قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه گردنبند طلا را در خانه تعمیر کنیم؟

0

تعمیر گردنبند طلا در خانه شاید برایتان کمی عجیب باشد زیرا اغلب ما ترجیح می‌دهیم طلا و جواهرات ارزشمند خود را به دست متخصص بسپاریم تا برایمان تعمیرش کند. اما اگر مشکل گردنبند خیلی زیاد نباشد و در حد پاره شدن زنجیر یا قفل آن باشد، خودتان هم در خانه می‌توانید آن را تعمیر کنید.

اما تعمیرات طلا به ابزار و وسایل مخصوصی نیاز دارد که حتما باید داشته باشید. از ابزار مهم‌تر هم صبر و حوصله زیاد است. ساخت و تعمیر طلا یک کار بسیار ظریف است که باید با دقت و حوصله زیاد انجام شود. پس اگر تصمیم گرفته‌اید زیورآلات طلا خود را خودتان تعمیر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در یک روز که سرتان خلوت است و وقت و حوصله زیاد دارید این کار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر زنجیر طلا در خانه

وسایلی که برای شروع کار نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • ذره‌بین
  • پیچ‌گوشتی
  • انبردست
  • انبر (پنس)

توجه داشته باشید که ابزار بالا باید متناسب با سایز گردنبند طلا باشد. یعنی باید نمونه‌های ظریف و ریز این وسایل را در اختیار داشته باشید. ذره‌بین هم برای این است که بتوانید حلقه‌های زنجیر گردنبند را بهتر و درشت‌تر ببینید. بنابراین فرقی نمی‌کند چه نوع ذره‌بینی باشد، فقط باید قدرت بزرگ‌نمایی داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید که گاهی شاید لازم باشد برای باز کردن یک حلقه زنجیر فشار زیادی به گردنبند وارد کنید؛ یا مثلا گاهی لازم است با انبر دو تکه جدا شده را به هم نزدیک و وصل کنید. برای همین است که در بالا گفتیم برای تعمیر گردنبند طلا باید حتما حوصله و صبر زیاد داشته باشید.

انتخاب محل مخصوص برای تعمیر گردنبند طلا

پیش از آغاز کار باید حتما یک محل مخصوص برای انجام عملیات تعمیر طلا در نظر بگیرید. این محل باید حتما یک سطح صاف مثل میز ناهارخوری، میز تحریر، میز خیاطی یا حتی روی جزیره آشپزخانه باشد. حتما این سطح را از هر وسیله دیگری خالی کنید. آن را تمیز کنید و سپس بساط تعمیرات خود را پهن کنید. دلیل این کارها این است که شاید در وسط کار و حین تعمیرات یک تکه از گردنبند از دستتان یا از بین دو بازوی انبر بیرون بیفتد و لازم است سطح میز خالی باشد تا این تکه‌های ریز گم نشوند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرات طلا کار بسیار ظریف و وقت‌گیری است و اگر تصور می‌کنید که وقت یا حوصله کافی برای این کار ندارید، لطفا اصلا آن را شروع نکنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند فرشته

 

روش تعمیر گردنبند طلا در خانه

در اولین قدم برای تعمیر گردنبند طلا باید با کمک انبردست آخرین حلقه زنجیر از قسمتی که پاره شده را باز کنید. پس از باز شدن این حلقه‌ی زنجیر، آن را با کمک انبر به اولین حلقه‌ای وصل کنید که پاره یا شکسته نیست. سپس با پیچ‌گوشی آن را ببندید و سفت کنید. این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام دهید تا باعث خم شدن حلقه‌های زنجیر نشوید.

سوالات مربوط به نگهداری و تعمیر گردنبند طلا در خانه

در ادامه برخی از سوالات رایج در مورد روش‌های مناسب نگهداری و تعمیر گردنبند در خانه را برایتان نوشته‌ایم و پاسخ داده‌ایم.

