قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با انواع دکمه سردست‌ های مردانه و آداب استفاده از آنها

0

دکمه سردست‌ طلا چیست؟

دکمه سردست‌ طلا یک ایده عالی برای افزایش جذابیت، شخصیت، کلاس و سبک خاص مردهاست که اغلب با تیپ‌های بسیار رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکمه سردست که در گذشته فقط مختص ثروتمندان بود، یک قطعه کوچک است که به وسیله یک پایه‌ی میله‌ای دو طرف آستین پیراهن را به هم وصل می‌کند. یعنی در واقع همان کار دکمه را می‌کند اما با شکل و شمایلی بسیار شیک و باکلاس.

این اکسسوری صرفا برای جلوه بخشیدن به لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دیگری ندارد. دکمه سرآستین را اغلب متناسب با رنگ لباس انتخاب می‌کنند. یا مثلا آن را با رنگ سگک کمربند، کفش یا ساعت ست می‌کنند.

وقتی سنگ جواهر به دکمه سردست اضافه می‌شود و روی آن به زیبایی جلوه‌گری می‌کند، نسبت به وقتی که دکمه صرفا یک فلز ساده است، ظاهر منحصر به فردتر و متمایزتری را به رخ می‌کشد.

اگر به دنبال دکمه سردستی هستید که برای شب دامادی خود یا یک مهمانی خاص بخرید یا اگر می‌خواهید آن را به عنوان هدیه تولد به فرد خاصی مثل پدر یا همسرتان بدهید، این راهنما در وبلاگ گالری پرسته به شما کمک می‌کند گزینه‌های ممکن را بشناسید و بدانید کدام جواهر برای موقعیت خاص شما مناسب‌تر است. پس، با گالری پرسته همراه باشید.

استفاده از دکمه سردست با پیراهن و بدون کت

برای استفاده از دکمه سردست کافیست یک پیراهن شیک و باکیفیت داشته باشید. یعنی لزوما به کت و شلوار برای استفاده از این اکسسوری نیاز نیست. شما می‌توانید با دکمه‌های سرآستین شیک و متنوع به پیراهن ساده خود تنوع ببخشید.

پیراهن‌هایی که سرآستین‌های فرانسوی دارند بهترین گزینه برای استفاده‌ از دکمه سردست هستند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

آداب استفاده از دکمه سردست‌ طلا که سنگ‌های «نیمه قیمتی» دارد

در مراسم رسمی با کراوات یا پاپیون مشکی، که پوشیدن تاکسیدو یا کت و شلوار الزامی است، استفاده از سبک متداول ساده‌ترین راه است. یشم سیاه  (جدیت یا نفریت) یک انتخاب عالی برای چنین موقعیت‌هایی است.

این سنگ جواهر آن قدر کاربردهای متنوعی دارد که می‌توان از آن در مراسمی که کمتر رسمی هستند هم استفاده کرد. علاوه بر این، سنگ یشم از جواهراتی سخت و مستحکم بوده که احتمال خراش برداشتن یا شکستن آن کم است. فقط کمی مراقبت لازم دارد که دکمه سردست شما همیشه به حالت اولیه خود باقی بماند.

اگر خرید دکمه سردستی که مزین به سنگ یشم است در محدوده قیمتی مد نظر شما نیست و گران برایتان تمام می‌شود، می‌توانید از سنگ عقیق سیاه استفاده کنید. ظاهر سنگ عقیق سیاه و یشم سیاه شبیه به هم است اما قیمت کمتری دارد و باعث می‌شود سنگ جواهر زینتی شما روی دکمه سردست پیراهنتان ظاهری کلاسیک و معمولی داشته باشد.

با این حال، دکمه سردست طلا مزین به جواهری به رنگ سیاه برای مهمانی‌هایی که کراوات یا پاپیون سفید دارید مناسب نیست. برای چنین مهمانی‌هایی، صدف بهترین انتخاب است.

دکمه سردست‌ها با این درخشش ظریف و لطیف یک افزونه عالی برای هر کمد لباسی به شمار می‌روند.

