قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

کالکشن طلا خورشید را بهتر بشناسیم

0

کالکشن طلا خورشید پرسته، جلوه ای از درخشندگی و مدرن بودن با نگاه به تاریخ کهن ایرانی

کالکشن طلا خورشید یکی از مجموعه های جذاب گالری پرسته به حساب می آید. مجموعه ای که در آن می توانید انواع مختلف دستبند طلا، انگشتر طلا، گوشواره طلا و گردنبند طلا را ببینید. زیورآلاتی که در همه آنها به نوعی، شکلی از خورشید استفاده شده است. خورشید در کنار چلیپا (شیبه به صلیب) یکی از پرکاربردترین طرح ها روی سفالینه های باقیمانده از هزاره های پیش از اسلام است. نقشی که برای ایرانیان، نمادی از درخشش، زندگی و آبادانی دارد. به خورشید درخشان در اساطیر ایران، هور یا خور هم می گفتند. و اگر به کلمه «هورمزد» دقت کنید که نزدیک به «اهورا مزدا» است، می بینیم که خورشید در اسطوره های ایرانی، نقش پررنگی داشته است. عجیب نیست که مجموعه جدید پرسته «کالکشن خورشید» نام گذاری شده است. اما چه چیزی در این مجموعه هست که متفاوتش می کند؟

 

کالکشن طلا خورشید را بهتر بشناسیم

طلا به رنگ زرد خورشید است؛ درخشان و نورانی. پس عجیب نیست که برای مجموعه طلاهای جدید پرسته، نام خورشید را بگذاریم. مجموعه ای شامل همه آویزه های طلایی که در آن از دستبند و انگشتر و پابند طلا پیدا می شود تا گوشواره و گردنبند طلا. در این مجموعه، نام های مختلف خورشید را روی تک تک محصولات گذاشته ایم. شما می توانید با توجه به شکل و فرمی که دوست دارید، هر کدام از نقش نگاره های طلایی را انتخاب کنید. با توجه به طراحی های مختلف، نام های متفاوتی نیز روی زیر مجموعه های کالکشن خورشید قرار داده شده است. به ترتیب زیرمجموعه های خورشید، هور، نور، نورا و شمس را برای شما معرفی می کنیم.

 

طراحی خورشید؛ تابان و دایره ای

گردنبند کالکشن خورشید
برای کسانی مناسب است که طرفدار شیک پوشی و کمالگرایی هستند

شکل دایره وار خورشید و نور فراوانی که می تاباند، دلیل طراحی خاص است. برای ساخت این مجموعه خورشید از طلای ۱۸ عیار استفاده شده و کاملاً دست ساز است. در این مجموعه کالکشن طلا، همه آویزه ها هم طراحی شده اند تا در کنار یکدیگر هماهنگ شوند. فرم دایره ای این گردن بند طلا، درخشندگی و سادگی را به همراه دارد و برای کسانی مناسب است که طرفدار شیک پوشی و کمالگرایی هستند. دایره نمادی از کمال و خلاقیت است که هیچ زاویه ای ندارد.

 

طراحی هور؛ لوزی و متفاوت

 

خرید انگشتر طلا
لوزی نمادی از دقت و ظرافت است

هور هم یکی از نام های خورشید است که در ایران باستان شناخته می شده است. بحث ما اینجا در مورد طراحی هور است. طرحی که لوزی گونه با خطوط تیز و یک گل چهارپر در وسط آن است. طراحی خاص زیرمجموعه هور به شما کمک می کند که بیشتر در چشم دیده شوید. لوزی نمادی از دقت و ظرافت است و برای کسانی که بسیار منظم و منضبط هستند، گیرایی خاصی دارد. در این زیرمجموعه هم، تمام آویزهای طلایی طراحی شده اند.

 


طراحی نور، ترکیبی از خورشید و چلیپا

خرید گردنبند طلا
خورشید و چلیپا دو طرح پرکاربرد در ایران باستان

همان طور که گفتیم، خورشید و چلیپا دو طرح پرکاربرد در ایران باستان بوده اند. در طراحی نور، ترکیبی از این دو نقش ایرانی استفاده شده است. صلیب، عربی شده کلمه چلیپا است. اما تفاوت صلیب با چلیپا در اندازه آن است. چلیپای میترایی که در حقیقت مانند خورشید پرکاربرد بوده، دو خط متقاطع عمود بر هم با اندازه یکسان است. در طراحی نور، چلیپا در میان یک دایره قرار گرفته و درخشندگی خورشید با چهار خط نیمه نشان داده شده است در این زیرمجموعه طلا متفاوت، می توانید همه آویزه های طلایی را پیدا کنید.

 

طراحی نورا، لوزی های خاص با خطوط تیز

خرید گوشواره طلا
طراحی طلا نورا برای خانم هایی مناسب است که دنبال یک نقش جدید با نگاهی باستانی هستند

همان طور که در طراحی هور توضیح دادیم، طرح لوزی نشاندهنده دقت و نظم بالا است. خطوط تیز در طراحی نورا بیشتر است. چهار طرح به شکل ساعت شنی در چهار زاویه متفاوت لوزی قرار گرفته اند که از ترکیب آنها، در میانه طراحی، جای یک ستاره چهارپر خالی به نظر می رسد. طراحی نورا برای خانم هایی مناسب است که دنبال یک نقش جدید با نگاهی باستانی هستند. خلاقانه و زیبا است و کشف ستاره چهارپر میانی، نیاز به دقت بیشتری است.

 

طراحی شمس، دایره درخشان خورشید

گردنبند طلا پرسته
اگر به طراحی شمس نگاه کنید، درخشندگی و نورانی بودن خورشید کاملاً مشخص است. به طوری که می توان خورشید تابان را روی این آویزه های طلایی ببینید. طراحی این مجموعه، به زیرمجموعه خورشید شبیه است. با این تفاوت که خطوط در آن ساده تر هستند.

 

طراحی آفتاب، چلیپا و خورشید با نرمی بیشتر


طراحی آقتاب هم طرحی ترکیبی از زیرمجموعه نور و هور دارد. با این تفاوت اندازه گل چهارپر میانی کوچکتر است و برای نشان دادن روشنی آفتاب، از فضای خالی استفاده می کند. فضاهای خالی بین چهارپر نرم و دایره بیرونی، جایی است که این درخشندگی را از زیبایی پوست شما می گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.