قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

کالکشن تاج محل گالری طلا پرسته؛ نماد عشقی به وسعت تاریخ

0

کالکشن تاج محل

کالکشن تاج محل گالری طلا پرسته همان‌طور که از نامش پیداست از بنای مشهور «تاج محل» در کشور هند الهام گرفته شده است؛ بنایی از عشق که با عنوان «جواهر هنر اسلامی در هند» هم یاد می‌شود.

تاج محل، آرامگاهی که در سوگ یک عشق ساخته شده!

داستان ساخت این بنای باشکوه این است که همسر ایرانیِ «شاه جهان»، پنجمین امپراتور گورکانی هند، در زمان زایمان فوت می‌کند. او در سوگ عشق خود به یادبود «ممتاز محل» این آرامگاه را بنا می‌کند. شاه‌جهان در پی درگذشت محبوبش، لباس پادشاهی خود را کنار می‌گذارد، عبای سفید می‌پوشد و یک سال تمام سوگواری می کند؛ به طوری که همه موهایش سفید می‌شود.

«شاه جهان» در سال ۱۶۳۲ ، یعنی یک سال پس از مرگ ناگهانی «ممتاز محل»، دستور ساخت این آرامگاه را می‌دهد. اما حدود ۲۲ سال طول می‌کشد تا مراحل ساخت این شاهکار معماری به پایان برسد.

جالب است بدانید، در آن زمان که تجهیزات پیشرفته‌ای برای حمل این همه سنگ و ستون وجود نداشته از بیش از ۱۰۰۰ فیل برای حمل مصالح استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: کالکشن دلبر گالری طلا پرسته ؛ برگرفته از عشقی که به شاهکار معماری ایرانی ختم شد

کالکشن تاج محل پرسته
انگشتر طلا قلب و برگ

تاج محل به طور کامل از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. اما شاه جهان برای نمایش ارادت خاص خود به همسر درگذشته‌اش، دستور می‌دهد از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر همچون لاجورد نیز را در میان سنگ‌های مرمر کار شود. همین امر سبب می‌شود تا در آن زمان هزینه ساخت این شاهکار معماری بیش از ۳۰ میلیون روپیه باشد که رقم هنگفتی به‌شمار می‌رفته است.

این بنا از ترکیب معماری ایرانی و گورکانی ساخته شده. در ساخت آن هم بیش از ۲۰ هزار هنرمند به رهبری یک معمار ایرانی به نام احمد لاهوری و برادرش حمید لاهوری شرکت داشته‌اند.

خرید از گالری پرسته: دستبند سکه ای زنانه

تاج محل یکی از متقارن‌ترین سازه‌های دنیاست. به همین خاطر به عنوان یکی از شاهکارهای تحسین شده میراث جهانی شمرده می‌شود. این آرامگاه در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو، پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا نیز به‌شمار می‌رود.

بعدها، خود شاه‌جهان هم در تاج محل و در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: کالکشن خورشید ؛ هر آنچه در مورد این مجموعه باید بدانید

طلای گالری پرسته به معماری تاج محل چه ربطی دارد؟

گالری پرسته در راستای جلب رضایت مشتریان خود، مجموعه‌های متنوعی در لیست محصولاتش دارد که در کنار ظرافت و زیبایی، پیام‌آور عشق، زندگی و باروری هستند.

هر کدام از این کالکشن‌های طلا بر اساس مفاهیم گوناگونی از صلح و عشق و باروری طراحی و ساخته شده‌اند.

در طراحی کالکشن تاج محل گالری طلا پرسته از نگارهای دیواری و معماریِ «گنبد مرمری» تاج محل الهام گرفته شده است. در بالای این گنبد ۳۵ متری، یک طرح از «لاله مردابی» یا همان «لوتوس» وجود دارد که در به‌چشم‌آمدن ارتفاع گنبد هم نقش  زیادی دارد.

همچنین این کالکشن مجموعه‌ای از طراحی‌های قلبی شکل است که یادآور عشق شاه جهان به همسرش است.

کالکشن تاج محل
گردنبند طلا قلب و برگ

تمامی محصولات کالکشن تاج محل گالری طلا پرسته به صورت دست‌ساز از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. این مجموعه شامل گوشواره، انگشتر و گردنبند است و تمامی آنها زنانه هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

قلب، لاله، برگ و برگ انجیری طرح‌هایی است که شما در کالکشن تاج محل پرسته می‌بینید.

در آخر هم اشاره کنیم که تمامی محصولات دارای گارانتی بازگشت هستند و شما می‌توانید تا حداکثر ۷ روز پس از خرید آنها را به گالری پرسته عودت دهید. محصولات در شهر تهران در عرض کمتر از سه ساعت ارسال و تحویل مشتری داده خواهند شد. تهرانی‌های عزیز همچنین این امکان را دارند که می‌توانند هزینه خرید خود را درب منزل و در محل پرداخت کنند.

کالکشن لونا ؛ با مجموعه ماه و ستاره گالری پرسته آشنا شوید

شما می‌توانید تمامی محصولات کالکشن تاج محل گالری طلا پرسته را در این لینک مشاهده و خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.