قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب حلقه نامزدی متناسب با شکل دست خود

0

خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست

خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید هنگام خرید ملزومات عروسی انجام دهید. زیرا کمک می‌کند حلقه در دست زیباتر دیده شود.

همیشه ازدواج­‌های سلطنتی در دنیا تاثیر بسزایی روی صنعت مد و تشریفات مراسم ازدواج و همچنین حلقه­‌های نامزدی  می­‌گذارند؛ اما شما باید در انتخاب حلقه­ نامزدی علاوه ­بر زیبایی حلقه­‌های درخشان، به شکل انگشتان دست خود هم توجه کنید.

در واقع قانون اولی که همه باید از آن پیروی کنند این است که حلقه نامزدی باید متناسب با شکل دست باشد.

در این راستا بهتر است سبک‌­های مختلفی را امتحان کنید. با اینکه این کار کمی زمان­‌بر اما شک نکنید که ارزشش را دارد. برخی از مدل­‌ها و برش­‌های حلقه‌­های نامزدی باعث می‌شود ویژگی­‌های منحصربفرد دست شما تقویت شود و بهتر و زیباتر به نظر برسد.

حال ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با گالری پرسته همراه باشید.

تعیین اندازه انگشتان دست و شکل کلی دست‌ها

اولین کاری که شما باید برای خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست انجام دهید این است که شکل دست خود را با در نظر گرفتن طول و عرض انگشتانتان و همچنین اندازه کلی دست خود تعیین کنید.

فراموش نکنید که ناخن­هایتان را هم در نظر بگیرید؛ زیرا ناخن‌­های بلند باعث می­‌شود انگشت‌های دست کشیده­‌تر دیده شود.

پس لازم است به خودتان فرصت زیادی بدهید تا با مدل­های متنوعی بازی کنید تا به حلقه دلخواه خود برسید. به این دلیل که اغلب حلقه­‌ها در دست، در مقایسه با تصویر آنها در صفحه نمایش بسیار متفاوت هستند.

از اینکه با دیگران مشورت کنید و نظر آنها را هم بپرسید، نترسید! خرید حلقه نامزدی موضوعی است که ممکن است فقط یک بار در زندگی شما اتفاق بیفتد. پس برای تصمیم‌گیری درست وقت صرف کنید. باید بدانید که طراحان و یا فروشنده­‌ها، دست­‌های زیادی را در شکل­‌ها و سایز­های مختلفی دیده‌اند و در نتیجه می­‌توانند مدل­‌های مناسبی را به شما پیشنهاد بدهند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

همچنین لازم است که مطمئن شوید که حلقه به درستی اندازه‌گیری شده است؛ حلقه نامزدی نباید آنقدر محکم باشد که انگشت شما را اذیت کند و نه آنقدر شل باشد که به راحتی حرکت کند و بچرخد.

خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست

خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست

حلقه نامزدی برای انگشت­‌های کوتاه

برای اینکه انگشتان کوتاه، کشیده به نظر برسند، به دنبال حلقه­‌هایی باشید که با سنگ­‌هایی کشیده مانند سنگ­‌های بیضی شکل یا برش‌­هایی مانند گلابی طراحی شده باشند. همچنین حلقه‌­هایی که دارای رکاب باریک هستند به همراه ناخن­‌های بلند باعث کشیده دیده شدن انگشت می­‌شوند.

 

حلقه نامزدی برای انگشت­‌های کشیده

آنهایی که انگشتان کشیده‌­ای دارند بسیار خوش شانس هستند چون به راحتی می­‌توانند حلقه­‌هایی با طرح­‌هایی برجسته و جسورانه مانند مدل­‌های مار که راه خود را به سمت انگشت می­کشند، بپوشند و امتحان کنند.

همچنین حلقه­‌هایی با سنگ­‌های بزرگ مناسب دست‌های کشیده­‌اند،که همین نکته میتواند بهترین بهانه برای پوشیدن حلقه‌هایی طراحی شده با نگین الماس یا زمرد باشد. این مدل باعث می­‌شود تا فرد احساس غرور و خوش‌پوشی پیدا کند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

حلقه نامزدی برای انگشت­‌های باریک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که انگشت‌های باریکی دارید، بهتر است از پوشیدن حلقه­‌هایی که برای عریض­تر به نظر رسیدن حلقه از سنگ‌­های کوچکی روی رکاب نازک استفاده کرده‌­اند، خودداری کنید.

همچنین حلقه­‌هایی که سنگ روی آنها بصورت گلابی شکل یا قطره‌­ای طراحی شده­ است برای افرادی که انگشت­‌هایی باریک اما کوتاه دارند گزینه خوبی است زیرا باعث کشیده به نظر رسیدن دست­‌های آنها می­‌شود.

 

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

حلقه نامزدی برای انگشت­‌های پهن

هنگام خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست ، اگر انگشتان پهنی دارید، سعی کنید از پوشیدن حلقه­‌هایی با سنگ‌­های کوچک و باریک خودداری کنید؛ چون در این مدل حلقه‌­ها پوست دست از دو طرف حلقه بیش از حد نمایان می­‌شود که منجر به بزرگتر شدن انگشت شما خواهد شد. در عوض به جای آن از حلقه­‌هایی با سنگ­‌های گرد بزرگ و یا سبک‌­های خوشه­‌ای که روی یک رکاب متوسط یا ضخیم قرار دارند، استفاده کنید که بسیار هم چشمگیر هستند.

