قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چطور جواهرات و زیورآلات را با تیپ و لباس خود‌ ست کنیم؟

0

ست کردن جواهرات با لباس

ست کردن جواهرات با لباس شاید در نگاه اول به نظرتان خیلی هم عجیب و سخت نباشد، اما در واقع اشتباه می‌کنید! این انتخاب می‌تواند یک جریان سخت و گیج‌کننده باشد. به این خاطر که ممکن است پس از پوشیدن لباس و آویختن زیورآلات تازه متوجه شوید با رنگ لباس، رنگ پوست یا فرم صورت یا لباس شما تناسب ندارد. به همین دلیل لازم است با یک‌سری اصول و قواعد کلی در مورد ست کردن طلا با لباس آگاه باشید تا همیشه خوش‌لباس به‌نظر برسید.

ما در وبلاگ پرسته این نکات را به شما آموزش داده‌ایم که با کمک آنها بتوانید برای هر نوع لباسی درست‌ترین انتخاب جواهرات و زیورآلات را داشته باشید. همراهمان باشید.

 

اگر طلا و جواهر اشتباه انتخاب کنم چه می‌شود؟

انتخاب درست و مناسب جواهرات و زیورآلات می‌تواند نوع تیپ شما و لباسی که می‌پوشید را کلا متحول کند و زیبایی و شیک بودن خاصی به آن ببخشد. اما اگر جواهرات و زیورآلات خود را درست انتخاب نکنید و از هر چیزی که به دستتان رسید استفاده کنید، ممکن است از دید دیگران شلخته، نامرتب و حتی آماتور به نظر برسید. همه چیز به این بستگی دارد که از چه نوع طلا و جواهراتی استفاده کنید.

برخی از جواهرات هستند که شما همیشه و همه جا از آنها استفاده می‌کنید؛ مثل حلقه ازدواج.

حلقه‌های ساده و تک نگین با برش بالشی یا کاشن برای هر تیپ و لباسی عالی دیده می‌شوند و مناسب هر جایی می‌توانند باشند. با این حال، حلقه‌های ازدواجی که طراحی متمایز و عجیبی داشته باشند، شاید در نظر اول خیره‌کننده و جذاب باشند، اما ممکن است حواس دیگران را از تیپ و لباس خاص شما پرت کند که شاید حسابی هم برایش جیب‌هایتان را خالی کرده و با وسواس ویژه‌ای انتخابش کرده باشید. بنابراین، قبل از مراسم ازدواج، باید به طراحی حلقه نامزدی و ازدواج خود حسابی فکر کنید تا مجبور نشوید انتخاب خود را به روز کنید و حلقه جدیدی بخرید که مناسب هر مراسم و موقعیتی باشد.

ست کردن طلا با لباس

۱- مقیاس درست را انتخاب کنید

مقیاس و ابعاد جواهرات و زیورآلات یکی از مهم‌ترین معیارها برای ست کردن جواهرات با لباس است. اگر زیورآلاتی که انتخاب می‌کنید نسبت به تیپ و جثه شما خیلی کوچک باشد، اصلا به چشم نمی‌آید. اگر هم خیلی بزرگ باشد، جلوه‌ای زشت، نامرتب و دست و پاگیر خواهد داشت.

جواهرات ساده و کوچک بهترین انتخاب برای تیپ و لباس‌هایی است که طرح‌های شلوغ، پولک‌دوزی، قلاب‌دوزی یا گلدوزی دارد. پیشنهاد ما به شما این است: یک جفت گوشواره میخی و یک رشته مروارید می‌تواند تیپ شما را در چنین مواقعی خیلی جذاب و دوست داشتنی جلوه دهد.

اما اگر لباس‌هایی که می‌پوشید چاپ و برش ساده‌ای دارند، مثلا وقتی که قرار است لباس فرم سفید با شلوار جین مشکی بپوشید، می‌توانید جواهرات شلوغ‌تری انتخاب کنید.

  • پیشنهاد ما  به شما: آویختن گردنبند یا سینه ریز پهن به گردن یا انداختن دستبند طلا یا الگوی ضخیم به دور مچ دست. اگر سعی دارید شکل ظاهری شما رسمی و محتاطانه‌تر باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم با همین لباس و تیپ ساده جواهرات ساده را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه به صورت اینترنتی گردنبند طلا خریداری کنیم؟

۲- به رنگ توجه کنید

برای ست کردن جواهرات با لباس باید بدانید که معمولا طلا و نقره با هر تیپی همخوانی و تناسب دارد؛ مثل جواهرات و زیورآلاتی که ترکیب از پلاتین و طلای سفید هستند. البته، اگر می‌خواهید جواهرات رنگارنگ‌تر انتخاب کنید یا دوست دارید جواهرات شما مزین به سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی باشد، لازم است از قبل اطمینان داشته باشید که تیپ شما را خراب نمی‌کنند.

