قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

۱۰ روش جالب برای نگهداری جواهرات با وسایل موجود در خانه

0

این روزها اغلب زنان زیورآلات و طلا و جواهرات متنوعی دارند که نگهداری از آنها به دقت زیادی نیاز دارد. شما نمی‌توانید همه چیز را درون یک جعبه بریزید زیرا هنگام استفاده، اغلب گردنبند و گوشواره و دستبند به هم گره می‌خورند و جدا کردن آنها کار سختی است.

در ضمن، قرار دادن همه طلا و جواهرات در کنار هم به هیچ عنوان ایده خوبی نیست زیرا ممکن است سنگ یکی از آنها روی سطح طلایی دیگر خراش بیندازد. یا گره خوردن زنجیرها در هم باعث پاره شدن آنها بشود و مواردی از این است.

به همین منظور گالری پرسته در زیر چند روش جالب، ساده و بدون هزینه برای سازمان‌دهی جواهرات را آموزش داده. امید که این ترفندها مورد توجهتان قرار بگیرند.

۱- استفاده از فنجان‌های چینی برای سازمان‌دهی جواهرات

نگهداری جواهرات

در همه خانه‌ها چندین دست فنجان و نعلبکی چینی شیک و قشنگ وجود دارد. به جای مخفی کردن آنها در ته کابینت‌ها یا گذاشتنشان در بوفه، می‌توانید از آنها به عنوان کاسه‌ای برای نگهداری جواهرات استفاده کنید. یک گوشه از میز توالت یا یکی از میزهای اتاق خواب را به این فنجان‌ها اختصاص دهید. آنها را در کنار هم بچینید و هر کدام از قطعات طلا یا جواهر را درون فنجان‌های جداگانه بگذارید.

بیشتر بخوانید: نگهداری از جواهرات : ترفندهایی که شاید نمی‌دانستید

۲- استفاده از قالب کیک و شیرینی برای سازمان‌دهی زیورآلات

نگهداری جواهرات

اگر از فنجان‌های چینی زیاد استفاده می‌کنید و نمی‌توانید آنها را به اتاق خواب منتقل کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قالب‌های فلزی کیک و شیرینی کمک بگیرید. این قالب‌ها در قیمت‌های مناسب در همه فروشگاه‌های لوازم قنادی موجود هستند. نمونه‌های مخصوص مافین و کیک یزدی را بگیرید و زیورآلات را جداگانه در هر کدام بگذارید. می‌توانید این ظروف را درون کشو یا روی میز آرایش بچینید.

۳- استفاده ا از تنه خشکیده درختان برای آویختن زنجیرها و گردنبندها

نگهداری جواهرات

دفعه بعدی که به جنگل یا دریا می‌روید، یک تکه چوب، شاخه یا تنه شکسته درختان که سالم است و نپوسیده را به خانه بیاورید. بشویید و پس از خشک کردن روی سطح آن یک لایه اسپری رنگ براق‌کننده بپاشید. پس از خشک شدن رنگ، با دریل چندین سوراخ با فاصله حداقل ۷ سانتی‌متری از هم روی سطح چوب ایجاد کنید.

چند گیره و آویز (در طرح‌های مختلف) را در این حفره‌ها نصب کنید. سپس در پشت تخته چوبی یک قلاب نصب کنید. میخی به دیوار بکوبید و تخته را روی آن آویزان کنید. پس از ثابت شدن چوب، زنجیر، دستبند و گردنبندهای خود را از قلاب‌های روی چوب آویزان کنید.

۴- آویزان کردن جواهرات با استفاده از طناب و گیره لباس

نگهداری جواهرات

اگر ساخت تخته چوبی برایتان سخت است، روش آسان‌تری هم داریم. یک طناب کنفی، پارچه‌ای یا هر جنس دیگری که در خانه دارید را بردارید. آن را به اندازه دلخواه برش دهید. طناب را از هر دو طرف روی دیوار محکم کنید. یک بسته گیره لباس چوبی بخرید. گیره‌ها را به بالا و پایین طناب وصل کنید. سپس زیور آلات خود را از آنها آویزان کنید.

