قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب آویز الماس برای گردنبند

0

الماس یکی از مرسوم‌ترین آویزهایی است که برای گردنبند انتخاب و خریداری می‌شود. اما برخلاف تصور عموم، انتخاب آویز الماس مناسب چندان هم آسان نیست و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

برای اینکه با مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید آویز الماس در نظر داشته باشید، ادامه این مطلب را از نظر بگذرانید.

انتخاب شکل مناسب آویز الماس

اولین نکته‌ای که پیش از خرید آویز الماس باید در نظر داشته باشید، شکل آویز است. این انتخاب به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. اما این را در نظر داشته باشید شکلی که برای مدال گردنبند انتخاب می‌کنید باید با دیگر زیورآلات و حتی تیپ لباس شما هم همخوانی و تناسب داشته باشد. یعنی فقط هر چه را دوست دارید انتخاب و خریداری نکنید و به طلاهایی که در حال حاضر دارید و زنجیر طلا و رنگ و شکل آنها هم توجه داشته باشید.

همچنین این را بدانید که شکل آویزی که انتخاب می‌کنید، تعیین‌کننده تراش الماس مرکزی و پایه‌ای است که برای نگهداری آن استفاده خواهد شد. بنابراین باید شکلی انتخاب کنید که پایه‌ی قابل اطمینانی داشته باشد تا خیالتان راحت باشد که الماس نمی‌افتد و گم نمی‌شود.

به طور مثال، برای آویزهایی که مثلثی هستند، تراش‌های یک میلیاردی الماس برای پایه‌های چنگکی Vشکل یا پایه bezel مناسب هستند. به این خاطر که فلز این پایه‌ها اطراف سنگ را به طور کامل می‌پوشانند و از آن محافظت می‌کنند.

هر شکلی که برای آویز الماس انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از قسمت‌های آسیب‌پذیر سنگ قیمتی و جاهایی که ممکن است به لباس گیر کند و بیفتد یا شکسته شود، محافظت کند. ایمنی سنگ در وهله‌ی اول توجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: با انواع مختلف پایه انگشتر آشنا شوید؛ از پایه چنگه‌ای تا پایه تراز

طلای مناسب برای آویز الماس

انتخاب فلزی که مناسب آویز الماس شما باشد از دیگر مسایلی است که باید با وسواس آن را انجام دهید. با اینکه رنگ و طرح و جنس فلز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما توجه داشته باشید که برخی از فلزات دوام، استحکام و پایداری لازم را ندارند و برای هر منظوری نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

احتمالا می‌دانید که طلای خالص نرم‌تر از طلاهای رنگی است زیرا در ساخت طلاهای رنگی از فلزات دیگر هم استفاده می‌شود که بدنه‌ی آنها را مستحکم‌ می‌کند.

به طور مثال، طلای زرد نرم‌تر از طلای سفید است و دوام کمتری هم نسبت به پلاتین دارد.

بنابراین، اگر قصد دارید گردنبند و آویزی بخرید که دایما در گردن شما باشد، توصیه می‌کنیم سراغ فلزهای مقاوم‌تر بروید. یا اگر خیلی اصرار دارید که زنجیر از طلای زرد ساخته شده باشد، ترجیحا طلایی را انتخاب کنید که عیار پایین‌تری دارد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

طلای زرد با عیار پایین به دلیل ناخالصی‌هایی که دارد، بسیار مستحکم‌تر از طلای زرد با عیارهای بالاست. عیارهای ۱۴ و ۱۰ برای استفاده روزمره مناسب‌تر از عیارهای ۱۸ و ۲۰ هستند.

راهنمای انتخاب آویز

انتخاب پایه مناسب برای الماسِ آویزِ گردنبند

در بالا در مورد سلیقه شخصی و دوام و استحکام طلا و آویز و پایه الماس برایتان نوشتیم. اما فارغ از این موارد که بسیار مهم هستند، موارد دیگری هم هست که باید حتما مورد توجه قرار دهید. به طور مثال، پایه الماس با اینکه باید ایمنی سنگ را حفظ کند، اما باید طوری هم باشد که درخشش و زیبایی الماس را هم به خوبی نشان دهد.

