قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چه نوع طلا و جواهری برای مراسم عزاداری مناسب است؟

0

طلا برای مراسم ختم

طلا برای مراسم ختم باید ساده و عاری از تجملات و زرق‌وبرق باشد. شما باید بر اساس مراسمی که آن حضور دارید، از زیورآلات ظریف و غیررنگی استفاده کنید. دلیلش هم احترام گذاشتن به صاحب مجلس است.

امروزه مراسم‌های عزاداری و همچنین تشییع جنازه از حالت سنتی خارج شده و به سمت مدرن‌ شدن پیش می‌رود. مثلا به جای مراسم‌های بزرگ و شلوغ تشییع جنازه، مردم به مراسم‌های یاد بود کوچک روی آورده‌اند که ممکن است در فضاهای طبیعت با سالن‌های مجلل برگزار شود.

حالا که این تغییرات در فرهنگ مراسم عزاداری بوجود آمده است، سایر رسم‌ها هم کمی عوض شده‌اند. به عنوان مثال لباس‌های ضخیم مشکی جای خود را به لباس‌های ظریف و رنگ‌های خنثی داده‌اند. همچنین پوشیدن اکسسوری‌های متناسب با موقعیت معمول شده است. با این حال در پوشیدن لباس و طلا و جواهرات در تشییع جنازه نباید افراط کنید، بلکه باید نوع مجلس را در نظر گرفته و به میزبان احترام بگذارید.

در اینجا سعی کرده‌ایم ایده‌های برای پوشیدن اکسسوری در مراسم‌های خاکسپاری و یا یادبود به شما نشان دهیم که علاوه‌بر آراسته بودن، جلب توجه نکنید.

در اینجا به چند مدل جواهرات که می‌توانید در موقعیت‌های عزاداری بپوشید اشاره می‌کنیم.

 

گردنبند مروارید

یکی از هوشمندانه‌ترین انواع طلا برای مراسم ختم، انتخاب گردنبند مروارید است. چون  در این گونه مراسم‌ها باید از اکسسوری‌هایی که براق و درخشان هستند دوری کنید. همچنین مروارید در عین سادگی بسیار شیک و ظریف است که همین علت باعث شده برای هر نوع موقعیتی کاربردی باشد.

در بین مدل‌های مختلف گردنبندهای مروارید، اگرچه سایزهای کوتاه‌تر مناسب‌تر اند اما اگر می‌خواهید مدرن و به‌روز باشید بهتر است مدل‌های بلندتر را بپوشید.

در هر صورت، مروارید انتخاب سنجیده‌ای است که علاوه‌بر شیک بودن، ظاهر شما را جلف و زننده نمی‌کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

گوشواره میخی الماس

حواستان باشد جواهراتی را برای پوشیدن انتخاب کنید که ثابت باشد و سر و صدای زیادی تولید نکند. گوشواره میخی از این قبیل جواهرات است چون بدون اینکه جلب توجه کند درخشان و زیبا به نظر می‌رسد. درخشندگی و براقی الماس همیشه کلاسیک و فریبنده بوده و هست.

دستبند تنیس 

اگرچه بعضی از جواهرات مدرن طرفداران زیادی دارند اما ممکن است برای رفتن به مجلس‌های عزاداری مورد استقبال قرار نگیرد. با این حال یکی از گزینه‌های جدید و شیک دستبند‌های تنیس است. این دستبند شامل الماس یا سایر سنگ‌های قیمتی است که به وسیله یک زنجیر فلزی نازک از جنس طلا، پلاتین و یا نقره به‌هم وصل شده‌اند. این دستبند یک انتخاب ساده و زیبا برای رفتن به مراسم یادبود است.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

طلا برای مراسم ختم

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

پابند طلا

اگر در فصل‌های گرم دعوت به مراسم یادبود در فضایی باز شدید کافیست به یک پابند طلا یا نقره ظریف اکتفا کنید. اگرچه ممکن است پا بند در طرح‌های متنوع هنری و سنگ‌های قیمتی مد باشد اما مدل‌هایی که ساده  و رنگ‌های خنثی و روشنی دارند انتخاب سنجیده‌تری است.

