قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با سنگ‌های قیمتی به رنگ صورتی آشنا شوید؛ حتی یاقوت هم صورتی دارد

0

طلا و جواهرات صورتی

طلا و جواهرات صورتی از آن رنگ‌‌هایی است که به دلیل شادابی و دخترانه بودنش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این رنگ به تنهایی می‌تواند نشانه سرزندگی و درخشانی در زندگی شما باشد. سنگ‌های با ارزش فراوانی همچون کهربا به رنگ صورتی یافت می‌شوند. اما علاقه‌ی شما به رنگ صورتی نباید فقط به سنگ‌ها محدود شود، بلکه می‌توانید از فلزات و طرح‌های متنوع دیگری نیز استفاده کنید.

طلای رز گلد راه دیگری برای استفاده از رنگ صورتی در لباس و استایل‌تان است. همچنین اگر آن را با سنگ‌های صورتی دیگری ترکیب کنید درخشش و تلألو بیشتری خواهد داشت. پس اگر شما هم به دنبال اکسسوری‌های صورتی هستید بیایید با هم تا انتهای این متن به بررسی و کشف آنها بپردازیم.

 

چه سنگ‌هایی به رنگ صورتی هستند؟

خوشبختانه برای کسانی که به رنگ صورتی علاقه زیادی دارند گزینه‌های مختلفی در سنگ‌ها وجود دارد. در واقع بیش از آنچه شما انتظار داشته باشید سنگ‌های صورتی مانند کوارتز یا یاقوت کبود در طبیعت پیدا می‌شود. حتی بسیاری از یاقوت‌ها و گارنت‌ها هستند که به نظر می‌رسد به جای قرمز، بیشتر به ارغوانی تمایل دارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

اما برخی از محبوب‌ترین طلا و جواهرات صورتی شامل مورگانیت، یاقوت کبود صورتی، تورمالین صورتی، کوارتز صورتی، مرواریدهای پرورشی و عقیق است. همانطور که می‌دانیم هر سنگ تاریخ و درخشش منحصربفرد خودش را دارد و هنگامی ‌که ما آنها را با سایر فلزات و سنگ‌ها ترکیب می‌کنیم؛ در واقع در حال سعی در نمایش گذاشتن سنگ‌ها به بهترین وجه در کنار یکدیگر خواهیم بود. همچنین همه‌ی سنگ‌ها به روش یکسانی تمیز نمی‌شوند و برای نظافت و مراقبت راه‌های متفاوتی وجود دارد. که در ادامه شما را راهنمایی میکنیم.

طلا و جواهرات صورتی

یاقوت کبود صورتی ساخته شده در آزمایشگاه

احتمالا هر وقت اسم یاقوت کبود را می‌شنوید ناخودآگاه سنگی به رنگ آبی عمیق را در ذهن خود تصور می‌کنید. همچنین ممکن است به گردنبند عظیم قلبی شکل تایتانیک که از یاقوت کبود ساخته شده بود فکر کنید. اما باید بگم که یاقوت کبود تنها به رنگ آبی منتهی نمی‌شود.

بلکه یاقوت کبود در طیف وسیعی از رنگ‌ها قرار می‌گیرد که یک سر آن صورتی کم‌رنگ یا گلبهی و سمت مقابل آن ارغوانی است. برای ایجاد رنگ صورتی حتما باید رد پایی از سایر فلزات مثل کروم، مس، تیتانیوم، آهن و منیزیوم باشد تا به رسیدن به رنگ صورتی کمک کند.

