در پایه‌های ۶ دندانه‌ای سنگ‌های روی جواهر کوچکتر دیده می‌شوند. که دلیلش پوشیده شدن بیش از حد سنگ‌ها توسط این چنگه‌ها است. بنابراین الماس یا سایر سنگ‌های روی رکاب حلقه یا پایه‌ی نگین گرذنبند، درخشش و شفافیت کمتری خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای جواهر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. همچنین جلوه‌ی درخشانی به جواهر می‌بخشد و باعث می‌شوند الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

این در حالی است که اگر امنیت و سلامت سنگ برایتان مهم است، بهتر است سراغ پایه‌هایی بروید که نهایت حفاظت را دارند. به طور مثال، پایه‌های چنگه‌ای که ۶ دندانه دارند، شاید جلوه و زیبایی سنگ وجواهرات را کاهش دهند و نگهداری و تمیز کردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ایمنی بیشتری نسبت به مدل‌ها دیگر دارند. بنابراین باید گفت که بیشتر بودن تعداد چنگه‌های پایه‌ی جواهر، مزیت بزرگی برای ایمنی آن محسوب می‌شود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

 

به این دلیل که هر یک از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و زمانی که خیلی ساییده شوند، به راحتی هم خم می‌شوند یا می‌شکنند. بنابراین، وقتی چنگه‌ها زیاد باشند، در صورت خراب شدن یکی از آنها، تعداد بیشتری باقی می‌ماند تا از جواهر روی پایه نگهداری کند. در نتیجه، سنگ قیمتی جواهرات شما کمتر در معرض خطر شل شدن یا گم شدن قرار می‌گیرد.

پایه‌های که بخش زیادی از سنگ قیمتی را در بر می‌گیرند، آن را در برابر ضربه‌های ناگهانی نیز محافظت می‌کنند.

مزایای خرید پایه جواهر به صورت سفارشی چیست؟

مزایای خرید پایه جواهر به صورت سفارشی این است که شما هر سنگی با هر رنگ، طرح، برش یا جنسی که دوست دارید را می‌توانید روی طلای خود سوار کنید. یعنی مجبور نیستید جواهری استفاده کنید که دقیقاً آن چیزی نیست که می‌خواهید و فقط تا حدی شبیه خواسته‌ی شماست.

خوشبختانه در دهه‌های اخیر این امکان برای مشتری‌های طلا و جواهر فراهم شده که پایه‌ی موردنظر خود را به صورت شخصی سفارش دهند و سپس بر اساس سیلقه و بودجه، نگین متناسبی روی آن سوار کنند.

به طور مثال، شاید شما عاشق یک انگشتری شده باشید که نگین الماس دارد، اما بودجه‌ی کافی برای خرید آن را نداشته باشید. حالا چاره چیست؟ باید کلاً بی‌خیال آن طرح شوید؟ خیر. می‌توانید پایه‌ی آن انگشتر را خریداری کنید و یک نگین اتمی با طرح الماس روی انگشتر سوار کنید. به این ترتیب، جواهر موردعلاقه خود را با قیمت متناسب با بودجه‌ی خود خریداری کرده‌اید.

مزایای خرید پایه جواهر این است که همه چیز مطابق میل شما انجام می‌شود، از طرح و شکل گرفته تا قیمت و هزینه.

بیشتر بخوانید: چطور از طلاوجواهرات استفاده کنیم که خوش‌تیپ‌تر به نظر برسیم؟

برای انتخاب پایه جواهر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای انتخاب پایه جواهر باید به وزن طلا، عیار طلا، وزن سنگ جواهر و رنگ‌بندی آن توجه کنید. همچنین نوع سنگ جواهر و نوع سنگ رنگی مد نظرتان را انتخاب کنید. جواهر را طوری انتخاب کنید که مطابق استایل و شخصیت شما باشد.

اگر قصد سفارش آنلاین پایه جواهر را دارید حتماً به همه‌ی جزئیات موقع ثبت سفارش توجه کنید. مثلاً حواستان باشد که پایه جواهر برای انگشتر می‌خواهید یا پایه جواهر برای سرویس طلا. یعنی نوع طلایی که قصد خریدش را دارید مشخص کنید.

سپس وزن طلا، عیار طلا و رنگ‌‌بندی طلا را انتخاب کنید. پس از انتخاب طلا، سراغ انتخاب سنگ قیمتی و نگین موردنظرتان بروید. نوع سنگ و رنگ آن را انتخاب کنید. بهتر است که نوع سنگ را بر اساس رنگ طلا سفارش دهید تا جذاب‌تر شود. به طور مثال، رنگ‌های گرم با طلای زرد بیشتر همخوانی دارند و رنگ‌های سرد برای طلای سفید مناسب هستند. برای طلای رزگلد هم می‌توانید سراغ سنگ‌های خانواده‌ی قرمز و صورتی بروید.

به طور کلی، انتخاب پایه‌ی مناسب برای سنگ‌های قیمتی از مهم‌ترین بخش‌های خرید جواهر است زیرا باید مطمئن شوید که سنگ در  جای خودش محکم خواهد ماند و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.در عین حال جلوه و درخشش خود را نیز حفظ خواهد کرد.



برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: gemsociety

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.