 

گوشواره حلقه‌ای طلا

گوشواره‌های حلقه‌ای در سایز کوچک که از جنس طلا هستند، زیبایی و ظرافت خاصی را به لباس‌های رنگ تیره اضافه می‌کنند. شما می‌توانید به سادگی با پوشیدن گوشواره‌ی حلقه‌ای به همراه گردنبند نازک و کوتاهی که با سایر سنگ‌های قیمتی ترکیب شده‌اند خوش‌تیپ شوید و عالی به نظر برسید. تنها نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که برای احترام به دیگران، گوشواره شما خیلی بزرگ و تزیینی نباشد.

آویز گردنبند 

مانند هر چیز دیگری آویز هم تا وقتی که ساده و کلاسیک باشد برای هر نوع مراسمی کاربرد دارد. برای رفتن به مراسم تشییع جنازه یا یادبود یک آویز نواری نازک و طرح‌های مانند سکه بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین یک آویز با هر نوع فلز گران‌بهایی بسیار جذاب و شیک است.

برای نشان دادن آویز لازم نیست که یقه شما خیلی باز باشد، این آویزها به راحتی با لباس و یقه‌های متنوعی ست می‌شوند.

 

 

دکمه سر دست

علاوه‌بر زنان، مردان هم در برخی مراسم‌های تشییع جنازه بسیار آراسته ظاهر می‌شوند. آنها تمایل دارند که معمولا کت و شلوار به همراه پیراهن مردانه بپوشند. در این مواقع دکمه سر دست جزو اکسسوری‌های ظریف و شیک است که استایل شما آقایان را کامل می‌کند. اما برای مراسم‌های عزاداری دکمه سر دست‌هایی که به رنگ مشکی هستند را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا علاوه‌بر کلاسیک و مناسب بودن، بسیار قابل احترام است.

 

گوشواره‌ با سنگ‌های قیمتی

هنگامی که کل استایل شما به یک رنگ مثلا مشکی است، می‌توانید با پوشیدن جواهراتی که کمی رنگ دارند به استایل و ظاهر خود جلوه ببخشید. در اینجا گوشواره‌هایی که با سنگ‌های با ارزش رنگی مانند یاقوت، زمرد و فیروزه طراحی شده‌اند قابل استفاده هستند.

حتی اگر سنگ‌های شما اصل نباشند می‌توانید از مدل‌های فیک و با کیفیت کمک بگیرید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

لباس مناسب مراسم تشییع جنازه

اگر می‌خواهید به مراسم تشییع جنازه‌ای بروید که کمی حالت سنتی دارد باید در پوشیدن لباس و طلا و جواهرات دقت کنید و مراقب باشید که خیلی جلب توجه نکند.  مثلا از گردنبندهای چند لایه و شلوغ به طور جدی خودداری کنید. همچنین لباس خیلی کوتاه، تنگ و بدن‌نما نپوشید. طلا برای مراسم ختم باید ساده باشد.

اگر از دوستان صمیمی یا اعضای خانواده مرحوم هستید حتما رنگ مشکی بپوشید. اگر رابطه خیلی صمیمی بین شما و صاحب مجلس نیست می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای یا خنثی مانند طوسی استفاده کنید.

نکته مهم در انتخاب پوشش این است که فرهنگ و رسم طرف مقابل را هم در نظر بگیرید که متناسب با آن انتخاب کنید. برای مثال در فرهنگ هندوها، باید در مراسم تشییع جنازه لباس سفید بپوشید و رنگ مشکی نشانه بی‌احترامی به آنهاست.

همچنین رنگ قرمز در کشور چین به معنی شادی و خوشحالی است و به هیچ عنوان نباید در مراسم عزاداری در لباس‌های شما و حتی اکسسوری و طلا و جواهرات نشانه‌ای از این رنگ دیده شود.

