قیمت روز طلا: 3,300,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته ؛ برگرفته از عشقی که به شاهکار معماری ایرانی ختم شد

0

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته اولین بار در بهمن سال ۱۳۹۸ به مناسبت روز ولنتاین معرفی و عرضه شد. ولنتاین روز عشاق است و «دلبر» که به قول حافظ، «جان فرسود از او» هم دلیل اصلی عشق و عاشقی.

اما این همه ماجرا نیست و در این مجموعه، شور و حرارت عشق، با رنگ قرمز یاقوت سرخ نمایش داده شده و طرح‌ها، نیم‌نگاهی است به نقوش خانه بروجردی‌ها.

می‌دانید داستان خانه بروجردی‌ها چیست که طراحان گالری پرسته برای نمایش عشق سراغ آن رفته‌اند؟ در ادامه به طور مفصل برایتان تعریف می‌کنیم. همراهمان باشید.

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته و داستانِ خانه‌ی بروجردی‌های کاشان

کالکشن دلبر
گردنبند طلا دلربا

داستان از این قرار است که بیش از ۱۳۵ سال پیش، در دوران قاجار، یکی از تاجران نطنزی مقیم کاشان به نام «حاج سید حسن نطنزی» عاشق دختر «سید جعفر طباطبایی نطنزی» یکی از بزرگ‌ترین تاجران فرش آن زمان می‌شود.

پدر دختر برای رضایت دادن، برای عاشق دلداده شرطی می‌گذارد. او که در خانه‌ی بسیار زیبایی که اکنون با نام خانه طباطبایی‌ها شناخته می‌شود زندگی می‌کرده، به سید حسن می‌گوید که باید خانه‌ای همچون خانه‌ی من بسازی تا اجازه ازدواج با دخترم را به تو بدهم.

پسر عاشق هم شرط ازدواج را قبول می‌کند و چند روز بعد از این گفت‌وگو، در محله سلطان امیراحمد و در نزدیکی خانه پدری عروس، ساخت خانه‌ی جدید را شروع می‌کند.

برای اینکه خانه‌ی «دلبر»، معماری بی‌نظیری داشته باشد سید حسن از علی مریمی کاشانی و صنیع‌الملک می‌خواهد تا هنر بی‌نظیر خود را به کار گیرند و زیباترین عمارت کاشان را طراحی کنند و بسازند.

نقاشی‌های ارزنده و گچ‌بری‌های این خانه، زیر نظر صنیع الملک، نقاش بزرگ ایران و عموی کمال الملک اجرا شده‌است. معمار آن هم استاد علی مریم کاشانی بوده؛ از معروف‌ترین و سرشناس‌ترین معمارهای ایرانی آن زمان، یعنی قرن ۱۹ میلادی.

باشکوه‌ترین خانه قجری زمان را نمی‌شد خیلی زود ساخت و تکمیل کرد. به همین خاطر، ازدواج این دو دلداده سر گرفت. آنها در خانه‌ی پدری عروس ساکن شدند تا اینکه توانستند ۷ سال بعد به حیاط اندرونی که ساخت آن به پایان رسیده بود نقل مکان کنند. بعد از ۱۱ سال هم تالار اصلی تکمیل شد. خانه بروجردی‌ها بعد از ۱۸ سال ساخت‌وساز، در نهایت به یکی از زیباترین جلوه‌های معماری ایرانی بدل گشت و امروزه در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌است.

جا دارد اشاره کنیم، سید حسن نطنزی به خاطر سفرهای زیادی که به شهر بروجرد داشته به بروجردی معروف شده. و خانه‌ی او هم خانه بروجردی‌ها نامیده می‌شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی مردانه

دلبر که جان فرسود از او …

گوشواره طلا دلبر

گفتیم که ایده‌ی خلق کالکشن دلبر گالری طلا پرسته از روی نقوش یکی از شاهکارهای معماری ایرانی، یعنی خانه بروجردی‌ها در کاشان گرفته شده است. این خانه به خاطر یک عشقِ آتشین بنا شد و در گوشه‌وکنار آن هم داستان‌ها و نقش و نگارهای عاشقانه و دلبرانه را می‌توان دید.

هر قسمت از بنا نقاشی‌ها و گچ‌بری‌های مخصوص به خود را دارد. اما جذابیت این نقوش این است که هر کدام از این تزئینات، یک داستان ویژه و تاریخی را روایت می‌کنند. مثلا در یکی از سالن‌ها می‌توانید داستان لیلی و مجنون را در گچ‌بری‌ها و نقاشی‌های بی‌نظیر مشاهده کنید. در تالاری دیگر، داستان یوسف و زلیخاست که روی دیوارها نقش شده.