مروارید انتخاب دیگری برای شماست. مروارید نیز همان درخشش صدف را دارد اما گرد است و می‌تواند جلوه زیبایی به تاکسیدو یا کت و شلوار شما بدهد. صدف و مروارید هر دو برای مهمانی‌های رسمی که کراوات یا پایپون مشکی دارید عالی هستند.

با این حال، این مواد به راحتی خط و خش برمی‌دارند. از دکمه سردست های مزین به صدف و مروارید باید با دقت مراقبت کنید و در آخر شب، بعد از به پایان رسیدن مهمانی، آنها را در جعبه خود بگذارید.

خرید دکمه سردست‌ طلا

آداب استفاده از دکمه سردست‌ طلا که سنگ‌های «قیمتی» دارد

استفاده از سنگ‌های جواهر قیمتی هم گزینه‌ای است که می‌توانید مد نظر داشته باشید! با این که دکمه سردست‌های مزین به سنگ‌های جواهر قیمتی برای مهمانی‌های شب بهتر هستند، اما درخشش یک جواهر برش خورده می‌تواند در هر زمانی جلوه خیره‌کننده دیگری به کت و شلوار یا تاکسیدوی شما بدهد.

برخی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها در سنگ‌های قیمتی الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد هستند. سازندگان طلا و جواهر اغلب از این سنگ‌ها در طرح‌ها و الگوهای خود نسبت به مواد متداول و معمولی‌‌تری مانند صدف یا عقیق استفاده می‌کنند. اگر چه، دوام الماس، یاقوت کبود و یاقوت سرخ به اندازه کافی زیاد هست که در برابر خراش برداشتن یا خرد شدن در بسیاری از شرایط تحمل داشته باشند و سالم بمانند اما جنس سنگ زمرد نسبت به بقیه کمی شکننده است و به راحتی ترک برمی‌دارد یا خرد می‌شود.

 

آداب استفاده از دکمه سردست‌ طلا که نگین رنگی دارد

البته، مراسمی هستند که خیلی رسمی نیستند و آداب و مقررات خیلی سخت‌گیرانه‌ای در انتخاب نوع لباسی که باید بپوشید پیش پای شما نمی‌گذارند. بنابراین، شما می توانید کمی رنگ و شخصیت به آن اضافه کنید.

دامله یا سنگ تراش خورده رنگین ایده‌ای عالی برای نمایش دادن زیبایی جواهرات مات یا براق است.

علاوه بر این، اگر سنگ‌های جواهر تراش خورده یا دامله‌ها با سبک مناسب و درست برای دکمه سردست طلا انتخاب شوند، می‌توانند برای لباس‌های روزمره نیز مورد استفاده قرار گیرند.

کهربا و نارسنگ (تورمالین و گارنت) سنگ‌های مات و زیبایی هستند که هر دو طیف رنگ وسیعی دارند. این جواهرات سخت و بادوام هستند و به راحتی ساییده نمی‌شوند. گارنت یا نارسنگ را بیشتر با سایه قرمزی که دارد می شناسند اما ممکن است به هر رنگی یافت شود. برخی از نارسنگ‌ها حتی در شرایط نور خاص و متفاوت تغییر رنگ می‌دهند. متنوع‌ترین و رایج‌ترین تنوع سنگ جواهر کهربا وردلیت (verdelite) است که سایه‌ای از رنگ سبز محسوب می‌شود.

آداب استفاده از دکمه سردست‌ طلا با سنگ‌های خاص

اگر در انتخاب دکمه سردستی که مزین به جواهر باشد به دنبال یک چیز خاص و متفاوت هستید، جواهری که به شکل چشم گربه یا ستاره (صور فلکی) باشد قطعا توجه را به خود جلب می‌کند.

گزینه دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید عقیق است. این سنگ با بازی رنگ‌های جذابی که دارد به شکل‌های ترکیبی دوگانه (ترکیبی از دو رنگ) یا سه‌گانه (ترکیبی از سه رنگ) به کار می‌رود.