یکی دیگر از نکته‌های مهم کفش‌های شماست؛ که برخلاف نظر اکثریت تاثیر زیادی در استایل شما دارد. پس در این‌گونه مراسم‌ها بهتر است کفش‌های ساده و مات انتخاب کنید. چون‌ کفش‌های براق با مدل‌های عجیب غریب برای مهمانی مناسب اند نه مجلس عزاداری.

اگر مراسم در فضای باز برگزار می‌شود می‌توانید به راحتی با پوشیدن کلاه، جوراب ساده یا ژاکت در فصل زمستان ظاهر خود را آراسته کنید. همچنین در فصل‌ها بارانی چتر به عنوان یک اکسسوری استفاده می‌شود.

اگر در تابستان در یک مراسم عزاداری شرکت می‌کنید پیشنهاد می‌کنم یک لباس ساده به همراه کفشی راحت بپوشید زیرا ممکن است مجبور شوید در هوای گرم به مدت زیادی بایستید. از دیگر اکسسوری‌های مناسب تابستان عینک دودی است که به سادگی هر نوع استایلی را تکمیل می‌کند، فقط فراموش نکنید که از چیزهای براق که در نور خورشید تابستان چشمک بزند خودداری کنید.

در کل استایل شما در مراسم‌های عزاداری باید ساده و کلاسیک باشد. این سادگی را در آرایش خود هم رعایت کنید و فقط به یک ریمل ضدآب اکتفا کنید.

اما همیشه در هر موقعیتی یک سری استثناهایی وجود دارد حتی در اکسسوری و طلا برای مراسم ختم! گاهی اوقات ممکن است شما برای قدردانی از مرحوم، چیزی را بپوشید که مورد علاقه او بوده و با این کار به او احترام گذاشته‌اید. به عنوان مثال اگر آن مرحوم عاشق گربه بوده می‌توانید از سنجاق سینه به شکل گربه تهیه کنید و بپوشید.

به یاد داشته باشید که حضور شما در این مجالس تنها به این دلیل است که نشان دهید آن مرحوم برای شما مهم بوده و شما همچنان به یاد او هستید. پس هر چیزی که موجب جلب توجه شده را کنار بگذارید و فقط با اکسسوری‌های ساده و ظریف نیت درونی خود را نشان دهید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

سوالت رایج در مورد روش‌های استفاده از طلا برای مراسم ختم

  1. بهترین زیورآلات برای مراسم ختم و سوگواری چیست؟
    از آنجا که مراسم عزاداری یک مراسم غیرشاد است، شما باید در انتخاب طلا و جواهرات احتیاط به خرج دهید. ساده بودن اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در مراسم ختم به آن توجه داشته باشید. یک جفت گوشواره میخی، یک پابند زنجیری ساده یا یک گردنبند مروارید بهترین انتخاب‌ها برای خانم‌هاست. آقایان هم برای تکمیل تیپ رسمی خود می‌توانند دکمه سردست ساده و بدون نگین استفاده کنند.
  2. در مراسم سوگواری می‌توان از گوشواره حلقه‌ای استفاده کرد؟
    اگر گوشواره کوچک و بدون آویز و نگین باشد، بله می‌توانید. مهم این است که در مراسم ختم و عزاداری ساده اما شیک باشید.
  3. آیا مردها در مراسم ختم می‌توانند از زیورآلات استفاده کنند؟
    ساعت مچی و دکمه سردست از جمله اکسسوری‌هایی است که مردها می‌توانند برای مراسم ختم استفاده کنند.
  4. آیا زیورآلات مراسم سوگواری هم باید حتما مشکی باشد؟
    خیر لزومی ندارد که حتما از جواهرات یا زیورآلات مشکی و تیره استفاده کنید. اما بهتر است طلاهای شما براق و پر زرق‌وبرق نباشند.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: romadesignerjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.