قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

پیش از خرید طلا حتما به این ۵ نکته توجه داشته باشید

0

خرید آنلاین طلا

خرید آنلاین طلا یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های پس‌انداز پول و افزایش سرمایه است. شما وقتی پول خود را به طلا تبدیل کنید، هرگز نگران کاهش ارزش سرمایه خود در گذر زمان نخواهید بود.

این مساله نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان عمومیت دارد. از همه بهتر این است که شما طلا را به هر عیاری که باشد می‌توانید در بازارهای جهانی نیز بفروشید و آن را به پول نقد تبدیل کنید.

برای اینکه خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و کسی نتواند سر شما کلاه بگذارد لازم است با اصولی آشنا باشید. ما در ادامه این مطلب تمامی موارد و مسائلی که باید برای خرید آنلاین طلا مدنظر داشته باشید را توضیح داده‌ایم.

تا انتهای این راهنما با گالری پرسته همراه باشید.

مزایای خرید آنلاین طلا

به لطف تکنولوژی و فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌توان تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در خانه ماند و زنجیره‌ی انتقال کووید ۱۹ را متوقف کرد.

فروشگاه‌های اینترنتی پیش از این نیز در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. بسیاری از مردم قبلا هم ترجیح می‌دادند بدون سفرهای داخل شهری، بدون تحمل ترافیک و در کوتاه‌ترین زمان، کالای مورد نظرشان را درب منزل تحویل بگیرند.

اما اکنون با حضور مهمان‌ ناخوانده‌ای به نام «کرونا» بیش از پیش پررنگ شده و بنا بر توصیه‌های مقامات بهداشتی و درمانی کشور، به تنها گزینه‌ی مردم برای خرید تبدیل شده است.

گالری پرسته، طلای خریداری شده توسط مشتری را با رعایت تمامی موازین بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه و به صورت ضدعفونی شده در کوتاه‌ترین زمان ارسال می‌کند.

 

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

۱- حتما عیار طلایی که می‌خواهید بخرید را کنترل کنید

خرید اینترنتی طلا

بالاترین عیار طلا ۲۴ است. اما برای ساخت و تولید مصنوعات و جواهرات طلا نمی‌توان از عیار ۲۴ استفاده کرد. چرا؟ زیرا طلای خالص بسیار نرم است و قابلیت چکش‌خواری ندارد. یعنی نمی‌توان با آن هیچ مصنوع طلایی ساخت و عرضه کرد. به همین خاطر، طلا را با فلزات دیگر آلیاژ می‌کنند. فلزاتی همچون مس، نقره و ….  این کار باعث ایجاد تنوع رنگی در طلا نیز می‌شود. مثلا طلای رزگلد از ترکیب مس و طلای زرد شکل گرفته. یا مثلا می‌توان با اضافه کردن پالادیم یا نیکل، طلای سفید تولید کرد.

در کشور ما تقریبا همه زیورآلات طلا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. پیش از این هم گفتیم که افزودن فلزات دیگر به طلای خالص برای افزایش استحکام و پایداری طلاست. زیرا خودش به تنهایی بسیار نرم است.

طلای ۱۸ عیار با عدد ۷۵۰ نیز مشخص می‌شود که نشان‌دهنده ۷۵ درصد طلای موجود در آن است.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

همچنین اگر شما به فلز نیکل یا دیگر فلزات حساسیت دارید، بهتر است جواهراتی را انتخاب کنید که عیار بالایی دارند. یعنی خلوص فلز طلای آنها بیشتر است. به‌طور مثال، طلاهای ۱۸ یا ۲۲ عیار. البته طلای ۲۲ عیار نرم‌تر از ۱۸ عیار است بنابراین سریع‌تر خراش بر می‌دارد و احتمال شکستن آن بالاتر است.

از دیگر مزیت‌های خرید طلا ۱۸ عیار این است که رنگ آن به رنگ طلای معمولی نزدیک‌تر است. این در حالیست است که عیارهای ۱۰ یا ۱۴ زردی کمتری دارند.