اگرچه یاقوت کبود صورتی به‌طور طبیعی فقط در جزیره ماداگاسکار یافت می‌شود اما در عصر حاضر این سنگ را می‌توان در آزمایشگاه هم ساخت. از مزیت‌ نمونه‌های آزمایشگاهی این است که علاوه‌بر درخشش و رنگ ماندگار، شما هزینه کمتری برای خرید آن پرداخت خواهید کرد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

مورگانیت

درحالی که بسیاری از افراد رنگ‌های خیلی پررنگ و جیغ را می‌پسندند در مقابل افرادی هستند که همیشه به دنبال استایل‌های مینیمال با رنگ‌های نوود مانند صورتی بی‌رنگ یا گلبهی می‌روند. مورگانیت سنگی است که در قسمت هلویی و گلبهی طیف صورتی نشسته است. حتی در بعضی موارد ممکن است در رنگ‌های مرئی مانند کرم رو به نارنجی پیدا می‌شود. این سنگ ارزشمند و دلربا وقتی سوار بر یک پایه یا رکابی از رز گلد می‌شود جذابیت و درخشش بی‌نظیری پیدا می‌کند.

این روز‌ها مورگانیت به دلیل ظاهرش یعنی رنگ ملایم و براقی که دارد در میان مردم محبوب‌تر شده است. از این گوهر در طراحی زیورآلات استفاده فراوانی می‌شود، مخصوصا در حلقه‌های نامزدی. زیرا وقتی که مورگانیت با الماس ترکیب می‌شود رنگ گلبهی و درخشش‌اش تحت تاثیر قرار می‌گیرند و برخی عروس‌ها را مجذوب خود می‌کند.

طلا و جواهرات صورتی

تورمالین صورتی

یکی دیگر از طلا و جواهرات صورتی گرانبها که برای هدیه دادن گزینه خیلی خوبی به شمار می‌رود تورمالین است. این سنگ در رنگ‌های متنوعی از صورتی ‌بی‌رنگ گرفته تا قرمز یافت ‌می‌شود.

در اوایل دهه ۱۵۰۰ بود که تورمالین در برزیل کشف شد. در ابتدا مردم آن را با یاقوت و حتی زمرد اشتباه می‌گرفتند. اما با گذشت زمان تورمالین شناخته شد و در دل مردم دنیا جای گرفت و همه طرفدار آن شدند. مدتی بعد یکی از ملکه‌های چین سهام بزرگی از تورمالین کالیفرنیا را از آن خود کرد. او بیشتر برای ساخت جواهرات و مجسمه و سایر وسایل تزیینی از این سنگ زیبای گرانبها بهره می‌برد.

برای معرفی یکی از مدرن‌ترین تورمالین‌ها که مورد علاقه بسیاری از طراحان قرار گرفته است، می‌توان به تورمالین هندوانه‌ای اشاره کرد. تورمالین هندوانه‌ای سنگی‌ است که قشر بیرونی آن به رنگ سبز و داخل آن صورتی است. هنگامی‌که این سنگ را به صورت خام و با روش‌های روستایی برش می‌دهند درخشش بیشتری دارد. امروزه برای اینکه زیبایی تورمالین را برجسته‌تر کنند آن را روی یک پایه زرد سوار کرده که  ترکیب فوق‌العاده‌ زیبایی ایجاد می‌شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

مروارید پرورشی

همانند سایر سنگ‌ها که واقعی نیستند و در آزمایشگاه نمونه مشابه آنها را می‌سازند، بسیاری از مرواریدها هم طبیعی نیستند اما برعکس آنها در آزمایشگاه ساخته نمی‌شوند. اغلب آنها را با نام مرواریدهای پرورشی می‌شناسیم که علت این نام گذاری، روشی‌است که مردم برای تولید آنها پیش گرفته‌اند. در واقع عده‌ای با وارد کردن مواد تحریک‌کننده به صدف نرم‌تنان این مرواریدها را پرورش می‌دهند. در نهایت پس از گذشت زمان، مرواریدهای پر زرق و برقی از جمله مرواریدهایی به رنگ صورتی ملایم رشد کرده و پدیدار می‌شوند.