معاینه طلا و جواهرات به چه معنی است؟

کارشناسان تعمیر و ساخت جواهرات، قطعات طلا و جواهر را مورد بررسی قرار می‌دهند. آنها با تجهیزات خود می‌توانند همه جای مصنوع طلا را بازرسی کنند و وجود هرگونه آسیبی را مشخص کنند. همچنین اگر طلا به پرداخت و پولیش نیاز داشته باشد، آن را برای شما انجام خواهند داد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

آیا کثیفی گردنبند طلا می‌تواند روی دوام و استحکام آن تاثیر بگذارد؟

بله شاید برایتان عجیب باشد بدانید که تمیز کردن طلا فقط در زیبایی ظاهری آن نقش ندارد، بلکه باعث دوام و طول عمر بیشتر طلا هم می‌شود. زیرا از خورده شدن یا ساییده شدن رنگ طلا پیشگیری می‌کند. تمیز کردن انواع گردنبند طلا، جواهر و نقره بسیار مهم است. تميز كردن گردنبند نقره و طلا باعث می‌شود تا عمر مفید آن افزایش بیابد و برای مدت زمان طولانی‌تری براقیت و درخشندگی خود را حفظ کند. وقتی به طورروزانه از گردنبند استفاده می‌کنید، گرد و غبار زیادی روی آن می‌نشیند و سطح این زیور را کدر می‌کند. بنابراین، این وظیفه‌ی صاحب آن است که گردنبند خود را هر چند ماه یک بار بشوید و تمیز کند. چون این امر در دوام بیشتر گردنبند نیز اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین زنجیر طلا

اشکالی ندارد قفل گردنبند طلا را خودمان در خانه تعمیر کنیم؟

پیشنهاد ما این است که اگر برای انجام این کار تجربه ندارید هیچگاه به تعمیرات خانگی خود اعتماد نکنید؛ چراکه مثلا اگر قفل دستبند خود را به خوبی تعمیر نکنید در مکان‎های شلوغی مثل مترو یا خیابان ممکن است باز شود و بیفتد.

بیشتر بخوانید: گردنبند مروارید را با چه لباسی ست کنیم؟

چه نوع طلایی کمتر از بقیه به تعمیرات نیاز دارد؟

به جنس و برند طلا بستگی دارد. اما این را بدانید که هر چه عیار طلا بالاتر باشد، بیشتر در معرض شکستن یا خراش برداشتن است. زیرا طلای خالص نرم‌تر است. بنابراین طلاهای عیار بالا را فقط در مراسم خاص استفاده کنید و برای استفاده‌ی روزمره سراغ طلا با عیار پایین بروید.

طلا ذاتا فلزی نرم است كه در صورت استفاده از آن برای ساخت جواهرات و زیورآلات، ممكن است تغییر شكل پیدا ‏كند. ‏به همین خاطر برای سفت و سخت‌شدن مصنوعاتی که با طلا ساخته می‌شوند معمولا فلزهای دیگری به آن اضافه می‌كنند. از جمله‌ی این فلزها می‌توان به مس، نقره و پلاتین اشاره کرد. بر این اساس، هرقدر درجه وجود سایر فلزات در مصنوعات طلا بیشتر باشد، عیار زنجیر طلا پایین‌تر و قیمت ‏آن هم کمتر اما دوام و ماندگاری‌اش بیشتر است. و برعکس هر قدر طلای موجود در زنجیر بیشتر باشد، عیار آن بیشتر و باارزش‌تر خواهد بود اما کمتر از طلای عیار پایین استحکام دارد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

 

چرا روی طلا و جواهرات خط ‌و خش می‌افتد؟

خراشیدگی و خط افتادن روی طلا گاهی به‌د‌لیل کیفیت پایین طلا‌هاست. به طوری که با هر تماس کوچک و بزرگی ممکن است روی سطح آنها خراشیده شود. اما دلیل اصلی شکل‌گیری این خط و خش‌ها به استفاده‌ی مداوم از زیورآلات برمی‌گردد. وقتی شما دائم و در طول انجام کارهای روزمره زیورآلات طلای خود را استفاده می‌کنید، یعنی به طور مداوم آنها را در معرض آسیب دیدن، خراشیدگی یا حتی شکستن قرار می‌دهید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن طلا در خانه با چند روش آسان و کاربردی

کلام آخر

در این مطلب روش تعمیر گردنبند طلا در خانه را توضیح دادیم. همچنین به برخی از سوالات رایج در مورد نگهداری از گردنبند پاسخ دادیم. در انتها هم یادآوری کنیم که ما در فروشگاه ینترنتی گالری پرسته مدل‌های بسیار متنوعی از انواع گردنبندها را عرضه می‌کنیم. برای مشاهده و خرید این محصولات می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: romadesignerjewelr

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.