قیمت روز طلا: 3,820,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

حلقه‌ی نامزدی Pavé چیست و هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

پایه سنگفرشی (Pave) انگشتر

پایه سنگفرشی (Pave) یکی از پرطرفدارترین مخراج‌کاری‌ها برای حلقه‌های نامزدی است. در واقع واژه Pavé ریشه‌ای فرانسوی دارد که به معنای «سنگ‌فرش» است. حلقه‌های Pave از رکابی پر از الماس‌های ریز و براق تشکیل شده است. به این صورت که انگار تمام سطح فلز انگشتر، سنگ‌فرشی از الماس (یا دیگر سنگ‌های قیمتی) است. به همین علت این مدل پایه را سنگفرشی نامگذاری کرده‌اند. البته در بعضی مدل‌ها الماس بزرگ‌تری نیز روی رکاب قرار گرفته که به کمک چند چنگک نگه‌داری می‌شود. معمولا در این انگشترها اندازه سنگ‌ها با هم برابر است.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به رینگ‌های براق و درخشان علاقه دارید اما در حال حاضر نمی‌خواهید هزینه زیادی را پرداخت کنید، بهترین انتخاب برای شما حلقه‌های Pave هستند.

پایه سنگفرشی (Pave)

دلیل پرطرفدار بودن حلقه‌های pave

برای اینکه سنگ‌های روی رکاب در این مدل حلقه‌ها بسیار کوچک هستند و جزییات آنها کمتر دیده می‌شود، برش ساده‌تری دارند که به ارزان‌تر بودن قیمت انگشتر پایه سنگفرشی (Pave) کمک بسزایی کرده است.

علاوه‌بر این، فرورفتگی‌های ریز روی رکاب که مانند قطره هستند و تعداد زیادی نگین‌ را کنار یکدیگر در دل خود جای می‌دهند؛ به زیبایی ظاهر حلقه می‌افزاید البته اگر گودی‌ها خیلی بزرگ هم نباشد!

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

پایه سنگفرشی (Pave)

نگهداری از حلقه با پایه سنگفرشی (Pave)

به‌طور کلی حلقه‌های مدل Pave به مراقبت خاصی احتیاج ندارند. چون تمام نگین‌ها و سنگ‌های قیمتی به کمک دندانه‌های کوچکی به محکمی کنار هم چسبیده‌اند؛ که خود این دندانه‌ها بسیار ایمن هستند. یکی از برتری‌های حلقه‌های Pave نسبت به حلقه‌هایی که الماس یا سایر سنگ‌های گران‌بها بوسیله چنگک‌های بزرگی روی پایه قرار آن گرفته‌اند همین دندانه‌های ریز است، زیرا مانند چنگک‌های بزرگ با برخورد یا ضربه‌ای به اطراف خم نمی‌شود و نمی‌شکند. بنابراین برای استفاده روزمره به عنوان حلقه‌های کاربردی و محبوبی به شمار می‌روند.

البته این بدان معنا نیست که حلقه‌های Pave هرگز آسیب نمی‌بینند، بلکه آنها هم با گذر زمان و بی‌احتیاطی در معرض خطر هستند. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد حلقه را از برخورد و ضربه خوردن با اشیاء دور نگه دارید.

خرید از گالری پرسته: انگشتر بدون نگین زنانه

نکاتی برای خرید حلقه‌های Pave

هنگام خرید زیورآلات مخصوصا مدل‌های سنگفرشی باید به برخی از نکات توجه کنید تا مطمئن شوید پول خود را هدر نداده‌اید، که در ادامه به چندی از آنها اشاره کرده‌ایم.

  • در ابتدا به خوبی به سنگ و نگین‌های روی رکاب انگشتر دقت کنید، اگر آنها به سختی و فشار زیاد کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند به راحتی صدمه می‌بینند یا می‌شکنند.
  • به‌وسیله ذره‌بین‌های مخصوص جواهرات را مورد بررسی قرار دهید که اگر ترک خورده یا لب‌پر شده‌اند آنها را تعویض کنید.
  • به گودی‌های روی رکاب فلزی به دقت نگاه کنید که نگین‌ها را محکم کنار یکدیگر نگه داشته باشد و هیچ یک از سنگ‌ها سست نباشد.
  • همه‌ی سنگ‌ها باید دقیقا در یک ردیف قرار گرفته باشند تا سطحی صاف تشکیل دهند. اگر یک یا دو عدد از آنها از ردیف خارج شده‌ فورا آن را تعویض کنید.
  • هنگام مشاهده و بررسی جواهرات بوسیله لوپ، توجه کنید که سنگ‌ها نزدیک به یکدیگر باشند، اما با این حال نباید همپوشانی داشته باشند. در غیر اینصورت فشار وارد شده به سنگ‌ها منجر به شکسته شدن بعضی از آنها می‌شود.
خرید از گالری پرسته: انکشتر نگین دار
  • دندانه‌های روی پایه حلقه با پایه سنگفرشی (Pave) نباید خیلی بزرگ باشند زیرا باعث پنهان شدن الماس یا سایر نگین‌های روی آن می‌شود.
  • همچنین چنگک‌ها نباید خیلی بلند باشند چون در اثر بخورد یا ضربه ای با محیط اطراف صدمه می‌بینند و به راحتی می‌شکنند.

پایه سنگفرشی (Pave)

نکاتی برای پوشیدن حلقه‌های سنگفرشی

زیبایی حلقه‌های ساده که فقط با الماس آغشته شده‌اند، به درخشانی و براق بودن الماس‌ها‌ی روی آن است. پس بهتر است قبل از پوشیدن انگشتر از تمیز بودن نگین‌ها مطمئن شوید. زیرا گرد و غبار یا سایر آلودگی‌ها‌ی ریز که بین سنگ‌ها می‌نشینند منجر به کدر شدن نگین می‌شود و دیگر جذابیت اولیه را ندارد.

همچنین اگر حلقه با پایه سنگفرشی (Pave) خود را به همراه زیورآلات دیگری می‌پوشید مراقب باشید که لبه‌ی سایر جواهرات به سطح صاف و درخشنده آن آسیبی وارد نکند و خش نیفتد.

 

الهه صالحی‌فر

منبع: jewelrynotes

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.