قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید انگشتر طلا، هدیه ای دوست داشتنی و همیشه جذاب

0

راهنمای خرید انگشتر طلا بخصوص اگر قصد هدیه دادن آن را داشته باشید مطلبی است که نمی‌توانید به سادگی از کنار آن بگذرید. در ادامه با ما همراه باشید.

انگشتر طلا یکی از جذاب‌ترین و باکلاس‌ترین هدایایی است که یک نفر می‌تواند به فرد مورد علاقه‌اش بدهد. هدیه انگشتر طلا نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان هم گزینه‌ی مناسب و منحصربه‌فردی به شمار می‌رود.

دلیل اصلی ما برای این ادعا این است که طلا تنها گزینه‌ای است که برای مناسبت‌ها و تیپ‌های رسمی و غیر رسمی قابل استفاده است و محدودیت کاربرد ندارد.

انتخاب و خرید انگشتر طلا کار چندان آسانی نیست زیرا مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و عیارهای مختلفی از این زینت‌آلات در فروشگاه‌ها وجود دارد. در همین راستا، ما بر آن شدیم تا با ارائه تعدادی ترفند، خرید انگشتر طلا را برایتان ساده‌تر کنیم.

برای این منظور تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

راهنمای خرید انگشتر طلا، مناسبت از همه چیز مهم تر است

اولین سوالی که در راهنمای خرید انگشتر طلا به عنوان هدیه به آن می‌پردازیم و شما نیز باید این سوال را از خود بپرسید این است که، برای چه مناسبتی قصد خرید دارید؟ عروسی؟ نامزدی؟ سالگرد؟ یا تولد؟

یا حتی ممکن است بخواهید برای عشق خود انگشتر طلا بخرید تا به او ثابت کنید که چقدر دوستش دارید!

برخی از مناسبت‌ها مستلزم انگشترهای خاص و متفاوت هستند، در بعضی مواقع باید یک حلقه طلای ساده بگیرید. به همین خاطر مهم است که اول از همه برای خود مشخص کنید که این انگشتر طلا را قرار است در چه مناسبتی به فرد موردنظرتان هدیه کنید.

آیا درست است انگشتر طلایی که تخفیف خورده را خریداری کنید؟

خب در این وضعیت اقتصادی و گرانی‌های بیش از حد، خیلی وسوسه‌کننده است که به سراغ کالاهای ارزان‌تر یا مدل‎هایی بروید که تخفیف خورده‌اند. اما گاهی این کار مناسب نیست و ضررش از سودش بیشتر خواهد شد.

هنگام خرید طلایی که روی قیمت آن تخفیف بزرگی خورده است باید دقت بیشتری به خرج دهید و مطمئن شوید که ادعاهای فروشند در مورد ارزش و خلوص و عیار طلا صحت دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: طلای ۱۸ عیار چیست؟

دلیل اصلی تخفیف را بپرسید. شاید مثلا انگشتر خوردگی دارد، ساییده شده یا خراش برداشته. چنین گزینه‌هایی برای هدیه دادن به شریک عاطفی زندگیتان کار درست و جالبی نیست زیرا ارزش کار شما را زیر سوال می‌برد.

دوباره تاکید می‌کنیم که قبل از خرید طلای ارزان حتما از سلامت، کیفیت و ارزش واقعی آن مطمئن شوید. طلای ۱۸ عیار بهترین فرم طلا به لحاظ پایداری و خلوص است.

عیار طلا در واقع تعیین کننده میزان طلای موجود در مصنوعاتی است که خریداری می‌کنید.

به زبان دیگر باید گفت، طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. افزودن فلزات دیگر به مصنوعات طلایی برای افزایش استحکام و پایداری آن جواهر است زیرا طلای خالص بسیار نرم است و نمی‌توان به تنهایی از آن در ساخت مصنوعات طلایی استفاده کرد.

انگشتر طلا فیروزه و نگین پرسته
انگشتر طلا فیروزه و نگین پرسته

بر اساس هیجانات لحظه‌ای خود خرید نکنید

یعنی چه؟ یعنی همین که یک انگشتر طلا دیدید و خوشتان آمد، اقدام به خرید نکنید. بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب مردم جهان انجام می‌دهند همین است. آنها اولین چیزی که به نظرشان جالب است را خریده و دیگر سراغ بقیه مدل‌ها نمی‌روند.

برای خرید یک هدیه عالی و شیک باید زمانی را به گشت‌وگذار و دیدن مدل‌های مختلف اختصاص دهید. همچنین توصیه می‌کنیم حتما از فروشگاه‌هایی خرید کنید که به شما گارانتی می‌دهند.

بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که انتخاب اشتباهی داشته باشد، آن هم هنگام خرید کالای گران‌قیمتی همانند طلا. پس فقط سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید که ضمانت‌نامه خرید هم داشته باشد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

توجه کنید که رکاب انگشتر طلا، آبکاری شده نباشد

رکاب انگشتر در طرح‌ها، شکل‌ها و رنگهای مختلفی عرضه می‌شود. بعضا هم ممکن است از جنس طلا نباشد و فقط روکش طلا داشته باشد.

این انگشترها به این خاطر که از طلا نیستند و فقط آبکاری طلا شده‌اند، قیمت ارزان‌تری دارند. اما توجه داشته باشید که برای هدیه دادن گزینه مناسبی به شمار نمی‌روند. به این خاطر که روکش به مرور زمان از بین می‌رود و نه تنها فلز زیر آن نمایان می‌شود بلکه ممکن است به ترکیب اصلی انگشتر هم لطمه وارد کند.

توصیه ما این است برای هدیه دادن انگشتر طلا سراغ گزینه‌های آبکاری شده نروید.

بیشتر بخوانید: با انواع مختلف طلا آشنا شوید

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم، پس از خرید انگشتر طلا به عنوان هدیه اگر اندازه آن مناسب انگشت دریافت‌کننده نبود، نگران نباشید. انگشتر را می‌توان تغییر سایز داد. در اغلب مواقع، جواهرسازها انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند.

برای بزرگ کردن انگشتر، طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

برای کوچک کردن انگشتر هم، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه از شما دعوت می‌کنیم به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد تغییر سایز انگشتر بدانید

در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید انگشتر طلا را برای شما به صورت کامل فراهم کنید. اگر قصد خرید یا هدیه دادن انگشتر طلا را دارید حتما نکات گفته شده را در خاطر نگه دارید.

 

انتخاب شما برای هدیه دادن طلا کدام نوع طلا و جواهرات است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.