قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب انگشتر الماس مصنوعی

0

واقعیت این است که همه مردم توان خرید الماس اصل را ندارند. این گوهر گرانبها فقط برای قشر خاصی از جامعه است. اما خوشبختانه، نمونه‌های فیک و الماس‌های مصنوعی هم در بازار وجود دارند که ظاهری «تقریبا» شبیه به الماس اصل دارند و برای کسانی مناسب هستند که می‌خواهند از زیبایی این گوهر گران‌قیمت لذت ببرند اما بودجه کافی برای خرید نمونه‌های اصل ندارند.

الماس‌های مصنوعی متنوعی در بازار موجود هستند. ما نیز در مطلبی به معرفی سنگ‌های جایگزین الماس پرداخته‌ایم که می‌توانید با مراجعه به این صفحه، در مورد الماس‌های مصنوعی اطلاعات کاملی کسب کنید.

اما فارغ از این مسایل، خوب است بدانید که حتی برای خرید انگشتر با الماس مصنوعی هم لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید تا با نازل‌ترین قیمت، بهترین کیفیت را خریداری کنید. برای این منظور تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

الماس‌های تقلبی از چه موادی ساخته می‌شوند؟

الماس تقلبی برای این ساخته می‌شود که با قیمت ارزان، بتوان سنگی شبیه به الماس واقعی خریداری کرد. برخلاف الماس مصنوعی که جایگزین بسیار مناسبی برای الماس اصل هستند، نمونه‌های فیک و تقلبی به هیچ عنوان طبیعی نیستند مشخصات شیمیایی و فیزیکی آنها کاملا با الماس طبیعی متفاوت است.

الماس تقلبی با مواد گوناگون با درجه سختی، پایداری، رنگ و شفافیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود.

راهنمای انتخاب الماس مصنوعی برای انگشتر

باید توجه داشته باشید که الماس تقلبی بسیار سریع‌تر از نمونه واقعی خراش بر می‌دارد و از درخشش کمتری هم برخوردار است.

اما برای خرید انگشتر با الماس مصنوعی که جلوه و درخششی همانند نمونه طبیعی داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم سراغ گزینه‌های زیر بروید. این سنگ‌ها قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از الماس اما رنگ و درخششی شبیه به آن دارند.

زیرکونیوم مکعبی (Cubic Zirconia)

زیرکونیوم مکعبی یک ماده مصنوعی و یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های الماس است که از دی اکسید زیرکونیوم ساخته شده است. درجه سختی آن ۸٫۰ تا ۸٫۵ در مقیاس مو است. محبوبیت این سنگ به این خاطر است که همانند الماس واقعی دوام و پایداری بسیار زیادی دارد. درجه سختی الماس، ۱۰ در مقیاس مو است.

زیرکونیوم کوبیک بسیار ارزان‌تر از الماس است، اما ایرادش این است که به راحتی خراش بر می‌دارد و به همین دلیل پس از اینکه چندین وقت مورد استفاده قرار گرفت، درخشش و جلای خود را از دست می‌دهد.

یاقوت سفید (White Sapphire)

یاقوت بی‌رنگ اغلب به عنوان جایگزین بسیار محبوب الماس استفاده می‌شود. یاقوت سفید به اندازه الماس سخت نیست اما نسبت به بقیه سنگ‌های قیمتی سخت‌تر است. درجه سختی این سنگ ۹ در مقیاس مو است. ترکیبی از دوام زیاد و بی‌رنگی باعث شده تا الماس سفید به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین جایگزین‌های الماس در صنعت جواهرسازی بشمار برود.

مویزنیت (Moissanite)

مویزنیت یا سیلیکون کاربید یک ماده معدنی است که به ندرت در طبیعت یافت می‌شود و به همین خاطر اغلب به صورت مصنوعی در آزمایشگاه آن را تولید می‌کنند.

مویزنیت به لحاظ ظاهری بسیار شبیه الماس طبیعی است اما درخشش رنگی بسیار بیشتری نسبت به الماس دارد. دلیل جلای زیاد آن نیز بی‌رنگی و درجه سختی آن است. درجه سختی مویزنیت ۹٫۵ در مقایس مو است که با الماس طبیعی فرق چندانی ندارد. یکی از بهترین جایگزین‌های الماس طبیعی همین سیلیکون کاربید است.

شیشه (Glass)

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از جایگزین‌های الماس در صنعت جواهرسازی، شیشه است. این ماده مصنوعی بسیار ارزان است اما درخشش شیشه و بازتاب نوری و رنگی آن باعث شده تا جایگزین خوبی برای الماس بشمار برود.

البته باید بدانید که شیشه‌هایی که به جای الماس استفاده می‌کنند خیلی راحت‌تر خراشیده می‌شوند و به سرعت هم درخشش خود را از دست می‌دهند.

الماس مصنوعی و سایز آن

هنگام خرید الماس مصنوعی باید به اندازه آن توجه داشته باشید. در مورد الماس واقعی، هر چه سنگ بزرگ‌تر باشد بهتر است زیرا ارزش بیشتری دارد. اما در مورد سنگ مصنوعی پیشنهاد می‌کنیم سراغ الماس‌های مصنوعی بزرگ نروید به این خاطر که ترک و ایرادات آن بیشتر و واضح‌تر دیده خواهد شد.

بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام خرید انگشتر با سنگ الماس مصنوعی نمونه‌هایی را انتخاب کنید که کوچک‌تر هستند تا فیک بودنش به راحتی قابل تشخیص نباشد.

انتخاب رکاب و پایه انگشتر برای سنگ الماس مصنوعی

بدون شک منطقی نیست که شما برای یک سنگ مصنوعی و کم‌ارزش، فلز بسیار گران‌قیمتی را برای انگشتر انتخاب کنید.

طلای سفید یا حتی نقره برای الماس مصنوعی بهترین گزینه‌ها هستند. اما اگر خواستار خرید طلای زرد هستید، سراغ مدل‌هایی بروید که عیار پایین‌تری دارند. عیار پایین طلا این مزیت را دارد که سفتی و استحکام آن را بیشتر می‌کند.

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.