قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید زنجیر طلای سفید

0

طلای سفید از جمله فلزات گرانبهایی است که در ساخت و عرضه‌ی گردنبند و دیگر جواهرات از آن زیاد استفاده می‌شود.

به همین خاطر گالری پرسته در این مطلب به این موضوع پرداخته که هنگام خرید زنجیر طلای سفید باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا هم پول اضافه خرج نکنید و هم جنس عالی خریداری کنید. برای آشنایی با این موارد تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

زنجیر طلای سفید چگونه ساخته می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که زنجیر طلای سفید در واقع از طلای زرد رنگ و ترکیب دیگر فلزات ساخته می‌شود و نتیجه‌ی آن چیزی نیست جز طلای سفید.

البته با اینکه فلزات مختلفی به طلای زرد اضافه می‌شود تا رنگ آن سفید شود، اما آلیاژ نهایی همچنان سایه‌ای از طلای زرد را در خود دارد و سفید و یکدست نمی‌شود.

به همین خاطر است که طلاهای سفید را با یک لایه رودیوم می‌پوشانند تا کاملا سفید شود.

با اینکه رودیوم سبب خوشرنگ شدن طلای سفید می‌شود اما از آنجا که فقط یک لایه باریک از آن روی مصنوعات طلا کشیده می‌شود، به مرور زمان ساییده شده و از بین می‌رود. به همین خاطر مشتری باید پس از چندین ماه یا پس از چند سال دوباره طلای خود را نزد متخصص ببرد تا پوشش رودیوم آن را دوباره تمدید کند.

بیشتر بخوانید: طلای سفید یا پلاتین؛ کدام برای ساخت جواهر مناسب‌تر است؟

راهنمای خرید زنجیر طلای سفید : انتخاب عیار مناسب

عیار طلای سفید به همان روش عیار طلای زرد تعیین می‌شود و تفاوتی بین آنها نیست. هر چه عدد عیار یک مصنوع طلا بالاتر باشد، طلای زرد بیشتر و خالص‌تری در آن استفاده شده است.

به طور مثال، زنجیر طلای سفید ۱۴ عیار تقریبا ۵۸ درصد طلای زردِ خالص در خود دارد (۱۴ را منهای ۲۴ که عیار خالص طلاست می‌‌کنند)؛ درست همانند زنجیر طلای ۱۴ عیار زرد رنگ.

به صورت کلی باید بدانید هر چه عیار زنجیر طلا بالاتر باشد، به دلیل داشتن طلای بیشتر، زنجیر نرم‌تر است و به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

جا دارد در اینجا اشاره کنیم که در ساخت جواهرات و زیورآلات طلا همیشه این فلز را با فلزات ارزشمند دیگری ترکیب می‌کنند. به این خاطر که طلا به تنهایی بسیار نرم است و نمی‌توان از آن جواهر و زیورآلات ساخت، بنابراین پیش از ساخت زنجیر یا دستبند طلا و دیگر مصنوعات، طلا را با نقره، مس و نیکل مخلوط می‌کنند. هر چه طلای موجود در مثلا زنجیر بیشتر باشد، عیار آن بالاتر است؛ و برعکس.

وقتی می‌گویند عیار یک جواهر پایین است یعنی مقدار طلایِ زرد استفاده شده در ساخت آن کم بوده است.

االبته در مورد طلای سفید باید بدانید آن روکش رودیومی (که در بالا اشاره کردیم) به سفت‌تر شدن و مستحکم‌تر شدن زنجیر طلا کمک زیادی می‌کند. همین لایه نازک کمک می‌کند تا زنجیر طلای سفید از نمونه‌ی زردرنگ خود استحکام و دوام بیشتری داشته باشد.

اما باز هم در نهایت اگر عیار زنجیر طلای سفید بالا باشد، زنجیر نرم‌تر خواهد بود و در نتیجه به مراقبت بیشتری نیاز خواهد داشت.