همچنین شکل­‌های نامتقارن و زاویه‌­ای مانند حلقه­‌های نامزدی با برش­‌های زمرد سبز می‌تواند انگشت دست را باریک‌تر نشان دهد.

خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست

خرید حلقه بر اساس شکل دست

حلقه­‌های نامزدی برای دست­‌های کوچک

کسانی که دستان کوچکی دارند، بهتر است سنگ روی حلقه را متناسب با سایز دست خود انتخاب کنند. بطور مثال حلقه­‌هایی که با سنگ­‌های ظریف گرد یا به شکل قلب هستند. همچنین، حلقه­‌های پرنسسی می­‌توانند برای این افراد گزینه خوبی باشند.

جالب است بدانید که حلقه­‌های خیلی ظریف و باریک روی دست­‌های بزرگتر و کشیده جلوه بیشتری دارند، درحالی که حلقه­‌هایی با سنگ­‌های ظریف و کوچک در هر مدلی که باشند روی دست­‌های کوچکتر جذاب­تر به نظر می­رسند. با این حال اگر به حلقه­‌های ظریف و نازک علاقه دارید، آنرا با یک حلقه ازدواج پهن­‌تر جفت کنید تا شیک‌­تر به نظر برسد.

 

حلقه­‌های نامزدی برای دست­‌های بزرگ

برعکس افراد قبل، اگر کسانی که دستان بزرگی دارند حلقه­‌های ظریفی بپوشند، انگار یک حلقه اسباب بازی در دست دارند! فراموش نکنید که حلقه‌های بزرگ و جسورانه مخصوص شما طراحی شده­‌اند. از پوشیدن این حلقه­‌های زرق و برق­دار نترسید، بلکه می‌­توانید با اعتماد بنفس آنها را بپوشید و همیشه بدرخشید.

توجه داشته باشید که به دنبال مدل­‌هایی بروید که که یک سنگ بزرگ در دل حلقه قرار دارد. همچنین اگر دست­‌های تو پُری دارید به شدت از رکاب باریک و ظریف انگشتر طلا خودداری کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه

حلقه­‌های نامزدی برای دست­‌ و  انگشتان مربعی

در ادامه راهنمای خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست ، به افرادی که دست­‌های مربع شکلی دارند پیشنهاد می­‌کنیم از حلقه‌­هایی استفاده کنند که با سنگ‌­های گرد تزیین شده­‌اند. برای اینکه فرم زاویه­­‌ای و گوشه­‌های دستشان کمتر دیده شود.

به عبارت دیگر، به جای حلقه­‌های پرنسسی، حلقه­‌هایی که با جواهرات و سنگ­های گرد، بیضی یا گلابی شکل طراحی شده‌­اند، بپوشند زیرا ظاهری جذاب‌­تر و شیک­‌تری ایجاد می­‌کند.

 

فرقی نمی‌کند قصد خرید برای خود یا نامزدتان را دارید، مهم این است که تمام قواعد و اصولی که در بالا نوشته‌ایم را هنگام خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست رعایت کنید. این راهنما کمک می‌کند تا حلقه نامزدی روی دست‌های شما زیباتر دیده شود.

البته ما هم موافقیم که در نهایت، انتخاب حلقه یک موضوع کاملا سلیقه‌­ای است و قانون خاصی نباید برایش تعریف کرد. بنابراین اگر حلقه دلخواه شما با هیچ کدام از این اصول بالا همخوانی نداشت هم خیلی سخت نگیرید و گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انگشتر با توجه به شکل و اندازه انگشتان دست

سوالات رایج در مورد خرید حلقه بر اساس شکل انگشت‌ های دست 

  1. برای دست‌های کوچک و ظریف چه انگشتری مناسب‌تر است؟
    دایره‌های کوچک، پرنس‌کات و سنگ‌هایی که تراش بیضی یا قلبی شکل دارند برای انگشت‌هایی با بندهای کوتاه مناسب‌تر هستند.
  2. انگشتر مناسب برای انگشت‌های پهن باید چه مدلی باشد؟
    سراغ انگشترهایی بروید که سنگ با تراش مارکیز، بیضی پهن، مستطیلی یا شکل زمردی دارند – سنگ‌های باریک کمک می‌کنند تا انگشت‌های پهن باریک دیده شوند. انگشترهایی که چندین سنگ به صورت خوشه‌ای دارند یا سنگ‌های گرد بزرگ هم برای انگشت‌های پهن مناسب هستند. سعی کنید انگشتری انتخاب کنید که حلقه‌ی ضخیم یا متوسط دارد.
  3. برای انگشت باریک و بلند باید چه مدل حلقه نامزدی خرید؟
    انگشترهایی که نگین با تراش پرنسس و سنگ با تراش گرد دارند برای انگشت‌های بلند و باریک مناسب‌ هستند.
  4. انگشتر با نگین گلابی مناسب چه انگشتی است؟
    سنگ‌های گلابی‌شکل کمک می‌کند تا انگشتان دست کشیده و بلند دیده شوند بنابراین برای انگشت‌های کوتاه و باریک مناسبند.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: thejewelleryeditor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.