قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آیا جواهراتی که برای دورهمی دوستانه استفاده می‌کنید مناسب محل کار هم هستند؟

0

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت نشان می‌دهد شما تا چه اندازه به مد و فشن تسلط دارید و به خوبی می‌دانید هر جایی تیپ و استایل خاص خود را می‌طلبد. بدون شک هم می‌دنید که مثلا گردنبند یا سرویس طلا که در مهمانی‌های شبانه استفاده می‌کنید، برای پوشیدن در طول روز و در محل کار به هیچ عنوان مناسب نیست.

لباس‌ها و جواهرات خود را باید مطابق با نوع مهمانی یا مقصد خاصی که می روید انتخاب کنید. در مطلب چطور جواهرات و زیورآلات را با تیپ و لباس خود‌ ست کنیم؟ می‌توانید اصول این کار را بخوانید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

اما به طور کلی، فرقی نمی‌کند قصد دارید کجا بروید؛ سرکار، مهمانی دوستانه، دورهمی خانوادگی، مراسم ترحیم، تولد یا هر نوع جشن دیگر. مهمانی‌ها و مراسم دورهمی بهترین فرصت برای سرگرم شدن با لباس و جواهرات و خودنمایی کردن با روی مد و به روز بودن است.

با توجه به چیزهایی که گفته شد، حتما متوجه شدید که انتخاب جواهرات مناسبی که با لباس شما ست شود و همخوانی داشته باشد نیز حائز اهمیت است. پس سعی کنید دقت لازم را به خرج دهید تا چیزهایی که ‌می‌پوشید و جواهراتی که انتخاب می‌کنید تک باشند و به راحتی همه جا پیدا نشوند.

خوب است بدانید که جواهرات نشان دهنده شخصیت شما و مکملی برای لباس شما هم به شمار می‌رود. وقتی نوبت به انتخاب اکسسوری و زیورآلات می‌رسد، دیگر حدسیات خود شما کارساز نخواهند بود. در واقع، شما نمی‌توانید با آزمون و خطا جواهرات خود را انتخاب کنید.

در این مطلب از وبلاگ گالری پرسته برای شما پیشنهاداتی داریم که شما را روی مد و شیک نگه می‌دارد و به کمک می‌کند که نگاه‌های کنجکاوانه و وسواسی مدپرستان را به سمت خود جلب کنید.

انتخاب جواهرات بر اساس فضا

انتخاب لباس مناسب

اولین قانون فشن یا مد این است که لباس مناسب بپوشید. پوشیدن لباس‌های بیش از حد پوشیده یا کمتر از حد معمول پوشیده می‌تواند این حس را ایجاد کند که خود شما با آن لباس به درد آن مهمانی نمی‌خورید.

شما هم طبیعتا نمی‌خواهید به دلایل اشتباه، مرکز توجه و نگاه‌های زننده و آزاردهنده دیگران باشید. راهنمایی‌های کلی زیر را بخوانید تا به شما در انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت های مختلف کمک کند.

بیشتر بخوانید: جواهرات مناسب با فرم صورت و اندام چه ویژگی‌هایی دارد؟

جواهرات مناسب برای محل کار

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت کاری به این امر بستگی دارد که در چه شرکت و چه فضایی کار می‌کنید. اینجا دیگر باید کاملا دقت نظر داشته باشید و حواستان را حسابی جمع کنید. محل کار شما کجاست؟ در اداره است، مدرسه، بیمارستان یا محیط‌های جدی دیگر؟

سعی کنید در محل کار خود جواهرات کلاسیک و ساده‌ای مانند حلقه‌های کوچک، گوشواره‌های میخی، آویزهای کوچک‌، دستبندهای زنجیری یا النگو طلا ساده تکی بیندازید.

 

نگین‌های الماس یا سنگ‌های جواهر هم مناسب هستند اما سعی کنید حلقه‌های تک نگین یا گوشواره میخی یا چیزهای کوچک با اندک خودنمایی را انتخاب کنید.

اگر محل کار شما محیط‌های صمیمی و غیررسمی است، می‌توانید کمی از چاشنی شخصیت خود با زیورآلاتی که انتخاب می‌کنید ترکیب کرده و نمایش دهید؛ مثلا گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ یا آویزدار یا دستبند و الگوهای چند لایه، النگوهای بزرگ یا گردنبند های چندلایه بیندازید.

اما از جواهرات یا زیورآلاتی که خیلی خیلی بزرگ یا پرزرق و برق و درخشان باشند پرهیز کنید.

جواهرات و زیورآلات خاصی که از مواد دیگری مانند چوب یا چرم ساخته شده‌اند، برای زمانی که مثلا فروشنده‌اید و با مشتری در ارتباط مستقیم خواهید بود انتخاب‌هایی عالی هستند.

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

جواهرات مناسب برای شام یا عصرانه در دورهمی‌های دوستانه

دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی در واقع مراسمی هستند که باید برای انتخاب لباس و جواهرات خود هوشمندانه عمل کنید.