چرخ رنگ یا دایره انتخاب رنگ در این مواقع می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. به طور کل، شما دو گزینه در اختیار دارید:

  • یا می‌خواهید از جواهرات و زیورآلاتی استفاده کنید که از خانواده رنگی مشابه با تیپ و لباس شما برخوردار باشند
  • یا این که کلا از سمت مخالف چرخ رنگ انتخاب کنید.

مثلا، اگر بلوز شما به رنگ سبز است، می‌توانید گردنبندی که به رنگ زرد (در همان خانواده رنگ) است را انتخاب کنید یا به سمت بنفش (در سمت مخالف چرخ رنگ) متمایل شوید.

مراقب باشید که بیش از سه رنگ را در تیپ و لباس و جواهرات و در کل زیورآلات خود انتخاب نکنید زیرا احتمال دارد شبیه طوطی رنگارنگ یا دلقک متحرک شوید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

۳- تیپ خود را تعریف کنید

استایل، سبک و تیپ شخصی شما در قوانین انتخاب جواهرات و تزییناتی که استفاده می‌کنید تاثیر ویژه‌ای دارد. سبک تیپ شما و مراسم خاصی که می‌خواهید در آن شرکت کنید نیز نقش مهمی را ست کردن طلا با لباس ایفا می‌کند.

مثلا، اگر می‌خواهید یک ظاهر حرفه‌ای و رسمی در اداره و محل کار داشته باشید، باید گردنبندهای ظریف و گوشواره‌های میخی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمی جذابیت کلاسیک را برای یک مراسم عروسی به تیپ خود اضافه کنید، باید از گردنبندهای مروارید یا گوشواره‌های الماس استفاده کنید.

از سوی دیگر، اگر هم دلتان می‌خواهد یک ظاهر هیجان‌انگیز و جلوه‌گر داشته باشید که چشم هر کسی را خیره کند، می‌توانید از جواهرات و زیورآلات بزرگ در چندین لایه استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید ظاهر جذاب و فریبنده‌ای داشته باشید، گوشواره‌های آویز و چند شاخه و همین طور دستبندهای ضخیم انتخابی عالی برای این تصمیم شما هستند.

بیشتر بخوانید: پیش از خرید طلا حتما به این ۵ نکته توجه داشته باشید

ست کردن جواهرات با لباس

با تکرار و تجربه مدل‌های مناسب خود را پیدا کنید

لازم است مدتی چیزهای مختلف را تجربه کنید تا ببینید کدام مدل با جواهرات و تیپ شما همخوانی دارد.

هر روز برای آماده شدن به خودتان زمان بدهید زیرا در این صورت شما می‌توانید ترکیب‌های مختلفی از جواهرات و زیورآلات را با تیپ و لباس خود امتحان کرده تا در نهایت یک تناسب عالی و بدون نقص را برای موقعیت خاص آن روز پیدا کنید. به مرور زمان، شما یاد خواهید گرفت که چه جواهراتی برایتان مناسب است و چه چیزی با تیپ و لباس شما جور در نمی‌آید.

در نهایت، شما بر حسب نوع تیپی که می‌خواهید داشته باشید و سبکی که در ذهن دارید، به مرور زمان قادر خواهید بود به انتخاب درستی دست پیدا کنید؛ انتخابی که همه نگاه‌ها را متوجه شما می‌کند.

خرید از گالری پرسته: دستبند بافت زنانه طلا

سوالات رایج در مورد ست کردن طلا با لباس

  1. آیا رنگ پوست در انتخاب طلا و جواهر موثر است؟
    بله صد در صد. اگر رنگ پوستتان سرد است، بهتر است طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن را انتخاب کنید. اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ انواع طلا و جواهر به رنگ زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.
  2. آیا ممکن است کسی به طلا حساسیت دهد؟
    اغلب کسانی که به طلا حساسیت می‌دهند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید اینترنتی طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و فلزات جانبی کمتری در ساختش به کار رفته. در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.
  3. آیا قد من در انتخاب اندازه گردنبند تاثیری دارد؟
    بله، قد آدم‌ها در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.
  4. برای انتخاب گوشواره طلا باید به چه نکاتی توجه کنم؟
    اولین مساله‌ای که هنگام انتخاب گوشواره مناسب باید در نظر بگیرید، مراسمی است که قرار است در آن حضور داشته باشید. شما باید بر اساس شرایط لباس و زیورآلات خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به یک مهمانی شام دوستانه بروید به هیچ عنوان لازم نیست یک گوشواره طرح‌دار و درخشان از گوش‌هایتان آویزان کنید. یا اگر در یک جلسه رسمی حضور دارید، بدون شک باید گوشواره ساده و کلاسیک استفاده کنید.

 

سعیده اکبری

منبع: agirlsworld

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.