قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

حکاکی روی طلا؛ چطور نقش‌های منحصربه‌فرد روی طلا ایجاد کنیم؟

0

حکاکی روی طلا هنری است که از دیرباز در جهان مورد استفاده قرار می‌گرفته و در حال حاضر هم کاربردهای متنوعی دارد. در گذشته از حکاکی طلا برای نمایش جایگاه اجتماعی افراد سرشناس استفاده می‌شد، اما امروزه هر فردی با هر جایگاه و دیدگاهی می‌تواند از این هنر ظریف و زیبا بهره‌مند شود.

این روزها زوج‌ها برای اینکه حلقه‌های ازدواج خاص و منحصربه‌فردی داشته باشند سراغ حکاکی روی طلا می‌روند. بعضی افراد هم برای شخصی‌سازی هدایای خود طرح یا متن مناسب مخاطبشان را روی طلا حکاکی می‌کنند. در واقع کاربرد آن، این روزها بیشتر برای مد و  ساخت طلای اختصاصی و منحصربه‌فرد است.

حکاکی روی طلا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

این کار همان‌طور که از نامش مشخص است، یعنی ایجاد طرح روی مصنوعات طلا. حکاکی کردن اصولا با ایجاد برجستگی و فرورفتگی و به کمک ابزارهای خاصی انجام می‌شود. گاهی حکاکی کردن به صورت دستی است و گاهی هم با دستگاه‌های مخصوص و لیزر. خوشبختانه حکاکی با دستگاه‌های لیزری در سال‌های اخیر باعث ایجاد تنوع بسیار زیادی در این حوزه شده. به طوری که حکاکی روی طلا هم با کمک لیزر بسیار ظریف‌تر، زیباتر و متنوع‌تر انجام می‌شود. از نظر مالی نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

در گذشته حکاکی طلا به روش قلم‌زنی انجام می‌شد که به لحاظ دستی بودن، به تمرکز و دقت بسیار زیادی نیاز داشت. البته همچنان در برخی از گالری‌های طلا از روش قلم‌زنی استفاده می‌شود. اما این روش چندان مقرون‌به‌صرفه نیست؛ نه از لحاظ مالی نه زمانی. برای اینکه زمان بسیار طولانی باید صرف حکاکی روی یک قطعه طلا شود. تراشیدن و قلم زدن با ابزار دستی هم باعث کم شدن وزن طلا می‌شود. این در حالی است که حکاکی طلا با لیزر بسیار سریع و با کمترین هدررفت طلا انجام می‌شود.

 

حکاکی روی طلا

 

کاربردهای حکاکی روی طلا چیست؟

حکاکی اسم، طرح یا تصویر روی طلا از گذشته تا به امروز رواج داشته است. اما در سال‌های اخیر به یک هدیه خاص و ویژه تبدیل شده. این روزها بسیاری از افراد دوست دارند حلقه‌های ازدواج خود را با طرح‌های شخصی خودشان بسازند. از این رو، این هنر بسیار رونق گرفته و به یکی از کاربردهای حکاکی طلا تبدیل شده است.

این در حالی است که حکاکی نقوش و نوشته فقط روی طلا انجام نمی‌شود و امکان حکاکی روی سنگ‌های قیمتی نیز وجود دارد.

در زمان باستان، از هنر حکاکی روی فلزات ارزشمندی همچون طلا برای شخصی‌سازی زیورآلات با حکاکی نام و نشانه‌های خانوادگی استفاده می‌شد. به این صورت که مثلا روی قطعه‌هایی کتیبه‌مانند متن یا نوشته مهم و با معنایی روی طلا حکاکی می‌شد. در دوران قدیم، از حکاکی طلا برای ساخت مهر هم استفاده می‌کردند. به این صورت که روی انگشتر طلا افراد مهم، افراد سرشناس، پادشاهان یا اشراف، طرح و اسم موردنظرشان حکاکی می‌شد تا به عنوان مهر و سند مورد استفاده قرار گیرد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

همچنین در آن زمان سکه‌های طلا نیز با نقش‌های متفاوتی ضرب یا حکاکی می‌شدند و مفهوم خاص خود را داشتند.

اما در حال حاضر، از حکاکی روی زیورآلات طلا فقط برای زیباسازی آن استفاده می‌شود و صرفا جنبه تزئینی دارد.