تمامی عناصر به کار رفته در این بنا نمادی از هنر ناب ایرانی است؛ و کوچکترین اجزا و تزئینات آن نشانگر سال‌ها نبوغ و خلاقیت معماران و هنرمندان دوره قاجار است.

همین خالص بودن سبب شده تا طراحان گالری پرسته با الهام از نقش‌های معماری و با تکیه بر سرخی یاقوت قرمز، کالکشن دلبر را خلق کنند.

شما در این مجموعه می‌توانید در کنار نگاره‌های معماری ایرانی، از دلربایی نگین‌های یاقوت سرخ هم لذت بصری ببرید. احتمالا می‌دانید که یاقوت قرمز به «سنگ عشق» هم معروف است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته

تمامی محصولات کالکشن دلبر از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند و کاملا دست‌ساز هستند. در ساخت آنها از سنگ یاقوت سرخ استفاده شده است.

روبی یا همان یاقوت سرخ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نگین طلاست. به این دلیل که یاقوت دوام و استحکام بسیار بالایی دارد. درجه سختی یاقوت ۹ از ۱۰ در مقیاس مو (Mohs) است. به همین خاطر یکی از سخت‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان بشمار می‌رود.

یاقوت از کسی که آن را استفاده می‌کند، در برابر مشکلات مراقبت می‌کند. همچنین باعث قوت قلب و افزایش شهامت در فرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: روبی یا یاقوت سرخ ؛ هر آنچه در مورد این سنگ قیمتی باید بدانید

راهنمای تمیز کردن انگشتر با نگین یاقوت سرخ

مناسب‌ترین روش برای شست‌وشوی انگشتر با نگین یاقوت سرخ استفاده از آب و صابون است. برای این منظور بهتر است مراحل زیر را رعایت کنید:

  1. یک کاسه را تا نیمه با آب ولرم پر کنید. مقداری صابون مایع یا مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید.
  2. انگشتری که نگین یاقوت قرمز دارد را درون محلول آب و صابون بگذارید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  3. انگشتر را از کاسه خارج کنید و با کمک یک دستمال عینک یا دستمال جواهرات، گوشه و کنار انگشتر را تمیز کنید. می‌توانید از مسواک نرم هم برای این منظور کمک بگیرید.
  4. توجه داشته باشید که اطراف نگین و پایه‌ی انگشتر را بهتر است خیلی آرام و با ملایمت مسواک بکشید تا همه جای آن به خوبی تمیز شود و خراشی هم روی سنگ ایجاد نشود. مراقب باشید که دستمال یا مسواک به لبه‌های پایه‌ی نگینِ انگشتر گیر نکند و آسیبی به آنها وارد نکند.
  5. انگشتر را درون یک کاسه آب تمیز بگذارید و با کمک انگشتان دست روی سطح آن بکشید تا صابون شسته شود. یا می‌توانید آن را زیر شیر آب بگیرید و همه جایش را با دست بمالید تا صابون روی انگشتر باقی نماند.
  6. در آخر، انگشتر را با دستمال مخصوص جواهر یا دستمال نرم و میکروفایبری خشک کنید.
خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

انگشتر یاقوت سرخ را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

انگشتر طلا دلبر

از انگشتر روبی قرمز می‌توانید در مراسم‌های رسمی و غیررسمی استفاده کنید. اما برای اینکه با لباس‌های هر کدام از این مراسم‌ها بیشتر ست شود، باید در انتخاب سنگ و انگشتر وسواس به خرج دهید.

به طور مثال، یک حلقه باریک با یک سنگ یاقوت ظریف و کوچک مناسب استفاده در رویدادهای غیررسمی است و می‌توانید آن را با شلوار جین و تی‌شرت هم بپوشید.

اما انگشترهای بزرگی که یاقوت درشتی روی آنها سوار شده است را می‌توانید با یک گردنبند و گوشواره پَر به رنگ یاقوت قرمز ست کنید و کاملا رسمی به نظر برسید.

کالکشن دلبر گالری طلا پرسته

در آخر هم بگوییم که خانه بروجردی‌ها در شهر کاشان، خیابان علوی و محله سلطان امیراحمد واقع شده است.

کالکشن خورشید ؛ هر آنچه در مورد این مجموعه باید بدانید

کالکشن ایشتار ؛ طلاهایی به وسعت عشق و زندگی

کالکشن لونا ؛ با مجموعه ماه و ستاره گالری پرسته آشنا شوید

 

شما می‌توانید تمامی محصولات کالکشن دلبر گالری طلا پرسته را در این لینک مشاهده و خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.