قیمت روز طلا: 3,620,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

اصول نگهداری و تمیز کردن زیورآلات مروارید

1

مروارید که یکی از گرانبهاترین سنگ‌های طبیعی دنیاست توسط جانداران نرم تن دو کفه‌ای و بعضا توسط حلزون‌ها شکل می‌گیرد. صدف‌های تولیدکننده مروارید در امتداد سواحل دریا و در عمق ۱۵ متری زندگی می‌کنند.

دانه‌های مروارید در اندازه‌های گوناگون به کوچکی سر سوزن تا بزرگی تخم کبوتر در جهان یافت می‌شود.

از این سنگ زیبا که در رنگ‌های متنوع پرورش داده می‌شود، در طلا و جواهرسازی به وفور استفاده می‌شود. به همین خاطر، گالری پرسته بر آن شده تا اطلاعات کاملی در مورد انواع مختلف مروارید و روش‌های نگهداری و تمیز کردن آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد اصول نگهداری و تمیز کردن زیورآلات مروارید بدانید
گوشواره طلا حلقه و مروارید / موجود در گالری پرسته

مراقبت روزانه از  زیورآلات مروارید

مروارید، نوعی سنگ گرانبهای طبیعی است که بشدت در برابر اسید، قلیا و رطوبت زیاد حساس است. برای حفظ درخشندگی مروارید، باید آن را از تماس با مواد آرایشی و بهداشتی، اسپری مو یا عطر دور نگه دارید.

بهترین زمان استفاده از زیورآلات مروارید این است که بعد از پوشیدن همه لباس‌ها، آرایش کامل و استفاده از عطر و اسپری، آن را از گوش یا گردن خود آویزان کنید.

نگهداری مروارید طلا در جعبه مخصوص

تمیزی و درخشانی سنگ‌های مروارید همچنین به عرق بدن انسان هم حساس است. بنابراین، پس از استفاده از زیورآلات مروارید حتما آن را با دستمال مرطوب تمیز، با دستمال نرم خشک کنید و درون جعبه‌اش بگذارید تا کدر یا تار نشود.

سنگ‌های مروارید در برابر ضربه کاملا مقاوم هستند، اما اگر در تماس با وسایل تیز و برنده قرار بگیرند، به راحتی خراش بر می‌دارند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است قفل‌های گردنبند، گوشواره یا دستبند را ببندید و ترجیحا آنها را در کنار هم نگذارید تا تیزی قفل هر کدام، دیگری را خراش ندهد.

وقتی مروارید را برای مدت طولانی در جعبه می‌گذارید، دچار کم آبی می‌شوند پس سعی کنید هر چند وقت یک بار از این زیورآلات زیبا ستفاده کنید.

گوشواره طلا مثلث و مروارید / موجود در گالری پرسته

افزایش طول عمر مروارید طلا

هر بار پیش از استفاده از مروارید، حتما گوشه و کنار آن را چک کنید تا ساییدگی، خوردگی، خراش یا مشکلی نداشته باشد. این کار باعث می‌شود تا اگر زیورآلات مروارید مشکلی پیدا کرده باشد، قبل از اینکه مشکل بیشتر شود، آن را برطرف کنید. حتی مثلا اگر بند آن شل شده باشد، قبل از پاره شدن دستبند یا گردنبند، می‎‌توانید آن را درست کنید و از یک ضرر مالی پیشگیری کنید.

اصول استفاده از زیورآلات مروارید

  • هرگز مصنوعات مروارید را درون آب خیس نکنیدو  با آنها حمام یا استخر نروید زیرا این کار باعث ضعیف شدن بافت ابریشمی می‌شود و در نهایت ممکن است به پاره شده رشته منجر شود.
  • مروارید را زیر تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. در مکان‌هایی که دما بسیار بالاست همانند سونا هم از آنها استفاده نکنید.
  • اگر روی مروارید سرکه، آب میوه یا مواد شوینده ریخت، بلافاصله با یک دستمال مرطوب آن را تمیز و سپس با دستمال دیگری آن را خشک کنید.
گردنبند طلا قلب و مروارید / موجود در گالری پرسته

ترفندهای تمیز کردن مروارید

اگر سنگ مروارید درخشش خود را از دست داده بود، از آنجا که این سنگ به انواع مواد شیمیایی و پاک کننده حساس است، برای پیشگیری از هر آسیبی بهتر است حتما آن را نزد متخصص جواهرات ببرید تا مروارید را تمیز کند.

