قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

طلای ارزان ارزش خریدن ندارد زیرا ممکن است حاوی مواد سمی باشد

0

طلای ارزان نخرید

طلای ارزان به هیچ عنوان ارزش خرید و سرمایه‌گذاری ندارد. چرا؟ در زیر ۵ دلیل برایتان نوشته‌ایم که ثابت می‌کند یا نباید طلا بخرید یا جنس خوب و با کیفیت بخرید. برای آگاهی از این دلایل تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

«کیفیت» همیشه و برای خرید هر کالایی اصل مهم و اولیه است. بدون شک هیچ‌کدام از ما دوست نداریم برای خرید یک کالای بی‌ارزش پول زیادی پرداخت کنیم. این مساله در مورد طلا هم مصداق دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از هر فروشگاهی خرید نکنید و سعی کنید با تخفیف‌های کلان فروشگاه‌های نامعتبر وسوسه نشوید.

 

۱- طلای ارزان خیلی سریع و راحت می‌شکند

به طلایی که خیلی ارزان است و قیمت وسوسه‌انگیزی دارد باید شک کنید. زیورآلات این‌چنینی یا خالص نیستند و روکش طلا دارند یا اگر واقعا از جنس طلا باشند، احتمالا خیلی نازک و شکننده‌اند. سنگ‌های قیمتی کار شده روی جواهرات ارزان‌قیمت هم همیشه از نوع اتمی و غیر اصل است.

طلا وقتی عیار پایینی دارد، قیمت آن هم کم است. اما اگر مثلا یک قطعه طلای ۱۸ عیار را با قیمت طلای ۱۰ یا ۱۴ عیار به شما می‌فروشند پیشنهاد ما این است که آن را نخرید. مگر اینکه فروشگاه عرضه‌کننده واقعا معتبر و شناخته شده باشد.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

۲- طلا ارزان ممکن است تقلبی (فیک) باشد

طلا و جواهراتی که با قیمت‌های غیرواقعی و خیلی ارزان عرضه می‌شوند احتمالا فیک هستند. حالا اگر خود طلا هم جنسش واقعی باشد، ممکن است جواهری که به عنوان سنگ اصل به شما فروخته می‌شود، فیک و مصنوعی باشد. حتما می‌دانید که تشخیص سنگ‌های قیمتی اصل از بدل آنها خیلی هم آسان نیست و به تخصص نیاز دارد. همین باعث می‌شود تا برخی فروشنده‌های نامعتبر و جعلی به اسم جواهر اصل آن را با قیمت پایین به شما بفروشند و خیلی دیر متوجه شوید که سرتان کلاه رفته است.

یشتر بخوانید: محاسبه قیمت طلا، تمام آنچه باید در مورد قیمت طلا بدانید

۳- طلاهای ارزان ممکن است حاوی مواد سمی و مضر باشند

یکی از خطرهای خرید طلای ارزان این است که شاید مصنوع طلا حاوی مواد سمی باشد. برخی کمپانی‌ها برای ارزان تمام شدن قیمت نهایی طلا به آن «کادمیوم» اضافه می‌کنند.

کادمیوم همان عنصر شیمیایی است که در باتری‌ها به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک فلز سمی به حساب می‌آید. در ساخت سیگار هم از آن استفاده می‌شود. این عنصر و محلول ترکیبات آن حتی به میزان بسیار کم، سمی هستند و در اندام‌ها و محیط زیست، ذخیره می‌شوند. استنشاق گرد کادمیم به سرعت در دستگاه تنفسی و کلیه‌ها ایجاد مشکلاتی می‌کند که می‌توانند کشنده باشند.

ترکیباتی که حاوی کادمیم هستند نیز باعث مسمومیت می‌شوند.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا کارتیه

۴- طلا و جواهر ارزان به مرور زمان درخشندگی و جلای خود را از دست می‌دهند

جواهرت ارزان شاید در روزهای اول جذاب و درخشان به نظر برسند، اما با گذشت مدت زمان کوتاهی کدر می‌شوند و جلای خود را از دست می‌دهند.  شما حتی نمی‌توانید آنها را پولیش کنید زیرا حتی اگر این کار را بکنید هم باز درخشش این طلاها برنمی‌گردد.

این در حالیست که طلای اصیل و باکیفیت را می‌توان سالی یک یا دو بار پولیش کرد و درخشندگی و جذابیت اولیه را به آن بازگرداند.

 

۵- طلای ارزان می‌توانید آلرژی‌زا باشد

از دیگر مشکلاتی که خرید طلای ارزان دارد، حساسیت‌زا بودن آنهاست. ممکن است پس از استفاده از این طلا و جواهرات دچار خارش، قرمزی یا دانه زدن پوست بشوید. اینها نشانه‌ی حساسیت هستند. دلیلش هم وجود فلز نیکل در این‌گونه طلاهاست.

نیکل فلزی آلرژی‌زاست که اغلب در ساخت طلا با عیار ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصولا در ساخت طلای ۱۸ عیار از آلیاژ نیکل استفاده نمی‌شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

سوالات رایج در مورد خرید طلای ارزان

  1. خرید طلاى دست دوم کار درستی است؟
    با توجه به اینکه قیمت طلای دست دوم کم است بسیاری از مردم به سراغ این طلا می‌روند اما توصیه می‌کنیم که با توجه به مشکلات عیار و کد استاندارد طلاهاى دست دوم سراغ خرید این نوع طلا نروید و به جاى آن طلاى کم اجرت نو بخرید. همچنین توجه داشته باشید که باید طلا را از واحدهاى داراى مجوز اتحادیه طلا خریداری کنید.
  2. طلای کم اجرت یا حتی بدون اجرت بخرم یا نخرم؟
    نخرید، زیرا فروش طلای کم اجرت و بدون اجرت قانونی نیست و هر واحد صنفی که نسبت به فروش اینگونه طلا اقدام کند، خلاف قانون عمل کرده است. برخی از این طلا ها فاقد کد استاندارد هستند، وقتی طلا بدون کد استاندارد باشد صحت و سلامت آن را نمی توان تایید کرد و بعضا اینگونه طلاها عیار پایین دارند یا حتی تقلبی هستند.
  3. آیا درست است که خرید طلای ارزان و کم اجرت ضرر مالی بیشتری دارد؟
    افرادی که برای خرید طلای ارزان قیمت اقدام می کنند، می خواهند با حداقل بودجه، صاحب یک قطعه طلا شوند یا برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پولشان طلایی بخرند که موقع فروش با کاهش اجرت آن، ضرر نبینند. اما از این امر اطلاع ندارند که خرید طلای کم اجرت و بدون اجرت ریسک بیشتری برای آنها دارد و احتمال دارد پولی که پرداخت کردند سوخت شود.
  4. آیا واقعا طلای تفلبی داریم؟
    بله، وجود دارد. در برخی از کارگاه‌های زیرزمینی طلا با عیار کمتر از ۱۷و حتی تقلبی تولید می‌شود. این طلاها را با استدلال تولیدکننده بودن با قیمت‌های پایین به واحدهای صنفی می‌فروشند. برخی از واحدهای صنفی هم برای اینکه بتوانند طلاهای تقلبی یا عیار پایین خود را به فروش برسانند با بیان کلمه کم‌اجرت رغبت در بین مردم و خریداران ایجاد می‌کنند.

 

منبع: romadesignerjewelry

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.