قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چند روش مبتکرانه برای نگهداری زیورآلات در خانه

0

علاوه بر خرید و انتخاب طلا و جواهر، باید نحوه مراقبت صحیح از آنها را بدانید تا برای زمان طولانی‌تر و به بهترین روش از این مصنوعات ارزشمند نگهداری کنید.

در همین راستا، گالری پرسته چند مدل مختلف جعبه یا ظرف مخصوص نگهداری زیورآلات را به شما آموزش داده تا خودتان در خانه آنها را بسازید و بهترین استفاده را از آنها داشته باشید. برای این منظور تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

بشقاب زیورآلات

یکی از وسایلی که برای نگهداری زیورآلات می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، سینی کوچک یا بشقاب ‌های گرد هستند. این وسایل در همه خانه‌ها یافت می‌شوند. شما می‌توانید با کمک پایه و کمی چسب مخصوص، دو بشقاب کوچک و بزرگ را به هم بچسبانید. در طبقه‌های مختلف آن انواع گوشواره، سنجاق سر، سنجاق سینه، دستبند یا گردنبند را سازمان‌دهی کنید. حتی خوب است کمی ابتکار به خرج دهید و گوشواره‌ها را از لبه‌های بشقاب‌ها آویزان کنید.

یا می‌توانید با وسایل موجود در خانه سینی جواهرات بسازید؛ مثلا قالب یخ که شکلی زیبا و رونگی روشن دارد، پیش‌دستی یا نعلبکی سفالی، چینی یا حتی شیشه‌ای را به همراه چندین پیاله کوچک و بزرگ در کشو یا سینی مستطیلی بگذارید و طلا و جواهرات خود را درون این ظرف‌ها بریزید.

جعبه دستبندها

اگر اهل دستبند هستید و انواع و اقسام مدل‌های این وسایل زینتی را دارید، می‌توانید از آنها برای تزئین اتاق یا میز آرایش خود هم استفاده کنید. برای این منظور، دو عدد بطری شیشه‌ای یک اندازه و یک جعبه چوبی تمیز و تزئینی نیاز دارید. جعبه را به صورت عمودی با یک نخ ضخیم کتان به دیوار  نصب کنید. بطری‌ها را درون آن قرار دهید. دستبندها را نیز داخل بطری‌ها بچینید.

رخت‌آویز گردنبندها

گردنبندهای رنگی، سنگی، پلاستیکی، مروارید و … بسیار زیبا هستند و حیف است آنها را درون کشو مخفی کنید. می‌توانید یک فضای جالب و کوچک برای در دسترس بودن آنها بسازید و از زیبایی‌شان برای تزئین اتاق نیز بهره بگیرید. به طور مثال، یک تاقچه  مخصوص آویزان کردن گردنبندها در گوشه‌ای از دیوار نصب کنید و انواع گردنبند را از آنها آویزان کنید.

کشویی برای گوشواره‌ها

برای سامان‌دهی گوشواره ها می توان از کاسه یا پیاله های هنری و زیبا استفاده کرد. چند پیاله را در کشو قرار دهید و گوشواره‌ها را مجزا از هم و درون آنها قرار دهید.

همچنین می‌توانید بطری‌های شیشه‌ای کوچکی با درهای چوب‌پنبه‌ای انتخاب کنید. در چوب پنبه قلاب نصب کنید و گوشواره‌ها را از آنجا آویخته و درون شیشه بگذارید. به این ترتیب هم گوشواره‌ها جدا از هم هستند و هم تمیز و مرتب می‌مانند و انتخاب و استفاده آنا آسان‌تر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.