قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

مدل‌های مختلف انگشتر طلا زنانه

0

شناخت مدل‌های مختلف انگشتر طلا زنانه به شما در خرید یا هدیه طلا به عنوان کادو کمک خواهد کرد.

هزاران سال است که زنان و مردان از انگشتر به عنوان وسیله زینتی استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که انگشتر نمادین‌ترین طلا و جواهر است که پوشیدن آن در هر کدام از انگشت‌های دست می‌تواند مفهوم خاصی داشته باشد.

حتی در دوران باستان از انگشتر به عنوان مهر یا نمایش قدرت هم استفاده می‌شد.

امروزه هم این حلقه‌های زیبا که در شکل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها، جنس‌ها و با سنگ‌های مختلف ساخته و تولید می‌شوند کاملا نمادین و نشان دهنده وضعیت تاهل فرد هستند. یا حتی فرم انگشتری که یک نفر در دست دارد تا حدی نمایش‌دهنده باورها، علاقه‌مندی‌ها و سبک زندگی اوست. مثلا یک خانم که نگاه هنری دارد احتمالا انگشتری با طرحی خاص که از متریال‌های غیررایج تهیه شده برای زینت دست خود استفاده می‌کند. اما در مقابل خانمی که طلا و جواهرات لوکس دوست دارد، سراغ الماس و سنگ‌های گرانبها می‌رود تا بتواند ثروت و توان مالی خود را به بقیه نمایش دهد.

سنت‌های خانوادگی و فرهنگ مردم هم در انتخاب انگشتر تاثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: انگشتر در انگشت های مختلف چه مفهومی دارد؟

اما فارغ از این مسایل، خرید انگشتر می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز برای فرد باشد. چرا؟ به این خاطر که این جواهر در اشکال و طرح‌های مختلف و قیمت‌های متنوع در بازار موجود است. شاید این تنوع ظاهر بسیار خوشایند به نظر برسد اما هنگام انتخاب که می‌رسد کارتان را سخت می‌کند.

برای اینکه خرید راحت‌تری داشته باشید و مطمئن باشید که نمونه مناسب خود را خریداری می‌کنید، توصیه می‌کنیم علاقه‌مندی‌های خود را فیلتر کنید و بر اساس آن، قدم به قدم جلو بروید. به طور مثال، اول از همه باید بودجه خود را مشخص کنید. با این کار بسیاری از گزینه‌هایی که بیشتر از سقف خرید شما هستند از دایره انتخاب‌ها حذف می‌شوند.

سپس باید به این فکر کنید که آیا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشید یا برای مناسبت‌های خاص آن را خریداری می‌کنید. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را دارید، باید دوام و استحکام طلا را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید.

طلاهای زرد و آنهایی که عیار بالایی دارند همانند ۱۸ عیارها، نسبت به عیارهای پایین‌تر و طلاهای رنگی دوام کمتری دارند. به این خاطر که طلای خالص موجود در آنها بیشتر است. طلا هم یک فلز نرم محسوب می‌شود و در نتیجه، با اینکه طلای زرد ۱۸ عیار بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است  اما در مقایسه با طلای رزگلد و ۱۴ عیار از استحکام کمتری برخوردار است.

البته باید اشاره کنیم که در ایران تقریبا همه طلاها ۱۸ عیار هستند و کمتر شاهد طلاهای ۱۴ یا ۱۰ عیار هستیم.

طلاهای رنگی به این خاطر که آلیاژ دیگر فلزات و طلا هستند، دوام بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند و برای استفاده‌های روزمره گزینه‌های مناسب‌تری بشمار می‌روند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نگین دار زنانه
 

با این فیلترها می‌توانید قدم به قدم به انگشتر دلخواه خود که مناسب سبک زندگیتان باشد نزدیک شوید.

پس از تعیین موارد بالا، نوبت به انتخاب نوع انگشتر می‌رسد که طراحی آن را شامل می‌شود. گالری پرسته در زیر مدل‌های مختلف انگشتر را معرفی کرده و برایتان توضیح داده که هر کدام از این طرح‌ها برای چه مناسبت‌های مناسب هستند. با انتخاب این موارد می‌توانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

راهنمای خرید انگشتر طلا زنانه

هنگام خرید انگشتر زنانه باید به همه قسمت‌های آن توجه داشته باشید. یعنی صرفا ظاهر و طرح انگشتر نباید برایتان مهم باشد. پایه، سنگی که روی آن سوار شده و رنگ آن نیز مهم است.

ما در مطلبی جداگانه با عنوان «با انواع مختلف پایه انگشتر آشنا شوید؛ از پایه چنگه‌ای تا پایه تراز» برایتان پایه‌های مختلفی که برای انگشتر وجود دارد را معرفی کردیم. در این مطلب به طور مفصل توضیح داده شده که چه پایه‌ای برای چه سنگی مناسب است و چگونه امنیت و کیفیت سنگ قیمتی را حفظ می‌کند.