طلایی که عیار ۱۰ دارد حاوی نیکل است و احتمال بروز حساسیت در فردی که از این جواهرات استفاده می‌کند، بیشتر خواهد بود.

پس قانون اصلی برای خرید آنلاین طلا این است که: هر چه طلا عیار بالاتری داشته باشد، یعنی خلوص بیشتری دارد. در نتیجه قیمت و ارزشش بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: طلای ۱۸ عیار چیست؟

خرید آنلاین طلا

۲- پیش از خرید اینترنتی طلا حتما دلیل آن را برای خودتان شفاف‌سازی کنید

یعنی چه که پیش از خرید آنلاین طلا حتما دلیل آن را برای خودتان شفاف‌سازی کنید؟ یعنی اینکه اول مشخص کنید طلا را برای استفاده روزمره، برای استفاده در مراسم خاص یا صرفا برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید!

اگر قرار است طلا را هر روز و همه جا استفاده کنید، پس بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند. در بالا توضیح دادیم که هر چه عیار طلا پایین‌تر باشد، استحکام آن بیشتر است. چرا؟ چون با فلزات دیگر آلیاژ شده و سفت‌تر و محکم‌تر است. طلای خالص و طلایی که عیار بالا مثل ۲۰ یا ۲۲ دارد بسیار نرم است و خیلی راحت دچار خمیدگی یا خراش می‌شود.

برای استفاده روزمره بهتر است طلا با عیارهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ خریداری کنید. این طلاها قیمت‌های ارزان‌تری هم دارند. البته در کشور ما طلای زیر ۱۸ عیار کمتر یافت می‌شود اما برخی فروشگاه‌ها دارند.

ما در گالری پرسته فقط طلاهای ۱۸ عیار داریم. طلای ۱۸ عیار هم برای استفاده روزانه خوب است. اما در مقایسه با عیارهای پایین‌تر، نرم‌تر است.

اگر منظور از خرید آنلاین طلا ، استفاده از آن برای مناسبت‌های خاص است، حتما سراغ طلاهای ۱۸ تا ۲۴ عیار بروید.

به این خاطر که در طول سال شاید به تعداد انگشت‌های دست از این طلاها استفاده می‌کنید و خیلی مهم نیست که استحکام زیادی داشته باشد. دو اینکه، با خرید اینترنتی طلا با عیار بالا سرمایه‌گذاری هم می‌کنید و ارزش پولتان کم نمی‌شود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

۳- حتما به این نکته توجه کنید که آیا به طلا حساسیت دارید یا خیر!

پیش از خرید آنلاین طلا حتما بررسی کنید و ببینید آیا به زیورآلات ساخته شده از طلا حساسیت می‌دهید یا خیر. مصنوعات طلا از ترکیب انواع فلزات بعلاوه‌ی طلا ساخته می‌شوند. یعنی ممکن است شما به هر کدام از این فلزها حساسیت داشته باشید و این مساله برایتان مشکل ایجاد کند.

اغلب کسانی که به طلا حساسیت می‌دهند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اما برخی از افراد به آن آلرژی دارند.

اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید اینترنتی طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و فلزات جانبی کمتری در ساختش به کار رفته. در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

خرید آنلاین طلا

۴- پیش از خرید آنلاین طلا کیفیت آن را بررسی کنید

هر فلز زردی طلا نیست. برخی از مصنوعات طلا در واقع یک فلز دیگر هستند که با روکش طلا پوشانده شده‌اند. فلزی که فقط با آب‌طلا پوشانده شده قیمت و ارزش چندانی ندارد.

روکش طلا به مرور زمان از بین می‌رود و فلز زیر آن نمایان می‌شود. بنابراین اگر چنین طلایی بخرید مجبورید بعد از مدتی دوباره آن را روکش کنید و برای این کار هم باید دوباره هزینه بدهید.