این مراسم دقیقا همان وقتی است که به شما اجازه می‌دهد بدرخشید و شخصیت خود را عیان کنید. در واقع، اینجا دیگر آزاد هستید هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید؛ به جز این که حواستان باشد جواهراتی که برای موقعیت‌های خاص انتخاب می‌کنید را برای میز شام دوستانه استفاده نکنید.

دورهمی‌های دوستانه فرصتی برای هنجارشکنی و انتخاب‌های آزادانه هستند. گوشواره‌های بلندی که دوست دارید بیندازید، چند تا انگشتر طلا دستتان کنید، دستنبدهای پهن بیندازید و گردنبندهای لایه‌دار به گردن خود بیاویزید. اصلا اشکالی ندارد کمی جلب توجه کنید. شما بیرون آمده‌اید که با دوستان خود خوش بگذرانید پس آزاد باشید و قوانین انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت را نادیده بگیرید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

جواهرات مناسب برای مهمانی‌های رسمی و خاص مثل عروسی یا همایش 

اینجا هم وقت درخشیدن شماست! برای مهمانی‌هایی که لباس رسمی مثل، کت و شلوار یا پیراهن و لباس شب می‌پوشید، جواهرات شما باید خاص و باشکوه باشد.

آیا لباس شما ساده است و به شما اجازه خودنمایی نمی‌دهد؟ پس، سعی کنید جواهرات خود را ساده و متعادل نگه ندارید. از جواهراتی که الماس‌های یا سنگ جواهرات بزرگ دارند استفاده کنید تا ظاهری جذاب و فریبنده به شما ببخشد.

اگر لباس شما رنگ ساده با برش‌های یکنواخت و خطی دارد، با جواهرات خود کلاس لباستان را بالا بیاورید.

گوشواره‌های چلچراغی و آویز یا گردنبندهایی که چندین نگین یا سنگ دارند، می‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. اگر گوشواره شما در معرض توجه است، شاید بهتر باشد که اصلا گردنبند نیندازید.

از طرف دیگر، اگر گردنبند شما خودنمایی می‌کند آن را با یک جفت گوشواره میخی ساده‌تر ست کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

در صورتی که می‌خواهید ظاهر جذاب و باشکوهی داشته باشید، از دستبندهای پرزرق و برق و حلقه‌های شیک برای انگشت‌های خود استفاده کنید.

انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

سوالات رایج در مورد انتخاب جواهرات بر اساس موقعیت

  1. برای مراسم رسمی کاری بهتر است از چه زیورآلاتی استفاده شود؟
    اگر خانم هستید، برای چنین مراسمی بهتر است از گردنبند (اگر دیده می‌شود) یا انگشتر مروارید استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که گردنبند کوتاه و انگشتر هم کاملا ظریف باشد. در مراسم رسمی شما نباید با لباس یا زیورآلات خودنمایی کنید زیرا حالت کاملا غیرحرفه‌ای دارد. اگر آقا هستید سعی کنید از ساعتی با طراحی کلاسیک و ساده استفاده کنید. حلقه‌تان هم یک رینگ طلای ساده باشد.
  2. برای مهمانی شام رسمی چه جواهری مناسب‌تر است؟
    در مهمان‌های رسمی که افراد ناآشنای زیادی حضور دارند باید وقار زیادی داشته باشید. برای این منظور، یک لباس تیره ساده، مثل پیراهن مشکی را با جواهراتی که سنگ‌های الماس، زمرد یا یاقوت قرمز دارند، ست کنید.
  3. جواهرات را بر چه اساسی باید انتخاب کرد؟
    اولین مساله که هنگام خرید جواهرات باید توجه داشته باشید، موقعیت و شرایطی است که قرار است آن را استفاده کنید. به طور مثال، در یک محیط آموزشی و فرهنگی بهتر است فقط از یک انگشتر ساده استفاده کنید و زنجیر و دستبند در چنین مکان‌هایی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست. یا مثلا در مراسم سوگواری یا مجلس ختم نباید از جواهرات براق و درشت استفاده کنید. با رعایت این مساله به صاحب مجلس احترام می‌گذارید. اما به طور مثال در یک مهمانی شبانه‌ی دوستانه، وقتی یک تی‌شرت و شلوار جین پوشیده‌اید می‌توانید چندین زنجیرطلا بلند و کوتاه از گردن خود آویزان کنید و شیک و خاص به نظر برسید.
  4. مناسب‌ترین زیورآلات برای مردان چیست؟
    اگر تیپ رسمی دارید سراغ اکسسوری‌هایی همچون سنجاق سینه (روی کت)، دکمه سردست یا یک دستبند چرمی بسیار نازک و ظریف در کنار ساعت خود باشید. اگر متاهل هستید، حلقه کاملا ساده و ترجیحا از جنس پلاتین یا طلای سفید بدست کنید. همیشه ساده بودن از پر زرق و برق بودن جذاب‌تر است. این را می‌توان در مدل‌های متنوع برندهای مختلف به وضوح دید.

 

سعیده اکبری

منبع: marioncage

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.