قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

روش های تمیز کردن یاقوت کبود چیست؟

0

تمیز کردن یاقوت کبود

تمیز کردن یاقوت کبود سخت و پیچیده نیست. این گوهر از این جهت که نیاز به نگهداری زیادی ندارد و به راحتی در منزل تمیز می‌شود طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

یاقوت کبود به عنوان یک سنگ قیمتی و با ارزش به رنگ آبی است که این آبی گرم، عمیق و درخشان را از پایه معدنی‌اش یعنی کروندم دریافت می‌کند. یاقوت کبود گوهری نسبتا محکم و بادوام است که همین ویژگی باعث شده آن را به یک انتخاب مطلوب برای استفاده روزمره تبدیل کند.

در این مطلب به یک روش راحت تمیز کردن یاقوت کبود اشاره کرده‌ایم که امیدوارم برای شما مفید باشد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

نکته‌های کاربردی در تمیز کردن یاقوت کبود

  • از یک پارچه نرم و خشک مخصوص جواهرات برای برق انداختن استفاده کنید. پیشنهاد میکنم قبل از قرار دادن سنگ در آب و صابون آن را با دستمال مخصوصی تمیز کنید تا آلودگی‌های ریزی که روی سطح آن را فرا گرفته‌اند پاک شوند. با انجام این کار، کل فرآیند تمیز کردن موثرتر خواهد بود.
  • یک کاسه کوچک را با آب گرم و مواد شوینده (ترجیحا پودر صابون) پر کنید. قبل از انداختن سنگ خود در کاسه اطمینان حاصل کنید که دمای آب گرم است و همچنین آب درون آن به اندازه‌ای است که کاملا روی سنگ را بگیرد. درست است که انواع شوینده‌ها قابل استفاده‌اند اما به خاطر داشته باشید از مدلی استفاده کنید که چربیها را هم از بین ببرد.
  • یاقوت کبود را درون آب و صابون بیندازید و اجازه دهید تا چند ثانیه خیس بخورد. این که سنگ خیس بخورد به دو اتفاق خوب منجر می‌شود؛ اولا باعث می‌شود که همه آلودگی‌های باقیمانده روی آن کنده یا شل شود و در قدم بعدی احتمال خش افتادن در طول تمیز کاری را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • سنگ را به آرامی با یک دستمال مرطوب مالش دهید. بعد از خیس خوردن سنگ را به آرامی با دستمال یا مسواک نرمی پاک کنید که لکه و گرد و غبارهای مقاوم‌تر تمیز شوند. اگر لکه‌ها به قدری چسبیده بودند که کنده نمی‌شدند بگذارید بیشتر خیس بخورند تا راحت‌تر تمیز شوند.
  • سنگ را بردارید و با یک دستمال نرم خشک کنید. بعد از اینکه یاقوت کبود را از کاسه بیرون آوردید دوباره آن را با آب گرم بشویید تا صابون‌های باقیمانده هم پاک شوند. سپس سنگ را با دستمال‌های مخصوص جواهرات خشک کرده که لکه‌های قوی آب از بین بروند.
  • مطمئن شوید که یاقوت کبود به اندازه کافی خشک شده است. قبل از قرار دادن آنها در جعبه مخصوص خودشان اجازه دهید که کاملا خشک شوند. زیرا ماندن آب و رطوبت روی آن باعث ترک خوردن گوهر میشود. سپس آن را در جعبه گذاشته و در محلی خشک نگهداری کنید که همیشه سالم و تمیز برای شما باقی بماند.

بیشتر بخوانید: تشخیص یاقوت کبود اصل

تمیز کردن یاقوت کبود

سوالات رایج در مورد تمیز کردن یاقوت کبود

  1. بهترین ماده برای تمیز کردن سنگ یاقوت کبود چیست؟
    محلول آب و صابون. شما با کمک یک مسواک نرم آغشته به محلول صابون می‌توانید سطح یاقوت کبود را تمیز کنید و خیالتان هم راحت باشد که سنگ آسیبی نمی‌بیند.
  2. یاقوتی که روی نقره سوار شده را چگونه تمیز کنیم؟
    محلول‌های تمیزکننده جواهرات، اغلب برای طلای سفید، طلای زرد و پلاتین مناسب هستند و آسیبی به این فلزات وارد نمی‌کنند. اما اگر یاقوت کبود روی نقره استرلینگ سوار شده، حتما باید محلولی بگیرید که مخصوص نقره است. محلول‌های طلا برای این کار مناسب نخواهند بود.
  3. آیا محلول خاصی برای تمیز کردن یاقوت کبود در بازار وجود دارد؟
    از فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید محلول مخصوص شست‌وشوی جواهرات گران‌قیمت را خریداری کنید. اما قبلش مطمئن شوید که برای یاقوت کبود هم قابل استفاده است.
  4. از کجا بفهمیم نگین سفایر (یاقوت کبود) اصل است؟
    یکی از راحت‌ترین روش‌های تشخیص سفایر اصل از فیک برای مردم عادی این است که ببینند سنگ حباب دارد یا خیر؟ اگر داشت یعنی مصنوعی است و در محیط آزمایشگاه ساخته شده است. چون سنگ طبیعی در خود حباب یا گاز ندارد.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.