البته منظور این نیست که روکش طلا بد است؛ این روش هم مزایای خاص خود را دارد اما برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی نیست. مثلا محصولاتی که با آب طلا روکش یا آبکاری طلا شده‌اند (مانند انگشتر طلا) درخشندگی خاصی دارند و بعضا هم کاملا شبیه طلای واقعی به نظر می‌رسند. اغلب از روکش طلای ۲۴ عیار روی مصنوعات استفاده می‌شود تا درخشندگی رنگ آن حفظ شود. در برخی موارد هم به جای آب طلا از روکش رودیوم استفاده می‌شود که زیبایی و جلای زیادی دارد. به این کار هم روکش آب طلا سفید گفته‌ می‌شود.

توجه داشته باشید که “GP” روی کد طلا نشان‌دهنده این است که آن قطعه از جنس طلا نیست و فقط روکش طلا دارد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد روکش طلا یا آبکاری طلا باید بدانید

۵- هوشمندانه خرید کنید

حالا منظور از خرید هوشمندانه چیست؟ اینکه برای خرید آنلاین طلا حتما به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. وقتی از طلافروشی شناخته‌شده خرید کنید، خیالتان راحت است که سرتان کلاه نمی‌رود و هر آنچه فروشنده به شما می‌گوید واقعیت دارد. محصولات برندهای معتبر همیشه کیفیت بسیار خوبی دارند.

فروشگاهی همچون گالری پرسته که فقط در زمینه ساخت طلای دست‌ساز فعالیت می‌کند این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که تمامی محصولات از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند.

اما ما باز از شما می‌خواهیم که قیمت و کیفیت طلای موردنظر خود را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید. برای خرید آنلاین طلا بهتر است حوصله به خرج دهید  تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

به این نکته هم توجه داشته باشید که قیمت بالای برندهای مشهور برای طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد آنهاست. مخصوصا طلاهای دست‌ساز یک گالری را شما نمی‌توانید در گالری دیگری پیدا کنید. به این خاطر که هر برندی، متخصصان و هنرمندان خاص خود را دارد که هر کدام ایده‌های منحصربه‌خود را دارند.

 

سوالات رایج در مورد خرید آنلاین طلا

  1. زنجیر طلای ۱۸ عیار از چه موادی ساخته شده است؟
    ۱۸ بخش از زنجیر طلای ۱۸ عیار طلای خالص است و ۶ بخش دیگر آن  را (از ۲۴ محاسبه می‌شود) فلزات دیگر تشکیل داده. از نظر درصدی باید بگوییم این زنجیرها ۷۵% طلای خالص در خود دارند.
  2. روکش آب طلا چیست؟
    روکش آب طلا، در واقع ترکیب طلا و یک فلز دیگر است که به صورت لایه‌ای با ضخامت استاندارد روی نقره یا فلزات دیگر کشیده می‌شود.
  3. از کجا متوجه شویم که طلا عیار پایینی دارد؟
    هر چه عیار طلا کم باشد، زردی آن کمرنگ‌تر خواهد بود. بنابراین بر اساس رنگ زنجیر می‌توانید به میزان خلوص طلای آن پی ببرید. قیمت ارزان طلا هم موید عیار پایین آن است. حساسیت‌زا بودن یا نبودن  طلا هم می‌تواند تعیین‌کننده عیار آن باشد. در عیارهای پایین به مقدار زیاد از فلزاتی مثثل نیکل (که حساسیت‌زا هستند) استفاده می‌شود.
  4. چرا طلای سفید زرد می‌شود؟
    تقریبا تمامی طلاهای سفیدی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، یک لایه رودیوم روی خود دارند. روکش رودیوم ضرری برای طلا ندارد و از ارزش آن کم نمی‌کند، اما سفیدی و درخشندگی آن همیشگی نیست. این روکش همیشه در معرض از بین رفتن و تاب برداشتن قرار دارد. وقتی روکش رودیوم از بین می‌رود، سایه زرد رنگ طلا از زیر آن نمایان می‌شود.

 

منبع: jewelryshoppingguide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.