قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چگونه از شکستن النگو طلا جلوگیری کنیم؟

0

شکستن النگو می‌تواند به دلایل مختلفی مانند فشار فیزیکی، شکستن بر اثر ترک‌خوردگی‌ها، ضربه‌های قبلی، جنس النگو و غیره روی دهد. ما در این مطلب تمامی این دلایل را توضیح داده و راهکارهای رفع آنها را نیز نوشته‌ایم. در انتها نیز چندین روش کاربردی برای خرید بهترین و مناسب‌ترین النگو را نوشته‌ایم، چون یکی از دلایل شکستن النگو می‌تواند به خاطر اندازۀ نامناسب آن باشد.

تعریف کلی النگو (Bangle)

النگو را همه می‌شناسیم، دایره‌های طلایی که قفل ندارند و برای استفاده باید آن را از دست و میان انگشتان عبور دهید تا روی مچ دست قرار بگیرد. النگو را می‌توان به صورت تکی یا چندتایی استفاده کرد. النگوهای طلا و الماس از جمله رایج‌ترین النگوها در جهان به شمار می‌روند. البته در سال‌های اخیر، نمونه‌های دستبندی النگو بسیار محبوب‌تر از گزینه‌های کلاسیک است. به این خاطر که در دست کردن و بیرون آوردن النگوی سنتی چندان آسان نیست. به علاوه طراحی‌های این مصنوع طلا هم تقریبا قدیمی و از مد افتاده است و این روزها کمتر کسی سراغ النگوی طلا می‌رود.

البته مدل مچ‌دستی النگو این روزها بسیار پرکاربرد است. دستبند مچ دستی همچون النگو کاملا ثابت نیست و قابلیت گشاد شدن دارد. به عبارتی از محلی که دستبند باز است، آن را باز می‌کنید، دور مچ دست قرار می‌دهید و سپس رهایش می‌کنید تا به حالت النگویی خود بازگردد. به همین صورت هم می‌توانید آن را از دست در بیاورید. مدل‌های بسیار متنوعی از این مدل النگو را می‌توانید در گالری پرسته پیدا کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

 


۶ دلیل خم شدن یا شکستن النگوی طلا

وقتی یک النگوی طلای جدید خریداری می‌کنید، کاملا گرد و دایره‌‌ای است. اما ممکن است مدتی بعد از استفادۀ مداوم، متوجه شوید که النگوی شما تغییر شکل پیدا کرده است. البته این اتفاق برای همۀ النگوها روی نمی‌دهد و فقط برخی از آنها ممکن است به این مشکل دچار شوند. یکی از دلایل این امر می‌تواند به پایین بودن کیفیت النگو مربوط باشد. به همین خاطر است که یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها هنگام استفاده از طلا و جواهراتشان، خم شدن یا شکستن النگوهایشان است.

النگوها معمولا در اثر ضربه دیدن حین انجام کارهای خانه آسیب می‌بینند. اما علت‌های دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد که در ادامه، رایج­ ترین دلایل خم شدن یا شکستن النگو را برایتان نوشته‌ایم.

خرید از گالری پرسته: دستبند چرم

۱. فشار فیزیکی

از دلایل اصلی خم شدن و شکستن النگو طلا، فشار فیزیکی است؛ یعنی وقتی النگو در دستان شماست، کارهای سنگینی انجام می‌دهید که باعث خم شدن النگو می‌شود.

۲. جنس النگوی طلا

طلای خالص یک ماده نرم است، به همین علت هرچه عیار طلا بالاتر باشد امکان ساییدگی و تغییر فرم بیشتری در آن وجود دارد. مهم‌­ترین علت برای خم شدن النگو یا انگشتر طلا می‌تواند جنس آن باشد.

۳. سایز النگو

از دیگر دلایل شکستن النگو طلا، می‌توان به سایز انگشتر اشاره کرد. خوب است در هنگام خرید و انتخاب النگو به سایز دست خود به خوبی توجه کنید و النگوی مناسب برای سایز دست خود را بخرید. به این ترتیب، علاوه‌بر جلوگیری از شکستن النگوها، از آسیب دیدن دست خود هم پیشگیری می‌کنید.