 

حکاکی روی طلا

 

حکاکی روی طلا چه مزایایی دارد؟

این نوع حکاکی  برای شخصی‌سازی کردن زیورآلات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند عشق و توجه خود به طرف مقابل را با حکاکی یک شعر، جمله یا تصویر روی طلا به او نشان دهند.

خوشبختانه این روزها، حکاکی با لیزر باعث شده تا زوج‌ها طلای شخصی و زیورآلات اختصاصی خود را سفارش دهند به طوری که حتی یک لنگه‌ی دیگر از آن در سراسر دنیا وجود نداشته باشد.

مزیت حکاکی طلا با لیزر این است که برخلاف برش‌کاری، دقت و ظرافت زیادی دارد. همچنین، از این دستگاه‌ها برای درج نقش و نوشته روی سطوح صاف و مدور نیز می‌توان استفاده کرد و محدودیتی وجود ندارد. افراد می‌توانند با اسکن تصاویر و تبدیل آنها به فایل کامپیوتری به سرعت تصاویر یا متون مورد نظرشان را روی سطح طلا حکاکی کنند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

در یک کلام، حکاکی با لیزر هیچ محدودیتی برای طرح یا نوشته ندارد. در هر دو سطوح داخلی و خارجی مصنوعات طلا می‌تواند حکاکی را انجام داد. هر ایده خاصی هم که داشته باشید را به راحتی می‌توانید روی زیورآلات طلا خود پیاده‌سازی کنید.

از دیگر ویژگی‌ها و مزیت‌های حک لیزری طلا، مقرون به صرفه بودن آن است. هدررفت طلا با لیزر بسیار ناچیز است به طوری که می‌توان گفت هیچ کسر طلایی در مراحل برش‌کاری به وجود نمی‌آید.

 

 

چند ایده جذاب برای حکاکی روی طلا

اخیرا مد شده برخی از زوج‌ها روی حلقه‌های ازدواج خود اثر انگشت یکدیگر را حکاکی می‌کنند. یا یک جمله عاشقانه کوتاه یا کلمه‌ی خاص بین خودشان را روی حلقه‌های عروسی‌شان حکاکی می‌کنند.

از همین ایده‌ها می‌توان برای حکاکی استفاده کرد. یا مثلا می‌توانید اسم شریک زندگی خود، تاریخ آشنایی، تاریخ ازدواج یا تاریخ تولد همدیگر را روی حلقه‌های عروسی خود حکاکی کنید.

اگر برای مقاصدی غیر از مراسم عروسی می‌خواهید از هنر حکاکی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به سمبل‌های موردعلاقه مخاطب خود توجه کنید. هر فردی در زندگی خود به موضوع، سرگرمی، وسیله یا ایده‌ و طرزفکر خاصی علاقه و تعلق‌خاطر دارد. از روی همین موضوعات می‌توانید یک جمله، عبارت، طرح یا نماد پیدا کنید و سفارش دهید تا روی طلا حکاکی شود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

برای حکاکی روی طلا در گالری پرسته باید چه کار کنیم؟

تا اینجا متوجه شدید که حکاکی روی طلا چیست و چطور می‌توان نقش‌های منحصربه‌فرد روی طلا ایجاد کرد. حالا خبر خوشجال‌کننده این است که خودتان روی طلا می‌توانید حکاکی کنید. چگونه؟ از طریق وب‌سایت گالری پرسته.

گالری پرسته برای جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود طرحی به نام «خودت حکاکی کن» را به خدمات آنلاین خود اضافه کرده است؛ یعنی شما می‌توانید از طریق وب‌سایت، طرح دلخواهتان را طراحی یا انتخاب کنید و سفارش دهید تا روی انگشتر، گردنبند، النگو طلا یا پلاک طلا حکاکی شود.

روش کار به این صورت است که شما با کلیک روی طلای موردنظرتان، به صورت اینترنتی مشخص می‌کنید که چه چیزی، در کجای محصول و به چه رنگی روی آن حکاکی شود.

برای درک بهتر این مساله در زیر به صورت تصویری برایتان توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید این سفارش را انجام دهید.

۱. اول باید سایز طلای موردنظرتان را مشخص کنید. مخصوصا در مورد انگشتر حتما سایز درست را وارد کنید.

۲. در مرحله بعدی باید رنگ طلا را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود شامل رنگ‌های زرد، رزگلد و سفید است. هر رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید تا طلا با آن رنگ برایتان ساخته شود.

