قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای تمیز کردن گردنبند

0

راهنمای تمیز کردن گردنبند را باید جدی بگیریم. چه کسی زرق و برق طلا را دوست ندارد؟ همان طور که عاشق طلا و جواهرات هستیم، درخشش آنها هم برای ما اهمیت دارد. در واقع یکی از عوامل شیفتگی ما نسبت به زیورآلات طلا، درخشندگی آنها است که در تصمیم ما برای انتخاب و خرید نیز تأثیر مستقیم می‌گذارد. با گشت و گذاری در سایت گالری پرسته و مشاهده‌ی مدل‌های مختلف گردنبند، متوجه جذابیت این درخشش در زیورآلات طلا خواهید شد. پس لازم است تا حد امکان جواهرات خود را تمیز نگاه داریم.

چه عواملی باعث کثیف شدن و کم شدن درخشش جواهرات می‌شود؟

طلا به خودی خود لکه نمی‌گیرد اما عواملی باعث کدر شدن آن خواهد شد. حتما شما هم جواهراتی دارید که همیشه از آنها استفاده می‌کنید و عادت دارید در طول روز آنها را همراه خود داشته باشید. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا، باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. استفاده از مواد آرایشی, عطرها و مرطوب کننده‌های بدن نیز موجب از دست رفتن درخشش طلا می‌شوند. اگر جواهرات شما در استفاده‌ی روزمره با مواد شیمیایی برخورد داشته باشد، درخشندگی و جلای خود را به مرور زمان از دست خواهند داد. سعی کنید که طلا و جواهراتتان را در معرض گرد و غبار و خاک قرار ندهید چون شاهد لکه‌های فراوان روی آنها خواهید بود.

برای تمیز کردن گردنبند طلا چه باید کرد؟

تمیز کردن گردنبند طلا باعث می‌شود که همیشه درخشش فوق العاده و جذابیت خود را حفظ کند. کثیفی بیش از حد و گرد و غبار روی گردنبند، آن را مستعد شکسته شدن خواهد کرد. اگر روی گردنبند شما یک سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی جا خوش کرده و احساس می‌کنید که از زیبایی آن سنگ کاسته شده و جلوه‌ی خود را از دست داده، بدون شک زیر یا روی سنگ خاک و چربی جمع شده است. پس از این که گردنبند خود را تمیز کردید، این سنگ ها نیز درخشان‌تر به نظر خواهند آمد.

بسته به جنس گردنبند، دستورالمل ویژه‌ای لازم است. علاوه بر این به طلا و جواهرات خود مانند لباس فکر کنید؛ هیچ دو قطعه‌ی طلا کاملا یکسان نیستند و هر کدام از جواهرات با مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های تمیز کردن منحصر به فرد همراه هستند.

  • اگر گردنبند شما ساده است و هیچ سنگی روی آن نیست، به آسانی می‌توانید آن را در خانه تمیز کنید. تنها کافی است که در یک کاسه آب گرم چند قطره مایع ظرفشویی ملایم بریزید و با انگشتان خود گردنبند را مالش دهید.

تمیز کردن گردنبند

  • چنانچه گردنبند شما بیش از اندازه کثیف است، می‌توانید به مدت پانزده الی بیست دقیقه آن را در آب بخیسانید.
خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

روش تمیز کردن گردنبند

اگر زنجیر گردنبند ضخیم بود، می‌توانید از یک مسواک یا  برس نرم استفاده کنید. مراقب باشید که برس کاملا نرم باشد تا گردنبند شما خراشیده نشود.

گردنبند را چطور تمیز کنیم

سپس زنجیر طلا را به طور کامل با آب سرد بشویید که مایع باقی مانده از زنجیر جدا شود.

در نهایت گردنبند را با پارچه‌ای نرم خشک کنید. برای این کار از حوله‌ای که دارای چسبندگی زیاد است، استفاده نکنید؛ چون ذرات و پرزهای حوله داخل زنجیر می‌شود. بهترین گزینه، دستمال یا حوله میکروفایبر است. این روش باعث صیقل دادن و درخشش جواهرات خواهد شد.

 

چند نکته‌ی پایانی:

برای تمیز کردن گردنبند خود، به هیچ عنوان از خمیر دندان و جوش شیرین استفاده نکنید؛ چون باعث سایش بیش از حد و ایجاد خراش در جواهرات شما می‌شود.

فراموش نکنید که از این روش برای تمیز کردن قطعات طلا با سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی استفاده نکنید؛ چون سایش غیر ضروری باعث شل شدن بست سنگ، تضعیف چسب و افتادن سنگ خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.