۴. ظريف بودن النگو

در صورت ظريف بودن النگو بايد دقت بيشتری در خصوص نگهداری از آن داشته باشيد؛ چون احتمال خم شدن يا شكستگی آن بيشتر می‌شود. النگوهای باریک و ظریف با کوچک‌ترین ضربه یا فشاری خم یا دچار شکستگی می‌شوند.

۵. ضربه یا کشیدگی

النگو ممکن است در اثر ضربه یا کشیدگی تغییر شکل دهد به طوری که دیگر قابل استفاده نباشد و جلوه و زیبایی گذشته خود را از دست بدهد. این موضوع خیلی ناراحت کننده است، به خصوص اگر النگو یادگاری باشد یا این که آن را هدیه گرفته باشید. اما خیلی هم ناراحت نباشید چون اگر این اتفاق برای النگوی شما روی دهد، می‌توان آن را تعمیر کرد تا درست مثل روز اول شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند مردانه

۶. گذر زمان و فرسودگی

فرقی نمی‌کند که زیورآلات از چه جنسی باشند، وقتی فرسوده می‌شوند، احتمال شکستن یا فرسودگی آنها زیاد است. این فرسودگی و تغییر فرم در طلا به علت نرم بودن این فلز، بیشتر رخ می‌دهد. به همین خاطر بسیار مهم است که به نظافت و نگهداری طلاها توجه بیشتری داشته باشید.

 

۴ راه برای جلوگیری از شکستن النگو طلا

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که چه عواملی باعث شکستن یا خم شدن النگوی طلا می‌شود. در ادامه می‌خواهیم روش‌های پیشگیری از مشکل را در اختیارتان قرار دهیم.

۱- استفاده از النگو در مواقع خاص

برای پیشگیری از شکستن یا آسیب دیدن النگوها بهتر است آنها را فقط در مناسبت‌ها، مراسم و مهمانی‌ها استفاده کنید. با این کار باعث افزایش طول عمر، درخشش و زیبایی النگو خواهید شد. اگر النگوهای شما به‌شکلی است که نمی‌توانید راحت آن را از دست خارج کنید، باید در نگهداری از آنها مراقب بیشتری به خرج دهید و مواظب باشید که فشاری به آنها وارد نشود.

۲- احتیاط هنگام انجام کارهای سنگین

    • سعی کنید هنگام انجام فعالیت‌های سنگین که احتمال آسیب رسیدن به النگوهای شما بیشتر است، النگوها را از دستان خارج کنید تا از ضربه و کشیدگی جلوگیری شود.
    • هنگام انجام هرگونه حرکات ورزشی، مخصوصا قبل از ورود به استخر النگوها را از دست خود خارج کنید.
    • برای اینکه النگوها دچار فرسودگی و سایش نشوند، بهتر است، هنگام انجام کارهای خانه که از مواد شوینده یا اسیدی استفاده می­‌کنید، النگوها را از دستان خود خارج کند.
خرید از گالری پرسته: دستبند مهره ای

۳- دقت و احتیاط در زمان درآوردن النگوها

هنگام درآوردن النگوها از دست، از روش‌های صحیح و مطمئن استفاده کنید تا حین انجام این کار، النگوها­ی شما دچار تغییر شکل یا کشیدگی نشود. پس از خارج کردن النگوها از دست خود، آنها را در محلی مطمئن مانند جعبۀ جواهرات قرار دهید که خیالتان از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به آنها راحت باشد.

۴- احتیاط و دقت فراوان در استفادۀ روزمره از النگوها برای پیشگیری از شکستن آنها

اگر امکان درآوردن مرتب النگوها را ندارید، در نگهداری از آنها بسیار کوشا و مراقب باشید که فشاری به آنها وارد نشود. اگر از طلا و جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید، جواهرات شما طول عمر بیشتری خواهند داشت و جلوه و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد. در نتیجه، دوام و ماندگاری بیشتری خواهند داشت و به این ترتیب شما می­‌توانید به چشم سرمایه‌­های طلایی به جواهرات خود بنگرید.


