قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

هر آنچه در مورد کالکشن Friendship گالری پرسته باید بدانید

0

دستبند دوستی از جنس طلا در گالری پرسته

دستبند دوستی در گالری پرسته در مجموعه‌ای با عنوان «کالکشن Friendship» عرضه شده است که شامل چندین دستبند طلا بافت در رنگ‌های متنوع و جذاب است.

در طراحی و ساخت تمامی این دستبندها از حدود ۱.۵ تا ۳.۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار استفاده شده است. وجه مشترک تمامی دستبندهای طلا دوستی گالری پرسته، جنس متریال و نوع بافت آنهاست. همه این دستبند زنانه هستند، نگین آنها اتمی و نوع بافتشان مَکرَمه است.

اما هدف از طراحی و عرضه‌ی مورد کالکشن Friendship چه بوده؟ تقدیر از مقام دوستی و نمایشِ ارزش و اهمیت رفاقت در میان انسان‌ها.

داستان شکل‌گیری این کالکشن را در ادامه بخوانید.

کالکشن Friendship
دستبند طلا بافت گلبهی دوستی

دستبند دوستی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با مجموعه‌های طلا گالری پرسته، بهتر است اول از همه بدانید که «دستبند دوستی» چیست؟ از کجا آمده و چرا در سراسر جهان چنین فراگیر است؟

از نام این دستبند تا حدی می‌توان حدس زد که یک دستبند زینتی است که توسط یک دوست به دوست دیگر اهدا می‌شود.

دستبندهای دوستی (Friendship bracelet) تقریبا همیشه دست‌بافت هستند و از نخ‌های متنوعی همچون نخ گلدوزی، دمسه و نخ کتان برای بافت آن استفاده می‌شود. بافت اصلی دستبندهای دوستی، «بافت مکرمه» است که گره‌های متنوعی دارد.

منظور از گره‌های بافت در دستبند دوستی این است که نشان دهد اتحاد، وفاداری و دوستی بین دو نفر همچون این گره‌ها برای همیشه دوام دارند و از هم گسسته نمی‌شوند.

تعداد گره‌های استفاده شده در بافت مکرمه به الگو و طرح دستبند بستگی دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند بافت زنانه طلا

دستبند دوستی از چه زمانی میان مردم محبوب شد؟

این دستبندها اولین بار در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی در ایالت متحده آمریکا رواج پیدا کرد. مزیتشان در این بود که جنسیت خاصی نداشتند و زنان و مردان و بقیه جنسیت‌ها می‌توانستند از دستبند دوستی استفاده کنند. جالب‌تر اینکه در همان دوران دختران و پسران نوجوان شروع کردند به بافت دستبند دوستی و هدیه دادن آن به عزیزترین دوستانشان.

با اینکه در دهه ۷۰ میلادی این دستبند موردتوجه نوجوانان قرار داشت، اما خیلی زود توانست نظر بزرگسالان را هم به خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین دستبندها در گوشه و کنار جهان بدل شود.

بر اساس تاریخ مستند، اولین دستبندهای دوستی در زمان باستان در میان سرخ‌پوستان آمریکای جنوبی و همچنین در کشور چین بافته شده است. چینی‌ها از این سبک گره‌ها برای طراحی اشیا، لباس و لوازم خانگی خود استفاده می‌کردند.

بعدها توسط گروه‌های مذهبی برای ایجاد اتحاد به آمریکا آورده شد. این دستبند می‌تواند برای نمایش اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار بگیرد و سمبل و نماد عقاید متفاوتی هم باشد.

در سال‌های اخیر در ایران نیز دستبند دوستی بسیار رواج پیدا کرده‌اند و به صورت دستبند یا پابند توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستبند دوستی / کالکشن Friendship

با دستبند دوستی آرزوی دوستان خود را برآورده کنید!

یکی از جالب‎ترین نکات قابل ذکر در مورد دستبند دوستی این است که شما دستبند را برای دوست خود می‌بافید و سپس، خودتان آن را به مچ دست او می‌بندید. همزمان با بستن این دستبند او باید آرزو کند.

آداب و اصول اصلی دستبند دوستی این است که باید تا زمان پوسیدن و پاره شدن، دستبند استفاده شود. دلیلش این است که فردی که دستبند را به دست دارد به این ترتیب احترام خود را به کسی که دستبند را برایش بافته نشان می‌دهد. یعنی به این صورت از او و هنرش قدردانی می‌کند.

در زمان باستان اعتقاد داشتند هر زمان که دستبند دوستی خودش (بدون دخالت انسان) پاره یا از دست باز شود، آرزوی فرد برآورده خواهد شد.

یعنی شما می‌توانید با هدیه دادن دستبند دوستی به دوست خود آرزویش را برآورده کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند زنجیری طلا

 

بافت مکرمه در کالکشن Friendship  گالری پرسته چیست؟

مکرمه (Macrame) که به اشتباه توسط اغلب مردم «مکرومه» تلفظ می‌شود، نوعی هنر گره‌‌زنی رشته‌ها بر اساس الگوهای متنوع است.

