قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با جواهرات تیفانی اند کو و کلکسیون جذاب و دیدنی آن

0

جواهرات تیفانی جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین جواهرات دنیا هستند. به این خاطر که خودِ کمپانی تیفانی اند کو (Tiffany & Co) یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان است و خلاقیت و نوآوری‌هایش در طول قرن اخیر بسیار مورد توجه عموم بوده.

در همین راستا، در این مطلب نگاهی داریم به برند تیفانی و دیگر برندهای مشهور جواهرات در دنیا. تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه‌ی معروف‌ترین برندهای جواهرات در دنیا

گران‌‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان شامل نام‌هایی است که احتمالاْ زیاد به گوشتان خورده؛ برندهایی همچون تیفانی اند کو، پیاژه، کارتیه، شوپارد، بولگاری و …. در ادامه نگاهی کوتاه داریم به تاریخچه‌ی فعالیت‌های ۹ برند مشهور و لوکس. برندهای همانند هری وینستون که جواهرات لوکس و گران‌قیمتش هر ساله توسط هنرپیشه‌های هالیوودی کرایه می‌شوند. هنرمندان عموما برای حضور در فرش قرمز و مراسم اسکار از این جواهرات استفاده می‌کنند. هری وینستون می‌گوید فقط از سنگ‌های کمیاب که بهترین کیفیت را دارند در ساخت جواهرات این مجموعه استفاده می‌شود. به همین خاطر است که این برند را گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌ی جواهر جهان نامیده‌اند.

۱- هری وینستون (Harry Winston)

هری وینستون (Harry Winston)

یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان و از برندهای مسلم دنیا در حوزه تولید سنگ‌های الماس، Harry Winston است. یکی از عالی‌ترین جواهرات هری وینستون، «الماس امید» است که داستان درازی در طول تاریخ دارد. این الماس با حدود ۴۵.۵۲ قیراطی در کشور هند ریشه دارد و بین پادشاهان بسیاری دست به دست شده. اما در نهایت در سال ۱۹۴۹ میلادی توسط هری وینستون که یک تاجر جواهر نیویورکی بود خریداری شد. البته وینستون این سنگ را در سال ۱۹۵۸ به موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد و از آن زمان در نمایشگاهی دائمی در آن موزه باقی مانده‌است. الماس امید به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار بیمه شده‌است.

 

۲- کارتیه (Cartier)

جواهرات کارتیه

یکی دیگر از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان ، کارتیه است. دفتر مرکزی کارتیه در پاریس فرانسه قرار دارد و اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط «لویی کارتیه» تاسیس شد. البته بعدها شرکت سوئیسی «ریشمون» کارتیه را خرید و اکنون تحت مالکلیت این کمپانی است. این شرکت نیز تاریخچه‌ی طولانی در طراحی و عرضه جواهرات لوکس در جهان دارد. مزایده‌های کارتیه جزو گران‌قیمت‌ترین و اشرافی‌ترین مزایده‌های جواهر در جهان است. در این مزایده‌ها جواهرات بی‌قیمت خانواده‌های سلطنتی عرضه می‌شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

۳- ون کلیف آرپلز (Van Cleef Arpels)

ون کلیف آرپلز (Van Cleef Arpels)

«ون کلیف آرپلز» یکی از برندهای لوکس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. این شرکت فرانسوی در تولید ساعت هم فعالیت می‌کند. این برند لوکس طلا و جواهر در جهان برای مهارت در استفاده از سنگ‌های ظریف و گران‌قیمت و تکنیک‌هایی که برای سوار کردن جواهر روی پایه استفاده می‌کند شهرت جهانی دارد. همچنین این برند برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود نیز مشهور است. در بیشتر جواهرات برند ون کلیف آرپلز شما به سختی می‌توانید پایه‌ی نگین را ببینید. این هنر و مهارت باعث می‌شود تا الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی به طور کامل دیده شوند. در نتیجه جواهر درخشش و جلوه‌ی بی‌نظیری پیدا می‌کند که در نوع خود بسیار خاص است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

۴- بوچلاتی (Buccellati)

بوچلاتی (Buccellati)

بوچلاتی یکی از لوکس‌ترین برندهای طلای دست‌ساز در جهان است. طراحی‌های این مارک، تجاری و عامه‌پسند نیستند و از آن طرف، چندان هم انتزاعی نیستند که کسی از آنها سر درنیاورد. ارزش هنری چیزی بوده که تقریبا در بیشتر آثار این برند جواهرسازی می‌توان دید. این خانه‌ی لوکس جواهرسازی به استایل رُمی که ریشه در کشور ایتالیا دارد وفادار مانده است. در بسیاری از دستبندهای این کمپانی می‌توانید این اصالت را ببینید. این برند اولین بار در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط ماریو بوچلاتی در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. سنت‌گرایی، مهارت و طراحی منحصربه فرد در ساخت جواهرات دست‌ساز در کنار خلاقیت و استفاده از بهترین مواد، همگی باعث شدند تا جواهرات بوچلاتی در دیگر کشورهای جهان نیز محبوب شوند.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