۲ نکته مهم که پیش از خرید النگو باید بدانید

النگو در قدیم بسیار مد بود، اما مدتی از مد افتاد و دوباره در سال‌های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است و هر روز زنان بیشتری به سمت خرید این اکسسوری زیبا می‌روند. دلیلش هم این است که فرم النگوهای مدرن با النگوهای سنتی و قدیمی فرق دارد. این النگوها بیشتر حالت دستبندهای النگویی دارند و مثل مدل‌های قدیمی یک دایره‌ی کامل بدون قفل نیستند.

خوبی دستبندهای النگویی این است که خلاقیت شما را برانگیخته می‌کنند؛ یعنی باعث می‌شوند برای بهره بردن از زیبایی این مدل دستبند ایده‌های متفاوتی را در سر بپرورانید و آنها را به روش‌های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال، چندین دستبند با مدل‌های مختلف را در کنار هم به دست کنید؛ یک دستبند النگویی آویزدار با طراحی خاص را به همراه النگوهایی با نمونه‌های ساده و حلقه‌ای به طور هم‌زمان استفاده کنید.

اما برای اینکه بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید، باید پیش از خرید دستبند النگویی به یک‌سری نکته و فاکتور توجه داشته باشید. گالری پرسته در ادامه این مطلب راهنمای خرید دستبند النگویی را در اختیار شما قرار داده است تا مطمئن باشید هزینه‌ای که برای خرید این اکسسوری می‌پردازید، ارزشش را دارد.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا زنانه

 

۱- انتخاب النگو بر اساس شکل آن

تقریبا همه می‌دانیم که النگو به شکل گرد و دایره‌ای ساخته و عرضه می‌شود. اما این اکسسوری در دو مدل مجزا وارد بازار می‌شود:

  • النگوی کامل که قابلیت تغییر سایز و امکان باز و بسته شدن ندارد. اما در سایزهای متنوعی عرضه می‌شود و از دختربچه‌ها تا زنان بزرگسال از آن استفاده می‌کنند. اغلب زنان قدیمی النگو را به صورت چندتایی در دست خود استفاده می‌کردند. از النگوهای پهن و نازک در کنار هم می‌توانید استفاده کنید. حتی می‌توانید النگو در رنگ‌های متنوع اما سایزهای مساوی را کنار هم استفاده کنید. استفاده از النگو کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
  • مدل دوم، النگویی است که باز می‌شود یا یک دایره ناقص است که بخشی از آن باز مانده و می‌توانید هر لحظه که اراده کردید آن را از مچ دست باز کنید و دوباره به دست ببندید. دستبندهای النگویی اغلب باریک‌تر هستند و تراکم و فشردگی کمتری دارند. بهترین روش استفاده از این مدل دستبند این است که سه یا چهار النگو به دست کنید و در میان آنها یک دستبند النگویی قرار دهید.

۲- انتخاب دستبند النگویی بر اساس جنس آن

در بیشتر موارد، النگوها از جنس طلای زرد، نقره، پلاتین یا فلزهای گران‌بهای دیگر ساخته و عرضه می‌شوند. در بالا گفتیم که جنس النگو می‌تواند یکی از دلایل شکستن النگو باشد. به همین خاطر، در ادامه توضیح داده‌ایم که هر کدام از این فلزها با دیگری چه فرقی دارد. همچنین توضیح داده‌ایم که طریقۀ استفاده هر کدام از آنها چگونه است.

– النگو از جنس طلا

دستبند طلا بیشتر برای مجالس رسمی مناسب است. بیشتر النگوهای شیک و امروزی از جنس طلا ساخته شده‌اند یا حداقل دارای روکش طلا هستند. همان‌طور که می‌دانید طلا در رنگ‌ها و عیارهای متنوعی موجود است. برای دستبند النگویی بهترین گزینه طلای ۱۸ عیار است اما می‌توانید نمونه‌های ۲۲ عیار یا حتی دستبند طلا با عیار ۱۰ یا ۱۴ را انتخاب کنید. طلای ۲۴ عیار یعنی طلای ۱۰۰ درصد خالص. اما با این عیار از طلا نمی‌توان مصنوعات طلا و جواهر ساخت زیرا طلای خالص بسیار نرم است و قابلیت چکش‌کاری و شکل گرفتن را ندارد. به همین خاطر آن را با دیگر فلزات ارزشمند آلیاژ می‌کنند تا بتوانند از آن مصنوعات طلا بسازند.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین جنس طلا برای ساخت دستبند النگویی و النگو، طلای زرد است. مزیت طلای زرد این است که تقریبا به هر رنگ پوستی می‌آید و همه زنان می‌توانند از زیبایی آن برای تکمیل تیپ و ظاهرشان بهره بگیرند. طلاهای زرد اغلب دوام و استحکام بالایی هم دارند و برای استفاده روزانه گزینه‌ مناسبی به شمار می‌روند.

