قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

از کجا طلای دست ساز و طلای سفارشی بخریم؟

0

خرید طلای دست ساز

برای خرید طلای دست ساز باید به گالری‌های معتبری مراجعه کنید که محصولاتشان را دستان هنرمند طراحان این حوزه ساخته و پرداخته‌اند. فرق طلای دست‌ساز و کارخانه‌ای در خاص بودن طرح‌ها و محدود بودن تعداد ساخت مدل‌های دست‌ساز نسبت به مصنوعات کارخانه‌ای است.

گالری پرسته از جمله فروشگاه‌های طلا در ایران است که مصنوعات طلای دست‌ساز عرضه می‌کند. در صدر این مجموعه «پرسته منصوری» قرار دارد که یکی از بنیانگذاران و طراح ارشد این مجموعه است و طراحی‌های خاص خود را با الهام از طبیعت به شکل زیورآلات طلا عرضه می‌کند.

خرید طلا دست‌ساز از گالری پرسته

فرق خرید طلای دست ساز و ماشینی چیست؟

برای ساخت طلای دست‌ساز، هنرمند مقداری طلا را متناسب با مدل قالب‌گیری می‌کند. سپس شکل خام آن را با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم می‌دهد و اصلاح می‌کند. مثلا ممکن است با سوهان و سمباده منحنی‌هایی روی مدل خام ایجاد کند؛ یا حفره‌هایی برای قرار دادن سنگ زینتی روی طلا درست کند. تمام مراحل شکل‌دهی با دست و ابزار دستی انجام می‌شوند.

اما در ساخت طلای ماشینی، همه چیز با دستگاه ساخته می‌شود. انگشتر، النگو، دستبند طلا، گوشواره، گردنبند و هر مصنوع طلای دیگری که تصور کنید اول توسط متخصصان طراحی و سپس توسط دستگاه قالب‌گیری می‌شوند. به این صورت که جنس خام سازنده که از عنصر اصلی طلا و عناصر مکمل دیگر ساخته شده است بصورت مایع مذاب وارد ماشین می‌شود و به طور اتوماتیک قالب‌گیری شده و سپس سرد و آماده می‌شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

از نظر میزان تولید هم طلای دست‌ساز با طلای ماشینی خیلی فرق دارد. بسته به نوع طرح طلا و مدل ساختن زیورآلات، ممکن است ساخت طلای دست‌ساز، روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد. این در حالیست که کارخانه‌های طلاسازی می‌توانند در یک روز تعداد زیادی زیورآلات را تولید و روانه بازار کنند.

خیلی دور از ذهن نیست که طلای دست‌ساز به خاطر زحمت زیادی که دارد، با قیمت بالاتر از طلاهای ماشینی فروخته شود. هنرمندان این عرصه برای ساخت این زیورآلات دستمزد بیشتری می‌گیرند.

البته اگر طلای ماشینی به برند خاصی تعلق داشته باشد ممکن است به خاطر کیفیت یا صرفا برای نام برندش از طلای دست‌ساز گران‌تر فروخته شود.

 

خرید طلای دست ساز

مزایای خرید طلای دست ساز چیست؟

طلای کارخانه‌ای یا طلای ماشینی در تعداد زیاد و با دستگاه تولید می‌شوند بنابراین برای افرادی که به‌دنبال طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد هستند چندان مناسب نیست. چنین افرادی بهتر است سراغ طلای دست‌ساز بروند. چون‌که این طلاها را می‌توانند دقیقا مطابق با سلیقه شخصی خود سفارش دهند.

برای هدیه دادن، طلایی که با دست ساخته شده باشد، گزینه مناسب‌تری است به این خاطر که طراحی خاص دارد. شما با سفارشی کردن طرح طلا و هدیه دادن آن به فرد موردنظرتان این پیام را به او می‌رسانید که تا چه اندازه برایتان ارزش دارد؛ چون برای خرید چنین هدیه‌ای وقت گذاشته و ایده‎‌پردازی کرده‌اید.

طلای دست‌ساز عموما توسط افرادی ساخته می‌شود که از انجام این کار لذت می‌برند. شما با خرید محصول از هنرمندانی که به ساخت طلای دست‌ساز مشغول هستند، در واقع به حمایت روحی و اقتصادی آن‌ها برای ادامه کارهای هنری‌شان می‌پردازید.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

خرید طلای دست ساز

از کجا طلای دست ساز بخریم؟

تمامی محصولات موجود در گالری پرسته، دست‌ساز و از طلای ۱۸ عیار هستند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. آلیاژ کردن فلزات دیگر به طلای خالص برای افزایش استحکام و پایداری طلاست. زیرا خودش به تنهایی بسیار نرم است. طلای ۱۸ عیار با عدد ۷۵۰ نیز مشخص می‌شود که نشان‌دهنده ۷۵ درصد طلای موجود در آن است.

شما می‌توانید با اطمینان کامل از گالری پرسته طلای ۱۸ عیار بخرید. دستبند، گردنبند، انگشتر، پابند، زنجیر طلا، آویز ساعت، زنجیر طلا و …. در مدل‌های زنانه، مردانه و بچگانه در این گالری موجود است.

برای خرید آنلاین طلا  از پرسته حتما به رنگ و سایز طلا توجه داشته باشید. برخی از محصولات طلا در رنگ‌های سفید و رزگلد هم عرضه می‌شوند. همچنین به اندازه‌ی طلای دست‌سازی که می‌خرید هم توجه کنید. چون مثلا انگشتر سایزهای متنوعی دارد. در زمان خرید آنلاین شما امکان تست در انگشت را ندارید، پس باید سایز انگشت خود را بدانید تا بتوانید انگشتر متناسب با آن را را به صورت اینترنتی سفارش دهید. برای این منظور می‌توانید از مطالب زیر کمک بگیرید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.