۵– گراف دایمندز (Graff Diamonds)

گراف دایمندز (Graff Diamonds)

گراف دایمندز یک کمپانی جواهرسازی بریتانیایی است که در زمینه طراحی، ساخت و فروش انواع طلا، نقره، الماس، جواهرات، کالاهای لوکس و ساعت فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی آنها در شهر لندن در انگلستان قرار دارد. گراف دایمندز اولین بار در سال ۱۹۶۰ توسط لورنس گراف راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۳۵ شعبه در کشورهای مختلف جهان دارد. این برند مشهور طلا و جواهر معمولا جواهراتی با الماس‌های بزرگ طراحی و تولید می‌کند. طبق ادعای مدیرانش هم همیشه مشتری ثابت بزرگ‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان است. گراف دایمندز را می‌توان مالک درشت‌ترین الماس‌های جهان نامید. از جمله الماس‌های گراف می‌توان به گراف پینک اشاره کرد که یک الماس صورتی با وزنی بالغ بر ۲۰ قیراط است.

۶- پیاژه (Piaget)

پیاژه (Piaget)

در ابتدای کار ساعت‌های لوکس پیاژه در سراسر قاره اروپا محبوبیت و شهرت فراوانی داشتند. اما پیاژه خیلی سریع طراحی و تولید جواهرات خاص و لوکس را هم به چرخه تولیدات خود اضافه کرد. تا اینکه به یکی از برترین برندهای جواهرات در دنیا بدل شد. برند سوئیسی پیاژه با طراحی‌های منحصر به فرد خود در زمینه ساخت جواهرات، همیشه در میان سلبریتی‌ها و هنرمندان هالیوودی از محبوبیت بالایی برخوردار است. جواهرات پیاژه اغلب الهام گرفته از میراث تاریخی این برند هستند. بیشتر مدل‌ها به سبک هالیوودی، باغ‌های جادویی و به مناسبت‌های خاص برای ستاره‌ها طراحی می‌شوند.

۷- بولگاری (Bvlgari)

بولگاری (Bvlgari)

یکی دیگر از گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان، بولگاری است. این برند در سال ۱۸۸۴ میلادی توسط سوتیریوس وولگاریس در رم تاسیس شد. بولگاری در ابتدا به خاطر جواهرات تک، ساعت مچی و عطر و محصولات مراقب از پوست شهرت پیدا کرد. اما فارغ از این ها توانست پله‌های ترقی را پشت سر هم طی کند و هتل‌ها و اقامتگاه‌های ۵ ستاره بسیار لوکسی هم بسازد و در این زمینه نیز اسم و رسمی برای خودش به هم بزند. این برند لوکس بیشتر برای طراحی و تولید جواهرات رنگی، به‌ویژه یاقوت‌هایی که شکل‌های خاص دارند شهرت دارد. جواهرات بولگاری اغلب دارای برش کابوسون هستند، نوعی تراش سنگ جواهر که در زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت و بولگاری امروزه آن را بازتولید کرده است.از دیگر دلایل شهرت بولگاری استفاده از طلای ۱۸ عیار در همه محصولاتش است.

۸– میکیموتو (Mikimoto)

در ردیف نهم گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان برند میکی موتو نشسته است که نامش را از خالق خود گرفته است. Mikimoto Kōkichi در سال ۱۸۹۳ میلادی در کشور ژاپن این کارگاه تولید جواهرات را راه‌اندازی کرد. دلیلش هم این بود که میکیموتو در آن زمان توانست اولین مروارید پرورش‌یافته را به تولید برساند. همین امر باعث شد تا شرکت لوکس مرواریدسازی خودش را تاسیس کند. شرکت لوکس میکی موتو بهترین و نایاب‌ترین مرواریدهای جهان همچون دریای جنوب، مروارید حلزون صورتی، مروارید‌های تاهیتان و مروارید سفید را خلق کرده است. این بند از طلای ۸ عیار یا پلاتین، سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های طبیعی و بهترین و اصل‌ترین نخ‌های ابریشم را برای تولید جواهرات مرواریدی خود استفاده می‌کند. محصولات این کمپانی هیچ نمونه‌ی مشابهی در جهان ندارند. از این رو یکی از گران‌ ترین برندهای طلا و جواهر در جهان به شمار می‌آید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

۹- شوپارد (Chopard)

شوپارد (Chopard)

خانه لوکس شوپارد در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط فردی به نام لوئیس شوپارد در ژنو تاسیس شد. در حال حاضر بیش از یکصد شعبه در شهرهای مختلف جهان دارد. شوپارد یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای جواهرات در دنیاست و به خاطر جواهرات و ساعت‌های مچی خاصی که دارد شهرت یافته. در واقع، این برند کالاهای لوکس با ساخت ساعت‌هایی با استفاده از الماس در زیر شیشه‌های ساعت توانست در دهه ۱۹۷۰ به شهرت جهانی دست پیدا کند. در زمینه ساخت جواهرات، شرکت شوپارد کالکشن‌های بسیار خاصی ساخته است که در آنها از سنگ‌های قیمتی بسیار کمیاب، طلا، الماس و پلاتین استفاده شده است. کیفیت ساخت بسیار بالا و ظرافت و دقت در ساخت سبب شده تا شوپارد به یکی از برترین برندهای جواهر در جهان تبدیل شود.