بافت مکرمه اولین بار در قرن ۱۳ میلادی در عربستان سعودی توسعه رواج پیدا کرد. در آن زمان از این تکنیک برای ایجاد حاشیه‌های پارچه در نساجی استفاده می‌شد. اما در قرن‌های بعدی، کشورهای اروپایی همچون فرانسه و ایتالیا نیز با این تکنیک آشنا شدند و از آن برای طراحی وسایل زینتی بهره گرفتند.

در واقع این هنر توسط ملکه ماری در قرن هفدهم میلادی در انگلستان به سرتاسر دنیا معرفی شد. پس از آن تکنیک بافندگی مکرمه بافی در دوره ملکه ویکتوریا بار دیگر با طرح‌های ظریف و در هم تنیده روی پارچه‌های لطیف زنده شد؛ یعنی حدود ۱۰۰ سال پس از اینکه اولین بار مکرمه‌بافی در عربستان شکل گرفته بود.

این روزها با افزایش علاقه و توجه مردم به سبک بوهمی، استفاده از مکرمه هم زیاد شده است. گره‌های اصلی مکرمه گره‌های مربعی هستند. در همه انواع دستبند دوستی گالری پرسته نیز از بافت مکرمه استفاده شده است.

دستبند دوستی
دستبند طلا بافت بنفش دوستی

رنگ‌های مختلف دستبند دوستی گالری پرسته معانی متفاوتی دارند

در طراحی، بافت و ساخت دستبندهای دوستی از رنگ‌های متنوعی استفاده می‌شود. گالری پرسته هم از رنگ‌های زنده و جذابی همچون سبز، زرد، آبی، بنفش، گلبهی و سورمه‌ای استفاده کرده است.

هر کدام از رنگ‌های این دستبندها را می‌توانید برای مفاهیم مشخصی مورد استفاده قرار دهید تا بیانگر تفکر شما درباره رابطه دوستی با فرد مورد نظرتان باشد.

خرید از گالری پرسته: دستبند سکه ای زنانه

در زیر مفاهیم رنگ‌های دستبند دوستی در گالری پرسته را برایتان نوشته‌ایم:

  • دستبند زرد: نماد شادی و نشاط است.
  • دستبند سبز: نماد مسئولیت‌پذیری است.
  • دستبند آبی: نماد وفاداری است.

مفاهیم دیگر رنگ‌ها که در حال حاضر در گالری پرسته موجود نیستند را هم در زیر برایتان نوشته‌ایم:

  • رنگ صورتی: نماد مهربانی
  • رنگ قرمز: نشانه صداقت
  • نارنجی: انرژی زیاد
  • رنگ سیاه: نشانه قدرت

به طور کلی، دستبندهای دوستی با رنگ‌بندی منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند شادابی و طراوت را برای شما و روابط پر مهرتان به ارمغان بیاورند.

مشخصات کلی دستبند دوستی کالکشن Friendship گالری پرسته

  • وزن دستبند طلا: بین ۱.۵ تا ۳.۰ گرم
  • عیار طلا: ۱۸ عیار
  • نوع نگین: اتمی (سفید)
  • جنسیت: زنانه
  • رنگ طلا: رزگلد، زرد یا سفید (بسته به انتخاب مشتری)
  • نوع بافت: مکرمه

در آخر هم یادآوری کنیم که گالری پرسته با تضمین به روز بودن قیمت‌ها، این افتخار را دارد تا خرید مشتری‌های ساکن تهران را در عرض ۳ تا ۲۴ ساعت به دست آنها برساند. شما می‌توانید وجه خرید خود را در محل و پس از تحویل گرفتن پرداخت کنید.

برای مشتریان خارج از تهران هم سفارشات از طریق پست و طی ۷۲ ساعت کاری ارسال می‌شود.

شما می‌توانید محصول خریداری شده را به هر دلیلی، عوض کنید یا پس بفرستید. ضمانت تعویض محصول ۷ روزه و استرداد آن ۳ روزه است. امکان بازگشت دادن کالا فقط شامل محصولاتی است که اینترنتی و از فروشگاه آنلاین گالری پرسته خریداری شده‌اند.

خرید از گالری پرسته: دستبند مهره ای

سوالات رایج در مورد دستبند دوستی گالری پرسته (کالکشن Friendship)

  1. وزن حدودی طلای استفاده شده در دستبندهای دوستی چقدر است؟
    طلای این دستبندها بین ۱.۵ تا ۳.۰ گرم وزن دارد.
  2. عیار طلای دستبند دوستی گالری پرسته چقدر است؟
    طلای استفاده شده در ساخت همه‌ی دستبندهای کالکشن دوستی، ۱۸ عیار است.
  3. دستبند دوستی موردنظر من موجودی ندارد، چه باید بکنم؟
    در صورتی که موجودی کالای موردنظر شما در گالری پرسته به اتمام رسیده بود، می‌توانید پیش‌سفارش ثبت کنید تا طی ۷ تا ۱۰ روز کاری ساخته و برای شما ارسال شود.
  4. نگین روی دستبند دوستی پرسته اصل است یا اتمی؟
    همه نگین‌های این کالکشن اتمی هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.