بیشتر بخوانید: اصول نگهداری از طلا و جواهرات در جعبه‌های مخصوص

۵- استفاده از قالب یخ برای تفکیک جواهرات

نگهداری جواهرات

این روش از همه آسان‌تر و کاربردی‌تر است. تنها هزینه‌اش خرید یک جفت قالب یخ است. به رنگ دلخواه، قالب را بخرید و آن را درون کشو بگذارید. درون هر کدام از حفره‌هایش یکی از جواهرات را بگذارید. گذاشتن و برداشتن زیورآلات از این ظرف بسیار آسان است و دیگر هیچ کدام از آنها به هم گیر نمی‌کنند و در هم گره نمی‌خورند.

۶- استفاده از جاکیکی برای سازمان‌دهی به جواهرات

نگهداری جواهرات

یکی دیگر از ایده‌های خانگی برای نظم بخشیدن به جواهرات استفاده از ظروف دو طبقه کیک  و شیرینی است. این ظروف تزئینی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. نمونه موردنظر خود را بخرید، آن را در گوشه‌ای از میزتوالت بگذارید. گوشواره‌ها را از لبه‌های ظرف بالایی آویزان کنید. بقیه زیور آلات را هم در کنار هم در بشقاب‌های جاکیکی بگذارید. هم حالت تزئینی دارد و هم به جواهراتتان نظم می‌بخشد.

۷- استفاده از زنجیر برای نظم بخشیدن به جواهرات

نگهداری جواهرات

برای تفکیک گوشواره‌های خود می‌توانید از نیم متر زنجیر فلزی با حفره‌های درشت استفاده کنید. زنجیر طلا را روی دیوار نصب کنید. گوشواره‌ها را از درون حلقه‌های زنحیر عبور دهید.

۸- استفاده از قالب کاپ‌کیک برای سازمان‌دهی طلا

نگهداری جواهرات

قالب‌های ۶ تایی یا ۱۲ تایی کاپ‌کیک هم برای تفکیک طلا و جواهرات گزینه خوبی است. می‌توانید روی قالب را با گل، مروارید یا چسب‌های اکلیکی تزئین کنید و آن را روی میز آرایش بگذارید. یا جواهرات خود را درون کاسه‌هایش بریزید و قالب را درون کشو بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین جعبه جواهرات

۹- قاب مخصوص جواهرات بسازید

نگهداری جواهرات

برای در دسترس بودن و جدا بودن قطعه‌های مختلف طلا و جواهرات از هم می‌توانید یک قاب اختصاصی برای آنها بسازید که جنبه تزئینی هم داشته باشد. برای این منظور، یکی از قاب عکس‌های قدیمی موجود در انباری را بردارید، تمیز کنید. سپس آن را با اسپری رنگ کنید.

روی تخته چندین قلاب فلزی ریز با فاصله از هم نصب کنید. در بخش بالایی قاب، یک لایه توری فلزی نصب کنید. یک جعبه چوبی کوچک هم با کمک چند ورقه چوبی و میخ بسازید و آن در بخش پایینی تخته بچسبانید. سپس قاب را روی دیوار نصب کنید و طلا و جواهرات خود را از آن آویزان کنید. گوشواره یا انگشترهایی را که نمی‌توان آویزان کرد را درون جعبه‌ی قاب بریزید.

۱۰- ساخت جاانگشتری با گِل رس یا خمیر چینی

اگر اهل کاردستی و هنر در خانه هستید، می‌توانید با گل رس چندین مخروط بزرگ و کوچک به شکل کله‌قند بسازید. پس از خشک شدن آنها را رنگ کنید و به عنوان جا انگشتری روی میز آرایش بگذارید.

منبع: rd

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.