 

حکاکی روی طلا

 

۳. سپس روی گزینه‌ی «حکاکی روی این محصول» کلیک کنید. در کنار صفحه به شما چندین گزینه نمایش داده می‌شود که شامل رنگ، متن، نقش و نقاشی است.

 

حکاکی روی طلا

خرید از گالری پرسته: گوشواره حلقه ای طلا

۴. وقتی روی گزینه‌ی متن کلیک کنید، می‌توانید فونت دلخواه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید متن را به زبان فارسی یا زبان انگلیسی سفارش دهید. برای هر کدام از این زبان‌ها هم فونت‌های متنوعی وجود دارد که بنا بر سلیقه خود حق انتخاب دارید. امکان تغییر سایز فونت و جابه‌جایی آن نیز برای کاربر مهیا شده است. یعنی می‌توانید یک نوشته‌ی کوچک در وسط انگشتر یا یک جمله در گوشه‌ای از آن حکاکی کنید. همه این انتخاب‌ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. البته کادر قرمز رنگی روی قسمت حکاکی نمایش داده می‌شود که شما باید حتما متن خود را داخل آن بنویسید. در غیر این صورت به شما هشدار داده می‌شود که متن را در محل مشخص‌شده بنویسید و باید با کمک فلش‌های چپ، راست، بالا و پایین آن را جابه‌جا کنید تا در کادر قرار گیرد.

 

 

 

حکاکی روی طلا

 

۵. گزینه دیگری که برایتان وجود دارد، اضافه کردن یک طرح روی طلا است. می‌توانید نقش را به تنهایی روی محصول موردنظرتان حکاکی کنید یا در کنار متنی که نوشته‌اید، یک نقش هم اضافه کنید. همه این موارد به سلیقه شخصی شما و متن و طرحی که در ذهن دارید بستگی دارد.

 

حکاکی روی طلا

 

۶. گزینه‌ی نقاشی کشیدن هم وجود دارد. اگر فکر می‌کنید که نقاشی‌تان خوب است، می‌توانید با انتخاب سایز قلم، شروع کنید به نقاشی کشیدن تا همان طرحی که نقاشی کرده‌اید روی طلا دلخواهتان حکاکی شود.

 

حکاکی روی طلا

 

۷. سفارش خود را ثبت کنید. طلا طی ۱۰ روز کاری ساخته و به شما تحویل داده می‌شود.

 

مراحل ثبت سفارش در گالری پرسته و تحویل آن درب خانه

باید توجه داشته باشید که برای ثبت سفارش کالاهای ناموجود، اول باید گزینه «سفارش می‌دهم» را انتخاب کنید. اغلب به این صورت است که کالاهای سفارشی موجودی ندارند و مشتری باید اول ۳۰٪ از قیمت کل را به عنوان بیعانه پرداخت و سپس سفارش را ثبت کند تا طلای مورد نظر در نوبت ساخت قرار بگیرد. طلا طی ۱۰ روز کاری ساخته و به شما تحویل داده می‌شود.

به این نکته حتما توجه داشته باشید که وزن و قیمت کالای سفارشی شما «حدودی» است و وزن و قیمت دقیق کالا در زمان تحویل محصول در فاکتور ثبت شده توسط گالری پرسته به مشتریان اعلام می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که قیمت نهایی بر اساس مظنه طلا در «روز تحویل کالا» محاسبه می‌شود.

پس از ثبت سفارش توسط مشتری و ساخت آن توسط گالری پرسته، محصول در تهران توسط پیک و در شهرستان‌ها توسط اداره پست مرکزی جمهوری اسلامی ارسال خواهند شد.

نحوه پرداخت سفارشات می‌تواند به انتخاب کاربران در هنگام ثبت سفارش به یکی از روش‌های پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک و در محل از طریق دستگاه کارت‌خوان یا پرداخت نقدی انجام گیرد. اما در این روزهایِ متاثر از ویروس کشنده‌ی کرونا توصیه ما این است که حتما نحوه پرداخت را اینترنتی انتخاب کنید تا برای حفظ سلامت طرفین، هیچ‌گونه پول یا کارتی بین شما و پیک ما رد و بدل نشود.

 آیا تاکنون از امکان حکاکی روی طلا در گالری پرسته استفاده کرده‌اید؟ به نظرتان همین گزینه‌هایی که دارد کافیست یا بهتر است گزینه‌های دیگری نیز به آن اضافه شود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.