قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با خرید طلا ارزش پول خود را حفظ کنید

0

خرید طلا برای سرمایه گذاری

خرید طلا برای سرمایه گذاری باید کاملا هوشمندانه و بر اساس اصول انجام شود. برای چنین منظوری شما باید هنگام خرید سراغ مصنوعاتی بروید که کمترین ضرر را در زمان فروش داشته باشند. یعنی اینکه طلا عیار بالا، اجرت پایین و سنگ و نگین کمی داشته باشند.

برای اینکه بهتر متوجه منظورمان شوید از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. با گالری پرسته همراه باشید.

سکه؛ بهترین گزینه خرید طلا برای سرمایه گذاری

برای حفظ ارزش پول، خرید سکه طلا می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به خرید طلا باشد. به این دلیل که همیشه مبالغی بابت ارزش افزوده و اجرت از هر گرم طلا گرفته می‌شود و در نتیجه سوددهی آن را به‌شدت کم می‌کند. به همین خاطر، خرید طلا به‌صرفه نیست و خرید سکه گزینه بهتری است.

به طور کلی، اگر هدفتان از خرید طلا بهره بردن از کاربرد زینتی آن نیست، سکه بخرید. سکه هیچ اجرت ساختی ندارد و در زمان فروش با کمترین ضرر به فروش می رسد.

خرید طلا برای سرمایه گذاری

خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری

برای پس‌انداز و حفظ ارزش ریال، بهتر است به جای طلاهای نو که اجرت ساخت دارند، سراغ خرید طلای دست‌دوم بروید. به این دلیل که شما در زمان خرید طلای دست دوم، هزینه‌ای برای اجرات پرداخت نمی‌کنید. در زمان فروش آن قطعه طلا هم اجرت از آن کم نمی‌شود و در نتیجه کمتر ضرر خواهید کرد.

برای درک بهتر باید توضیح دهیم که اگر شما یک طلا با سنگ قیمتی یا اتمی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود. اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم می‌شود و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. یعنی پول جواهر (بدلی یا واقعی) را داده‌اید اما نمی‌توانید هنگام فروش آن پول را بگیرید؛ در واقع شما بهای استفاده از زیبایی این سنگ‌ها را پرداخت کرده‌اید و ارزش مالی برایتان ندارد.

به همین دلیل است که می‌گوییم برای سرمایه گذاری سراغ طلای بدون اجرت یا طلای کم‌اجرت بروید.

البته حتما مراقب سودجوها باشید. برخی از واحدهای صنفی برای اینکه بتوانند طلاهای تقلبی یا عیار پایین خود را به فروش برسانند، آن را با نام «کم‌اجرت» عرضه می‌کنند. بنابراین باید حتما از طلافروشی‌های آشنا و معتبر طلای دست دوم خریداری کنید.

باز هم تاکید می‌کنیم که طلای دست دوم (طلایی که قبلا توسط مردم خریداری شده است) با اینکه در زمره طلای بدون اجرت قرار می‌گیرد، اما متأسفانه قابل کنترل نیست. هنگام خرید طلا از فروشنده بخواهید کد طلا را در فاکتور قید کند تا امکان پیگیری اتحادیه طلا و جواهر داشته باشد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

 

خرید طلای بدون سنگ و نگین برای سرمایه گذاری

هنگام خرید طلا برای سرمایه گذاری فقط سراغ مدل‌های بدون سنگ و نگین بروید. وجود نگین و سنگ بر روی قطعه طلا فقط باعث افزایش قیمت آن هنگام خرید می‌شود و در زمان فروش سودی عاید شما نمی‌شود.

یعنی وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد. اما در زمان فروش، این سنگ‌های قیمتی اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند. در نتیجه جواهرات برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: طلای آب شده چیست و چه ارزشی دارد؟

خرید زنجیر طلا از گالری پرسته

اجرت طلا چیست؟

برای خرید طلا برای سرمایه گذاری باید حتما بدانید که اجرت چیست. «اجرت» در واقع به مقدار پولی می‌گویند که برای هر گرم طلای ساخته شده به فروشنده پرداخت می‌شود. باید بدانید که طلاهای مختلف اجرات ساخت متفاوتی دارند. هر چه مدل طلا به‌روزتر و جدیدتر باشد، اجرت آن بیشتر خواهد بود.

کشور سازنده‌ی طلا نیز بر اجرت ساخت آن تأثیرگذار است. مثلا طلای ساخت ایتالیا از طلای ایرانی به مراتب گران‌تر و ظریف‌تر است. بعلاوه، هر قدر ظرافت ساخت یک قطعه طلا بیشتر باشد اجرت آن بیشتر است، مثل سینه‌ریز. اما مثلا النگو و زنجیر، اجرت ساخت کمتری دارند.

اجرت جواهرات همیشه بسیار بیشتر از اجرت طلاست. به این خاطر که ساخت جواهر دقت و زمان بیشتری نیاز دارد. بعلاوه، چون از سنگ‌های قیمتی در ساخت جواهرات استفاده می‌شود و احتمال شکستن این سنگ‌ها وجود دارد، معمولا کار پر خطری محسوب می‌شود. در نتیجه برای ساخت جواهر هم اجرت بیشتر از طلای معمولی دریافت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: اجرت ساخت طلا چگونه محاسبه می‌شود؟

کلام آخر در مورد خرید طلا برای سرمایه گذاری

مطمئن‌ترین گزینه برای خرید طلا برای سرمایه گذاری ، سکه است چون کارمزد ندارد. بعد از آن، طلای دست دوم هم گزینه خوبی است اما اگر آن را از طلافروشی معتبر و قابل اعتماد بخرید. به طور کلی هم اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های قیمتی، نیمه‌قیمتی و سنگ اتمی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

اما از تبعات خرید و فروش طلای دست دوم می‌ترسید و ترجیح می‌دهید طلای نو بخرید، باید به شما بگوییم که گالری پرسته طلاهای ساده با اجرت نسبتا کم هم عرضه می‌کند که برای سرمایه‌گذاری مطمئن طلا می‌توانند گزینه خوبی باشند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

 

سوالات رایج در مورد خرید طلا برای سرمایه گذاری

  1. چرا باید برای سرمایه گذاری طلا بخریم؟
    چون تنها چیزی که بلافاصله و سریع می‌تواند به پول و نقدینگی تبدیل شود، طلا است. طلا با حجم کم و ارزش بالا می‌تواند یک پشتوانه و سرمایه باشد که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
  2. مزیت سرمایه گذاری با طلا چیست؟
    اینکه همچون خرید و فروش مسکن یا زمین، هزینه بنگاه ندارد، استهلاک ندارد، به سرعت نقد می‌شود و با قیمت‌های جهانی ارز و طلا ارزش آن بیشتر می‌شود.
  3. آیا با خرید طلا می‌توان ارزش پول خود را حفظ کرد؟
    برای نگهداری پول و حفظ آن در مقابل آسیب‌های مختلف همانند تورم و از نظر سوددهی ثابت و مداوم، نگهداری طلا بهترین راه است. فرد می‌تواند در زمان نیاز به پول خیلی سریع طلا را به نقدینگی تبدیل کند.
  4. نوسانات قیمت طلا روی سرمایه گذاری اثر نمی‌گذارد؟
    این نوسات در بازار طلا هر روز وجود دارد. اما در درازمدت همیشه قیمت طلا رو به بالاست.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.