قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید حلقه نامزدی با الماس گلابی شکل

0

مدل‌های مختلفی از حلقه نامزدی با الماس به شکل گلابی در بازار وجود دارد و انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان آنها کار چندان آسانی نیست.

به همین خاطر ما در این مطلب تصمیم داریم موارد مهمی که باید قبل از خرید انگشتر با الماس گلابی شکل مدنظر داشته باشید را به شما یادآوری کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

الماس شکل‌های مختلفی دارد از بیضی، گرد و برش زمرد گرفته تا مارکیز، قلبی، مثلثی و گلابی شکل.

الماس گلابی شکل چیست؟

الماس گلابی شکل ترکیبی از بیضی و مارکیز است. یعنی یک طرف آن بیضی‌شکل و سمت دیگر آن نوک تیز است. این شکل الماس که همانند قطره آب یا اشک به نظر می‌رسد، به اندازه نمونه‌های گرد کلاسیک رواج ندارد اما افراد زیادی آن را به خاطر شکل کشیده‌اش انتخاب می‌کنند.

توجه داشته باشید که سمت نوک‌تیز الماس گلابی شکل بسیار آسیب‌پذیر است و ممکن است به وسایل گوناگون گیر کند. بنابراین بسیار مهم است که سنگ روی پایه انگشتر به درستی و کاملا محکم سوار شده باشد.

انگشتر با الماس گلابی شکل برای چه فرم دستی مناسب است؟

این شکل از الماس برای هر دستی زیباست و به آن زینت می‌بخشد. اما کسانی که دوست دارند انگشت‌های دست خود را بلند و کشیده نشان دهند، انگشتر با الماس گلابی شکل بهترین گزینه برای آنها بشمار می‌رود.

به طور مثال، حلقه نامزدی با یک الماس به شکل گلابی کشیده بهترین انتخاب برای دستی است که انگشت‌های پهن دارد و می‌خواهد دستش کشیده به نظر برسد.

چگونه انگشتری مناسب برای الماس گلابی شکل انتخاب کنیم؟

همان طور که اشاره کردیک الماسی که شکل گلابی دارد، یک طرفش تیز  و کشیده است. بنابراین باید حلقه‌ای برای آن انتخاب کنید که امنیت این سنگ روی آن حفظ شود.

یکی از بهترین حلقه‌ها برای سوار کردن الماس گلابی شکل، پایه دیواره‌دار یا حفره‌ای (Bezel) است. در این مدل، یک دیواره از طلا اطراف الماس را احاطه می‌کند.

انگشتر حفره‌ای نوع دیگری هم دارد که به صورت قوسی، فقط قسمتی از الماس را در بر می‌گیرد که به این مدل نیمه دیواره گفته می‌‎شود که ظاهری مدرن به آن می‌دهد.

در بیشتر مواقع از انگشتر دیواره‌دار به عنوان پایه برای الماس‌هایی با برش فانتزی، همچون مدل گلابی شکل استفاده می‌شود. به این صورت که یک قوس از طلا به دور گوشه پهن گلابی و چنگه V شکل، قسمت باریک آن را در بر می‌گیرد.

این پایه برای حفظ و نگهداری الماس گلابی شکل بهترین گزینه است زیرا از افتادن الماس جلوگیری می‌کند.

اگر دوست دارید که پایه بخش بیشتری از الماس را نشان دهد، شاید بد نباشد سراغ پایه چنگه‌ای (Prong) بروید. این نوع پایه بیشتر برای مدل‌های تک نگین سولیتر (solitare)، استفاده می‌شود و توجه بیننده را بیشتر به نگین معطوف می‌کند تا به فلزی که آن را احاطه کرده است.

این پایه در امن‌ترین حالت نگین را در خود نگه می‌دارد و همچنین باعث می‌شود تا نور به راحتی وارد الماس شده و درخشش زیادی داشته باشد.

بد نیست بدانید هرچه میزان فلز به کار رفته در پایه بیشتر باشد، الماس از امنیت بیشتری برخوردار است. اما اگر فلز کمتر باشد، امکان درخشش الماس بیشتر خواهد بود.

بهترین پایه چنگه‌ای برای نگه داشتن الماس هم، پایه چنگه‌ای وی شکل (V-shaped prong) است. وقتی چنگه از بالا به صورت V انحنا داشته باشد به آن چنگه‌ای وی شکل می‌گویند.

این نوع پایه معمولاً برای الماس‌هایی با گوشه‌های زاویه‌دار همچون گوشه‌های برش مربع شکل پرنسی یا نوک الماس گلابی شکل استفاده می‌شود.

این نوع چنگه، زاویه‌هایی که ظریف و شکننده هستند یا در معرض آسیب دیدن قرار دارند را به خوبی محافظت می‌کند.

حلقه نامزدی چه تعداد سنگ باید داشته باشد؟

از دیگر نکاتی که هنگام خرید حلقه نامزدی با سنگ گلابی شکل باید مدنظر داشته باشید، تعداد الماس‌هاست.

اولین گزینه، حلقه با یک سنگ الماس است. در این حالت شما فقط برای یک سنگ هزینه می‌کنید و در عوض می‌دانید که کیفیت سنگ بسیار عالی است.

اما در صورت تمایل می‌توانید انگشتری با سنگ‌های کناری هم خریداری کنید. این حلقه‌ها از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

اما هنگام خرید این تیپ انگشتر باید مطمئن شوید که کیفیت و رنگ الماس‌ها با هم یکی و برابر باشد. زیرا ممکن است بعضا رنگ الماس‌ها تیره‌تر یا روشن‌تر از همدیگر باشد.

البته، سنگ‌هایی که روی دیوار حلقه کار می‌شوند به دلیل ریز بودن، اگر عیبی هم داشته باشند زیاد دیده نمی‌شود.

نوع دیگری از حلقه‌های نامزدی با الماس گلابی شکل وجود دارد که سنگ روی رینگ سوار شده. با اینکه این مدل بسیار زیباس اما توجه داشته باشید اگر پایه به تعمیر نیاز پیدا کند، فرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

بهترین فلز گرانبها برای پایه الماس به شکل گلابی چیست؟

هنگام انتخاب فلز گرانبها برای سوار کردن الماس گلابی شکل بر روی آن باید دو فاکتور زیر را مدنظر داشته باشید:

  • استحکام
  • رنگ

در مورد استحکام و دوام انگشتر باید بدانید که طلای زرد گزینه چندان مناسبی برای پایه الماس بودن نیست. طلای زرد به دلیل خالص بودن طلا نرم است و یک گزینه‌ی عمری و همیشگی بشمار نمی‌رود.

طلای سفید و پلاتین گزینه‌های بهتری هستند به این خاطر که خیلی دیرتر ساییده شده و نازک می‌شوند. در میان این دو فلز، طلای سفید قیمت ارزان‌تری دارید زیرا با فلز رودیوم روکش می‌شود. اما وقتی سطح انگشتر خط و خراش زیادی بردارد باید آن را دوباره آبکاری کنید.

پلاتین با اینکه قیمت بالاتری دارد اما عمر طولانی‌تر و بدنه سخت‌تری هم دارد.

همچنین بد نیست بدانید که طلای سفید و پلاتین درخشندگی بیشتری دارند و برای نمایش هر چه بهتر الماس گزینه بهتری بشمار می‌روند.

در آخر هم توجه داشته باشید که الماس گلابی شکل که خریداری می‌کنید درخشندگی زیاد داشته باشد و درست و اصولی تراش خورده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.