به خاطر داشته باشید که این جواهرات مونتاژ شده و ترکیبی نیاز به مراقبت خاصی دارند. بسیاری از عقیق‌ها در نور خورشید بهترین رنگ خود را نشان می‌دهند و خیره‌کننده‌تر هستند. با این که عقیق‌های دوگانه زیبایی بیشتر و ارزش بالاتری دارند، اما عقیق سه‌گانه سطح رویی سخت‌تری دارد و در برابر خراش یا خط افتادن مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

دکمه سردست‌ طلا

آداب استفاده از دکمه سردست طلا برای لباس‌های روزمره

اگر از آن دسته آقایانی هستید که مدام کت می‌پوشید و از دکمه سردست‌های فرانسوی به وفور استفاده می‌کنید، ممکن است دلتان بخواهد برای لباس‌های عادی و روزمره خود هم دکمه سردست داشته باشید. کافیست رنگ آن را با رنگ کراوات یا پاپیون خود یا حتی جورابتان تطبیق دهید تا یک هماهنگی عالی ایجاد شود.

برخی جواهرات، مانند عقیق و فیروزه، الگوهایی طبیعی دارند که با رنگ پیراهن و شلوار شما به خوبی ست می‌شوند و به نوعی مکمل آنها هستند.

از طرف دیگر، جواهراتی که رنگ‌های یکدست و ساده‌ای دارند برای پیراهن‌های طرح‌دار بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

سنگ لاجورد با سایه آبی تیره یک نمونه عالی برای ست کردن جواهر دکمه سردست طلا با لباس طرح‌دار است.

سنگ یمانی، عقیق سبز، عقیق جگری، مرمر سبز و هماتیت یا سنگ آهن نیز گزینه‌های بسیار خوبی برای سنگ جواهر دکمه سردست هستند.

اگر می‌خواهید سر صحبت را با کسی باز کنید یا برای اولین بر با کسی آشنا شوید، مواد خاصی مانند شهاب سنگ یا استخوان و عاج‌های گران قیمت در حد جواهر هم می‌تواند برای آغاز یک مکالمه خوب و وسوسه‌کننده باشند. اگر چه، این جواهرات غیرعادی فراتر از ظاهرشان جذابیت دارند اما استفاده از آنها در دکمه سردست و دیگر جواهرات زینتی نیز حیرت انگیز و فریبنده است.

 

سوالات رایج در مورد دکمه سردست‌ طلا

  1. دکمه سردست را فقط باید با کت و شلوار ست کرد؟
    خیر، دکمه سردست طلا را می‌توان با هر تیپ و استایل رسمی استفاده کرد و به کت و شلوار محدود نمی‌شود. اما توجه داشته باشید که با پیراهن می‌توانید آن را استفاده کنید و برای تیپ‌های اسپرت مناسب نیست.
  2. آیا دکمه سردست فقط مردانه است؟
    بله این اکسسوری، مردانه محسوب می‌شود و فقط هم برای مناسبت‌های رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  3. کاربرد دکمه سردست چیست و چرا آن را استفاده می‌کنند؟
    جایگزینی رسمی و زیبا برای دکمه‌های معمولی است. این دکمه برای مناسب‌هایی همچون عروسی، قرارهای کاری یا مهمانی‌های مجلل مورداستفاده دارد.
  4. آیا دکمه سردست طلا برای هدیه به آقایان گزینه خوبی است؟
    اگر مرد موردنظر شما تیپ‌های رسمی دارد، چرا که نه! دکمه سردست برای او یکی از ماندگارترین هدایا خواهد بود. اما اگر همیشه تیپ اسپرت دارد، بهتر است سراغ خرید هدیه دیگری برایش باشید.

 

شما می‌توانید انواع متنوعی از دکمه سردست‌ طلا را در گالری پرسته پیدا کنید. البته تمامی این محصولات صرفا با طلای ۱۸ عیار و به صورت دستی ساخته شده‌اند و هیچ‌گونه سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی در ساخت آنها استفاده نشده است. اما طرح‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

 

سعیده اکبری

منبع: gemsociety

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.