– النگو از جنس طلای رزگلد

رزگلد یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های طلاست که در سال‌های اخیر نیز بسیار محبوب شده است. این رنگ از ترکیب طلای زرد با فلز مس به دست می‌آید. النگوهایی که رزگلد هستند را بهتر است با لباس‌های گل‌گلی تابستانی با یک جفت صندل شیک ست کنید. النگوی رزگلد نیز همچون طلای زرد از دوام و استحکام بالایی برخوردار است، زیرا در ترکیب آن از مس استفاده شده.

– النگو از جنس طلای سفید

دستبند النگویی از جنس طلای سفید برای مجالس و مناسبت‌های رسمی بسیار مناسب است. رنگ سفید و درخشان این طلا به خاطر وجود نیکل یا پالادیوم در ترکیب ساخت طلاست. تقریبا همه طلاهای سفید را با یک لایه رودیوم روکش می‌کنند تا سایه زردرنگ طلا پوشانده و پنهان شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا دخترانه

– النگو از جنس طلا نقره

النگو از جنس نقره را به خاطر رنگ روشن و براقی که دارد، بهتر است با تی‌شرت و یک شلوار جین شیک بپوشید. قبل از خرید این را بدانید که نقره فلز بسیار نرمی است و خیلی سریع هم سیاه می‌شود. به همین خاطر شما بعد از خرید باید دائما دستبند النگویی نقره خود را تمیز کنید و هرگونه گردوغبار و سیاهی را از سطح آن بزدایید.

– النگو از جنس پلاتین

پلاتین یکی از فلزات بسیار گران‌بها و لوکس است. اگر النگو از پلاتین ساخته شده، توصیه می‌کنیم آن را فقط در مجالس و مناسب‌های خاص و رسمی استفاده کنید تا جذاب و خاص دیده شوید. برخلاف طلای سفید، پلاتین به صورت طبیعی سفید است. در دستبند و النگوهای پلاتینی بیشتر از طلای ۲۲ عیار، از فلز پلاتین استفاده شده است. این را هم در نظر داشته باشید که پلاتین را نمی‌توان آب و دوباره از آن برای ساخت مصنوع دیگری استفاده کرد.

– دستبند النگویی از جنس الماس

این نوع دستبند واقعا شیک، لوکس و بسیار گران‌قیمت است؛ بنابراین بدون شک نباید آن را همه جا بپوشید و فقط برای مراسم و مناسبت‌های خاص آن را کنار بگذارید. هنگام خرید دستبند یا النگو از جنس الماس باید به رنگ سنگ‌های کار شده روی آن توجه کنید. الماس‌های سفید همیشه درخشش و زیبایی بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های رنگی دارند. همچنین یادتان باشد به پایه نگین‌ها هم توجه کنید تا مطمئن شوید که الماس به درستی و در ایمنی و سلامت کامل روی پایه سوار شده و امکان افتادن و گم شدن آن کم است.

کلام آخر

در این مطلب در مورد دلایل شکستن النگو و خم شدن آن برایتان توضیح دادیم و روش‌های پیشگیری از این مشکلات را برایتان نوشتیم. در ادامه هم انواع جنس‌های النگو را معرفی کرده‌ایم و توضیح دادیم که هر کدام از آنها را چگونه با لباس‌های خود ست کنید. اگر تمایل به خرید النگوی طلا دارید می‌توانید انواع متنوعی از این اکسسوری را در گالری پرسته مشاهده و خریداری کنید. در پرسته طراحی‌های جذابی از النگوهای ساده، النگوی نگین صدف و انواع النگوهای نگین‌دار عرضه می‌شود که با توجه به سلیقۀ خود، می‌­توانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.