معرفی و تاریخچه برند تیفانی اند کو

تیفانی اند کو (Tiffany & Co) یکی از گران‌ترین برندهای طلا و جواهر در جهان است که تا چند سال پیش با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد. البته این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. زمینه‌ی اصلی فعالیت‌های آن نیز طراحی، ساخت و فروش جواهرات است.

جالب است بدانید شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. قیمت اجناس تیفانی زمانی که آغاز به کار کرد، مقطوع بود و فقط هم پول نقد قبول می‌کرد و کارت اعتباری یا چک برایش قابل قبول نبود. در آن زمان این سیاست آن‌قدر منحصربه‌‌فرد بود که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها منعکس شد.

در سال ۱۸۴۵، کتاب آبی تیفانی، اولین کاتالوگ خرده‌فروشی در ایالات متحده آمریکا بود؛ نوآوری دیگری که خبرساز شد. در سال ۱۸۵۳ زمانی که چارلز تیفانی کنترل شرکت را در دست گرفت، بخش جواهرات نیز به این برند اضافه شد.

در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری خود، ساخت یک جام را به شرکت تیفانی سفارش داد و در طول دوران ریاست جمهوری، برای همسرش یک سری زینت آلات از مرواریدهای ریز، ساخت تیفانی خرید.

خرید از گالری پرسته: زنجیر زنانه تیفانی

 

در سال ۱۸۷۸، چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را، با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط به دست آورد، که در معادن الماس کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده بود. این برند در سال ۱۸۸۷ حتی موفق شد جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز خریداری کند.

در سال ۱۸۸۵ از تیفانی خواسته شد که «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا» را دوباره طراحی کند و این طراحی مجدد هنوز روی همه اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده دیده می‌شود. در سال ۱۹۳۰ میلادی هم جام طلایی آمریکا، معتبرترین جایزه‌ی مسابقات قایقرانی را طراحی کرد.

تیفانی در حال حاضر محصولات گسترده‌تری در چرخه تولید دارد که تمامی آنها کالاهای لوکس به‌شمار می‌روند. در ساخت و فروش طلا هم سابقه درخشانی دارد که در بالا اشاره کردیم.

شرکت تیفانی در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمایه ۸٫۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد. با بیش از دو قرن خلاقیت، تیفانی اند کو شهرت و آوازه خود را به عنوان یکی از برترین برندهای جواهر در دنیا تثبیت کرده است. به طوری که از آن به عنوان یکی از طلایه‌داران این عرصه یاد می‌کنند.

کلکسیون جواهرات تیفانی

جواهرات تیفانی شامل انواع گردنبند، دستبند، انگشتر، گوشواره، دکمه سردست و آویز طلا است. تمام محصولات تیفانی در جعبه‌هایی آبی رنگ ارائه می‌شوند که این هم نشانی دیگر از بی‌مانند بودن و شهرت جهانی این برند است.

کالکشن‌های مشهور جواهرات تیفانی شامل موارد زیر است:

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

 

کالکشن Atlas

موتیف و درون‌مایه‌ی اصلی این کلکسیون از طرح ساعت اطلس برند تیفاتی گرفته شده است. این ساعت اولین بار در سال ۱۸۵۳ میلادی طراحی و عرضه شد. طراحی نوین Atlas X این کالکشن در واقع این پیام را در خود دارد که «همیشه سعی کنید زمان در دستان تو باشد».

کلکسیون Tiffany T

در تمامی طراحی‌های این کالکشن از حرف انگلیسی تی به روش‌های مختلف استفاده شده است.

کلکسیون HardWear جواهرات تیفانی

در طراحی و ساخت این مجموعه از قدرت و هیجان شهر نیویورک آمریکا الهام گرفته است.

کالکشن Keys

مجموعه‌ی کلید جواهرات تیفانی با این ایده طراحی شده که قفل عقل، لذت و مثبت‌اندیشی را باز کنید و زندگی خوبی را برای خود رقم بزنید.

کلکسیون Elsa Peretti

این مجموعه از جواهرات تیفانی را طراحان برگزیده‌ی تیفانی طراحی می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله، علاوه بر جواهرات تیفانی با دیگر برندهای مشهور جواهرات در جهان هم آشنا شدیم. تیفانی یک برند لوکس جهانی است و در نتیجه ما در فروشگاه طلای دست‌ساز پرسته هیچ‌کدام از محصولات این برند را نداریم. اما شما برای مشاهده‌ی طلاهای گالری پرسته می‌توانید دکمه‌ی زیر را فشار دهید و طرح‌های منحصربه‌فرد محصولات ما را مشاهده کنید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.