راهنمای خرید زنجیر طلای سفید

آیا زنجیر طلای سفید حاوی نیکل است؟

باید بدانید که برخی از مردم به فلز نیکل حساسیت دارند. نیکل یکی از فلزاتی است که در ساخت طلای سفید از آن استفاده می‌شود.

پوشش رودیومی که روی طلای سفید کشیده می‌شود از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند. اما وقتی به مرور زمان این رودیوم ساییده شده و از بین می‌رود، ممکن است تماس زنجیر طلا با پوست بدن باعث بروز خارش و قرمزی می‌شود.

بنابراین، اگر شما به نیکل حساسیت دارید توصیه می‌کنیم سراغ طلاهایی بروید که در ساخت آنها از نیکل استفاده نشده است.

آیا زنجیر طلای سفید باید سالید (کاملا از طلا) یا روکش طلا باشد؟

زنجیر طلای سفید که روکش طلا دارد بسیار سبک و ارزان‌قیمت است.

اما این را هم در نظر داشته باشید که چنین زنجیری به راحتی شکسته می‌شود و شانس صدمه دیدن آن بالاست. در نتیجه از زنجیرهای سالید عمر کوتاه‌تر و دوام کمتری دارد.

البته اگر بودجه مالی‌تان اجازه نمی‌دهد زنجیر طلای سفید کامل خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ نمونه‌های ساخته شده از روکش طلا بروید اما مراقب باشید که همیشه و دایمی از آن استفاده نکنید. به این خاطر که مقاومت کمی دارد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند زنجیری مردانه

راهنمای انتخاب اتصالات مناسب برای زنجیر طلای سفید

هنگام خرید زنجیر طلای سفید باید به نحوه پیوند و اتصال قطعات مختلف آن هم توجه داشته باشید زیرا برخی از اتصال‌ها به لباس یا موها گیر می‌کنند. همین امر استفاده زنجیر را سخت خواهد کرد.

به طور مثال، زنجیرهای تیغ ماهی یا زنجیر ماری و امگا طوری طراحی شده‌اند که به راحتی تابیده و پیچ می‌خورند. به همین خاطر تعمیر آن بدون حذف کردن بخش آسیب‌دیده از زنجیر ناممکن است.

زنجیر بافت، زنجیر گندمی، زنجیر طنابی، زنجیر ملوانی، زنجیر لنگری، زنجیر فیگارو و باکس‌چِین از جمله زنجیرهای طلا هستند که اتصال قطعات آنها طراحی مناسبی دارد و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کنند. همچنین دوام این زنجیرها هم نسبت به گزینه‌های قبلی بیشتر است.

راهنمای انتخاب قفل مناسب برای زنجیر طلای سفید

قفل زنجیر طلای سفید نیز بسیار مهم است. هنگام خرید باید حواستان باشد که زنجیر قفلی نداشته باشد که به راحتی باز یا شکسته شود.

قفل لابستر از بهترین قفل‌های زنجیرهای طلاست زیرا به راحتی باز نمی‌شود و احتمالا شکستن یا ضربه خوردن آن بالاست.

قفل‌های فنری که اغلب گرد هستند گزینه‌های مرسوم‌تر و ارزان‌تری هستند اما به همان اندازه هم مستعد شکستن و باز شدن‌های ناگهانی هستند.

چه ضخامتی برای زنجیر طلای سفید مناسب است؟

ضخامت زنجیر طلای سفید به سلیقه شخصی افراد مربوط است اما بد نیست به دو نکته توجه داشته باشید:

یک، اگر قصد دارید از آویز برای زنجیر طلا استفاده کنید باید مطمئن شوید که به اندازه کافی ضخیم هست که وزن اضافه را تحمل کند. بعلاوه، زنجیری که خیلی نازک است بسیار راحت پاره می‌شود و امکان تعمیر آن نیز وجود ندارد.

دو اینکه زنجیرهای طلای نازک به راحتی پیچ خورده و در هم گره می‌خورند.

بیشتر بخوانید: چگونه درخشندگی طلای سفید را حفظ کنیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.