این مرواریدهای صورتی که ظاهری بسیار ظریف و کلاسیک دارند در بسیاری از اکسسوری‌ها کاربرد دارند. به عنوان مثال، می‌توانید آنها را با یک گردنبند رز گلد یا دستبندی از طلا به‌راحتی ست کنید و در عین سادگی بدرخشید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید طلا

 

عقیق یا اوپال

گوهر عقیق که به اوپال شهرت یافته متعلق به کسانی است که در ماه اکتبر متولد شده‌اند. عقیق، رنگ‌ و سایه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است. همچنین رنگین‌کمان طبیعی آن که به رنگ‌های صورتی، آبی، نارنجی و حتی سبز و زرد چشمک می‌زند. اما می‌توان برای طرفداران سنگ‌های صورتی در آزمایشگاه فقط رنگ صورتی آن را ساخت و از سایر رنگ‌هایش چشم‌پوشی کرد.

به دلیل رنگ‌های زیاد و متنوعی که در عقیق وجود دارد آن را به یک سنگ همه‌کاره تبدیل کرده است. چون‌که به سادگی با هر نوع پایه‌ای نظیر طلا، طلا سفید، رز گلد، نقره استرلینگ یا هر نوع فلز دیگری جفت می‌شود. هنگامی‌که عقیق صورتی را با الماس، یاقوت کبود یا انواع دیگر اوپال مخوط کرده طرحی بی‌نظیر خواهید داشت که نمونه‌ای در زیبایی و دلربایی ندارد.

 

طلا و جواهرات صورتی

کوارتز صورتی

ممکن است کوارتز صورتی را با نام کوارتز گل رز بشناسید. این سنگ قیمتی و کهن از ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، در بین‌النهرین باستان شناخته شد. در بسیاری از فرهنگ‌ها معتقدند که کوارتز صورتی دارای قدرت‌های عرفانی است و از آن برای بهبود بیماری‌ها و همچنین ضد پیری استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر آن را به عنوان سنگ عشق می‌شناسند. به همین ترتیب کوارتز صورتی به دلیل کاربردهای زیادش در دل مردم جای گرفته است.

کوارتز صورتی می‌تواند به تنهایی جایگزین تمام طلا و جواهرات صورتی باشد. این سنگ ارزشمند در رنگ‌های صورتی روشن یا بی‌رنگ گرفته تا حبابی از رنگ‌های مختلف به همراه رگه‌هایی از رنگ سفید  یافت می‌شود. عده‌ای آن را بصورت کریستال خام برش می‌دهند و بعضی‌ها آن را پولیش و صاف کرده سپس استفاده می‌کنند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

چگونه از سنگ‌های صورتی نگهداری کنیم؟ 

  • پیشنهاد می‌کنیم هنگام تمیز کردن سنگ‌های قیمتی آنها را در معرض مواد سخت قرار ندهید که آسیب نبینند.
  • فقط کافیست سنگ‌ها را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا مانند روز اولش براق و درخشان شود. این موضوع در مورد مرواریدهای پرورشی نیز صادق است.
  • بهتر است برای پاک کردن عقیق از روغن بچه یا روغن زیتون کمک بگیرید تا از خشک شدن آن هم جلوگیری کرده باشید.
  • به خاطر داشته باشید که هر سنگ نمره جداگانه‌ای در سختی و استحکام دارد؛ که تعیین می‌کند هر کدام از آنها به چه مقدار در برابر قرار گرفتن در معرض چیزی مانند ضربه و حرارت مقاوم یا شکننده هستند.
  • بالاترین نمره مربوط به یاقوت کبود (۹) و پایین‌ترین نمره متعلق به مروارید (۳) از نمره کامل ۱۰ است. تورمالین صورتی و کوارتز صورتی، هر دو دارای نمره ۷ هستند. به هر حال، چه از سنگ‌هایی که نمره بالایی دارند و مقاوم اند و چه آنهایی که نمره پایینی دارند مثل مروارید و اوپال که بسیار حساس‌اند و به راحتی ترک می‌خورند و خراشیده می‌شوند، باید به خوبی نگهداری کنیم.
  • بهتر است مرواریدها را از سایر سنگ جدا کرده و محافظت کنید تا از آسیب دیدن ناگهانی آنها جلوگیری کرده باشید.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: jared

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.