آشنایی با انواع مختلف زیورآلات مروارید

 

۱۶ اینچ (حدود ۴۰.۶ سانتی‌متر): این گردنبند برای همه مناسبت‌ها از رسمی تا غیر رسمی مناسب است.

پرینسس

۱۸ اینچ (حدود ۴۵.۷ سانتی‌متر): رایج‌ترین اندازه گردنبند است و از نمونه طوق بلندتر است.

Matinee

۲۲ اینچ (حدود ۵۶ سانتی‌متر): این گردنبند برای استفاده روزانه مناسب است.

اپرا

۳۰ ال ۳۲ اینچ (حدود ۷۶ تا ۸۱ سانتی‌متر): این گردنبند برای مناسبت‌های رسمی مناسب است. البته بهتر است دو بار دور گردن پیچیده شود.

انتخاب اندازه مناسب گردنبند مروارید

با توجه به برخی نکات می‌توانید متناسب‌ترین اندازه گردنبند مروارید را انتخاب کنید. برای این منظور در زیر برخی از فاکتورها را برایتان نوشته‌ایم:

زنان در دهه ۲۰ زندگی خود مجموعه‌ای از گردنبندهای کوتاه با مرواریدهای ریز دارند. نمونه‌هایی که به گردن نزدیک است. به همین خاطر، گردنبندهای طوق و پرینسس برای این سنین بسیار مناسب است.

خانم‌ها در دهه ۳۰ زندگی بیشتر ترجیح می‌دهند گردنبندهای بلندتری داشته باشند. به همین خاطر بهتر است نمونه‌های اپرا یا طنابی را انتخاب کنند تا هم زیبایی چهره‌شان دیده شود و هم گردنبند روی سینه‌شان خودنمایی کند.

مدل طنابی را می‌توانید چند بار دور گردن خود بپیچید.

انواع مختلف مروارید

مروارید طلایی دریای جنوب (Golden South Sea)

مروارید طلایی دریای جنوبمروارید طلایی دریای جنوب

مروارید دریای جنوب، در بین تمامی انواع مرواریدها بزرگ‌تر و با ارزش‌تر است. این نوع مروارید در صدف ماکسیما (صدف آب‌های شور) پرورش می‌یابد و بومی آب‌های گرم شمال استرالیا، اندونزی، فیلیپین و برمه است.

قطر مرواریدهای آب‌های جنوب بین ۸ تا ۲۰ میلی‌متر است. این مرواریدها به این خاطر که در آب گرم و در زمان طولانی تولید می‌شوند، پوسته نازک‌تری دارند و درخشش آنها مات و اطلسی رنگ است.

مرواریدهای دریای جنوب در زنگ‌های متنوع طلایی، یا نقره‌ای، زرد و کرم یافت می‌شود.

مروارید صدف حلزونی (Conch)

مروارید صدف حلزونی
مروارید صدف حلزونی

مرواریدهای حلزونی جز مرواریدهای غیر صدفی کمیاب هستند که قابلیت پرورش ندارند. در هر هزار حلزون ملکه فقط یکی در صدف خود مروارید حلزونی تولید می‌کند. به همین خاطر، مرواریدهای حلزونی، بخصوص نمونه‌های صورتی کمرنگ آن بسیار ارزشمند هستند و با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شوند.

مروارید باروک (Baroque)

مروارید باروک
مروارید باروک

مرواریدهایی که شکل نامنظم و غیرکروی دارند را به نام باروک می‌شناسند. این اشکال ممکن است تخم‌مرغی، ناصاف یا با انحرافات جزئی باشد. اغلب مرواریدهای باروک در آب شیرین پرورش می‌یابند. البته ممکن است در آب شور هم شکل بگیرند.

در میان همه شکل‌های مروارید باروک، نمونه اشکی آن از همه بیشتر محبوبیت دارد. در آخر هم بگوییم، یک مروارید باروک ممکن است ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر قطر داشته باشد.

1 نظر
  1. حفاظ نرده شاخ گوزن شیک می گوید

    تکست بسیار قشنگی دارید و شاد باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.