در مطلبی دیگر با عنوان «چگونه اندازه دقیق انگشتر را تشخیص دهیم» نیز توضیح دادیم که چگونه اندازه صحیح انگشتر را بدون حضور خود فرد تشخیص دهید.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد شکل‌های رایج انگشتر برایتان توضیحاتی ارائه دهیم.

انگشتر طرح رینگ (Band)

انگشتر مدل بندی از نامش مشخص است، یک نوار ساده است که همه بخش‌های آن یک اندازه و عرض و پهنا دارد. این انگشتر را با نام رینگ هم در ایران می‌شناسیم که اغلب برای حلقه‌ ازدواج و نامزدی از آن استفاده می‌کنند.

رینگ ممکن است کاملا از طلا تهیه شده باشد یا سرتاسر انگشتر با سنگ‌های قیمتی و الماس پوشیده شده باشد. انگشترهای مدل بند از مدل‌های بسیار ساده تا لوکس و گرانبها در بازار موجود است و هر تیپ و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

توصیه ما این است که رینگ با طرح ابدیت را در مناسب‌های رسمی و خاص بدست کنید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیه طلا

انگشتر طرح سولیتر (Solitaire)

زمانی که یک الماس یا سنگ قیمتی با هر شکل و اندازه‌ای بر یک انگشتر طلا یا پلاتین قرار می‌گیرد، آن را سولیتر می‌نامند.

سولیتر را نام‌های تک سنگ، انگشتر یک الماسی و یا انگشتر تک الماس نیز می‌شناسند. البته باید بدانید که این اصطلاح کلا برای همه جواهرات تک‌الماسی کاربرد دارد. یعنی ممکن است مصنوع طلا، گردنبند، گوشواره یا حتی جواهرات مردانه باشد. به صورت کلی، سولیتر به جواهری گفته می‌شود که فقط یک قطعه الماس روی خود داشته باشد.

انگشترهای سولیتر بسیار شیک و باکلاس هستند و با هر لباس و تیپی که آنها را ست کنید، جلوه و درخشش خاص خود را دارند.

انگشتر خوشه‌ای (Cluster)

این انگشترها از چندین سنگ در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. این مدل حلقه را نمی‌توان خیلی راحت با هر لباسی ست کرد.

انگشتر خوشه‌ای برای استفاده روزمره هم گزینه خوبی نیست و هدف اصلی از طراحی و ساخت آن استفاده در مناسبت‌های خاص است.

انگشتر Halo

انگشتر هاله‌ای تقریبا شبیه حلقه‌های خوشه‌‎ای هستند یعنی از تعداد زیادی سنگ در سایزهای مختلف تشکیل شده است. با این تفاوت که یک سنگ مرکزی دارند که بیشتر تمرکز انگشتر روی آن گذاشته شده است. در سال‌های اخیر اغلب زوج‌ها اقدام به خرید این انگشتر به عنوان حلقه نامزدی می‌کنند.

انگشتر هاله‌ای را می‌توان برای مناسب‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد و همه چیز به رنگ و اندازه سنگ‌ها بستگی دارد.

انگشتر کوکتل (Cocktail)

انگشتر کوکتل مناسب خانم‌هایی است که سنگ‌های بزرگ را بسیار دوست دارند. این تیپ انگشتر در دهه ۱۹۳۰ میلادی برای اولین بار طراحی و روانه بازار شد و مخصوص کوکتل پارتی بود. اما امروزه زنانی که می‌خواهند دست‌ودلبازی و ولخرج بودن خود را نمایش دهند از این تیپ انگشتر استفاده می‌کنند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone)

همان طور که از نامش پیداست این انگشتر دارای سنگ ماه تولد فردی است که از آن استفاده می‌کند. برخی از ماه‌های تولد فقط یک سنگ دارند و برخی دیگر چندین سنگ مختلف را شامل می‌وند. شما با آگاهی از سنگ ماه تولد خود می‌توانید مناسب‌ترین حلقه را برای خود خریداری کنید. ما در گالری پرسته به طور سریالی تمامی سنگ‌های ماه تولد را معرفی کرده و خواص آنها را برایتان برشمرده‌ایم. با جستوجوی عبارت «سنگ ماه تولد» در سایت می‌توانید سنگ ماه تولد خود را پیدا کنید.

انگشترهای مدرن (Contemporary)

این مدل انگشترها طراحی مشخصی ندارند و بر اساس سلیقه طراح و خریدار ساخته و پرداخته می‌شوند. شما می‌توانید طرح موردنظر خود را به طراحان جواهرات دست‌ساز بدهید تا یک انگشتر شخصی‌سازی شده و مدرن برایتان بسازد.

منبع: analuisa

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.