برخی از پایه‌های نگین / سنگ قیمتی به‌گونه‌ای هستند که نمای بیشتری از سنگ را به نمایش می‌گذارند و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند الماسِ گردنبند آنها به خوبی دیده شود و در گردنشان خوش بدرخشد. از جمله می‌توان به پایه‌ی چنگکی اشاره کرد که به دلیل ذکر شده، در میان عموم مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

اما عیب پایه چنگکی این است که ایمنی کمتری دارد و چنگک‌های آن به‌آسانی قابل شکستن هستند. مخصوصا اگر از طلای زرد با عیار بالا ساخته شده باشد، پایه‌ای با اطمینان کم بشمار می‌رود.

اگر دوست دارید از پایه چنگکی با طلای زرد با عیار بالا برای آویز الماس خود استفاده کنید، توصیه می‌کنیم پس از هر بار استفاده، سالم بودن چنگک‌های پایه‌ی الماس را چک کنید تا خطر افتادن سنگ را به صفر برسانید.

بیشتر بخوانید: چگونه از افتادن نگین الماس از روی انگشتر جلوگیری کنیم؟

پایه‌ی bezel برای کسانی مناسب است که ایمنی الماس برایشان از درخشش و نمای آن مهم‌تر است.

bezel به طور کامل و از همه طرف الماس را در خود نگه می‌دارد. به همین خاطر احتمال افتادن و شکستن و ضربه دیدن نگین گرانبهای آویز بسیار کم خواهد بود.

اما ایرادی که به این پایه وارد است این است که بخش بیشتری از الماس (در مقایسه با پایه چنگکی) زیر پایه پنهان می‌شود و سنگ، درخشش کاملی نخواهد داشت.

به همین خاطر، پیشنهاد گالری پرسته این است که مدل‌های مختلفی از آویز و پایه را امتحان کنید تا گزینه مناسب را بیابید.

انتخاب کیفیت الماس برای آویز گردنبند

بدون شک کیفیت و خلوص الماسی که انتخاب می‌کنید به بودجه‌ی شما بستگی دارد. اما فارغ از مسایل مالی، رنگ، شفافیت، تراش و قیراط الماس از مهم‌ترین مواردی است که باید حتما هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید.

به صورت کلی، پیشنها ما این است که اگر قرار است بین رنگ و شفافیت الماس با درجه پایین، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید، سراغ تراش خوبل و باکیفیت الماس بروید تا روی طلای شما درخشش مناسبی داشته باشد.

وقتی الماس تراش خوبی داشته باشد، درخشش بیشتری هم خواهد داشت و این مساله می‌تواند ایرادات، کدر بودن و ترک‌های سنگ را تا حد زیادی پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب انگشتر الماس مصنوعی

اگر زنجیر گردنبند شما از جنس طلای زرد است، بهتر است سراغ سنگی بروید که کمی سایه‌ی زردرنگ دارد. این کار باعث می‌شود تا پایه طلا با رنگ سنگ ترکیب شود و جلوه زیباتری به آن ببخشد.

اگر گردنبند از جنس پلاتین یا رزگلد است، بهتر است الماس بی‌رنگ و شفاف انتخاب کنید.

این را در خاطر داشته باشید که هر چه سنگ الماس بزرگ‌تر باشد، ایراداهایش بیشتر دیده خواهد شد. بنابراین اگر درجه الماس انتخابی شما پایین است، سعی کنید اندازه کوچک‌تری را خریداری کنید تا اشکالات سنگ چندان به چشم نیاید.

سنگ کوچک‌تر اما با کیفیت بالاتر بهتر از سنگ بزرگ و بی‌کیفیت است.

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.